Informacja o pracy Burmistrza - 19.02-25.03.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 19.02.2021 r. do 25.03.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienie pozytywnie opiniujące podział nieruchomości – 1,
-
decyzje zatwierdzające podział nieruchomości - 4.
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszone przetargi – 2,
-
zorganizowano przetargi – 3,
-
przeznaczono do zbycia w drodze przetargu – 2.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu i gruntowej:
a) Uzgodniono lokalizacje infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
sieć telekomunikacyjna – 1, |
sieć energetyczna – 1, |
wodociąg i kanalizacja – 1. |
b) Służebność przesyłu i gruntowa: |
- sieć energetyczna – 1 |
- sieć gazowa – 1 |
- sieć telekomunikacyjna – 1, - sieć ciepłownicza - 1 |
c) Posiedzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji – 2 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
Garażowe |
Ogródek gastronomiczny |
Handlowe |
Miejsca postojowe |
Składowe |
Kontener na odpady komunalne |
Teren zielony |
6 |
5 |
1 |
4 |
3 |
1 |
1 |
3 |
Rozpatrzono wnioski:
a) pozytywnie:
-
przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. 280/4 o pow. 86,40 m2 ul. Odrodzenia w tym: z przezn. pod chodnik ogólnodostępny pow. 84 m2 oraz pow. 2,40 m2 pod dwoma stopniami schodów do budynku usługowo mieszkalnego na dz. 280/5,
-
przedłużenie dzierżawy cz. dz. 425/24 o pow. 3 m2 ul. Wielbarska pod suszarkę do 31.12.2023 r.,
-
wydzierżawienie cz. dz. 381/46 o pow.17 m2, ul. Żeromskiego na wjazd/wejście na nieruchomość ul. 1 Maja 14 a na okres 3 lat,
-
przeznaczono do zbycia w drodze przetargu garaż o pow. 15,00 m2 ul. Barczewskiego 1,
-
odroczenie spłaty czynszu dzierżawy Targowiska Miejskiego do 31.05.2021 r.,
-
zmiana cennika dziennych stawek opłat eksploatacyjnych za korzystanie z poszczególnych elementów wyposażenia targowiska od 1 kwietnia 2021 r.,
-
przedłużenie użyczenia cz. dz. 316/17 do 31.12.2021 r. ul. Andersa- Ogrodowa o pow.:
- 220 m2 z przeznaczeniem na skład opału i postawienie pojemników na odpady,
- 32 m 2 - umożliwienie dostępu do ściany budynku hali warsztatowej
b) negatywnie:
-
przedłużenie dzierżawy cz. dz. 310/6 o pow. 42m2 ul. Ogrodowa na dojazd do lokalu użytkowego na dz. 310/1 ul. Warszawska,
-
wydzierżawienie cz. dz. 623/1 o pow. 20 m2 ul. Lidzbarska z przezn. na składowanie drewna opałowego na okres 3 miesięcy.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Polska 19 oraz ul. Dąbrowskiego 4.
2. Pozytywnie 3 wnioski ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa (2 wnioski) i ul. Kętrzyńskiego. Garaże wybudowane ze środków własnych.
3. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
4. Wystawiono 1 wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego: ul. 1 Maja.
2. Skierowano do przesiedlenia w związku ze złym stanem budynku: z lokalu ul. Leyka do lokalu ul. Osuchowskiego oraz z lokalu ul. Leyka do lokalu ul. Kościuszki.
3. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: ul. Łomżyńska, ul. Leyka.
4. Złożono propozycje do zawarcia umowy najmu dla rodzin: ul. Kościuszki, ul. Sienkiewicza.
5. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania ul. Dąbrowskiego.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: Wydano:
16 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Zaświadczenie o zgodności zmiany sposobu użytkowania budynku/lokalu lub legalizacji samowoli z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy |
|
5 |
Pism o nadaniu numeracji nieruchomościom. |
|
2 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
1 |
Budowa budynku usługowego |
|
1 |
Inwestycje celu publicznego |
Ochrona środowiska:
-
Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzewa.
-
Przyjęto 2 zgłoszenia dot. wycinki drzew na nieruchomościach będących własnością osób fizycznych przezn. na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Program „Czyste powietrze-Warto Dbać”:
W ramach programu zawarto 2 umowy na dofinansowanie wymiany źródła ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
5 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
1 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
2 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
9 |
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 129 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.
2. Wysłano 23 wezwania w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłat..
3. Wysłano 5 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 19 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wydano 1 decyzję w sprawie rozłożenia na raty zaległości w opłacie.
7. Wysłano 1 postanowienie na poczet zaległych i bieżących zaległości.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
- Wydano 4 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
- Wygaszono 2 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży – likwidacja punktu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
-
Licencje taxi ogółem: 87 szt.
-
Wydano 1 licencję.
