Informacja o pracy Burmistrza - 26.01-18.02.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 26.01.2021 r. do 18.02.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienia pozytywnie opiniujące podział nieruchomości - 4,
-
decyzje zatwierdzające podział nieruchomości - 3.
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszone przetargi - 3.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, służebności przesyłu i gruntowej:
1. Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
sieć energetyczna – 1, |
sieć telekomunikacyjna – 1, |
posiedzenie zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej w Starostwie Powiatowym – 1. |
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto wstępne porozumienia w sprawie służebności: |
sieć energetyczna – 1, |
sieć gazowa -2, |
sieć telekomunikacyjna -1. |
b) podpisano akty notarialne: |
sieć gazowa – 1, |
sieć energetyczna – 1, |
sieć telekomunikacyjna – 1. |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodniczo |
Komunikacja dostęp do budynku |
Kontener na odpady komunalne |
Teren zielony |
Składowe |
Hipoterapia dla rodziny zastępczej |
Pomieszczenie gospodarcze |
15 |
2 |
4 |
3 |
1 |
1 |
1 |
Rozpatrzono pozytywnie :
-
15 wniosków o przedłużenie umowy dzierżawy gruntów przeznaczonych pod uprawy warzywno–ogrodnicze: ul. Bartna Strona, Sybiraków, Lemańska, Konopnickiej, Partyzantów, Tuwima, Wielbarska, Skłodowskiej, Staszica w tym: 9 do 31.12.2023 r., 4 do 31.12.2021 r., 1 do 31.12.2022 r., 1 na cele rolnicze ul. Wielbarska do 31.12.2022 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. działki nr 37/14 o pow. 17 m2 ul. Kętrzyńskiego pod kontener na odpady komunalne Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Kętrzyńskiego 1 do 31.12.2023 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. działki nr 386/36 o pow. 15 m2 ul. Żeromskiego pod kontener na odpady komunalne Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Polska 1-19 do 31.12.2023 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy części działki nr 266/20 o pow. 15 m2 ul. Żeromskiego pod kontener na odpady komunalne Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Barcza 2-11do 31.12.2023 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. działki nr 283/4 o powierzchni 20 m2 ul. Sienkiewicza pod kontener na odpady komunalne Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Sienkiewicza 6 i 2 do 31.12.2023 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. działki nr 316/17 o pow. 42 m2 pod dojście do budynku ul. Ogrodowa 29 do 31.12.2021 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy pod komunikację do działki nr 3/2 własność „SPOŁEM” PSS w Olsztynie na 3 lata,
-
3 wnioski o przedłużenie umowy dzierżawy pod teren zielony w tym: cz. działki nr 148/2 o pow. 50 m2, ul. Bartna Strona, cz. działki nr 266/20, ul. Żeromskiego o pow. 27 m2 do 31.12.2023 r., cz. działki nr 209/1, ul. Gdańska o pow. 209 m2 do 31.12.2021 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. działki nr 100/30 ul. Staszica o pow. 50 m2, na cele składowe do 31.12.2023 r.,
-
wniosek o wydzierżawienie cz. działki nr 305/5 ul. Władysława IV o pow. 2594 m2, hipoterapia dla rodziny zastępczej do 31.12.2023 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. działki nr 84 ul. Lemańska o pow. 50 m2, pod pomieszczenie gospodarczo magazynowe - wiata konstrukcji metalowej do 31.12.2021 r.,
-
wniosek o przekazanie praw i roszczeń do garażu o pow. 16 m2 ul. Ogrodowa (cz. działki nr 310/5),
-
rozwiązanie za porozumieniem stron umowy z 26.02.1991 r. na cz. działki nr 76/2 o pow. 1,9616 ha ul. Ostrołęcka z przeznaczeniem na zaplecze budynku hotelarsko - gastronomicznego „Leśna„ z dniem 1.04.2021 r. zgodnie z § 7 ust.1 umowy,
-
rozwiązanie za porozumieniem stron umowy z 31.01.2020 r. na cz. działki nr 401/4 oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu 2 miasta ul. Żeromskiego pod pojemnik na odpady komunalne dla budynku Polska 21-33 z dniem 28.02.2021 r. zgodnie z § 8 ust.2 pkt c).
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne sprzedaży mieszkań: ul. Kętrzyńskiego 3/32 i Sobieszczańskiego 5/5.
2. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek w sprawie sprzedaży mieszkania ul. Nauczycielska 5/2.
3. Rozpatrzono negatywnie 3 wnioski w sprawie sprzedaży mieszkań ul. Lipperta 24, Sobieszczańskiego 7, Osiedleńcza1 (w przypadku złożenia większej ilości wniosków w sprawie wykupu mieszkań w w/w budynkach wnioski zostaną ponownie rozpatrzone).
4. Wystawiono 4 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
5. Przeprowadzono zapytanie ofertowe na wykonanie wyceny nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Szczytno. Z 2 ofert wybrana została GISO - Wycena Nieruchomości Ewa Gutowska Ostrzeszewo 14B,10-687 Olsztyn, na kwotę 24.340 zł.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: ul. Sobieszczańskiego, ul. Pola.
