Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 19.09 - 18.10.2024 r.

 

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 19.09.2024 r. do 18.10.2024 r.

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • ogłoszenia o przetargach: 1,

  • wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia: 4 (7 działek),

  • zorganizowane przetargi: 1,

  • akty notarialne: 1,

  • rezygnacja z prawa pierwokupu: 4

2. Podział nieruchomości:

  • postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych: 3,

  • postanowienia opiniujące podział nieruchomości miejskich: 3,

  • decyzje zatwierdzające podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych: 2

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć energetyczna: 1,

  • sieć ciepłownicza: 1

2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu

  • sieć elektroenergetyczna: 1

3. Zawarto akty notarialne służebności: 2

4. Numeracja nieruchomości: 3

5. Zespół uzgadniania dokumentacji: 1

4. Podpisano 3 umowy na geodezyjny podział nieruchomości gminnych.

5. Zlecono wykonanie 2 wskazań granic nieruchomości/wznowienie.

6. Dzierżawa, najem, użyczenie:

a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:

warzywno – ogrodnicze

garażowe

pawilon handlowy

handlowe

pasieka

składowe

teren zielony

miejsca postojowe

7

6

1

9

1

3

2

1

  • wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu ul. Lidzbarska o pow. 2 m2 pod umieszczony w dz. nr 615/2 kabel energet. w związku tymczasowym zasilaniem placu budowy do 31.12.2026 r.

  • wniosek o rozwiązanie umowy najmu na część dz. o pow. 41 m2 ul. Kościuszki 20 pod pawilonem handlowym z dn. 31.10. 2024 r.

  • wniosek o rozwiązanie umowy najmu garażu o pow. 10,37 m2 ul. Osuchowskiego 26 z dn. 30.09.24 r.

b) negatywnie:

  • wniosek o wydzierżawienie gruntu ul. Ogrodowa pod garaż stalowy o pow. 15 m2.

  • wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu Pl. Juranda o pow. 39 m2 w tym: 18 m2 pod budynkiem parterowym nie powiązanym stale z gruntem (mała gastronomia) oraz 21 m2 terenu przyległego do budynku do 30.09.2026 r.

  • wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu Pl. Juranda o pow. 27 m2 w tym: 18 m2 pod budynkiem parterowym nie powiązanym stale z gruntem (sprzedaż pamiątek, map, książek,) oraz 9 m2 terenu przyległego do budynku do 30.09.2026 r.

 

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszk. ul. Leyka 12/2, ul. Poznańska 12/1.

2. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa (umowa najmu garażu na 3 lata).

3. Rezygnacja z prawa pierwokupu: 10.

4. Wystawiono 2 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.

 

Gospodarka lokalami mieszkalnymi:

1. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: 2.

2. Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 2.

 

Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na:

1. oddanie do korzystania w drodze zarządzenia na okres 1.10.2024-30.04.2025 r. lokalu użytkow. ul. Polska 26 o pow. 20,22 m², z przezn. na wydawanie posiłków dla osób potrzebujących.

2. zawarcie umowy najmu lokalu użytkow. o pow. 61,63m² ul. Żeromskiego 31M z przezn. na prowadzenie Szaletu Miejskiego, na 2 lata (od 1 grudnia) z czynszem mies.: 813,01 zł/netto.

3. rozwiązanie z dniem 31.10.2024 r. umowy najmu lokalu użytkow. o pow. 13,26 m² ul. Polska 26 - działalność radcy prawnego.

 

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 1.

 

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne-wydano:

52

Zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

2

Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

  • zmiana sposobu użytkow. pomieszcz. magazynowego na warsztatowe w budynku magazynowym,

  • przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na nowego inwestora

1. M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Klenczona, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu MPZP z organami.

2. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu MPZP z organami.

3. Zmiana m.p.z.p. Miasto Szczytno – Jezioro Domowe Duże - obwieszczenie o przystąpieniu do zmiany, zbieranie wniosków, zawiadomienie organów uzgadniających i opiniujących.

4. Plan ogólny Gminy Miejskiej Szczytno - obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzenia projektu, zbieranie wniosków, zawiadomienie organów uzgadniających i opiniujących o przystąpieniu do sporządzenia projektu.

 

Ochrona środowiska:

1. Podpisano 2 umowy dotacyjne na wymianę nieefektywnego źródła ciepła z budżetu miasta.

2. Przyjęto 16 zgłoszeń o zamiarze usunięcia drzewa przez osoby fizyczne.

3. Wydano 5 decyzji zezwalających na usunięcie drzew/krzewów.

4. Zorganizowano spotkanie informacyjne dla mieszkańców o programie „Czyste Powietrze”.

5. Przyjęto 2 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

 

Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

3

2.

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót

2

3.

