Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 24.08-18.09.2024 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 24.08.2024 r. do 18.09.2024 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Akty notarialne - 1,
-
Rezygnacja z prawa pierwokupu - 3
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych - 6,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu: |
|
|
3. Numeracja nieruchomości - 2 |
4. Aktualizacja bazy TERYT i GUS adresy i numeracja |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 2 |
6. Realizacja infrastruktury na terenach gminy nie będących drogami publicznymi zakończenie i odbiór prac:
|
4.Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze
|
garażowe |
składowe |
rozrywkowe |
handlowe |
6 |
10 |
2 |
1 |
1 |
-
wniosek o użyczenie części działki nr 340/1 o powierzchni 1723 m2 przy ul. Nauczycielskiej z przeznaczeniem na organizację warsztatów kulturalnych i sportowych, gier zespołowych, rodzinnych zawodów sportowych oraz pod ustawienie dmuchanej zjeżdżalni dla dzieci
w dniu 31 sierpnia 2024 r.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego przy ul. Pasymskiej 6 i ul. Wiejskiej 11.
2. Wystawiono 2 zawiadomienia o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.
3. Wydano 1 zaświadczenie o opłacie za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy: 1.
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: 2.
3. Udzielono ulgi w spłacie należności tj. uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi
Wyrażono zgodę na ogłoszenie przetargu ustnego nieograniczonego na najem lokalu użytkowego położonego w Szczytnie przy ul. 1 Maja 6/6 o pow. 18,74 m², ze stawką czynszu wyjściową: 23,00 zł /m²/m-c /netto, na okres 3 lat.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
27 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
5 |
Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
Warunki zabudowy: |
||
4 |
|
|
Inwestycji celi publicznego: |
||
1 |
|
-
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Klenczona, Jana Kasprowicza, Henryka Sienkiewicza, Placem Juranda i Jeziorem Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) – w trakcie opracowania.
-
Zmiana miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Stronie (Browar) - w trakcie opracowania.
-
Podpisano umowę z urbanistą na opracowanie planu ogólnego miasta Szczytno. Dokumentację sporządzi Małgorzata Dąbrowska „Twój Dom” z siedzibą w Ostrołęce
Ochrona środowiska:
1. Wydano 2 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 2 wnioski na dotację celową z budżetu Gminy Miejskiej Szczytno na dofinansowanie inwestycji służących ochronie powietrza, polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Inne:
Podpisano umowę dotacji z kościołem Chrześcijan Baptystów w RP.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
3 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
3 |
3. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
3 |
Razem |
11 |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
1. Wydano 4 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 4 decyzje wygaszające zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - w związku z likwidacją punktów sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Wydano 1 wypis z licencji na taksówkę w związku ze zmianą pojazdu.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 94 deklaracje w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 19 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji.
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3. Wysłano 8 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 200 wezwań do działalności gospodarczych w sprawie przedstawienia skanu podpisanej umowy oraz potwierdzenia opłaty na gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zamówienia publiczne:
1. W toku postępowanie przetargowe pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 3 091 400,00 zł z przeznaczeniem na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych”. Planowany termin otwarcia ofert - 24.09.2024 r.
2. W toku postępowanie przetargowe pn. „Przebudowa ulicy Zielonej w Szczytnie”. Liczba złożonych ofert – 10. Wybrany Wykonawca: NEXT BRUK Kacper Wartacz, Dobrzankowo nr 86 D,
06-300 Przasnysz. Cena ofertowa brutto oferty najkorzystniejszej: 616 379,21 zł. Planowany termin podpisania umowy na roboty budowlane - 20.09.2024 r. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.
3. W toku postępowanie przetargowe pn. „Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasto Szczytno”. Planowany termin otwarcia ofert - 23.10.2024 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 14 wniosków w sprawie dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:
-
99 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
9 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
2 decyzje w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
68 postanowień – wezwania do złożenia informacji,
-
1 postanowienie – wszczęcie postępowania podatkowego z urzędu,
-
1 postanowienie dot. zapoznania się z materiałem dowodowym w postępowaniu podatkowym.
