Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 19.09 - 18.10.2024 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 19.09.2024 r. do 18.10.2024 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszenia o przetargach: 1,
-
wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia: 4 (7 działek),
-
zorganizowane przetargi: 1,
-
akty notarialne: 1,
-
rezygnacja z prawa pierwokupu: 4
2. Podział nieruchomości:
-
postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych: 3,
-
postanowienia opiniujące podział nieruchomości miejskich: 3,
-
decyzje zatwierdzające podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych: 2
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu |
|
3. Zawarto akty notarialne służebności: 2 |
4. Numeracja nieruchomości: 3 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji: 1 |
4. Podpisano 3 umowy na geodezyjny podział nieruchomości gminnych.
5. Zlecono wykonanie 2 wskazań granic nieruchomości/wznowienie.
6. Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
pawilon handlowy |
handlowe |
pasieka |
składowe |
teren zielony |
miejsca postojowe |
7 |
6 |
1 |
9 |
1 |
3 |
2 |
1 |
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu ul. Lidzbarska o pow. 2 m2 pod umieszczony w dz. nr 615/2 kabel energet. w związku tymczasowym zasilaniem placu budowy do 31.12.2026 r.
-
wniosek o rozwiązanie umowy najmu na część dz. o pow. 41 m2 ul. Kościuszki 20 pod pawilonem handlowym z dn. 31.10. 2024 r.
-
wniosek o rozwiązanie umowy najmu garażu o pow. 10,37 m2 ul. Osuchowskiego 26 z dn. 30.09.24 r.
b) negatywnie:
-
wniosek o wydzierżawienie gruntu ul. Ogrodowa pod garaż stalowy o pow. 15 m2.
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu Pl. Juranda o pow. 39 m2 w tym: 18 m2 pod budynkiem parterowym nie powiązanym stale z gruntem (mała gastronomia) oraz 21 m2 terenu przyległego do budynku do 30.09.2026 r.
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu Pl. Juranda o pow. 27 m2 w tym: 18 m2 pod budynkiem parterowym nie powiązanym stale z gruntem (sprzedaż pamiątek, map, książek,) oraz 9 m2 terenu przyległego do budynku do 30.09.2026 r.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszk. ul. Leyka 12/2, ul. Poznańska 12/1.
2. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa (umowa najmu garażu na 3 lata).
3. Rezygnacja z prawa pierwokupu: 10.
4. Wystawiono 2 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: 2.
2. Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 2.
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na:
1. oddanie do korzystania w drodze zarządzenia na okres 1.10.2024-30.04.2025 r. lokalu użytkow. ul. Polska 26 o pow. 20,22 m², z przezn. na wydawanie posiłków dla osób potrzebujących.
2. zawarcie umowy najmu lokalu użytkow. o pow. 61,63m² ul. Żeromskiego 31M z przezn. na prowadzenie Szaletu Miejskiego, na 2 lata (od 1 grudnia) z czynszem mies.: 813,01 zł/netto.
3. rozwiązanie z dniem 31.10.2024 r. umowy najmu lokalu użytkow. o pow. 13,26 m² ul. Polska 26 - działalność radcy prawnego.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 1.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne-wydano:
52 |
Zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
2 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:
|
1. M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Klenczona, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu MPZP z organami.
2. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu MPZP z organami.
3. Zmiana m.p.z.p. Miasto Szczytno – Jezioro Domowe Duże - obwieszczenie o przystąpieniu do zmiany, zbieranie wniosków, zawiadomienie organów uzgadniających i opiniujących.
4. Plan ogólny Gminy Miejskiej Szczytno - obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzenia projektu, zbieranie wniosków, zawiadomienie organów uzgadniających i opiniujących o przystąpieniu do sporządzenia projektu.
Ochrona środowiska:
1. Podpisano 2 umowy dotacyjne na wymianę nieefektywnego źródła ciepła z budżetu miasta.
2. Przyjęto 16 zgłoszeń o zamiarze usunięcia drzewa przez osoby fizyczne.
3. Wydano 5 decyzji zezwalających na usunięcie drzew/krzewów.
4. Zorganizowano spotkanie informacyjne dla mieszkańców o programie „Czyste Powietrze”.
5. Przyjęto 2 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
3 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
2 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
2 |
Razem |
7 |
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 4 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 1 zezwolenie na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży,
3. Wydano 1 decyzję wygaszającą zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
1. Wydano 1 licencję na taksówkę.
2. Wydano 1 zmianę licencji na taksówkę.
3. Wydano 2 wypisy z licencji na taksówkę w związku ze zmianą pojazdu.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 118 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 14 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 22 zawiadomienia o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 184 wezwania do działalności gosp. ws przedstawienia umowy oraz potwierdzenia opłaty.