2. Wyrażono zgodę na umorzenie odsetek od zaległości za zajmowane mieszkanie: ul. Barcza.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: Wydano:
11 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
1 |
Pismo o nadaniu numeracji nieruchomości. |
1 |
Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych. |
Ochrona środowiska:
1. Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzewa.
2. Przyjęto 3 zgłoszenia dotyczące wycinki drzew na nieruchomościach będących własnością osób fizycznych przeznaczonych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Inne: „Czyste powietrze”:
Zawarto 8 umów na dofinansowanie wymiany źródła ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych (w ramach programu Czyste Powietrze - Warto Dbać).
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
1 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
1 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
1 |
RAZEM |
3 |
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
Przyjęto 148 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.
-
Wysłano 32 wezwania w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłat.
-
Wysłano 28 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
Wysłano 2 wezwania do złożenia deklaracji o wysokości opłat. Aneks z 29.01.2021 do umowy na ,,Odbiór odpadów komunalnych z terenu Miasta Szczytno”.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 2 decyzje stwierdzające wygaśniecie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych z powodu likwidacji punktów sprzedaży.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
1. Pozytywnie 2 wnioski o obniżenie czynszu o 50% za m-c styczeń i luty 2021 r. za lokal użytkowy ul. Odrodzenia 36 – kawiarnia (wysoki czynsz).
2. Pozytywnie 1 wniosek o umorzenie czynszu za wynajmowany lokal użytkowy ul. Polska 26 – bar za m-c listopad i grudzień 2020 r. oraz zwolnienie z czynszu za styczeń i 15 dni lutego 2021 r.
3. Zgoda na rozwiązanie na mocy porozumienia stron umowy najmu na lokal użytkowy ul. Polska 26 - salon fryzjerski.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na 7 pomieszczeń gospodarczych.
Zamówienia publiczne:
1. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Zagospodarowanie terenu Placu Juranda” (zakres zamówienia – dostawa wraz z montażem 5 trójkątnych donic, 2 dużych donic z siedziskami dookoła, 12 mobilnych siedzisk z oparciem w dwóch wariantach). Otwarcie ofert odbyło się 09.02.2021 r. Liczba złożonych ofert: 3. Najkorzystniejszą złożyła firma: SORTED Sp. z o.o., ul. Wschodnia 27B, 05-500 Piaseczno z ceną: 226.566 zł. Planowany termin podpisania umowy do dnia 10.03.2021 r. Termin wykonania zamówienia: 70 dni od dnia podpisania umowy.
2. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Budowa cmentarza Lipowa Góra Zach.” (zakres zamówienia - budowa sieci wodociągowych, przyłączy wodociągowych i przyłączy kanalizacji sanitarnej - Etap I). Otwarcie ofert 24.02.2021 r. Termin wykonania: 6 miesięcy od podpisania umowy.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:
-
39 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego,
-
76 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
2 decyzje w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
6 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego.
2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
24 postanowienia o zarachowaniu wpłaty,
-
4 tytuły wykonawcze,
-
1 zaświadczenie.
3. W ramach ulg dotyczących podatku od nieruchomości-osoby fizyczne wydano:
-
1 postanowienie.
4. W ramach decyzji dotyczących podatku od nieruchomości-osoby prawne wydano:
-
1 postanowienie o zarachowaniu,
-
26 wezwań,
-
1 upomnienie.
5. W ramach decyzji dotyczących nadpłat z tytułu opłaty skarbowej wydano:
-
7 decyzji w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie zwrotu opłaty skarbowej,
-
1 wniosek o stwierdzenie nieważności.
Oświata:
Wydano zarządzenie w sprawie ustalenia cen i opłat za korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
Pomoc społeczna:
1. Sporządzono sprawozdanie z wyk. zadań z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 za 2020 r.
2. Sporządzono sprawozdanie z realizacji ustawy o Karcie Dużej Rodziny za 2020 r.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 22 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii
Podpisano 2 umowy zlecenia na prowadzenie 2 grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
1. Podpisano umowy na realizację w 2021 roku zadań własnych Gminy Miejskiej Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
2. Podpisano umowy na realizację w 2021 roku zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Gromadzenie i przekazanie informacji na potrzeby monitorowania realizacji strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa Warmińsko-Mazurskiego 2030.
-
Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
Przygotowano uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na używanie Herbu Miasta Szczytno w celu umieszczenia go na pamiątkach przeznaczonych do sprzedaży.
-
Powołano Komitet Organizacyjny obchodów Roku Krzysztofa Klenczona.
-
Organizacja wizyty u mieszkanki Szczytna z okazji jej setnych urodzin.
-
Podjęcie współpracy z „Jedynka Polskie Radio”, która zaowocowała promocją Miasta Szczytno w ogólnopolskiej audycji „Cztery Pory Roku”.
-
Współpraca z Cittaslow International w zakresie promocji Miasta Szczytna na portalu społecznościowym Facebook.
-
Współorganizacja Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
78 |
13 |
102 |
41 |
42 |
60 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
- |
4 |
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
17 |
4 |
8 |
44 |
2 |
75 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
24 lut 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
25 lut 2021, godz. 10:08
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
23 cze 2021, godz. 14:24