Informacja o pracy Burmistrza - 26.03-26.04.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 26.03.2021 r. do 26.04.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienia pozytywnie opiniujące podział nieruchomości - 2,
-
decyzje zatwierdzające podział nieruchomości - 3
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszone przetargi - 2,
-
zorganizowane przetargi - 2,
-
akt notarialny - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu oraz gruntowej:
1. Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
sieć telekomunikacyjna - 1, |
posiedzenie zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej w Starostwie Powiatowym - 1 |
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto wstępne porozumienia w sprawie służebności: |
sieć energetyczna – 3, |
sieć gazowa -3, |
sieć telekomunikacyjna -1, |
sieć ciepłownicza - 2 |
b) podpisano akty notarialne służebności przesyłu i gruntowej pod infrastrukturę: |
sieć gazowa – 2, |
sieć energetyczna - 1 |
sieć telekomunikacyjna – 1, |
sieć kanalizacyjna - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodniczo |
Garażowe |
Podjazd dla osób niepełnosprawnych |
Składowe |
Ogródek gastronomiczny |
Teren zielony |
14 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Rozpatrzono wnioski:
a) pozytywnie:
- PU-H Tourimpex-West Sp. z.o.o. 12-100 Szczytno ul. Ostrołęcka 6, o rozłożenie na raty pozostałej kwoty należnego czynszu dzierżawnego w 2021 r. w kwocie 4.212,97 zł.
b) negatywnie:
- o wydzierżawienie cz. dz. nr 281/4 o pow. 85 m2 ul. Odrodzenia z przeznaczeniem na rozszerzenie prowadzonej działalności o usługi gastronomiczne; teren pozostawić jako przestrzeń urządzonej zieleni o charakterze ogólnomiejskim.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
Zawarto 3 akty notarialne w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych przy: ul. Lanca 6, ul. Barczewskiego 1, ul. Warszawskiej 3.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres: ul. Kościuszki, ul. Konopnickiej.
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: ul. Sobieszczańskiego, ul. 1 Maja.
3. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: ul. Sobieszczańskiego, ul. Piłsudskiego, ul. Konopnickiej.
4. Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: ul. Chrobrego, ul. Polska, ul. Konopnickiej.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne - wydano:
10 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
|
3 |
Wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. |
|
1 |
Zaświadczenie o zgodności zmiany sposobu użytkowania budynku/lokalu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. |
|
3 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
3 |
na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych |
Ochrona środowiska:
1. Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzewa osobie prawnej.
2. Przyjęto 1 zgłoszenie dotyczące wycinki drzew na nieruchomości będącej własnością osób fizycznych przeznaczonej na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
3. Wydano 1 zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Inne: program „Czyste powietrze-Warto Dbać”:
Zawarto 2 umowy na dofinansowanie wymiany źródła ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych (wymiana źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu.
Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
3 |
2. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
2 |
3. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
5 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
12 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej - 2.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 99 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.
2. Wysłano 11 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 14 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 19 zawiadomień ws nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wysłano 12 postanowień na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alk. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
2. Dokonano zwrotu 2/3 opłaty za sprzedaż napojów alk. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży należnej w 2021 r., przedsiębiorcom którzy wnieśli opłatę jednorazowo - 3 podmioty.
3. Dokonano zwolnienia z 2/3 opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alk. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży należnej w 2021 r., przedsiębiorców którzy wnieśli I ratę - 10 podmiotów.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 87 szt.
-
wydano 1 licencję,
-
dokonano zmiany 2 licencji - na wniosek strony,
-
wygaszono z urzędu 16 licencji w związku z wykreśleniem z rejestru CEIDG działalności gospodarczej (decyzje nieprawomocne),
-
wygaszono na wniosek 1 licencję w związku z zaprzestaniem prowadzenia działalności gospodarczej (decyzja nieprawomocna)
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrazono zgodę na:
1. ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego o pow. 79,13m² ul. Boh. Westerplatte 12/19 na prowadzenie działalności usługowej, ze stawką czynszu: 5,50zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
2. zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego ul. Barcza 11/5 o pow. 22,00m², ze stawką czynszu: 12,00zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat - działalność usługowa.
3. zwolnienie z czynszu za lokal użytkowy ul. Polska 26 za okres od 15.02.2021 r. do 30.04.2021 r. - usługi gastronomiczne.