W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
4 tytuły wykonawcze,
-
1 upomnienie,
-
19 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
-
2 zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości,
-
6 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
W ramach podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano:
-
3 wezwania do złożenia deklaracji,
-
8 upomnień,
-
1 tytuł wykonawczy,
-
1 pismo do SKO.
W ramach podatku od środków transportowych wydano:
-
3 wezwania do złożenia deklaracji.
W ramach ulg w spłacie podatków – wydano:
-
1 decyzję w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości.
W sprawie postępowania dotyczącego egzekwowania należności z tytułu opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty za przekształcenie użytkowania wieczystego gruntu, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano:
-
2 wezwania dot. opłat za dzierżawę gruntu,
-
11 wezwań dot. opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
-
16 upomnień dot. opłaty za przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności,
-
1 upomnienie dot. służebności przesyłu.
W sprawie postępowania dotyczącego zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej - wydano:
-
wydano 1 decyzję ustalającą limit do zwrotu podatku akcyzowego oraz ustalającą zwrot podatku akcyzowego.
Oświata:
1. Przeprowadzono postępowania egzaminacyjne dla 6 nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
2. Nadano stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego 17 nauczycielom.
3. Wydano zarządzenie w sprawie powołania Komisji Nagród - opiniującej wnioski o przyznanie nagrody Burmistrza nauczycielom.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowę na przeprowadzenie edukacyjno-profilaktycznego spektaklu pt. „My dzieci z dworca ZOO”w Miejskim Domu Kultury w Szczytnie w dniach 7-8 października br. dla młodzieży z klas VII i VIII szkół podstawowych.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 12 decyzji w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
Współorganizacja i promocja wydarzeń:
-
XXVII Otwartych Zawodów Spinningowych o Puchar Burmistrza Miasta Szczytno;
-
Wieczorku tanecznego;
-
Dyskoteki pod gwiazdami na zakończenie wakacji;
-
Mistrzostw Modeli Pływających o Puchar Burmistrza Miasta Szczytno;
-
Akcji bookcrossingowej „Wymień się książką”;
-
Biegu o Buzdygan Komendanta – Rektora Akademii Policji w Szczytnie;
-
VI Międzynarodowego Pleneru Malarskiego „Szczytno – kraina Melchiora Wańkowicza”;
-
Wernisażu wystawy poplenerowej „Szczytno – Kraina Melchiora Wańkowicza”;
-
Wystawy prac uczestników zajęć malarskich ze Stowarzyszenia Uniwersytet III Wieku “Seniorzy” w Szczytnie.
-
Udział w IX Turnieju Piłki Nożnej w Lipniku.
-
Złożenie kwiatów pod pomnikiem Orła Białego z okazji 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej.
-
Organizacja spotkania Burmistrza Miasta Szczytno z mieszkańcami w Miejskiej Bibliotece Publicznej.
-
Wręczenie wyprawek dla wszystkich pierwszoklasistów.
-
Wizyta w mieście partnerskim Soleczniki na Dożynkach Rejonu Solecznickiego.
-
Ogłoszenie zbiórki dla poszkodowanych w powodziach.
-
Objęcie Honorowym Patronatem, organizacja i współkoordynacja: Love Szczytno, Ogólnopolskich Regat Modeli Żaglowych.
-
Wystawienie stoiska promocyjnego na wydarzeniu LoveRower w Olsztynie.
-
Przygotowania do odsłonięcia muralu Krzysztofa Klenczona.
-
Współorganizacja wydarzeń i zajęć w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Szczytnie:
-
spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki;
-
spotkania autorskiego z Szymonem Wróblem;
-
zajęć pt. „Poznaj bibliotekę” dla grupy przedszkolnej ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Korczaka oraz Miejskiego Przedszkola z OI nr 3 „Promyczek”;
-
zajęć literacko-plastycznych „Bajkowe poranki” oraz „Klub Malucha”.
