Informacja o pracy Burmistrza - 18.12.2021 r. - 26.01.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 18.12.2021 r. do 26.01.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
- postanowienia o podziale nieruchomości - 3,
- decyzje zatwierdzające podział - 3
2. Sprzedaż nieruchomości:
- sprzedano dwie działki stanowiące jedną nieruchomość przezn. pod zabudowę,
- odbyły się dwa przetargi – nie wyłoniono nabywcy,
- wykazy o przeznaczeniu do zbycia -1,
- ogłoszono 2 przetargi
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
- sieć energetyczna – 7, |
- sieć gazownicza – 2, |
- sieć telekomunikacyjna – 8, |
- sieć kanalizacji deszczowej - 1 |
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto wstępne porozumienia ws. służebności: |
- sieć energetyczna - 4, - sieć telekomunikacyjna – 1, - sieć gazowa -2 |
b) zawarto porozumienia ws. udostępnienia na cele budowlane: |
- sieć telekomunikacyjna - 1 |
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu lub gruntowej: |
- sieć gazowa – 3, - sieć energetyczna - 1, - sieć telekomunikacyjna - 6 |
4. Numeracja nieruchomości - 6 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1 |
6. Umowa na lokalizacje reklamy - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
Garażowe |
Teren zielony |
Składowe |
Budynek gospodarczy |
Handlowe |
Miejsca postojowe ogólnodostępne |
10 |
7 |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
Ponadto rozpatrzono:
a) pozytywnie:
- wniosek o przekazanie praw i roszczeń do garażu wybud. ze środków własnych ul. Przemysłowa zabudowanej garażem o pow. 32 m2.;
- wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu o pow. 41 m2 ul. Kościuszki pod budynkiem kwiaciarni na okres 3 lat;
- wniosek o przedłużenie umowy najmu lok. nr 6 w ratuszu na działalność ubezp. do 28.02.2022 r.;
- przeznaczono do oddania w najem garaż o pow. 9,24 m2 ul. 3 Maja 8 na 3 lata w drodze przetargu;
- wygaszono prawo trwałego zarządu ustanowionego na rzecz MOS od 01.01.2022 r. do nieruchomości gruntowych oznaczonych jako dz. nr 147 o pow. 0,4478 ha i nr 146 o pow. 1,4879 ha przy ul. Bartna Strona.
b) negatywnie:
- 3 wnioski o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 5/2 ul. Partyzantów w związku z planowanym przeznaczeniem do zbycia w trybie przetargowym.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 3 akty notarialne ws. sprzedaży lokalu mieszk.: ul. Chopina 1, Odrodzenia 36, Kościuszki 17.
2. Zawarto 2 akty notarialne ws. sprzedaży gruntu pod garażem: ul. Targowa i ul. Kętrzyńskiego.
3. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws. sprzedaży lok. mieszk. ul. Lipperta 26 (W budynku przy ul. Lipperta 24-26 znajduje się 8 lokali mieszkalnych, sprzedaż nie jest rozpoczęta. W przyp. większej ilości wniosków zostanie on ponownie rozpatrzony).
4. Wystawiono 2 zaświadczenia potwierdzające spłatę należności z tyt. przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres – 1.
2. Skierowano do przesiedlenia w związku ze złym stanem budynku – 1.
3. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należn. związanych z wynajmem mieszkania – 2.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
24 |
zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
3 |
wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego |
2 |
decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
- 1 na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych, |
|
- 1 na inwestycję celu publicznego |
|
1 |
decyzję o umorzeniu postępowania (wnioski wycofano) |
W dn. 24.01-22.02. w siedzibie UM (pok. nr 14), w godzinach pracy Urzędu, wyłożono do wglądu projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Szczytno Śródmieście jednostka D w rejonie ulic Polskiej i Bogumiła Linki” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 1 zgłoszenie dot. wycinki na terenach nieruchomości przezn. na cele mieszkaniowe będących
własnością osób fizycznych.
3. Zawarto 4 umowy na dotację z budżetu miasta na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach
lub lokalach mieszk. w ramach gminnego programu Czyste Powietrze - Warto Dbać.
Zajęcie pasa drogowego: wydano:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
7 |
2. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
6 |
3. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
12 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
27 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej: 1
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 174 deklaracje ws. wysokości opłaty.
2. Wysłano 16 wezwań ws. złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłat.
3. Wysłano 25 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 18 zawiadomień ws. nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 2 postanowienia na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
6. Wystawiono 39 tytułów wykonawczych do organu egzekucyjnego ws. opłaty.
7. Wystawiono 1 decyzję naliczającą za brak segregacji odpadów komunalnych (podwójna opłata).
8. Wystawiono 3075 zawiadomień o zmianie stawki opłat.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 6 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wygaszono 5 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. w dwóch punktach sprzedaży (likwidacja punktu sprzedaży).
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 62 szt.
- dokonano zmiany 2 licencji (na wniosek strony)
- wygaszono 2 licencje
Gospodarka lokalami użytkowymi - wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lok. użytkow.:
1. o pow. łącznej 86,49m² ul. Polska 26, ze stawką czynszu:
- pow. 21,90m² (kasa, dyżurka, toalety na I piętrze) ze stawką : 19,99 zł/m²/m-c/netto,
- pow. 64,59m² (poczekalnia, toalety dla podróżnych) ze stawką: 12,72 zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat (dworzec PKS).
2. o pow. 20,28m² ul. Polska 26 na okres 3 lat, ze stawką czynszu: 13,22 zł/m²/m-c/netto (stowarzyszenie).
