Informacja o pracy Burmistrza Miasta 24.05-11.06.2025 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 24.05.2025 r. do 11.06.2025 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszenia o przetargach: 1,
-
zorganizowane przetargi: 1.
2. Podział nieruchomości:
-
postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Szczytno: 2,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Szczytno: 1.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową,
numeracja nieruchomości:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia ws. służebności przesyłu - sieć energetyczna: 1 |
3. Numeracja nieruchomości: 1 |
4. Zespół uzgadniania dokumentacji: 2 |
5. Realizacja infrastruktury na terenach gminy niebędących drogami publicznymi:
|
4. Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze
|
handlowe |
garażowe |
altana ogrodowa |
komis samochodowy |
teren zielony |
składowe |
wiata śmietnikowa |
16 |
1 |
7 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
-
Wniosek o przedłużenie umowy najmu obejmującej cz. dz. nr 11/11 o pow. 396 m2
przy ul. Śląskiej 12 z przeznaczeniem pod funkcjonowanie wbudowanych na tym gruncie sond ciepła (20 szt.) współpracujących z systemem grzewczym w budynku wielorodzinnym przy ul. Śląskiej 12 w Szczytnie z prawem do dokonywania remontów, usuwania awarii, konserwacji na okres do 30.06.2028 r.
-
Wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy obejmującej cz. dz. nr 11/11 o pow. 534 m2 przy ul. Śląskiej 12 z przeznaczeniem pod budowę zbiornika retencyjnego do gromadzenia wody opadowej z przeznaczeniem do podlewania terenów zielonych, budowę placu zabaw dla dzieci, mini tężni solankowej, mini siłowni plenerowej oraz innych urządzeń i obiektów małej architektury służących celom rekreacyjnym i wypoczynkowym przy ul. Śląskiej 12 w Szczytnie na okres 30.06.2028 r.
-
Wniosek o rozwiązanie umowy dzierżawy w udziale wynoszącym 2,275% (0,39 m2) zawartej na cz. dz. nr 526/10 oznaczonej w ewidencji gruntów obr. 2 miasta Szczytno przy ul. Tetmajera w Szczytnie pod wiatę śmietnikową z czterema pojemnikami na odpady komunalne zmieszane po 1100 litrów każdy.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rezygnacja z prawa pierwokupu: 4.
2. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
- Udzielono ulgi w spłacie należności tj. umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 1.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
25 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
3 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu: |
a) warunki zabudowy: budowa budynku gospodarczego. b) inwestycje celu publicznego:
|
Dokumenty dotyczące aktów planowania przestrzennego:
1.M.P.Z.P. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Jana Kasprowicza, Henryka Sienkiewicza, Placem Juranda i Jeziorem Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) – projektant opracował nowy projekt MPZP. Uchwała ws. przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego zawierała nazwę ulicy Spacerowa (nazwa ulicy zmieniona została na Krzysztofa Klenczona).
2. Zmiana M.P.Z.P. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Stronie (Browar) - uzgodnienia projektu MPZP z organami.
3. Zmiana M.P.Z.P. Miasta Szczytno – Jezioro Domowe Duże – zakończył się etap zbierania wniosków do planu.
4. Plan ogólny Gminy Miejskiej Szczytno – zakończył się etap zbierania wniosków do planu. Projektant planu opracowuje dokumenty.
Ochrona środowiska:
1. Przyjęto 3 wnioski o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew.
2. Przyjęto 1 deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
3. Wydano 1 zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych oraz osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Miejskiej Szczytno.
Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
4 |
2. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
3. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
4. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
1 |
Razem |
8 |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :
1. Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 24 deklaracje ws. wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 9 zawiadomień do Urzędu Skarbowego ws. spłaty należności pieniężnych za zagospodarowanie odpadami komunalnymi.
