Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 19.10 - 20.11.2024 r.

 

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 19.10.2024 r. do 20.11.2024 r.

 

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • Ogłoszenia o przetargach – 3,

  • Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1,

  • Zorganizowane przetargi – 1

2. Podział nieruchomości:

  • Postanowienia opiniujące podział nieruchomości prywatnych-2,

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości – 1,

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości miejskich - 1

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

sieć energetyczna – 2,

sieć ciepłownicza - 1

2. Służebność przesyłu i gruntowa - zawarto porozumienia ws. służebności przesyłu:

sieć elektroenergetyczna – 1,

sieć telekomunikacyjna -1

3. Akt notarialny darowizny 5 działek pod drogi od Powiatu Szczycieńskiego na rzecz Gminy Miejskiej Szczytno

4. Akty notarialne służebności - 5

5. Numeracja nieruchomości - 2

4.Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:

warzywno – ogrodnicze

teren zielony

budynek gospodarczy

składowe

schody

wiata śmietnikowa

ogródek gastronomiczny

9

6

2

2

1

1

2

  • przeprowadzono oględziny nieruchomości ul. Pasymska 21 A zgodnie z umową dzierżawy zawartą ze Stowarzyszeniem „PROMYK” w Szczytnie,

  • wniosek o wydzierżawienie cz. dz. o pow. 32 m2 ul. Sienkiewicza z przezn. pod przejście bramowe pomiędzy budynkami nr 4 i 6 na okres 3 lat.

 

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzed. lok. mieszk. ul. Chopina 1, i Boh. Westerplatte 18.

2. Rozpatrzono negatywnie 2 wnioski ws sprzed. lok. mieszk. ul. Kętrzyńskiego 3 i Odrodzenia 17 (lokal nie uzyskał ze Starostwa zaświadczenia o samodzielności lokali mieszkalnych).

3. Rezygnacja z prawa pierwokupu – 4.

4. Wystawiano 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.

5. Wywieszono 2 wykazy nieruchomości miejskich przezn. do zbycia.

 

Gospodarka lokalami mieszkalnymi:

1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy: 1.

2. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego dla rodzin oczekujących: 2.

3. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego dla rodzin oczekujących: 4.

4. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: 1.

5. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: 1.

6. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: 1.

 

Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu:

1. lokalu użytkowego o pow. 46,43m² ul. Polska 26, na prowadzenie działalności gospodarczej, ze stawką czynszu w wysokości: 33,75 zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.

2. lokalu użytkowego o pow. 47,00m² ul. Mrongowiusza 1, ze stawką czynszu: 5,50 zł/m²/m-c/netto, na okres od 1.11-28.12.2024 r. (na wydawanie żywności z programów FEAD).

 

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 1.

 

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:

31

Zaświadczeń o przezn. terenu w m.p.z.p./studium uwarunkowań i kierunków zagospod. przestrzennego

 

5 Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

  • budowa budynku usługowo–handlowego wraz z pylonem reklamowym,

  • budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wolnostojącego, z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu,

  • rozbudowa budynków magazynowo–produkcyjnych,

  • budowa ganku przy budynku mieszkalnym jednorodzinnym,

  • budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego w zabudowie wolnostojącej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem do 70 m2

Inwestycja celu publicznego:

  • rozbudowa szpitala ZOZ w Szczytnie

 

  • Dokumenty dotyczące aktów planowania przestrzennego:

1. m.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Klenczona, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.

2. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.

3. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno – Jez. Domowe Duże – zakończył się etap zbierania wniosków.

4. Plan ogólny Gminy Miejskiej Szczytno – zakończył się etap zbierania wniosków.

 

Ochrona środowiska:

1. Wydano 4 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.

2. Wydano 21 protokołów z oględzin dla osób zgłaszających zamiar usunięcia drzew/krzewów.

 

Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:

Przyjęto 3 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

 

Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

2

2.

Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej

2

3.

Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót

3

4.

Zezwolenia na lokalizację zjazdu do nieruchomości

2

Razem

9

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :

1. Wydano 6 zezwoleń na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.

2. Wydano 3 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.

 

Gospodarka odpadami komunalnymi:

1. Przyjęto 112 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. Wydano 1 decyzję ws rozłożenia na raty zaległości w opłacie.

3. Wysłano 25 wezwań do działalności gospodarczych ws przedstawienia umowy oraz potwierdzenia opłaty na gospodarowanie odpadami komunalnymi.

4. Wysłano 326 upomnień dot. zaległości w opłacie.

 

Zamówienia publiczne:

1. W toku postępowanie pn. „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 roku”. Podpisanie umowy z BS w Szczytnie - 25.11.2024 r. (cena oferty: 2.052.932,77 zł).

2. W toku postępowanie pn. „Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasto Szczytno” (2025 r.). Podpisanie umowy: REMONDIS WARMIA – MAZURY Sp. z o. o. ul. Partyzantów 3, 10-522 Olsztyn – 03.12.2024 r. (cena: 2.481.840,00 zł).