-
Dokonano zmiany 2 licencji – na wniosek strony.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
1. Zgoda na wynajęcie dodatkowej pow. 37,17m² w budynku ul. Boh. Westerplatte 12 i powiększenie wynajmowanego lokalu użytkowego o pow. 75,42m² w budynku ul. Boh. Westerplatte 12/5b – działalność usługowa.
2. Zgoda na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego w budynku ul. 1 Maja 8/4 o pow. 274,30m², ze stawką czynszu: 10,00zł/m²/m-c/netto, na 3 lata – działalność cukiernicza.
3. Zgoda na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego w budynku ul. 1 Maja 6/6 o pow. 18,74m², ze stawką czynszu: 16,00zł/m²/m-c/netto, na 3 lata – sklep odzieżowy.
3. Rozpatrzono negatywnie wniosek ws. obniżki czynszu na okres 3 miesięcy za lokal użytkowy ul. Żeromskiego 3/4 – usługi ubezpieczeniowe.
4. Rozpatrzono negatywnie wniosek ws. obniżki czynszu za kolejny miesiąc rozliczeniowy za lokal użytkowy ul. Odrodzenia 36 – lokal został wykupiony w lutym br.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
-
28 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego,
-
94 decyzje w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
7 decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
15 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
-
70 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
-
1 tytuł wykonawczy.
3. Ulgi dotyczące podatku od nieruchomości – osoby fizyczne - wydano 2 postanowienia.
4. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości – osoby prawne - wydano:
-
4 postanowienia o zarachowaniu,
-
6 wezwań,
-
1 tytuł wykonawczy,
-
14 upomnień.
5. Ulgi dotyczące podatku od nieruchomości – osoby prawne - wydano 1 wezwanie.
6. Podatek od środków transportowych - wydano:
-
22 wezwania,
-
13 upomnień.
7. Opłaty od posiadania psa - wydano 4 postanowienia o zarachowaniu.
8. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano 2 decyzje w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie zwrotu opłaty skarbowej.
Oświata:
Ogłoszono konkurs na stanowisko dyrektora SP nr 6 im. Orła Białego.
Pomoc społeczna:
Podpisano umowę na dofinansowanie zadania własnego realizowanego w ramach wieloletniego rządowego programu “Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 4 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano 2 umowy na pracę w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Ofiar Przemocy w Rodzinie.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
Podpisano aneks do umowy dotacji z Policyjnym Klubem Sportowym Gwardia Szczytno na realizację zadania “Mistrzostwa Warmii i Mazur w boksie” - przedłużenie terminu realizacji.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
kontynuacja prac nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030”;
-
przyg. konferencji prasowej, na której przekazano nagrody konkursu „Świeć się z Energą”;
-
realizacja zadań związanych z przyznaniem nagród Burmistrza Miasta Szczytno za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i sportu za 2020 rok;
-
przyg. obchodów Roku 2021 Rokiem Krzysztofa Klenczona w Szczytnie;
-
współorganizacja koncertu on-line z okazji Dnia Kobiet pn. „Naprawdę jaka jesteś...”;
-
promocja konkursu „Polska lokalna jest fajna” organizowanego przez portal Natemat.pl;
-
przyg. konferencji prasowej ws. inwestycji mieszkaniowej w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa;
-
podpisanie listu intencyjnego o współpracy w promocji nauki, kultury i historii oraz potencjału gospodarczego i turystycznego Szczytna z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim;
-
wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
promocja projektu "Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego".
-
współorganizacja konkursu na kartkę lub palemkę wielkanocną;
-
objęcie patronatem honorowym:
- koncertu Giovanni Battista Pergolesi pn. Stabat Mater Dolorosa dedykowanego Ks. Andrzejowi Preussowi organizowanego przez parafię WNMP.
- konkursu on-line dla dzieci 6-letnich „Matematyczna przygoda” organizowanego przez Miejskie Przedszkole nr 9 „Kubuś Puchatek”;
- IV Turnieju Eliminacyjnego Ogólnopolskich Mistrzostw w Minisiatkówce o Puchar Kinder Joy of Moving organizowanego przez MOS.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych – złożone wnioski:
1. Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej - w ramach programu Sportowa Polska 2021; koszt całkowity ok. 11 mln zł; wnioskowane dofinansowanie 2,5 mln zł.
2. Modernizacja/rozbudowa skateparku przy ul. Pasymskiej w Szczytnie - w ramach programu Małe granty na infrastrukturę sportową 2021. Koszt całkowity ok. 100.000 zł w tym wnioskowane dofinansowanie 50.000 zł.
3. Bieżące działania w ramach projektów dofinansowanych ze środków EFRR w trakcie realizacji: Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego etap II; Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
68 |
21 |
118 |
28 |
41 |
165
|
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
4 |
3 |
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
13 |
9 |
3 |
45 |
11 |
81 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
30 mar 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
01 kwi 2021, godz. 07:51
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
01 kwi 2021, godz. 07:51