Informacja o pracy Burmistrza - 27.01-22.02.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.01.2022 r. do 22.02.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
- pierwokup: 1 rezygnacja,
- ogłoszono 7 przetargów,
- akty notarialne: 2 umowy sprzedaży i 1 umowa sprzedaży prawa użytkowania wieczystego.
2. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu i gruntowej:
1.Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
- sieć energetyczna – 4, |
- sieć telekomunikacyjna – 1, |
- sieć wodociągowa - 2 |
2. Służebność przesyłu i gruntowa - zawarto porozumienia ws. udostępnienia na cele budowlane: |
- sieć wodociągowa – 2, |
- sieć elektroenergetyczna - 1 |
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu lub gruntowej: |
- sieć energetyczna - 4, |
- sieć telekomunikacyjna - 1 |
4. Numeracja nieruchomości - 7 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 2 |
3. Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
składowe |
teren zielony |
pieczarkarnia |
kiosk "Ruch” |
pawilon handlowy |
handlowe |
tymczasowe zaplecze budowy |
12 |
6 |
4 |
4 |
1 |
3 |
1 |
3 |
1 |
- o wynajem lokalu o pow. 8,08 m2 w ratuszu na na działalność ubezpieczeniową na okres 3 lat.
- o rozwiązanie stron umowy dzierżawy ul. Norwida na cz. dz. nr 516/3 o pow. 528 m2 pod uprawy warzywno-ogrodnicze z dn. 28.02.2022 r.
- o rozwiązanie umowy dzierżawy ul. Norwida na dz. nr 520 o pow. 1280 m2 pod teren zielony z dn. 28.02.2022 r.
- dzierżawcy targowiska miejskiego ul. Żeromskiego - Flora Garden Mariusz Napiórkowski o umorzenie w ramach pomocy de minimis kwoty 4.919,75 zł odp. waloryzacji czynszu na rok 2022 r.
b) negatywnie: wniosek PH-U„NORD” o przedłużenie umowy dzierżawy pod 5 szt. pojemników na odzież ul. Sikorskiego, Pomorska, 1 Maja 37, Żeromskiego, Sobieszczańskiego - konieczność zmiany dotychczasowych lokalizacji.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 1 akt notarialny ws. sprzedaży lokalu mieszkalnego przy: ul. 3 Maja 11.
2. Rozpatrzono pozytywnie wnioski ws. sprzedaży lok. mieszk. ul. Śląska 8, ul. Leyka 8, ul. Poznańska 6.
3. Wystawiono 21 zawiadomień o wysokości oprocentowania od niespłaconej ceny za wykup lokali mieszk., nieruchomości zabudow., przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własn.
4. Przekazano sprawozdanie dla NIK ws. udzielania przez Gminę Miejską Szczytno bonifikaty nabywcom komunalnych lokali mieszkalnych przy bezprzetargowej sprzedaży za lata 2016-2021 oraz planowanych sprzedaży na podstawie Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miejskiej Szczytno za lata 2016-2021.
5. Wystawiono 4 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
6. Wywieszono 1 wykaz nieruchom. przeznaczonych do zbycia.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy – 1.
2. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należn.związanych z wynajmowaniem mieszkania -1.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:
1. Wydano 14 zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
2. Wydano 1 wyrys i wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 8 decyzji zezwalających na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 11 zgłoszeń dot. wycinki na terenach przezn. na cele mieszkaniowe (własność osób fiz.).
3. Zawarto 2 umowy na dotację celową z na dofinansowanie inwestycji, polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach gminnego programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
4. Przyjęto 3 wnioski o dofinansowanie w ramach gminnego punktu konsultacyjno – informacyjnego programu „Czyste Powietrze”.
Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Wprowadzono 945 deklaracji dot. źródeł ciepła i spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego: wydano:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
3 |
2. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
3 |
3. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
5 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
12 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej: 1.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 163 deklaracje ws. wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 13 wezwań ws. złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 16 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
5. Wysłano 2 postanowienia na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
6. Wystawiono 1 decyzję naliczającą za brak segregacji odpadów.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu – wydano:
- 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoh. przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
- 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 61 szt. (wygaszono 2 licencje).
Gospodarka lokalami użytkowymi: – wyrażono zgodę na:
1. Zamontowanie jednostki zewnętrznej i wewnętrznej klimatyzacji w Poradni Laryngologicznej ul. Kościuszki 20.
2. Zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 63,36m² ul. Gnieźnieńska 2 na 4 lata, ze stawką czynszu: 2,61 zł/m²/m-c/netto – stowarzyszenie.
3. Ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. 1 Maja 6/6 o pow. 18,74m², ze stawką czynszu wyjściową: 19,03zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze – 3.
Zamówienia publiczne:
1. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Budowa chodnika ul. Konopnickiej (zejście do jeziora)”. Termin otwarcia: 23.02.2022 r.
2. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Modernizacja infrastruktury transportu drogowego na terenie miasta Szczytno”. Termin otwarcia ofert: 03.03.2022 r.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 79 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
- 5 decyzji ws. wymiaru podatku rolnego;
- 6 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
- 12 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 2 postanowienia o zarachowaniu wpłaty;
- 2 zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
- 1 postanowienie o zarachowaniu;
- 2 wezwania.