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności

2

Razem

7

 

Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:

1. Wydano 4 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.

2. Wydano 1 zezwolenie na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży,

3. Wydano 1 decyzję wygaszającą zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.

 

Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:

1. Wydano 1 licencję na taksówkę.

2. Wydano 1 zmianę licencji na taksówkę.

3. Wydano 2 wypisy z licencji na taksówkę w związku ze zmianą pojazdu.

 

Gospodarka odpadami komunalnymi:

1. Przyjęto 118 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. Wysłano 14 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.

3. Wysłano 22 zawiadomienia o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.

4. Wysłano 184 wezwania do działalności gosp. ws przedstawienia umowy oraz potwierdzenia opłaty.

5. Wysłano 40 tytułów wykonawczych dot. zaległości w opłacie.

 

Zamówienia publiczne:

1. W toku postępowanie: „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 3.091.400 zł z przezn. na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych”. Planowane podpisanie umowy z BGK - 25.10.2024 r. (cena oferty – 1.642.002,56 zł).

2. W toku postępowanie: „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno”. Planowane podpisanie umów – 22.10.2024 r. 1) Cz. 1 - Dostawa dwóch kompletów switchy core wraz z niezbędnym okablowaniem i wkładkami SFP – Wykonawca - ForIP Spółka z o. o., ul. Juliusza 2, 41-800 Zabrze – cena: 73.652,40 zł. 2) Cz. 2 - Dostawa zasilacza awaryjnego UPS o mocy 30kVA – Wykonawca - AG IT PROJECT Sp. z o. o., Pasmugi 4, 21-345 Borki – cena: 50.832,74 zł. 3) Cz. 3 - Dostawa mobilnego agregatu prądotwórczego na potrzeby podtrzymania zasilania w siedzibie UM Szczytno 100kVA - Wykonawca - Matcom Marcin Ziółek, ul. Moniuszki 5, 12-100 Szczytno – cena: 88.867,50 zł. Termin realizacji zamówienia 50 dni – dla każdej z części.

3. W toku postępowanie: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasto Szczytno” (na rok 2025). Planowany termin otwarcia ofert - 23.10.2024 r.

4. W toku postępowanie: „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 roku”. Planowany termin otwarcia ofert - 08.11.2024 r.

 

Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 r.
Rozpatrzono pozytywnie 8 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.

 

Sprawy podatkowe:

1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:

  • 79 decyzji ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,

  • 2 decyzje ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,

  • 3 decyzje ws wymiaru podatku rolnego,

  • 23 postanowienia – wezwania do złożenia informacji,

  • 2 postanowienia – wszczęcie postępowania podatkowego z urzędu,

  • 2 postanowienia dot. zapoznania się z materiałem dowodowym w postępowaniu podatkowym.

2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:

  • 1 tytuł wykonawczy,

  • 160 upomnień,

  • 21 postanowień o zarachowaniu wpłaty,

  • 10 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych

3. W ramach podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano:

  • 6 upomnień,

  • 2 tytuły wykonawcze,

  • 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach

4. W ramach podatku od środków transportowych wydano: 9 upomnień.

5. W ramach opłaty skarbowej wydano: 1 decyzję ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej.

6. W sprawie postępowania dot. egzekwowania należności z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty za przekształcenie użytkow. wieczystego gruntu, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano:

  • 1 wezwanie do zapłaty - opłata za użytkowanie wieczyste,

  • 28 upomnień - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,

  • 8 tytułów wykonawczych - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,

  • 4 upomnienia w sprawie oprocentowania,

  • 1 tytuł wykonawczy w sprawie oprocentowania,

  • 4 wezwania do zapłaty - opłata za dzierżawę

 

Oświata:

1. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2024 r.

2. Wydano 10 decyzji ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

3. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznano nagrody nauczycielom i dyrektorom za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

4. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wypłaty odpraw dla nauczycieli.

5. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przelicz. w stosunku do danych przyjętych do naliczenia algorytmem cz. oświatowej subwencji ogólnej na 2024 r.

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:

Podpisano umowę na prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych i socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, które odbywają się w każdą środę tygodnia w MDKu.

 

Pomoc materialna dla uczniów:

Wydano 57 decyzji w sprawie stypendium szkolnego.

 

Promocja i rozwój gospodarczy:

1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

2. Współorganizacja i promocja wydarzeń:

  • Odsłonięcia muralu upamiętniającego Krzysztofa Klenczona,

  • Organizacji Tygodnia Cittaslow,

  • Inauguracji Roku Akademickiego 2024/2025 Uniwersytetu III Wieku,

  • Narodowego Czytania,

  • Światowego Dnia Zwierząt,

  • Ogólnopolskiej Kampanii pn. „Dzieciństwo bez przemocy”,

  • Dnia Edukacji Narodowej.

3. Przekazanie pomocy rzeczowej powodzianom z Prudnika.

4. Współorganizacja warsztatów dla młodzieży i dorosłych w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.

5. Organizacja spotkania Burmistrza Miasta z mieszkańcami w MBP..

6. Przygotowania do Jarmarku Bożonarodzeniowego.

7. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MBP:

  • Spotkanie autorskie z Joanną Jax,

  • Dyskusyjny Klub Książki "Narzeczona Nazisty",

  • Otwarcie wystawy fotografii Michała Bąkały pt. „Zamki w Anglii”,

  • Noc Bibliotek,

  • Spotkanie autorskie z Grażyną Mączkowską.

8. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MDK:

  • oprowadzanie wycieczek po Zamku Krzyżackim,

  • obsługa Sali Wystawienniczej Całorocznej w ramach Punktu Informacji Turystycznej,

  • wystawa prac artystów pn. „Cudze chwalicie swego nie znacie”.

9. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MOS:

  • Niemożliwe nie istnieje – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy.

 

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Złożono wniosek w ramach naboru Mobilność miejska – Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027: „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap IV”. Wnioskowana kwota dofinansowania: 4.582.699,46 zł. Szacowany koszt inwestycji: 6.891.800 zł. Zakup 2 szt. autobusów zeroemisyjnych, montaż wiat przystankowych wraz ze stojakami rowerowymi, montaż doświetlaczy przystanków, zakup aplikacji z rozkładem jazdy, przeprowadzenie akcji edukacyjnej wśród mieszkańców dot. korzyści wynikających z użytkowania komunikacji zbiorczej.

2. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast – nabór dedykowany dla miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze.

3. Przygotowanie do złożenia wniosków w ramach programu „Ochrona zabytków 2025”.

4. Rozliczenie końcowe zadania „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej, dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome – etap II”. Dofinansowanie z PFRON: 7.631,75 zł.

5. Trwa przygotowanie dokumentów do podpisania umowy o pożyczkę w ramach programu Zielona Transformacja Miast – finansowanego ze środków KPO na sfinansowanie części kredytu zaciągniętego na pokrycie wkładu własnego do projektu „Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie”. Pożyczka: 10.064.591,56 zł.

6. Bieżąca realizacja i rozliczenie środków zewnętrznych w ramach trwających zadań:

  • „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap III”. Dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny: 3.276.423 zł.
  • „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno”. Dofinansowanie z programu Cyberbezpieczny samorząd: 850.000 zł.
  • „Rozbudowa drogi gminnej 214133N - ul. Wiejskiej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 647.951,40 zł.
  • „Przebudowa drogi gminnej nr 214127 - ul. Pomorskiej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 808.593,60 zł.
  • ,,Przebudowa ulicy Zielonej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 399.919,20 zł.
  • „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2.000.000 zł.
  • „Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 1.800.000 zł.
  • „Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 4.607.500 zł.
  • "Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 3.136.000 zł.
  • "Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 4.335.000 zł.
  • "Dokumentacja techniczna oraz remont łazienek wraz z dostosowaniem dla osób ze specjalnymi potrzebami w budynku Ratusza Miejskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 780.000 zł.
  • Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Naprawa silnie uszkodzonych sterczyn szczytu Kościoła WNMP w Szczytnie zagrażających zniszczeniu, zdrowiu i życiu ludzi I etap - szczyt wschodni”. Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 572.656 zł.
  • Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Rewitalizacja elewacji wieży kościoła Ewangelickiego w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 480.000 zł.
  • Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Naprawa szczytu elewacji wschodniej budynku kościoła Chrześcijan Baptystów w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 196.000 zł.
  • Finansowanie kosztów funkcjonowania oddziału żłobkowego utworzonego w ramach programu Maluch Plus. Dofinansowanie z programu Maluch Plus: 692.208 zł.

 

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

69

28

276

16

39

400

Wszczęte postępowania o wymeldowanie

2

1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 83 wnioski dot. zastrzeżenia numeru PESEL.

2. Zgłoszenie wyjazdu za granicę: przyjęto 1 wniosek

3. Nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wydawaniu dowodów osobistych lub na podstawie odrębnych przepisów: nadano 1 numer PESEL

4. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 1 wniosek

5. Nadanie numeru PESEL uchodźcom z Ukrainy: przyjęto 1 wniosek

6. Zgłoszenie zmiany danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski

 

Budżet Obywatelski na 2025 r.:

Zakończenie weryfikacji głosów i ogłoszenie wyników.

 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

7

10

15

17

6

55

 

Urząd Stanu Cywilnego:

Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego

Liczba udzielonych ślubów

Czynności materialono-techniczne

Wydane odpisy

Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia

Wzmianki dodatkowe w aktach s.c.

Przypiski w aktach s.c.

Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego

Wydane decyzje ws. imion i nazwisk

Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego

Nadanie numeru PESEL

Urodzenia:

28

W urzędzie:

10

 

 

 

11

 

 

 

417

 

 

 

13

 

 

 

52

 

 

 

240

 

 

 

210

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

20

Małżeństwa:

20

Poza urzędem:

_

Zgony:

41

 

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 52.57Kb) 2024-10-23 11:59:52 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Kaca

Data wytworzenia:
23 paź 2024

Osoba dodająca informacje

Małgorzata Kaca

Data publikacji:
23 paź 2024, godz. 11:59

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
23 paź 2024, godz. 12:03