Informacja o pracy Burmistrza - 24.12.2020 r. - 25.01.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 24.12.2020 r. do 25.01.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienia pozytywnie opiniujące podział nieruchomości - 2,
-
decyzje zatwierdzające podział nieruchomości - 1.
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszone przetargi - 3,
-
wykaz nieruchomości - 4,
-
zorganizowano przetarg - 1,
-
przeznaczono do zbycia w drodze przetargu - 3.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu i gruntowej:
a) Uzgodniono lokalizacje infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
- sieć gazowa – 1, |
- sieć energetyczna – 1, |
- wodociąg i kanalizacja – 1. |
b) Służebność przesyłu i gruntowa: |
- sieć gazowa – 1, - sieć energetyczna – 1 , - sieć telekomunikacyjna - 1. |
- sieć energetyczna – 1, - wodociąg i kanalizacja – 1. |
- sieć gazowa – 1, - sieć energetyczna – 2. |
c) Posiedzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodniczo |
Garażowe |
Kiosk” RUCH” |
Kontener na odpady komunalne |
Handlowe |
Teren zielony |
Składowe |
Hipoterapia dla rodziny zastępczej |
Pasieka pszczela |
18 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
2 |
1 |
1 |
Rozpatrzono wnioski:
a) pozytywnie:
- przedłużenie umowy najmu lokalu użytkowego nr 6 o pow. 14,07 m2 na parterze w budynku ratusza ul. Sienkiewicza 1 z przeznaczeniem na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na okres do 31.12.2021 r.
- o wydzierżawienie miejsca na wieży Ratusza na dodatkową antenę o średnicy 60 cm do radiolinii do budynku nowego Posterunku Policji w Wielbarku do 31.12.2022 r.
-
o przedłużenie najmu boksu kasowego o powierzchni 8,08 m2 w ratuszu ul. Sienkiewicza 1 na okres do 31.12.2021 r.
-
o rozwiązanie za porozumieniem stron umowy dzierżawy pow. 60 m2 ul. Tuwima z przeznaczeniem pod uprawy warzywno - ogrodnicze z dniem 31 grudnia 2020 r.
- o rozwiązanie za porozumieniem stron umowy dzierżawy ul. Podleśna o pow. 3,4988 ha, część dz.nr 100/36 ul. Władysława IV o pow.1,1260 ha, dz.nr 97/2 ul. Podleśna o pow. 0.5071 ha, dz.nr 102 ul. Podleśna o pow. 1,3728 ha. Ogółem pow.6.5047 ha z przeznaczeniem na cele rolnicze z dniem 31 grudnia 2020 r.
- o rozwiązanie za porozumieniem stron umowy dzierżawy-nieruchomość obejmująca część dz. nr 374/2 o powierzchni 16 m2 ul. Targowa.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
-
Zawarto 9 aktów notarialnych w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych: ul. Solidarności 12/26, ul. Piłsudskiego 37, ul. Dąbrowskiego 4 (3 lokale mieszkalne), ul. Lanca 4, ul. Żeromskiego 8, ul. Przerwy-Tetmajera 38, ul. Sikorskiego 1.
-
Zawarto 1 akt notarialny w sprawie sprzedaży gruntu pod garażem (wybudowanego ze środków własnych) przy ul. Wańkowicza.
-
Wystawiono 25 zawiadomień o wysokości oprocentowania od rat z tytułu nabycia nieruchomości na własność.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
-
Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres: ul. Bartna Strona, ul. Konopnickiej oraz dla rodzin oczekujących na przydział: ul. Lemańska.
-
Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego dla rodzin oczekujących na przydział: ul. Śląska, ul. 3 Maja, ul. Kościuszki, ul. Pasymska, ul. Żeromskiego, ul. Ogrodowa.
-
Wyrażono zgodę na spłatę w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: ul. Konopnickiej, ul. Sikorskiego, ul. Niepodległości, ul. Leyka, ul. 1 Maja, ul. Kętrzyńskiego.
-
Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny przy: ul. Bartna Strona.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: Wydano:
13 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
|
1 |
Zaświadczenie o zgodności zmiany sposobu użytkowania budynku/lokalu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. |
|
18 |
Pism o nadaniu numeracji nieruchomościom. |
|
1 |
Umorzenie postępowania w związku z wycofaniem wniosku. |
|
4 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
1 |
na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych, |
|
1 |
budowa budynku usługowego, |
|
2 |
inwestycje celu publicznego . |
Ochrona środowiska:
1. Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzewa.
2. Przyjęto 2 zgłoszenia dotyczące wycinki drzew na gruntach osób fizycznych, przeznaczonych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
3. Wydano 1 postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Inne: Czyste powietrze:
Zawarto 5 umów na dofinansowanie wymiany źródła ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych (w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać).