 

Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 r.
Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws dofinansow. zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.

 

Sprawy podatkowe:

1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:

  • 90 decyzji,

  • 7 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,

  • 3 decyzje ws. wymiaru podatku rolnego,

  • 50 postanowień - wezwania do złożenia informacji,

  • 1 postanowienie - wszczęcie postępowania podatkowego z urzędu,

  • 1 postanowienie dot. zapoznania się z materiałem dowodowym w postępowaniu podat.,

2. W ramach windykacji zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:

  • 35 tytułów wykonawczych,

  • 27 postanowień o zarachowaniu wpłaty,

  • 38 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych,

  • 2 zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach,

3. W ramach podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano:

  • 1 postanowienie o zarachowaniu wpłaty,

  • 2 zapytania o zastosowane środki egzekucyjne do US,

  • 1 pismo do Syndyka,

  • 1 pismo do Likwidatora,

  • 8 upomnień,

  • 1 tytuł wykonawczy

4. W ramach podatku od środków transportowych wydano:

  • 3 postanowienia o zarachowaniu wpłaty,

  • 3 zawiadomienia o spłacie tytułu wykonawczego do US,

  • 2 wezwania do złożenia deklaracji,

  • 2 tytuły wykonawcze,

  • 1 wezwanie do zapłaty

5. W ramach opłaty skarbowej wydano: 4 decyzje ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej

6. Ws postępowania dot. egzekwowania należności z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste, opłaty za przekszt. użytkow. wieczystego, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano:

  • 2 upomnienia - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,

  • 6 upomnień - opłata za pas drogowy,

  • 4 tytuły wykonawcze - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,

  • 1 tytuł wykonawczy w sprawie opłaty za pas drogowy,

  • 1 wezwanie do zapłaty - opłata za dzierżawę

 

Oświata:

1. Wydano zarządzenia ws powołania komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.

2. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2024 r.

3. Wydano 8 decyzji ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracown.

4. Złożono wniosek o wsparcie w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:

Podpisano umowy na dostarczenie techniki scenicznej, karuzeli weneckiej, zagrody reniferów oraz na wykonanie świątecznego recitalu przez Olgę Szomańską, podczas VII Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego.

 

Pomoc materialna dla uczniów:

Wypłacono 64 uczniom dofinansowanie w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.

 

Promocja i rozwój gospodarczy:

  1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

  2. Współorganizacja i promocja wydarzeń:

  • Wizyty Integracyjnej Polskich Uniwersytetów III Wieku z całej Europy,

  • Oddanie do użytku bloku „SIM” przy ul. Sobieszczańskiego 7B,

  • Szczycieńskiego Biegu 2 godzinnego,

  • Otwarcia Mazurskiego Ogrodu Literackiego -„CZYtamTU”, zrealizowanego w ramach Budżetu Obywatelskiego,

  • I Targów Seniora,

  • Ogólnopolskiej Kampanii pn. „Dzieciństwo bez przemocy”, z towarzyszącym rozświetleniem Ratusza Miejskiego,

  1. Promocja i Dystrybucja ankiet w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.

  2. Przygotowania do Jarmarku Bożonarodzeniowego.

  3. Objęcie Honorowym Patronatem: Projektu edukacyjnego Miejskiego Przedszkola nr 9 "Kubuś Puchatek - "Ze STEAM-em przez świat bajek".

  4. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MBP:

  • Spotkania autorskie z pisarzami: Michałem Majewskim, Witoldem Olbrysiem i Eli Paczkowską.

  • Spotkania cykliczne: „Sobota w bibliotece” zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci, „Klub Malucha” - zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci, Spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki.

7. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MDK:

  • Wernisaż wystawy Olgi Kokoryn,

  • Uruchomienie nowej oferty zajęć stałych: Nauka gry na instrumentach dla dzieci (ukulele, gitara, perkusja), Zajęcia taneczne dla grup szklonych, przedszkolnych, dorosłych i seniorów, Warsztaty sztuki dla dorosłych, Zoom na Szczytno, warsztaty fotografii cyfrowej dla młodzieży i dorosłych, Warsztaty szycia na maszynie dla młodzieży i dorosłych, Warsztaty łucznicze dla kobiet.

8. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MOS:

  • XXVIII Otwarte Indywidualne Mistrzostwa Miasta Szczytno i Powiatu Szczycieńskiego w Tenisie Stołowym,

  • Światowy Dzień Seniora „Zdrowo i Sportowo”,

  • Zawody Piłki Nożnej „Zimowe Halowe Rozgrywki Fiedorowicz Kids Cup”. Kategoria Orlik, Udział wzięli: SKS Gwardia Szczytno, Mrągowia Mrągowo, Granica Kętrzyn.