3. Wysłano 47 upomnień ws. zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
4. Wystawiono 26 tytułów wykonawczych ws. zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5. Wysłano 16 wezwań odnośnie zmiany deklaracji ws. wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
6. Wysłano 8 wezwań ws. nadpłaty dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zamówienia publiczne (powyżej 130 000 zł netto):
1. W dniu 06.06.2025 r. rozstrzygnięto postępowanie przetargowe pn. „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno” (dostawa dwóch kompletów macierzy dyskowych wraz z dyskami i niezbędnym okablowaniem). Oferta najkorzystniejsza - Wykonawca: ForIP Spółka Sp. z o.o., ul. Słowackiego 2, 41-800 Zabrze z ceną ofertową brutto 251 510,40 zł. Planowany termin podpisania umowy do dnia 28.06.2025 r. Termin wykonania – w ciągu 60 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Ilość złożonych ofert w postępowaniu - 4.
2. W dniu 21.05.2025 r. wszczęto postępowanie przetargowe pn. „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap IV” (dostawa dwóch autobusów elektrycznych i jednej ładowarki mobilnej zewnętrznej). Termin otwarcia ofert – 04.07.2025 r. Termin wykonania – 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2025 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 25 wniosków ws. dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów
i kotów oraz 9 wniosków dotyczących sfinansowania zabiegów kastracji i sterylizacji kotów wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych we wskazanym okresie wydano:
-
55 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
7 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
4 decyzje ws. wymiaru podatku rolnego,
-
27 postanowień – wezwania do złożenia informacji,
-
1 postanowienie o wszczęciu postępowania podatkowego,
-
9 postanowień – wezwań do osobistego stawiennictwa w celu złożenia wyjaśnień podatkowych,
-
1 postanowienie – wezwanie do złożenia korekty informacji IN-1,
-
1 zaświadczenie w sprawach podatkowych.
2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
1 tytuł wykonawczy,
-
463 upomnień,
-
2 zawiadomienia o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych,
-
4 zaświadczenia w sprawach podatkowych.
3. W ramach podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano:
-
6 upomnień,
-
2 tytuły wykonawcze,
-
1 zaświadczenie o niezaleganiu,
-
4 zawiadomienia do Urzędu Skarbowego.
4. W ramach podatku od środków transportowych wydano:
-
1 wniosek o dostęp do akt w KRZ,
-
1 zapytanie do Starostwa Powiatowego do Wydziału Komunikacji.
5. W ramach opłaty skarbowej wydano: 1 decyzję ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej.
6. W ramach ulg i zwolnień wydano: 1 wezwanie.
7. W sprawie postępowania dotyczącego egzekwowania należności z tytułu opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu, dzierżawy, opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz mandatów karnych wydano:
-
2 upomnienia - opłata za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu,
-
4 upomnienia dot. mandatów karnych,
-
11 wezwań do zapłaty – opłata za użytkowanie wieczyste gruntu,
-
20 tytułów wykonawczych – mandaty karne.
Oświata:
1. Ogłoszono konkurs na dyrektora Sportowej Szkoły Podstawowej nr 4 w Szczytnie.
2. Zatwierdzono projekty organizacyjne szkół i przedszkoli na rok szkolny 2025/2026.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii: podpisano umowy:
1. Na wykonanie “Diagnozy lokalnych zagrożeń społecznych na terenie Gminy Miejskiej Szczytno”.
2. Na przeprowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych w dyscyplinie żeglarstwo, dla młodzieży ze szczycieńskich szkół na terenie MOS przy ul. Klenczona 2.
3. Na przeprowadzenie w dniach 9-12 czerwca 2025 r. dla dzieci z czterech przedszkoli miejskich,
programu profilaktyczno-edukacyjnego w formie warsztatów pn. “Małe i duże edukacyjne podróże”.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 25 decyzji w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Organizacja, współorganizacja oraz promocja wydarzeń i kampanii promocyjnych w tym:
-
Piknik Rodzinny z okazji Dnia Dziecka. Polska Rezydencja w Radzie UE,
-
Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego nawiązania współpracy partnerskiej z francuskim miastem Arras,
-
Wystawienie stoiska promocyjjnego miasta na Promocji Oficerskiej w Akademii Policji w Szczytnie,
-
Realizacja cyklu wydarzeń zgodnie z kalendarzem kulturalnym na maj i czerwiec 2025 r.,
-
Kampania „Głosujemy na 100%”,
-
Uroczystość Złotych, Diamentowych i Kamiennych Godów.