4. zwolnienie z czynszu za lokal użytkowy ul. Odrodzenia 13/7 za okres od 27.03.2021 r. do 25.04.2021 r. - usługi fryzjerskie.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na 4 pomieszczenia gospodarcze.
Zamówienia publiczne:
Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym pn. „Budowa oświetlenia ul. Tatarkiewicza”. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 06.05.2021 r.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych – wydano:
-
74 decyzje w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
11 decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
3 decyzje w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
-
677 upomnień,
-
32 postanowienia o zarachowaniu wpłaty
3. Ulgi dot. podatku od nieruchomości – osoby fizyczne – wydano:
-
2 decyzje,
-
2 zaświadczenia o pomocy de minimis
4. Decyzje dot. podatku od nieruchomości – osoby prawne - wydano:
-
2 postanowienia o zarachowaniu,
-
4 wezwania,
-
2 upomnienia
5. Ulgi dot. podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano: 1 postanowienie.
6. Podatek od środków transportowych - wydano:
-
1 wezwanie,
-
2 upomnienia
7. Ulgi dot. podatku od środków transportowych - wydano:
-
2 postanowienia
-
1 decyzję
8. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - 5.
Oświata:
1. Rozstrzygnięto konkurs na stanowisko dyrektora SP nr 6 im. Orła Białego.
2. Podpisano porozumienie z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2021 r.
3. Wydano decyzję ws dofinansowania pracodawcy kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
Pomoc społeczna:
Podpisano umowę z Wojewodą ws udzielenia dotacji na realizację zadania publicznego pn. “Program Opieka 75+ EDYCJA 2021”.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 3 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano umowę na realizację w formie OnLine-Teams programu profilaktyczno-edukacyjnego dla młodzieży pn. „Uczniowie kontra świat - wiosna 2021 r.” w czterech szkołach podstawowych.
2. Podpisano 1 umowę zlecenia na prowadzenie zajęć sportowych dla młodzieży ze szczycieńskich szkół na terenie MOS (żeglarstwo).
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
rozpoczęcie kampanii „Rowerowy Maj”;
-
prace nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030”;
-
organizacja konkursu na kartkę lub palemkę wielkanocną;
-
spot Burmistrza Miasta z życzeniami Wielkanocnymi dla Mieszkańców i Przyjaciół Miasta Szczytno;
-
inauguracja Roku Krzysztofa Klenczona w Szczytnie:
- uroczyste rozpoczęcie i złożenie kwiatów pod pomnikiem przy MDK,
- akcja Minuta dla Krzysztofa Klenczona,
- złożenie kwiatów i zniczy na grobie Krzysztofa Klenczona na cmentarzu,
- organizacja koncertu zespołu Na przekór pt. „Pamiętamy”,
- pokaz laserowy na murach Ratusza i film;
-
wręczenie nagród w SP z OI nr 2 za Konkurs Mam Talent „Śladami Krzysztofa Klenczona”;
-
wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram;
-
promocja projektu i przyg. otwarcia "Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego" dofinansowanego w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020;
-
przygotowania do obchodów Majówki 2021;
-
działania promocyjne w zakresie realizacji grantu „Wspólny plan”;
-
wniosek do Urzędu Marszałkowskiego pomoc finansową w ramach konkursu „Łączy nas turystyka” w 2021 r.
Pozyskiwanie środków unijnych:
1. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania "Modernizacja skateparku przy ul. Pasymskiej w Szczytnie" w ramach programu Małe granty na infrastrukturę sportową w woj. warmińsko-mazurskim w 2021 r. Koszt zadania: 100.000 zł; wnioskowane dofinansowanie 50.000 zł.
2. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania "Przebudowa stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie" w ramach programu Sportowa Polska 2021; koszt ok. 11 mln zł; wnioskowane dofinansowanie 2,5 mln zł.
3. Bieżące działania w ramach projektów dofinansowanych ze środków EFRR w trakcie realizacji: Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego etap II; Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie woj. Warmińsko - Mazurskiego.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
69 |
22 |
87 |
17 |
36 |
87 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
- |
1 |
-
Sporządzono meldunek o stanie rejestru wyborców miasta Szczytno za I kwartał 2021 r.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
11 |
7 |
11 |
23 |
8 |
60 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
29 kwi 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
29 kwi 2021, godz. 12:12
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
29 kwi 2021, godz. 12:21