5. Wysłano 40 tytułów wykonawczych dot. zaległości w opłacie.
Zamówienia publiczne:
1. W toku postępowanie: „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 3.091.400 zł z przezn. na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych”. Planowane podpisanie umowy z BGK - 25.10.2024 r. (cena oferty – 1.642.002,56 zł).
2. W toku postępowanie: „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno”. Planowane podpisanie umów – 22.10.2024 r. 1) Cz. 1 - Dostawa dwóch kompletów switchy core wraz z niezbędnym okablowaniem i wkładkami SFP – Wykonawca - ForIP Spółka z o. o., ul. Juliusza 2, 41-800 Zabrze – cena: 73.652,40 zł. 2) Cz. 2 - Dostawa zasilacza awaryjnego UPS o mocy 30kVA – Wykonawca - AG IT PROJECT Sp. z o. o., Pasmugi 4, 21-345 Borki – cena: 50.832,74 zł. 3) Cz. 3 - Dostawa mobilnego agregatu prądotwórczego na potrzeby podtrzymania zasilania w siedzibie UM Szczytno 100kVA - Wykonawca - Matcom Marcin Ziółek, ul. Moniuszki 5, 12-100 Szczytno – cena: 88.867,50 zł. Termin realizacji zamówienia 50 dni – dla każdej z części.
3. W toku postępowanie: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasto Szczytno” (na rok 2025). Planowany termin otwarcia ofert - 23.10.2024 r.
4. W toku postępowanie: „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 roku”. Planowany termin otwarcia ofert - 08.11.2024 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 r.
Rozpatrzono pozytywnie 8 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:
-
79 decyzji ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
2 decyzje ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
3 decyzje ws wymiaru podatku rolnego,
-
23 postanowienia – wezwania do złożenia informacji,
-
2 postanowienia – wszczęcie postępowania podatkowego z urzędu,
-
2 postanowienia dot. zapoznania się z materiałem dowodowym w postępowaniu podatkowym.
2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
1 tytuł wykonawczy,
-
160 upomnień,
-
21 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
-
10 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych
3. W ramach podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano:
-
6 upomnień,
-
2 tytuły wykonawcze,
-
1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach
4. W ramach podatku od środków transportowych wydano: 9 upomnień.
5. W ramach opłaty skarbowej wydano: 1 decyzję ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej.
6. W sprawie postępowania dot. egzekwowania należności z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty za przekształcenie użytkow. wieczystego gruntu, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano:
-
1 wezwanie do zapłaty - opłata za użytkowanie wieczyste,
-
28 upomnień - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,
-
8 tytułów wykonawczych - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,
-
4 upomnienia w sprawie oprocentowania,
-
1 tytuł wykonawczy w sprawie oprocentowania,
-
4 wezwania do zapłaty - opłata za dzierżawę
Oświata:
1. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2024 r.
2. Wydano 10 decyzji ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
3. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznano nagrody nauczycielom i dyrektorom za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
4. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wypłaty odpraw dla nauczycieli.
5. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przelicz. w stosunku do danych przyjętych do naliczenia algorytmem cz. oświatowej subwencji ogólnej na 2024 r.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowę na prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych i socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, które odbywają się w każdą środę tygodnia w MDKu.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 57 decyzji w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Współorganizacja i promocja wydarzeń:
-
Odsłonięcia muralu upamiętniającego Krzysztofa Klenczona,
-
Organizacji Tygodnia Cittaslow,
-
Inauguracji Roku Akademickiego 2024/2025 Uniwersytetu III Wieku,
-
Narodowego Czytania,
-
Światowego Dnia Zwierząt,
-
Ogólnopolskiej Kampanii pn. „Dzieciństwo bez przemocy”,
-
Dnia Edukacji Narodowej.
3. Przekazanie pomocy rzeczowej powodzianom z Prudnika.
4. Współorganizacja warsztatów dla młodzieży i dorosłych w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.
5. Organizacja spotkania Burmistrza Miasta z mieszkańcami w MBP..
6. Przygotowania do Jarmarku Bożonarodzeniowego.
7. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MBP:
-
Spotkanie autorskie z Joanną Jax,
-
Dyskusyjny Klub Książki "Narzeczona Nazisty",
-
Otwarcie wystawy fotografii Michała Bąkały pt. „Zamki w Anglii”,
-
Noc Bibliotek,
-
Spotkanie autorskie z Grażyną Mączkowską.
8. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MDK:
-
oprowadzanie wycieczek po Zamku Krzyżackim,
-
obsługa Sali Wystawienniczej Całorocznej w ramach Punktu Informacji Turystycznej,
-
wystawa prac artystów pn. „Cudze chwalicie swego nie znacie”.
9. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MOS:
-
Niemożliwe nie istnieje – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożono wniosek w ramach naboru Mobilność miejska – Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027: „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap IV”. Wnioskowana kwota dofinansowania: 4.582.699,46 zł. Szacowany koszt inwestycji: 6.891.800 zł. Zakup 2 szt. autobusów zeroemisyjnych, montaż wiat przystankowych wraz ze stojakami rowerowymi, montaż doświetlaczy przystanków, zakup aplikacji z rozkładem jazdy, przeprowadzenie akcji edukacyjnej wśród mieszkańców dot. korzyści wynikających z użytkowania komunikacji zbiorczej.
2. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast – nabór dedykowany dla miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze.
3. Przygotowanie do złożenia wniosków w ramach programu „Ochrona zabytków 2025”.
4. Rozliczenie końcowe zadania „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej, dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome – etap II”. Dofinansowanie z PFRON: 7.631,75 zł.
5. Trwa przygotowanie dokumentów do podpisania umowy o pożyczkę w ramach programu Zielona Transformacja Miast – finansowanego ze środków KPO na sfinansowanie części kredytu zaciągniętego na pokrycie wkładu własnego do projektu „Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie”. Pożyczka: 10.064.591,56 zł.
6. Bieżąca realizacja i rozliczenie środków zewnętrznych w ramach trwających zadań:
- „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap III”. Dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny: 3.276.423 zł.
- „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno”. Dofinansowanie z programu Cyberbezpieczny samorząd: 850.000 zł.
- „Rozbudowa drogi gminnej 214133N - ul. Wiejskiej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 647.951,40 zł.
- „Przebudowa drogi gminnej nr 214127 - ul. Pomorskiej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 808.593,60 zł.
- ,,Przebudowa ulicy Zielonej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 399.919,20 zł.
- „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2.000.000 zł.
- „Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 1.800.000 zł.
- „Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 4.607.500 zł.
- "Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 3.136.000 zł.
- "Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 4.335.000 zł.
- "Dokumentacja techniczna oraz remont łazienek wraz z dostosowaniem dla osób ze specjalnymi potrzebami w budynku Ratusza Miejskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 780.000 zł.
- Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Naprawa silnie uszkodzonych sterczyn szczytu Kościoła WNMP w Szczytnie zagrażających zniszczeniu, zdrowiu i życiu ludzi I etap - szczyt wschodni”. Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 572.656 zł.
- Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Rewitalizacja elewacji wieży kościoła Ewangelickiego w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 480.000 zł.
- Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Naprawa szczytu elewacji wschodniej budynku kościoła Chrześcijan Baptystów w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 196.000 zł.
- Finansowanie kosztów funkcjonowania oddziału żłobkowego utworzonego w ramach programu Maluch Plus. Dofinansowanie z programu Maluch Plus: 692.208 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
69 |
28 |
276 |
16 |
39 |
400 |
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
|||||
2 |
1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 83 wnioski dot. zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Zgłoszenie wyjazdu za granicę: przyjęto 1 wniosek
3. Nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wydawaniu dowodów osobistych lub na podstawie odrębnych przepisów: nadano 1 numer PESEL
4. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 1 wniosek
5. Nadanie numeru PESEL uchodźcom z Ukrainy: przyjęto 1 wniosek
6. Zgłoszenie zmiany danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski
Budżet Obywatelski na 2025 r.:
Zakończenie weryfikacji głosów i ogłoszenie wyników.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
7 |
10 |
15 |
17 |
6 |
55 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 28 |
W urzędzie: 10 |
11 |
417 |
13 |
52 |
240 |
210 |
2 |
3 |
20 |
Małżeństwa: 20 |
Poza urzędem: _ |
|||||||||
Zgony: 41 |
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 52.57Kb) | 2024-10-23 11:59:52 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
23 paź 2024
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
23 paź 2024, godz. 11:59
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
23 paź 2024, godz. 12:03