Informacja o pracy Burmistrza - 27.04-26.05.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.04.2021 r. do 26.05.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienia pozytywnie opiniujące podział nieruchomości - 2
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
ogłoszone przetargi - 2,
-
zorganizowane przetargi - 1,
-
akt notarialny - 1,
-
zrezygnowano z prawa pierwokupu - 1,
-
wniosek o zbycie nieruchomości - 1 pozytywny
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu i gruntowej:
1. Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto wstępne porozumienia w sprawie służebności: |
|
b) zawarto porozumienia w sprawie udostępnienia na cele budowlane: |
|
3. Numeracja nieruchomości - 5 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodniczo |
Garażowe |
Handlowe
|
Składowe |
Ogródek gastronomiczny |
Teren zielony |
Droga dojazdowa |
Parking |
27 |
3 |
1 |
5 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Pozytywnie:
- przezn. do wydzierżawienia cz. dz. nr 266/4 przy Pl. Juranda pod lokalizację dwóch budynków parterowych nie powiązanych stale z gruntem od 01.06.-30.09.2021 r. i od 01.04.-30.09.2022 r. o pow.:
a) 18 m2 - budynek (sprzedaż pamiątek, map, książek,) oraz 9 m2 teren przyległy do budynku,
b) 18 m2 - budynek parterowy nie powiązany stale z gruntem (mała gastronomia) oraz 21 m2 teren przyległy do budynku
-
przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 1/19 o pow.10 m2 ul. Sportowa pod gołębnik do 31.12.2021 r.
-
rozwiązanie za porozumieniem stron umowy dzierżawy dz. nr 22 pow. 138 m2 ul. Solidarności pod teren zielony z dniem 30.04.2021 r.
Negatywnie:
-
wydzierżawienie cz. dz. nr 271/18 o pow. 40 m2 ul. Barcza pod parkowanie samochodów, urządzenie pasa zieleni;
-
wydzierżawienie cz. dz. nr 35/2 o pow. 200 m2 ul. Poznańska na cele gospodarczo-ogrodnicze.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych: ul. Sikorskiego 4a i ul. Kościuszki 17.
2. Zawarto 1 akt notarialny w sprawie sprzedaży pomieszczenia na strychu na poprawę zagospodarowania lokalu mieszkalnego ul. Kościuszki 4.
3. Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych ul. 3 Maja 13, ul. Odrodzenia 36, ul. Lanca 6.
4. Pozytywnie 1 wniosek w sprawie sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa. Garaż wybudowany ze środków własnych.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu lok. socjalnego na kolejny okres:
ul. Kościuszki.
2. Udzielono ulgi w spłacie należności tj. uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: ul. Konopnickiej i ul. Poznańska.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: Wydano:
24 |
zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i rewitalizacji |
|
1 |
informację o ochronie konserwatorskiej nieruchomości |
|
6 |
decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
3 |
na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych, |
|
2 |
na budowę budynków usługowych |
Ochrona środowiska:
-
wydano 3 decyzje zezwalające na wycinkę drzewa osobie prawnej;
-
przyjęto 2 zgłoszenia dotyczące wycinki drzew na terenach nieruchomości będących własnością osób fizycznych przeznaczonych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;
-
wydano 2 zgody na wycięcie drzew na gruncie stanowiącym własność miasta w celu przedstawienia ich w Starostwie (wnioskodawcą był dzierżawca i zarządca nieruchomości).
Inne: „Czyste powietrze”:
Zawarto 5 umów na dofinansowanie wymiany źródła ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych (wymiana źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać).
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego. |
10 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej. |
6 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót . |
14 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości. |
4 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym. |
1 |
Razem |
35 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej - 2.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
Przyjęto 91 deklaracji ws wysokości opłaty.
-
Wysłano 10 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
-
Wysłano 10 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
Wysłano 15 zawiadomień ws nadpłat w opłacie.
-
Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
-
Wysłano 10 postanowień na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 6 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
2. Wydano 4 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
3. Dokonano (na wniosek) zwrotu 2/3 części opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży należnej w 2021 r., przedsiębiorcom którzy wnieśli opłatę jednorazowo - 4 podmioty.
4. Dokonano (na wniosek) zwolnienia z 2/3 części opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży należnej w 2021 r., przedsiębiorców którzy wnieśli I ratę - 6 podmiotów.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 71 szt.:
-
wydano 1 licencję,
-
wygaszono (na wniosek) 1 licencję
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na:
1. zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego ul. Kościuszki 16/2 o pow. 70,00m², ze stawką czynszu: 16,19zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat - piekarnia.
2. zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego ul. Polska 3/20 o pow. 69,38m², ze stawką czynszu: 32,37zł/m²/m-c/netto, na okres 5 lat - gastronomia.
3. wprowadzenie kosztów odbioru odpadów komunalnych do stawek czynszu za wynajem lokali użytkowych.
Zamówienia publiczne:
1. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Budowa oświetlenia ul. Tatarkiewicza”. Termin otwarcia ofert: 06.05.2021 r. Liczba złożonych ofert: 9 Wykonawca: „INSBUD” Sylwia Olszewska - Lider Konsorcjum, 18-400 Łomża, Giełczyn, ul. Bielna 6g „INSTAL - GROT” Tomasz Kupidłowski - Partner Konsorcjum, 18-400 Łomża, Boguszyce 5. Cena: 105.288 zł. Podpisanie umowy: 28.05.2021 r. Wykonanie zamówienia: w ciągu 6 miesięcy po zawarciu umowy.
2. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia pn.„Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 5.025964,15 zł z przezn. na sfinansowanie planowanego na 2021 rok deficytu Gminy Miejskiej Szczytno”. Otwarcie ofert nastąpi: 11.06.2021 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2021 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 10 wniosków ws. dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 9 wniosków dot. sfinansowania zabiegów kastracji i sterylizacji kotów wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
-
84decyzje w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
8 decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
9 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
78 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
-
35 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
-
216 tytułów wykonawczych
3. Ulgi dot. podatku od nieruchomości - osoby fizyczne – wydano:
-
1 decyzję,
-
1 wezwanie,
-
1 postanowienie
4. Decyzje dot. podatku od nieruchomości - osoby prawne - wydano:
-
2 postanowienia o zarachowaniu,
-
1 tytuł wykonawczy,
-
9 upomnień
5. Ulgi dot. podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano:
-
2 decyzje,
-
1 zaświadczenie o pomocy de minimis
6. Podatek od środków transportowych – wydano:
-
1 wezwanie,
-
1 postanowienie o zarachowaniu
7. Ulgi dot. podatku od środków transportowych – wydano:
-
1 zaświadczenie o pomocy de minimis,
-
1 decyzję
8. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano.
-
1 decyzję określających nadpłatę w opłacie skarbowej,
-
1 postanowienie
9. W sprawie zajęcia stanowiska w trybie art. 209 §1 Ordynacji podatkowej w zw. z art. 18 ust. 2 ustawy o dochodach JST wydano 2 postanowienia.
W zakresie oświaty:
1. Wydano decyzję ws dofinansowania pracodawcy kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
2. Złożono wniosek do Kuratorium Oświaty o udzielenie dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe w 2021 r.
3. Złożono wniosek o dofinansowanie wyposażenia stołówek szkolnych w ramach rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”.
4. Złożono wniosek o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy subwencji w roku 2021 z tyt. dofinansowania wyposażenia w pomoce dydaktyczne niezbędne do podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych w szkołach podstawowych.
W zakresie pomocy materialnej dla uczniów:
Wydano 83 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i Rozwój Gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram;
2. Promocja projektu i przygotowania do otwarcia inwestycji "Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego" dofinansowanego w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020”;
3. Działania promocyjne w zakresie realizacji grantu „Wspólny plan”;
4. Promowanie i organizacja wydarzeń związanych z obchodami Roku Krzysztofa Klenczona;
5. Nagranie i montaż filmu wysłanego do Herten z okazji Dnia Europy;
6. Koordynacja kampanii “Rowerowy Maj”;
7. Prace nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030”;
8. Organizacja Majówki 2021:
-
obchody 230. Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 maja,
-
złożenie kwiatów pod pomnikiem Orła Białego w Szczytnie,
-
uroczysta Msza Święta za Ojczyznę,
9. Promocja akcji Wielkie Grillowanie z Radiem Zet;
10. Współorganizacja Światowego Dnia Pszczół (łąka kwietnia)
11. Rozpoczęcie prac nad wdrożeniem Budżetu Obywatelskiego;
12. Podpisanie listu intencyjnego z Portem Lotniczym Olsztyn - Mazury w Szymanach w ramach współpracy i wzajemnej promocji;
13. Objęcie Patronatem Burmistrza Miasta: Mistrzostw Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Kyokushin Karate oraz Charytatywny Turniej Piłki Nożnej dla Bartusia.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
63 |
32 |
111 |
20 |
26 |
91 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu
|
||||
4 |
6 |
-
Sporządzono meldunek o stanie rejestru wyborców miasta Szczytna za II kwartał 2021 r.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
16 |
8 |
6 |
22 |
7 |
59 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
31 maj 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
31 maj 2021, godz. 13:07
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
31 maj 2021, godz. 13:13