Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 19.10 - 20.11.2024 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 19.10.2024 r. do 20.11.2024 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach – 3,
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1,
-
Zorganizowane przetargi – 1
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienia opiniujące podział nieruchomości prywatnych-2,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości – 1,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości miejskich - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
sieć energetyczna – 2, sieć ciepłownicza - 1 |
2. Służebność przesyłu i gruntowa - zawarto porozumienia ws. służebności przesyłu: |
sieć elektroenergetyczna – 1, sieć telekomunikacyjna -1 |
3. Akt notarialny darowizny 5 działek pod drogi od Powiatu Szczycieńskiego na rzecz Gminy Miejskiej Szczytno |
4. Akty notarialne służebności - 5 |
5. Numeracja nieruchomości - 2 |
4.Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze |
teren zielony |
budynek gospodarczy |
składowe |
schody |
wiata śmietnikowa |
ogródek gastronomiczny |
9 |
6 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
-
przeprowadzono oględziny nieruchomości ul. Pasymska 21 A zgodnie z umową dzierżawy zawartą ze Stowarzyszeniem „PROMYK” w Szczytnie,
-
wniosek o wydzierżawienie cz. dz. o pow. 32 m2 ul. Sienkiewicza z przezn. pod przejście bramowe pomiędzy budynkami nr 4 i 6 na okres 3 lat.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzed. lok. mieszk. ul. Chopina 1, i Boh. Westerplatte 18.
2. Rozpatrzono negatywnie 2 wnioski ws sprzed. lok. mieszk. ul. Kętrzyńskiego 3 i Odrodzenia 17 (lokal nie uzyskał ze Starostwa zaświadczenia o samodzielności lokali mieszkalnych).
3. Rezygnacja z prawa pierwokupu – 4.
4. Wystawiano 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
5. Wywieszono 2 wykazy nieruchomości miejskich przezn. do zbycia.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy: 1.
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego dla rodzin oczekujących: 2.
3. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego dla rodzin oczekujących: 4.
4. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: 1.
5. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: 1.
6. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu:
1. lokalu użytkowego o pow. 46,43m² ul. Polska 26, na prowadzenie działalności gospodarczej, ze stawką czynszu w wysokości: 33,75 zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
2. lokalu użytkowego o pow. 47,00m² ul. Mrongowiusza 1, ze stawką czynszu: 5,50 zł/m²/m-c/netto, na okres od 1.11-28.12.2024 r. (na wydawanie żywności z programów FEAD).
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 1.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
31 |
Zaświadczeń o przezn. terenu w m.p.z.p./studium uwarunkowań i kierunków zagospod. przestrzennego |
|
5 Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: |
|
|
Inwestycja celu publicznego: |
|
|
-
Dokumenty dotyczące aktów planowania przestrzennego:
1. m.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Klenczona, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.
2. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.
3. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno – Jez. Domowe Duże – zakończył się etap zbierania wniosków.
4. Plan ogólny Gminy Miejskiej Szczytno – zakończył się etap zbierania wniosków.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 4 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Wydano 21 protokołów z oględzin dla osób zgłaszających zamiar usunięcia drzew/krzewów.
Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Przyjęto 3 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
2 |
2. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
2 |
3. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
3 |
4. |
Zezwolenia na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
2 |
Razem |
9 |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :
1. Wydano 6 zezwoleń na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 3 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 112 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wydano 1 decyzję ws rozłożenia na raty zaległości w opłacie.
3. Wysłano 25 wezwań do działalności gospodarczych ws przedstawienia umowy oraz potwierdzenia opłaty na gospodarowanie odpadami komunalnymi.
4. Wysłano 326 upomnień dot. zaległości w opłacie.
Zamówienia publiczne:
1. W toku postępowanie pn. „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 roku”. Podpisanie umowy z BS w Szczytnie - 25.11.2024 r. (cena oferty: 2.052.932,77 zł).
2. W toku postępowanie pn. „Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasto Szczytno” (2025 r.). Podpisanie umowy: REMONDIS WARMIA – MAZURY Sp. z o. o. ul. Partyzantów 3, 10-522 Olsztyn – 03.12.2024 r. (cena: 2.481.840,00 zł).
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 r.
Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws dofinansow. zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:
-
90 decyzji,
-
7 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
3 decyzje ws. wymiaru podatku rolnego,
-
50 postanowień - wezwania do złożenia informacji,
-
1 postanowienie - wszczęcie postępowania podatkowego z urzędu,
-
1 postanowienie dot. zapoznania się z materiałem dowodowym w postępowaniu podat.,
2. W ramach windykacji zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
35 tytułów wykonawczych,
-
27 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
-
38 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych,
-
2 zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach,
3. W ramach podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano:
-
1 postanowienie o zarachowaniu wpłaty,
-
2 zapytania o zastosowane środki egzekucyjne do US,
-
1 pismo do Syndyka,
-
1 pismo do Likwidatora,
-
8 upomnień,
-
1 tytuł wykonawczy
4. W ramach podatku od środków transportowych wydano:
-
3 postanowienia o zarachowaniu wpłaty,
-
3 zawiadomienia o spłacie tytułu wykonawczego do US,
-
2 wezwania do złożenia deklaracji,
-
2 tytuły wykonawcze,
-
1 wezwanie do zapłaty
5. W ramach opłaty skarbowej wydano: 4 decyzje ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej
6. Ws postępowania dot. egzekwowania należności z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste, opłaty za przekszt. użytkow. wieczystego, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano:
-
2 upomnienia - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,
-
6 upomnień - opłata za pas drogowy,
-
4 tytuły wykonawcze - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,
-
1 tytuł wykonawczy w sprawie opłaty za pas drogowy,
-
1 wezwanie do zapłaty - opłata za dzierżawę
Oświata:
1. Wydano zarządzenia ws powołania komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
2. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2024 r.
3. Wydano 8 decyzji ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracown.
4. Złożono wniosek o wsparcie w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowy na dostarczenie techniki scenicznej, karuzeli weneckiej, zagrody reniferów oraz na wykonanie świątecznego recitalu przez Olgę Szomańską, podczas VII Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wypłacono 64 uczniom dofinansowanie w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
Współorganizacja i promocja wydarzeń:
-
Wizyty Integracyjnej Polskich Uniwersytetów III Wieku z całej Europy,
-
Oddanie do użytku bloku „SIM” przy ul. Sobieszczańskiego 7B,
-
Szczycieńskiego Biegu 2 godzinnego,
-
Otwarcia Mazurskiego Ogrodu Literackiego -„CZYtamTU”, zrealizowanego w ramach Budżetu Obywatelskiego,
-
I Targów Seniora,
-
Ogólnopolskiej Kampanii pn. „Dzieciństwo bez przemocy”, z towarzyszącym rozświetleniem Ratusza Miejskiego,
-
Promocja i Dystrybucja ankiet w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.
-
Przygotowania do Jarmarku Bożonarodzeniowego.
-
Objęcie Honorowym Patronatem: Projektu edukacyjnego Miejskiego Przedszkola nr 9 "Kubuś Puchatek - "Ze STEAM-em przez świat bajek".
-
Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MBP:
-
Spotkania autorskie z pisarzami: Michałem Majewskim, Witoldem Olbrysiem i Eli Paczkowską.
-
Spotkania cykliczne: „Sobota w bibliotece” zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci, „Klub Malucha” - zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci, Spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki.
7. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MDK:
-
Wernisaż wystawy Olgi Kokoryn,
-
Uruchomienie nowej oferty zajęć stałych: Nauka gry na instrumentach dla dzieci (ukulele, gitara, perkusja), Zajęcia taneczne dla grup szklonych, przedszkolnych, dorosłych i seniorów, Warsztaty sztuki dla dorosłych, Zoom na Szczytno, warsztaty fotografii cyfrowej dla młodzieży i dorosłych, Warsztaty szycia na maszynie dla młodzieży i dorosłych, Warsztaty łucznicze dla kobiet.
8. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MOS:
-
XXVIII Otwarte Indywidualne Mistrzostwa Miasta Szczytno i Powiatu Szczycieńskiego w Tenisie Stołowym,
-
Światowy Dzień Seniora „Zdrowo i Sportowo”,
-
Zawody Piłki Nożnej „Zimowe Halowe Rozgrywki Fiedorowicz Kids Cup”. Kategoria Orlik, Udział wzięli: SKS Gwardia Szczytno, Mrągowia Mrągowo, Granica Kętrzyn.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożono wniosek pn.: „Zakup urządzeń specjalistycznych do utrzymania murawy stadionu lekkoatletycznego w Szczytnie”, dofinansowanie z programu wsparcia inwestycji sportowych. Całkowity koszt 148.461,00 zł w tym dofinansowanie 80% - 118.768,80 zł.
2. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast – nabór dedykowany dla miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze.
3. Rozliczono i zakończono zadanie pn.: „Dostosowanie budynku UM jako instytucji publicznej, dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome – etap II” współfinansowanego z PFRON: 7.427,00 zł.
4. Otrzymano wsparcie finansowe w formie pożyczki w ramach programu „Zielona Transformacja Miast”– ze środków KPO, na sfinansowanie cz. kredytu zaciągniętego na wkład własney do projektu „Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej”. Kwota wsparcia: 10.064.591,53 zł, wnioskowane oprocentowanie 0%, możliwość umorzenia do 5%. Data spłaty pożyczki grudzień 2038 r.
5. Zakończono inwestycję "Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego". Złożono ostatni wniosek o wypłatę w kwocie 808.315,44 zł. Dofinansowanie z Funduszu Polski Ład: 4.335.000,00 zł.
6. Otrzymano dofinansow. na pierwszy rok funkcjonowania 23 miejsc opieki w oddziale żłobkowym w ramach programu Maluch Plus. Kwota I transzy na 12 miesięcy 230.736,00 zł.
7. Bieżąca realizacja i rozliczenie środków zewnętrznych w ramach trwających zadań:
-
„Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap III”. Dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny: 3.276.423,00 zł.
-
„Rozbudowa drogi gminnej 214133N - ul. Wiejskiej w Szczytnie”. Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 647.951,40 zł.
-
„Przebudowa drogi gminnej nr 214127 - ul. Pomorskiej w Szczytnie”. FRD: 808.593,60 zł.
-
„Przebudowa ulicy Zielonej w Szczytnie”. FRD: 378.227,52 zł.
-
„Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2.000.000,00 zł.
-
„Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza”. RFPŁ: 1.115.761,42 zł.
-
„Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. RFPŁ: 1.945.725,04 zł.
-
"Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno". RFPŁ: 3.098.441,16 zł.
-
"Dokumentacja techniczna oraz remont łazienek wraz z dostosowaniem dla osób ze specjalnymi potrzebami w budynku Ratusza Miejskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 603.298,45 zł.
-
Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Rewitalizacja elewacji wieży kościoła Ewangelickiego w Szczytnie”. RPOZ: 480.000,00 zł.
-
Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Naprawa szczytu elewacji wschodniej budynku kościoła Chrześcijan Baptystów w Szczytnie”. RPOZ: 196.000,00 zł.
-
Otrzymano promesę w ramach RPOZ na realizację zadania: „Naprawa silnie uszkodzonych sterczyn szczytu Kościoła WNMP zagrażających zniszczeniu, zdrowiu i życiu ludzi I etap - szczyt wschodni”. RPOZ: 570.742,44 zł.
-
Rozstrzygnięto postępowanie zakupowe dot. „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno” na I etap: zakup agregatu prądotwórczego, UPS centralnego i switchy corowych na kwotę 213.352,64 zł . Dofinansowanie z programu Cyberbezpieczny samorząd: 850.000,00 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
54 |
35 |
193 |
28 |
27 |
400 |
Postępowania administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowaniu |
Decyzje w sprawach meldunkowych |
||||
2 |
3 |
1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 67 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wydawaniu dowodów osobistych lub na podstawie odrębnych przepisów: nadano 4 numery PESEL
3. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 3 wnioski
4. Nadanie numeru Pesel uchodźcom z Ukrainy: przyjęto 4 wnioski
5. Zgłoszenie zmiany danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski
6. Sporządzono 2 wykazy uczniów na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 2 i 3
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
3 |
5 |
13 |
13 |
6 |
40 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 36 |
W urzędzie: 4 |
11 |
482 |
20 |
62 |
222 |
226 |
_ |
7 |
28 |
Małżeństwa: 7 |
Poza urzędem:
_ |
|||||||||
Zgony: 53 |
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 42.28Kb) | 2024-11-26 08:15:04 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
25 lis 2024
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
26 lis 2024, godz. 08:15
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
26 lis 2024, godz. 08:19