3. Przygotowania do Festiwalu Dni i Nocy Szczytna. Mazury w sercu lata.
4. Uruchomienie Punktu Informacji Turystycznej w Sali Ekspozycyjnej Zamku Krzyżackiego w Szczytnie.
5. Objęcie Honorowym Patronatem, organizacja i współkoordynacja:
-
Dzień Matki,
-
Konferencja „Zdrowy Mózg”,
-
Międzyprzedszkolny konkurs „Mali Policjanci w Akcji”,
-
Spartakiada Honorowych Dawców Krwi Powiatu Szczycieńskiego,
-
II Igrzyska Młodych Atletów.
6. Organizacja wydarzeń i zajęć w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Szczytnie:
-
„Odjazdowy bibliotekarz” – rajd rowerowy dla mieszkańców i miłośników książek,
-
„ Chwasty, zielsko i badyle” - spacer botaniczny po Szczytnie z Natalią Załęską-Pyć autorką bloga zielarskiego „ Płonka podleśna”,
-
„ Retro radość” – gry i zabawy z czasów PRL w ogrodzie „CZYTAMTU – Mazurski Ogród Literacki”,
-
„ Turlu-turlu przez dzieje” - animacje historyczne dla dzieci w Miejskim Przedszkolu nr 1 „Bajka” przy współpracy z Miejskim Domem Kultury.
-
Wystawy:
-
„ Gapiszon” z wydawnictwa Widnokrąg w Oddziale Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej,
-
„Ciesz się” z wydawnictwa Widnokrąg w Oddziale Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej,
-
Literaccy patroni roku 2025 w holu biblioteki, malarstwa Małgorzaty Butkiewicz w wypożyczalni dla dorosłych.
-
Spotkanie autorskie:
-
Martą Cyrkiel - olsztynianką, która w wolnych chwilach zajmuje się pisaniem, fotografią oraz rękodziełem. Zadebiutowała w 2023 książką "Focus on the moment".
-
Spotkania cykliczne:
- „Sobota w bibliotece” zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci,
- „Klub Malucha” - zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci,
- „Czytanie na dywanie” – zajęcia literackie,
- Spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki,
- Spotkanie pod literką.7. Inne działania:
-
Nominacja MBP w Szczytnie do tytułu „Bibliotheca Bona”. Nagroda dla najlepszej biblioteki Województwa Warmińsko-Mazurskiego przyznawana przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Wojewódzką Bibliotekę Publiczną w Olsztynie i udział w Gali,
-
skontrum księgozbioru w Filii nr 2 przy ul. Solidarności 6.
8. Współorganizacja wydarzeń w MDK w Szczytnie:
- Wieczorek Taneczny,
- Koncert na Dzień Mamy „Skrzypce w Szczytnie Szczebiotały”.
9. Wyjazd grupy tanecznej FUKS działającej przy MDK w Szczytnie na 7. mazurskie transFormacje taneczne w Mrągowie.
10. Oprowadzanie wycieczek po Zamku Krzyżackim.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Otrzymano pozytywną ocenę wniosku o dofinansowanie zadania: „budowa boiska przy SP6”
– jest to pierwszy etap naboru w Programie Rozwoju Infrastruktury Sportowej
w Województwach. Trwa przygotowanie wniosku do drugiego etapu naboru, tj. złożenie wniosku do MSiT. Wnioskowane łączne dofinansowanie: 1,2 mln zł.
