Informacja o pracy Burmistrza - 23.02-22.03.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 23.02.2022 r. do 22.03.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości: decyzje zatwierdzające podział - 1
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
nie przeznaczono do zbycia 4 nieruchomości,
-
odbyły się 2 przetargi - wyłoniono 2 nabywców,
-
ogłoszono 3 przetargi.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto porozumienia na cele budowlane: |
|
b) zawarto wstępne porozumienia ws. służebności: |
|
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu lub gruntową: |
|
4. Zespół uzgadniania dokumentacji - 3 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
Garażowe |
Budynek gospodarczy |
Rozrywkowe |
Komunikacyjne |
Parking |
Teren zielony |
13 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
3 |
Ponadto rozpatrzono:
-
pozytywnie wniosek PU–H Tourimpex–West Sp. z o.o, ul. Ostrołęcka o rozłożenie na 3 raty czynszu w 2022 r. w ramach pomocy de minimis kwoty z tytułu dzierżawy terenu ul. Ostrołęcka z przezn. na zaplecze budynku hotelarsko-gastronomicznego w terminach: I rata do 31.05.2022 r.; II rata do 31.07.2022 r.; III rata do 30.09.2022 r.,
-
pozytywnie wniosek Dzierżawcy targowiska miejskiego ul. Żeromskiego - Flora Garden Mariusz Napiórkowski o odroczenie terminu spłaty czynszu w 2022 r. w ramach pomocy de minimis kwoty 96.465,64 do 31.05.2022 r. ,
-
pozytywnie wniosek ZKM o przedłużenie umowy użyczenia cz. dz. nr 316/17 do 30.06.2022 r. ul. Andersa/Ogrodowa o pow.: 220 m2 z przezn. na skład opału i postawienie pojemników na odpady i 32 m2 jako dostęp do hali warsztatowej od strony wschodniej w celu przeprowadzenia bieżących napraw i konserwacji budynku,
-
pozytywnie wniosek o zgodę na wykonanie ogrodzenia dzierżawionej cz. dz. o pow. 35 m2. ul. Wasińskiego z przezn. pod teren zielony i składowanie drewna opałowego,
-
negatywnie wniosek o wydzierżawienie oraz utwardzenie gruntu o pow. 15 m2 na okres 1 roku przy ul. Leyka pod ustawienie kontenera na odpady komunalne dla potrzeb Wspólnoty Mieszkaniowej nieruchomości ul. J. Lanca 3.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne ws. sprzedaży lokali mieszkalnych przy: ul. Polskiej 5, ul. Polskiej 1.
2. Rozpatrzono negatywnie wniosek ws. sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Pasymska 27 (własność SM „Odrodzenie”).
3. Wystawiono 2 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres – 1.
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego dla rodziny oczekującej na przydział – 1.
3. Skierowano do przesiedlenia w związku ze złym stanem budynku – 1
4. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego dla rodzin oczekujących – 4.
Gospodarka lokalami użytkowymi: wyrażono zgodę na:
1. ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. 1 Maja 6/6 o pow. 18,74m², ze stawką czynszu wyjściową: 19,03zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
2. przystąpienie przedsiębiorcy do umowy najmu oraz prowadzenie działalności gospodarczej w lokalu użytkowym o pow. 89,86m² ul. Odrodzenia 13/7 - usługi manicure.
3. umorzenie czynszu za styczeń 2022 r.: 867,61zł, najemcy lokalu użytkowego ul. Boh. Westerplatte 12/5c, ze względu na przeciągnięcie w czasie prac ZGK umożliwiających rozpoczęcie działalności.
4. rozwiązanie z 31 marca umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 4,52m² ul. Polska 26.
5. rozwiązanie z 31 marca umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 73,16m² ul. 3 Maja 7a i ogłoszenie przetargu na najem, ze stawką czynszu wyjściową: 6,50zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze – 3.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
18 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
6 |
Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
2 |
na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych, |
|
2 |
na budowę budynków usługowych, |
|
1 |
na budowę budynków gospodarczo – garażowych, |
|
1 |
na inwestycje celu publicznego |
Ochrona środowiska:
1. Wydano 2 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 5 zgłoszeń dot. wycinki na terenach przezn. na cele mieszkaniowe (wł.osób fizycznych),
3. Zawarto 3 umowy na dotację na wymianę źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach gminnego programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Do 21 marca wprowadzono 1.256 deklaracji do CEEB.złożonych do UM. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego złożono 1.588 deklaracji z terenu miasta (część deklaracji została złożona przez właścicieli źródeł ciepła bezpośrednio do CEEB). Termin składania deklaracji jest ustalony do 30 czerwca.
Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
2 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
8 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
10 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
RAZEM |
22 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 3.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 61 szt. (wygaszono 3 licencje: likwidacja działalności).
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 125 deklaracji ws. wysokości opłaty.
2. Wysłano 17 wezwań ws. złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 18 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 3 zawiadomienia ws. nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wysłano 6 postanowień na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
7. Wystawiono 1 decyzję naliczającą za brak segregacji odpadów komunalnych (podwójna opłata).
8. Wysłano 70 wezwań do przedsiębiorców ws. przedstawienia umowy oraz potwierdzenia opłaty.
9. Wystawiono 1 decyzję rozstrzygającą ws. umorzenia z tytułu kary administracyjnej.
Zamówienia publiczne:
1. 15 marca. podpisano umowę na realizację zamówienia pn: „Budowa chodnika ul. Konopnickiej (zejście do jeziora)”. Termin otwarcia: 23.02.2022 r. Liczba złożonych ofert: 2. Wykonawca: „OLENDER” Tomasz Olender, ul. B. Chrobrego 14/10, 12-100 Szczytno. Cena: 173.000 zł. Termin wykonania zamówienia: nie dłużej niż 5 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.
2. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”. Termin otwarcia ofert: 28.03.2022 r.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 88 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
- 1 decyzję ws. wymiaru podatku rolnego;
- 10 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
- 41 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 4 postanowienia o zarachowaniu wpłaty.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
- 1 postanowienie o zarachowaniu;
- 22 wezwania;
- 3 upomnienia.
4. Podatek od środków transportowych - wydano: 17 wezwań.
5. Ulgi w spłacie podatku od środków transportowych – wydano: 1 decyzję odraczającą termin płatności podatku/zaległości (os. prawne).
6. Ulgi w spłacie podatku od nieruchomości – wydano: 1 decyzję odraczającą termin płatności/zaległości (os. prawne).
7. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano:
- 7 decyzji określających nadpłatę;
- 1 postanowienie o wyznaczeniu 7-dniowego terminu.
8. Pomoc de minimis – wydano:
- 1 zaśw. ws. zwolnienia z podatku od nieruchomości (os. fizyczna);
- 2 zaśw. ws. odroczenia podatku od nieruchomości i transportu (os. prawne).
Pomoc społeczna:
Podpisano porozumienie z: Grzegorz Białowąs „Szpulka” (sklep internetowy) w sprawie partnerstwa w Programie działań na rzecz rodzin wielodzietnych „Szczycieńska Karta Dużej Rodziny”.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 2 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Promocja ostatniego kursu autobusem Autosan H9-35.
3. Promocja turnieju Steel Dart’a organizowanego w Bazie Wodnej MOS.
4. Działania związane z pomocą Ukrainie:
- spotkanie koordynacyjne w UM,
- rozpowszechnianie informacji o zbiórkach na terenie miasta,
- stworzenie ankiety, w której każdy może deklarować swoją chęć pomocy i różne jej formy, tj. zakwaterowanie, miejsce pracy, wsparcie psychologiczne itp. i aktualizowanie listy na bieżąco,
- stworzenie zakładki Wsparcie dla Ukrainy na stronie www.miastoszczytno.pl i udostępnianie wszystkich informacji dotyczących pomocy obywatelom Ukrainy, również w języku ukraińskim,
- organizacja akcji Szczytno dla Ukrainy (Koncert zespołu Hunter),
- stworzenie informatora miejskiego dla obywateli Ukrainy, którzy przebywają na terenie miasta,
- organizacja spotkania Klubu wsparcia uchodźców z Ukrainy w MBP.
5. Współorganizacja Gali RBK Boxing Night 2.
6. Udział w konkursie „Modernizacja Roku i Budowa XXI w.” - nominacja Zamku Krzyżackiego w Szczytnie do II etapu.
7. Nagranie życzeń z okazji Dnia Kobiet i udostępnienie ich na Facebooku Miasto Szczytno oraz w Kinie Cinema Lumiere.
8. Współorganizacja wydarzenia Kaziuki-Wilniuki 2022 w Szczytnie.
9. Współorganizacja Koncertu pt. „Kobietą być” z okazji Dnia Kobiet.
10. Objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta Szczytno: V Mistrzostw Szczytna w Biegu dwunastogodzinnym.
11. Promocja spotkania autorskiego z Adrianną Trzepiotą.
12. Przygotowania do Jarmarku Wielkanocnego w Szczytnie: - ogłoszenie naboru wystawców.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożono wnioski w ramach programu Polski Ład – edycja II oraz edycja II dla gmin po PGRowskich:
-
Modernizacja i Rozbudowa oczyszczalni ścieków oraz przepompowni ścieków komunalnych. Szacowana kwota zadania: 41,8 mln zł, wnioskowane dofinansowanie ok 39,7 mln zł;
-
Budowa sali sportowej przy SP nr 2 oraz boiska przy SP nr 6. Szacowany koszt: 12,3 mln zł, wnioskowane dofinansowanie: ok 11 mln zł;
-
Rozbudowa cmentarza komunalnego. Szacowany koszt: ok 5 mln zł, wnioskowane dofinansowanie: ok 4,5 mln zł;
-
Termomodernizacja budynku przy ul. Mrongowiusza 3 oraz remont pomieszczeń w MDK. Szacowana wartość: ok 1,2 mln zł, wnioskowane dofinansowanie: ok 1,1 mln zł;
-
Modernizacja i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej. Szacowany koszt: ok 3 mln zł, wnioskowane dofinansowanie: 2,9 mln zł.
2. Złożono wniosek o dofinansowanie budowy bloku komunalnego przy ul. Sobieszczańskiego do BGK w ramach programu „Bezzwrotne wsparcie budownictwa z Funduszu Dopłat”. Szacowana wartość: 4,3 mln zł. Wnioskowane dofinansowanie: 3,4 mln zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
66 |
18 |
256 |
83 |
36 |
364 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
1 |
3 |
- Ponadto nadano 54 numery PESEL dla uchodźców z Ukrainy.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
15 |
11 |
7 |
27 |
16 |
76 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
25 mar 2022
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
25 mar 2022, godz. 09:46
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
25 mar 2022, godz. 09:46