Wymeldowanie w trybie administracyjnym
Wymeldowanie w trybie administracyjnym z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące lub uchylenie zameldowania
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miejski w Szczytnie
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Pokój nr 8 (parter), nr tel. 089 624 72 54
Pn – Pt w godz. 7:30 – 15:30
WYMAGANE DOKUMENTY
-
Podanie ze szczególnym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub wykazania bezprawności dokonanego zameldowania; podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie
-
Oryginał dokumentu (do wglądu) potwierdzającego tytuł prawny do lokalu z którego ma nastąpić wymeldowanie (np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu), którego kserokopię należy dołączyć do akt sprawy
-
Dowody i oryginały dokumentów (do wglądu) potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. świadkowie, sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, protokół z wykonania eksmisji przez komornika), których kserokopię należy dołączyć do akt sprawy
-
Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej
-
Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej za przedłożenie pełnomocnictwa, w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika
OPŁATY
1. 10 zł - płata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej.
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Szczytnie:
Bank Spółdzielczy w Szczytnie, numer konta: 95 8838 0005 2001 0103 8440 0009
2. 17 zł - opłata skarbowa za przedłożenie pełnomocnictwa gdy strona działa przez pełnomocnika (w przypadku gdy pełnomocnikiem strony jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo – opłaty skarbowej nie pobiera się).
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Szczytnie:
Bank Spółdzielczy w Szczytnie, numer konta: 95 8838 0005 2001 0103 8440 0009
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Po złożeniu wniosku przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające na złożeniu wyjaśnień przez strony, przesłuchaniu świadków wskazanych przez strony lub powołanych z urzędu, informacjach uzyskanych od organów Policji, Sądów, Krajowego Rejestru Karnego, przeprowadzeniu oględzin lokalu i innych).
Załatwienie sprawy – wydanie decyzji administracyjnej – następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od wydanej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Szczytno w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2021.510 z późn. zm.)
-
Ustawa 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 z późn. zm. )
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2020.1546 t.j.)
INFORMACJE DODATKOWE
1. Na podstawie art. 35 ustawy o ewidencji ludności organ gminy prowadzi postępowanie o wymeldowanie na wniosek właściciela lokalu lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do niego
2. Na podstawie art. 35 ustawy o ewidencji ludności organ gminy może wszcząć z urzędu postępowanie o wymeldowanie po powzięciu informacji o fakcie opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego i niedopełnieniu obowiązku wymeldowania się
Załączniki
Wzór podania o wymeldowanie – do pobrania
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
20 kwi 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
20 kwi 2021, godz. 14:16
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 kwi 2021, godz. 09:35