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego. |
1 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej. |
2 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót. |
5 |
RAZEM |
8 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej - 2.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
Przyjęto 242 deklaracje w sprawie wysokości opłaty.
-
Wysłano 47 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłat.
-
Wysłano 96 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
Wysłano 23 zawiadomienia w sprawie nadpłat w opłacie.
-
Wysłano 144 zawiadomienia o zmianie stawki dla nieruchomości niezamieszkałych (poj.1100 L).
-
Wystawiono 190 tytułów wykonawczych ws. zaległości w opłacie.
-
Wysłano 639 zawiadomień o wyłączeniu nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
-
Wysłano 10 postanowień na poczet zaległych i bieżących zaległości.
-
Aneks z 31.12.2020 r. do umowy ,,Odbiór odpadów komunalnych z terenu Miasta Szczytno”.
Licencje na wykonanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 86 szt.
- wydano 1 licencję na wykonywanie transportu taksówką osobową.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na 7 pomieszczeń gospodarczych.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:
-
13 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego,
-
7 381 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
108 decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
463 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego.
2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
5 upomnień,
-
126 tytułów wykonawczych,
-
1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości.
3. W ramach ulg dotyczących podatku od nieruchomości - osoby fizyczne wydano:
-
2 postanowienia,
-
3 decyzje w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości.
4. W ramach decyzji dotyczące podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano:
-
2 postanowienia o zarachowaniu,
-
3 upomnienia.
5. W ramach ulg dotyczących podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano:
-
1 decyzję w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości.
6. W sprawie podatku od środków transportowych wydano:
-
1 tytuł wykonawczy,
-
2 wezwania,
-
3 upomnienia.
7. W ramach decyzji dotyczących nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - osoby fizyczne wydano:
-
7 decyzji w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie zwrotu opłaty skarbowej.
Oświata:
1. Złożono Kuratorowi Oświaty roczne rozliczenie za 2020 r. dotyczące wyposażenia szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz rozliczenie dotacji na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.
2. Złożono Wojewodzie rozliczenie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2020 r.
Pomoc społeczna:
Utworzono w MOPS infolinię dla mieszkańców, którzy chcą uzyskać pomoc w dowozie do punktów szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2.
Pomoc materialna dla uczniów:
Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty rozliczenie za 2020 r. pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów – stypendia.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano 2 umowy z biegłymi sądowymi na sporządzanie opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu osób zgłaszanych do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Podpisano 2 umowy na usługę w Punkcie Konsultacyjnym dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych.
3. Podpisano umowę dotacji z Przychodnią Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia na zajęcia zwiększające dostępność pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych i ich rodzin.
4. Podpisano umowę zlecenia na usługę w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Osób z Problemami Narkotykowymi.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
1. Ogłoszono konkurs ofert na realizację w 2021 roku zadań własnych Gminy Miejskiej Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
2. Rozstrzygnięto konkurs ofert na realizację w 2021 roku zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym, ratownictwa i ochrony ludności.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Współorganizacja wydarzeń w ramach akcji „Odpalamy Święta w Szczytnie on-line”.
-
Organizacja akcji „Choinka Samorządowa”.
-
Współorganizacja Miejskich Ferii Zimowych 2021 on-line.
-
Podjęto działania związane z ustanowieniem roku 2021 Rokiem Krzysztofa Klenczona, (m.in. spotkanie członków Komitetu Honorowego).
-
Przystąpiono do sporz.Strategii Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030.
-
Koordynacja i promocja konkursu „Świeć się z Energą”.
-
Utworzono wystawę o Cittaslow na piętrze Ratusza Miejskiego.
-
Ogłoszono nabór na nagrody za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i sportu za 2020 r.
-
Objęcie Patronatem Burmistrza 29 Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Sztab w Szczytnie.
Pozyskiwanie środków unijnych:
-
Zrealizowano zadanie w ramach programu Senior + Moduł II zapewnienie funkcjonowania Domu Senior +, Edycja 2020 (Dofinansowanie: 39.900 zł)
-
Złożono sprawozdanie za 2020 r. z wykorzystania środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (otrzymano: 3.105.897 zł)
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
54 |
11 |
99 |
18 |
40 |
61 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
6 |
1 |
-
Sporządzono 2 wykazy uczniów na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 3 i Szkoły Podstawowej Nr 6.
-
Sporządzono wykaz mieszkańców miasta z podziałem na ulice na potrzeby Urzędu Skarbowego w Szczytnie.
-
Sporządzono sprawozdanie z danych jednostkowych ludności zameldowanej na pobyt czasowy oraz nieobecnych w związku z wyjazdem za granicę na pobyt czasowy – na potrzeby GUS.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
5 |
3 |
26 |
38 |
14 |
86 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
28 sty 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
28 sty 2021, godz. 15:09
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
28 sty 2021, godz. 15:09