2. W przygotowaniu wniosek o dofinansowanie w ramach naboru FEWM.02.01-IZ.00-002/25 Efektywność energetyczna. Zadanie inwestycyjne dot. termomodernizacji budynku SSP nr 4
w Szczytnie.
3. Trwa ocena formalno-merytoryczna wniosku o dofinansowanie zadania „Zwiększenie retencji wód opadowych miasta Szczytno z uwzględnieniem magazynowania ich w zbiorniku Domowe Małe”. W ramach oceny dokonano drugiego uzupełnienia wniosku na prośbę Komisji oceniającej. Wnioskowane dofinansowanie: 42 499 991,50 zł.
4. Trwa ocena formalna wniosku o dofinansowanie zadania: „Rewitalizacja terenu użytku ekologicznego „Mała Biel” w Szczytnie” w ramach naboru FEWM.12.01-IZ.00-001/24
ze środków Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027. Wnioskowane dofinansowanie 1 680 403,94 zł.
5. Bieżąca realizacja i rozliczenie środków zewnętrznych w ramach trwających zadań:
-
„Rekultywacja terenu ścisłego centrum miasta Szczytno z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień”, przygotowanie do podpisania aktu notarialnego - pożyczka w ramach Programu Zielona Transformacja Miast. Kwota pożyczki 18 mln zł.
-
„Miasto Szczytno – miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap IV”
w ramach programu FEWM.03.01 Mobilność miejska ze środków Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027. Dofinansowanie: 4 582 699,46 zł.
– Przygotowanie postępowań przetargowych. -
Realizacja rzeczowa zadania: „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap III”. Dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny: 3 215 000,00 zł. - trwa rozliczenie kosztów projektu – wysłano wniosek o refundację.
-
Trwa rozliczenie końcowe dofinansowania zadania: „Przebudowa drogi gminnej
nr 214127 - ul. Pomorskiej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 808 593,60 zł. -
Trwa rozliczenie końcowe zadania: „Przebudowa ulicy Zielonej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 378 227,52 zł.
-
Realizacja rzeczowa zadania: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2 000 000,00 zł.
-
Realizacja rzeczowa zadania: „Modernizacja budynku wielorodzinnego przy
ul. Mrongowiusza”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład:
1 115 761,42 zł. -
Realizacja rzeczowa zadania: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 1 945 725,04 zł.
-
Realizacja rzeczowa zadania: "Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 3 098 441,16 zł.
-
Realizacja rzeczowa zadania: "Dokumentacja techniczna oraz remont łazienek wraz
z dostosowaniem dla osób ze specjalnymi potrzebami w budynku Ratusza Miejskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 603 298,45 zł. -
Realizacja rzeczowa zadania: „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno”. Dofinansowanie z programu Cyberbezpieczny samorząd:
850 000,00 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania i inne zaświadczenia (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
36 |
7 |
120 |
11 |
25 |
77 |
Postępowania administracyjne |
|||||
1 |
1. Nadanie numeru PESEL na wniosek: 2.
2. Nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem w Ukrainie: 1.
3. Zgłoszenie zmiany danych obywateli Ukrainy: 2.
4. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 20 wniosków.
5. Wydano zaświadczenia o prawie do głosowania w wyborach Prezydenta RP: 93.
6. Wydano pełnomocnictwa do głosowania w wyborach Prezydenta RP: 8.
7. Dopisano do spisu wyborców na wybory Prezydenta RP: 300.
8. Wydano 1 decyzję o wpisie do stałego Rejestru Wyborców.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Ogółem wnioski |
6 |
7 |
6 |
9 |
28 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 13 |
W urzędzie: 6
|
5 |
203 |
14 |
22 |
120 |
108 |
5 |
11 |
Małżeństwa: 13
|
Poza urzędem:
1 |
||||||||
Zgony: 21
|
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 49.75Kb) | 2025-06-17 11:34:46 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
17 cze 2025
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
17 cze 2025, godz. 11:34
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
17 cze 2025, godz. 11:34