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 6.
Zamówienia publiczne:
1. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia: „Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta Szczytno”. Otwarcie ofert: 10.01.2022 r. Liczba ofert: 1 Wykonawca: Daniel Olender Usługi, ul. Kościelna 7, 12-140 Świętajno Cena brutto: 146.124 zł. Termin realizacji: 01.02.2022 r. - 31.12.2022 r.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 7293 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
- 105 decyzji ws. wymiaru podatku rolnego;
- 457 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
- 30 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 12 postanowień o zarachowaniu wpłaty;
- 1 upomnienie;
- 81 tytułów wykonawczych;
- 3 zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości.
3. Ulgi dot. podatku od nieruch. od osób fizycznych – wydano: 1 decyzję umarzającą zaległości niezaspokojone w postępowaniu upadłościowym (postanowienie Sądu Rejonowego w Olsztynie).
4. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
- 4 postanowienia o zarachowaniu;
- 2 decyzje.
5. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - 2 określające nadpłatę.
6. Podatek od posiadania psów - wydano: 20 wezwań.
Oświata:
1. Złożono Kuratorowi Oświaty roczne rozliczenie za 2021 r. dot. wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz rozliczenie dotacji na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.
2. Złożono Wojewodzie rozliczenie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2021 r.
Pomoc materialna dla uczniów:
Złożono Kuratorowi Oświaty rozliczenie za 2021 r. pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów - stypendia.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano 2 umowy zlecenia z biegłymi sądowymi na sporządzanie opinii ws uzależnienia od alkoholu osób zgłaszanych do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Podpisano 2 umowy zlecenia na usługę w Punkcie Konsultacyjnym dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych.
3. Podpisano umowę zlecenia na usługę w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Osób z Problemami Narkotykowymi.
4. Podpisano 2 umowy zlecenia na prowadzenie 2 grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
1. Ogłoszono konkurs ofert na realizację w 2022 r. zadań własnych Gminy Miejskiej Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
2. Ogłoszono konkurs ofert na realizację w 2022 r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym, ratownictwa i ochrony ludności.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Prace nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030”.
3. Promowanie i organizacja wydarzeń związanych z obchodami Roku Krzysztofa Klenczona: wystawa „Wróćmy na jeziora” w MBP, 80. Rocznica urodzin Klenczona.
4. Koordynacja i promocja konkursów „Świeć się z Energą” oraz „Inwestycja z perspektywą”.
5. Współorganizacja koncertu „Wielkie Kolędowanie”.
6. Organizacja otwarcia skateparku przy ul. Pasymskiej.
7. Nagranie filmiku podsumowującego wydarzenia kulturalne w 2021 r.
8. Współorganizacja koncertu „Noworoczne kolędowanie”.
9. Ogłoszenie naboru na nagrody za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości art. i sportu za 2021 r.
10. Zdobycie tytułu inwestycji budzącej największe zaangażowanie wśród Internautów i zajęcie 8 miejsca na 160 zgłoszonych miast w konkursie „Inwestycja z perspektywą”.
11. Objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta: VI Bieg do Przerębla, 30 Finał WOŚP - Sztab w Szczytnie.
12. Współorganizacja i promocja Miejskich Ferii Zimowych 2022.
13. Prace nad monitorowaniem realizacji Strategii: Warmińsko-Mazurskie 2030. Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego za 2021 rok.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Wniosek w ramach programu „Zielony transport publiczny” przeszedł pozytywnie ocenę formalną. Zakres rzeczowy: zakup autobusów elektrycznych (2 szt.) wraz z ładowarką mobilną. Całkowity koszt projektu 5.120.000 zł, w tym planowane do pozyskania 3.252.032,53 zł., plus 900.000 zł podatku VAT do zwrotu.
2. Rozliczenie zadania „Modernizacja oświetlenia terenów rekreacyjnych w mieście Szczytno" dofinans. ze środków programu EKO-Luks. Dotacja z WFOŚiGW: 50.000 zł; pożyczka z WFOŚiGW: 157.000 zł.
3. Zrealizowano zadanie dofinans. ze środków PFRON w ramach modułu IV „Programu Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”. Dofinansowanie: 98.200 zł, zakup wyrobów medycznych i środków ochrony indywidualnej do celu opieki nad osobami niepełnosprawnymi (wsparcie 300 osób niepełnosprawnych oraz 20 opiekunek domowych zatrudnionych w MOPS).
4. Trwają przygotowania do złożenia wniosku w ramach programu „Dostępny Samorząd - granty”. Planowany termin złożenia - styczeń/luty 2022 r.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
76 |
29 |
206 |
98 |
27 |
493 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
4 |
- |
1. Rejestr wyborców:
- sporządzono meldunek o stanie rejestru wyborców miasta Szczytno za IV kw. 2021 r.
- sporządzono raport kontrolny z prowadzenia rejestru wyborców za II kw. 2021 r. na potrzeby Krajowego Biura Wyborczego w Olsztynie
2. Wykazy z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:
- sporządzono wykaz uczniów na wniosek Szkoły Podstawowej Nr 3,
- sporządzono wykaz uczniów na wniosek Szkoły Podstawowej Nr 6,
- sporządzono wykaz ulic miasta Szczytna wraz z ilością osób na nich zameldowanych na potrzeby Urzędu Skarbowego w Szczytnie
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
6 |
4 |
28 |
43 |
20 |
101 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
31 sty 2022
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
31 sty 2022, godz. 10:21
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
31 sty 2022, godz. 10:24