4. Podatek od środków transportowych – wydano: 2 wezwania.
5. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano:
- 1 decyzję określającą nadpłatę,
- 2 wezwania
6. Podatek od posiadania psów - wydano: 20 wezwań.
7. Pomoc de minimis – wydano: 1 zaśw. ws. zwolnienia z podatku od nieruchomości - os. prawna.
Pomoc społeczna:
1. Sporządzono sprawozdanie z wykonyw. zadań z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 za 2021 r.
2. Sporządzono sprawozdanie z realizacji ustawy o Karcie Dużej Rodziny za 2021 rok.
3. Podpisano umowę z Wojewodą na realizację wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” (Moduł 1- Dla Dzieci i Młodzieży oraz Moduł 2 – Dla Osób Starszych).
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano 4 umowy zlecenia na prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych w dwóch szkołach.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
1. Podpisano umowy na realizację w 2022 r. zadań własnych Gminy Miejskiej Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
2. Podpisano umowy na realizację w 2022 r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Prace nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030”.
3. Promocja spotkania autorskiego z Grażyną Saj-Klocek i Irminą Klocek.
4. Współorganizacja i promocja Miejskich Ferii Zimowych 2022.
5. Współorg. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Szczytnie,
6. Współorg. VI Biegu do przerębla wspólnie z Morsy #RESET Szczytno.
7. Organizacja dnia pracy w UM dla zwycięzcy licytacji o Fotel Burmistrza w ramach WOŚP.
8. Promocja działań związanych z konsultacjami w sprawie obwodnicy Szczytna.
9. Promocja dystrybucji maseczek jednorazowych dla mieszkańców.
10. Współorg. VI Charytatywnego Walentynkowego Pikniku Morsów Morsy #RESET Szczytno.
11. Prace nad monitorowaniem realizacji Strategii: Warmińsko-Mazurskie 2030. Strategia rozwoju społeczno – gospodarczego za 2021 rok.
12. Współorg. Koncertu Walentynkowego w MBP.
13. Zgłoszenie Zamku Krzyżackiego do konkursu „Modernizacja roku i Budowa XXI w.”
14. Objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta: VI Charytatywnego Walentynkowego Pikniku Morsów, Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Na ratunek Wiosence”.
15. Przygotowania do Gali Boksu Zawodowego w Szczytnie; organizacja konferencji prasowej.
17. Promocja Koncertu pt. „Kobietą być” z okazji Dnia Kobiet.
18. Promocja wydarzenia Kaziuki-Wilniuki 2022 w Szczytnie.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. W przygotowaniu wnioski w ramach programu Polski Ład – edycja II oraz edycja II dla gmin po PGRowskich:
- modernizacja i rozbudowa oczyszczalni i przepompowni ścieków komunalnych. Szacowana kwota zadania: 41,8 mln zł, planowana wnioskowana kwota dofinansowania ok 39,7 mln zł,
- budowa sali sportowej przy SP nr 2 oraz budowa boiska przy SP nr 6. Szacowany koszt inwestycji: 12,3 mln zł, planowana wnioskowana kwota dofinansowania: ok 11 mln zł,
- rozbudowa cmentarza komunalnego. Szacowany koszt inwestycji: ok 5 mln zł, planowane wnioskowane dofinansowanie: ok 4,5 mln zł,
- termomodernizacja budynku przy ul. Mrongowiusza 3 oraz remont pomieszczeń w MDK. Szacowana wartość inwestycji: ok 1,2 mln zł, planowane wnioskowane dofinansowanie: ok 1,1 mln zł,
- modernizacja i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie miasta. Szacowany koszt inwestycji: ok 3 mln zł, planowane wnioskowane dofinansowanie: 2,9 mln zł.
2. W przygotowaniu wniosek o dofinansowanie budowy bloku komunalnego przy ul. Sobieszczańskiego ze środków BGK w ramach programu „Bezzwrotne wsparcie budownictwa z Funduszu Dopłat”. Szacowana wartość inwestycji: 4,8 mln zł. Planowane wnioskowane dofinansowanie na poziomie 80% kosztów kwalifikowanych.
3. Złożono końcowy wniosek rozliczający projekt "Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego etap II".
4. Złożono końcowy wniosek rozliczający projekt "Zamek krzyżacki w Szczytnie - Nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego".
5. Otrzymano dofinansowanie na zakup komputerów dla dzieci z rodzin pracowników byłych PGR. Kwota grantu: 195.000 zł.
6. Otrzymano dofinansowanie w ramach programu Cyfrowa Gmina. Wysokość grantu: 684.390 zł. Cel projektu: cyfryzacja biur jednostek publicznych, jednostek podległych i nadzorowanych, poprawa jakości świadczonych usług, poprawa cyberbezpieczeństwa.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
64 |
8 |
125 |
88 |
27 |
385 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
6 |
- |
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
8 |
4 |
10 |
86 |
12 |
120 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
25 lut 2022
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
25 lut 2022, godz. 14:15
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
25 lut 2022, godz. 14:16