13. Otrzymanie dofinansowania na zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych.
14. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w Miejskim Domu Kultury w Szczytnie:
-
oprowadzanie wycieczek po Zamku Krzyżackim;
-
obsługa Sali Wystawienniczej Całorocznej w ramach Punktu Informacji Turystycznej.
15. Otrzymanie dofinansowania na realizację projektu „Opracowanie edukacyjnej aplikacji VR”.
16. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w Miejskim Ośrodku Sportu w Szczytnie:
-
Narodowego Dnia Sportu w Szczytnie (zawody w skoku w dal, biegu na 100m oraz turniej koszykówki 3x3 dla uczniów Szkół Podstawowych);
-
meczów piłki nożnej AS Mazuria Szczytno oraz SKS Gwardia Szczytno;
-
Turnieju Koszykówki 3x3 OPEN;
-
zawodów spinningowych o Puchar Burmistrza.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania pn.: „Rewitalizacja terenów przy użytku ekologicznym "Mała Biel" w ramach naboru FEWM.12.01-IZ.00-001/24 Rewitalizacja obszarów miejskich - Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027. Całkowity koszt inwestycji: 1 976 945,81 zł. Wnioskowane dofinansowanie: 1 680 403,94 zł.
2. Podpisano umowę o dofinansowanie funkcjonowania miejsc opieki w Oddziale Żłobkowym
w Miejskim Przedszkolu z OI nr 3 w Szczytnie, w ramach programu Maluch Plus. Dofinansowanie: 692 208,00 zł.
3. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach FEWM.03.01-IZ.00-001/24 Mobilność miejska – Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
4. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast – nabór dedykowany dla miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze.
5. Złożono wniosek o wsparcie finansowe w formie pożyczki w ramach programu Zielona Transformacja Miast - finansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, na sfinansowanie części kredytu zaciągniętego na pokrycie wkładu własnego do projektu „Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie”. Kwota wsparcia: 10.476.075,11 zł; wnioskowane oprocentowanie- 0%; możliwość umorzenia -do 5%.
6. Otrzymano dofinansowanie zadania „Opracowanie edukacyjnej aplikacji VR” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, Komponent: Odporność i konkurencyjność gospodarki; Inwestycja A2.5.1: Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju. Dofinansowanie: 63 609,76 zł. Wniosek złożony przez Miejski Dom Kultury w Szczytnie.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
89 |
13 |
224 |
17 |
28 |
377 |
1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 59 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Zgłoszenie wyjazdu za granicę: przyjęto 1 wniosek.
3. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 2 wnioski.
4. Nadanie numeru pesel uchodźcom z Ukrainy: przyjęto 1 wniosek.
5. Zgłoszenie zmiany danych obywateli Ukrainy: przyjęto 1 wniosek.
6. Uzupełnienie danych w rejestrze obywateli Ukrainy: przyjęto 2 wnioski.
Budżet Obywatelski na 2025 rok:
1. Przeprowadzono głosowanie w ramach Budżetu Obywatelskiego Gminy Miejskiej Szczytno.
2. Rozpoczęto etap weryfikacji kart do głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego Gminy Miejskiej Szczytno.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
2 |
6 |
14 |
10 |
9 |
41 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 28 |
W urzędzie: 5
|
12 |
404 |
18 |
39 |
177 |
172 |
1 |
8 |
19 |
Małżeństwa: 20
|
Poza urzędem: 3 |
|||||||||
Zgony: 35
|
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy BM - wersja dostępna cyfrowo (ODT, 43.56Kb) | 2024-09-24 11:31:47 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
24 wrz 2024
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
24 wrz 2024, godz. 11:31
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
24 wrz 2024, godz. 11:36