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Złożono wniosek pn.: „Zakup urządzeń specjalistycznych do utrzymania murawy stadionu lekkoatletycznego w Szczytnie”, dofinansowanie z programu wsparcia inwestycji sportowych. Całkowity koszt 148.461,00 zł w tym dofinansowanie 80% - 118.768,80 zł.

2. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast – nabór dedykowany dla miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze.

3. Rozliczono i zakończono zadanie pn.: „Dostosowanie budynku UM jako instytucji publicznej, dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome – etap II” współfinansowanego z PFRON: 7.427,00 zł.

4. Otrzymano wsparcie finansowe w formie pożyczki w ramach programu „Zielona Transformacja Miast”– ze środków KPO, na sfinansowanie cz. kredytu zaciągniętego na wkład własney do projektu „Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej”. Kwota wsparcia: 10.064.591,53 zł, wnioskowane oprocentowanie 0%, możliwość umorzenia do 5%. Data spłaty pożyczki grudzień 2038 r.

5. Zakończono inwestycję "Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego". Złożono ostatni wniosek o wypłatę w kwocie 808.315,44 zł. Dofinansowanie z Funduszu Polski Ład: 4.335.000,00 zł.

6. Otrzymano dofinansow. na pierwszy rok funkcjonowania 23 miejsc opieki w oddziale żłobkowym w ramach programu Maluch Plus. Kwota I transzy na 12 miesięcy 230.736,00 zł.

7. Bieżąca realizacja i rozliczenie środków zewnętrznych w ramach trwających zadań:

  • „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap III”. Dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny: 3.276.423,00 zł.

  • „Rozbudowa drogi gminnej 214133N - ul. Wiejskiej w Szczytnie”. Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 647.951,40 zł.

  • „Przebudowa drogi gminnej nr 214127 - ul. Pomorskiej w Szczytnie”. FRD: 808.593,60 zł.

  • „Przebudowa ulicy Zielonej w Szczytnie”. FRD: 378.227,52 zł.

  • „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2.000.000,00 zł.

  • „Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza”. RFPŁ: 1.115.761,42 zł.

  • „Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. RFPŁ: 1.945.725,04 zł.

  • "Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno". RFPŁ: 3.098.441,16 zł.

  • "Dokumentacja techniczna oraz remont łazienek wraz z dostosowaniem dla osób ze specjalnymi potrzebami w budynku Ratusza Miejskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 603.298,45 zł.

  • Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Rewitalizacja elewacji wieży kościoła Ewangelickiego w Szczytnie”. RPOZ: 480.000,00 zł.

  • Udzielenie dotacji na realizację zadania: „Naprawa szczytu elewacji wschodniej budynku kościoła Chrześcijan Baptystów w Szczytnie”. RPOZ: 196.000,00 zł.

  • Otrzymano promesę w ramach RPOZ na realizację zadania: „Naprawa silnie uszkodzonych sterczyn szczytu Kościoła WNMP zagrażających zniszczeniu, zdrowiu i życiu ludzi I etap - szczyt wschodni”. RPOZ: 570.742,44 zł.

  • Rozstrzygnięto postępowanie zakupowe dot. „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno” na I etap: zakup agregatu prądotwórczego, UPS centralnego i switchy corowych na kwotę 213.352,64 zł . Dofinansowanie z programu Cyberbezpieczny samorząd: 850.000,00 zł.

 

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

54

35

193

28

27

400

Postępowania administracyjne

Wszczęte postępowania o wymeldowaniu

Decyzje w sprawach meldunkowych

2

3

1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 67 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.

2. Nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wydawaniu dowodów osobistych lub na podstawie odrębnych przepisów: nadano 4 numery PESEL

3. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 3 wnioski

4. Nadanie numeru Pesel uchodźcom z Ukrainy: przyjęto 4 wnioski

5. Zgłoszenie zmiany danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski

6. Sporządzono 2 wykazy uczniów na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 2 i 3

 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

3

5

13

13

6

40


 

Urząd Stanu Cywilnego:

Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego

Liczba udzielonych ślubów

Czynności materialono-techniczne

Wydane odpisy

Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia

Wzmianki dodatkowe w aktach s.c.

Przypiski w aktach s.c.

Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego

Wydane decyzje ws. imion i nazwisk

Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego

Nadanie numeru PESEL

Urodzenia:

36

W urzędzie:

4

 

 

 

11

 

 

 

482

 

 

 

20

 

 

 

62

 

 

 

222

 

 

 

226

 

 

 

_

 

 

 

7

 

 

 

28

Małżeństwa:

7

Poza urzędem:

 

_

Zgony:

53

 

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 42.28Kb) 2024-11-26 08:15:04 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Kaca

Data wytworzenia:
25 lis 2024

Osoba dodająca informacje

Małgorzata Kaca

Data publikacji:
26 lis 2024, godz. 08:15

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
26 lis 2024, godz. 08:19