Informacja o pracy Burmistrza - 27.05-23.06.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.05.2021 r. do 23.06.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienia pozytywnie opiniujące podział nieruchomości – 2;
-
decyzje zatwierdzające podział - 2
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
zorganizowano przetargi – 2;
-
zrezygnowano z prawa pierwokupu - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu i gruntowej:
1. Uzgodnienie lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto wstępne porozumienia w sprawie służebności: |
|
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu:
|
Numeracja nieruchomości - 2 |
Posiedzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno–ogrodniczo |
Garażowe |
Miejsca postojowe do lokalu użytkowego
|
Teren zielony |
Składowe |
5 |
1 |
1 |
2 |
1 |
-
wniosek o rozwiązanie z dn. 30.06 umowy najmu garażu o pow. 12,60 m2, ul. Lipperta 11.
- przeznaczono do oddania w najem garaż ul. Lipperta 11 o pow. 12,60 m2 na okres 3 lat w drodze przetargu z ceną czynszu 5,00 zł/m2 miesięcznie netto.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 1 akt notarialny ws sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Żeromskiego 4,
2. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Poznańska 6 i Lanca 6
3. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa.
4. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek ws sprzedaży ułamkowej cz. 7/100 gruntu dz. nr 19/5 o pow. 1024 m2 na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości celem uregulowania udziałów w nieruchomości ul. Piłsudskiego 6-8.
5. Wystawiono 2 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
6. Wystawiono 2 zaświadczenia potwierdzające spłatę należności z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.
7. Wywieszono 1 wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia.
8. Wydano 1 decyzję o przekształceniu nieruchomości garażowej z użytkowania wieczystego na własność.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi: Złożono 4 propozycje lokali mieszkalnych do zawarcia umowy najmu dla rodzin oczekujących na przydział.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: Wydano:
16 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i rewitalizacji |
|
4 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
3 |
na budowę budynków usługowych |
|
1 |
na inwestycje celu publicznego |
Ochrona środowiska:
Przyjęto 2 zgłoszenia dot. wycinki drzew na nieruchomości będącej własnością osób fizycznych przeznaczonych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Inne: "Czyste powietrze":
Zawarto 4 umowy na dofinansowanie wymiany źródła ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych (w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać).
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
5 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
4 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
10 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
3 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
23 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 5.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 70 deklaracji ws wysokości opłaty.
2. Wysłano 12 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 8 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 2 zawiadomienia ws nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 4 wezwania do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wysłano 8 postanowień na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 4 zezw. na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
2. Wydano 3 zezw. na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
3. Dokonano zwolnienia z 2/3 cz. opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży należnej w 2021 r., od przedsiębiorców, którzy wnieśli I ratę - 5 podmiotów.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową :
Licencje taxi ogółem: 71 szt.
-
dokonano zmiany 1 licencji na wniosek strony.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 45,13 m² ul. Boh.Westerplatte 12/9, ze stawką czynszu : 10,00zł/m²/m-c/netto, na 3 lata – sprzed. okien i drzwi.
Zamówienia publiczne:
1. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 5.025.964,15 zł z przezn. na sfinansowanie planowanego na 2021 r. deficytu Gminy Miejskiej Szczytno”. Otwarcie ofert: 11.06.2021 r. Liczba złożonych ofert: 3 Wykonawca: BS w Szczytnie, ul. Łomżyńska 20, 12-100 Szczytno. Cena: 234.080,20 zł.
2. Wszczęto postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym pn. „Przystosowanie obiektów miejskich do potrzeb opieki i wychowania dzieci do lat 6”. Otwarcie ofert: 05.07.2021 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2021 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski w sprawie dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 1 wniosek dotyczący sfinansowania zabiegu sterylizacji kotki wolno żyjącej.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
-
54 decyzje ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
-
2 decyzje ws wymiaru podatku rolnego;
-
7 decyzji ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
-
36 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
-
40 postanowień o zarachowaniu wpłaty;
-
22 tytuły wykonawcze;
-
430 upomnień
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości - osoby prawne - wydano:
-
3 postanowienia o zarachowaniu;
-
1 tytuł wykonawczy;
-
8 upomnień;
-
1 wezwanie;
-
2 postanowienia
4. Ulgi dot. podatku od nieruchomości - osoby prawne wydano: 1 wezwanie.
5. Podatek od środków transportowych - wydano:
-
1 wezwanie;
-
2 postanowienia
6. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano: 6 decyzji.
7. Windykacja zaległości w opłacie za zajęcie pasa drogowego - wydano: 1 upomnienie.
Oświata:
1. Złożono wniosek do Kuratorium Oświaty o udzielenie dotacji celowej w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w 2021 roku.
2. Zatwierdzono projekty organizacyjne szkół i przedszkoli na rok szkolny 2021/2022.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 2 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowę na przeprowadzenie cyklu profilaktycznych imprez pt. “Szczytno wakacjami malowane 2021” w ramach ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej “Postaw na Rodzinę”.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram;
2. Otwarcie i film nt inwestycji "Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego" dofinansowanego w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020”;
3. Konsultacje społeczne i działania promocyjne w zakresie realizacji grantu „Wspólny plan”;
4. Promowanie, organizacja wydarzeń i przyg. pakietu sponsorskiego związanych z obchodami Roku Krzysztofa Klenczona;
5. Opracowanie Kalendarza imprez letnich Letnie Granie Szczytno 2021;
6. Zakończenie kampanii “Rowerowy Maj”;
7. Prace nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030”, rozpoczęcie konsultacji projektu Strategii;
8. Kampania promocyjna i rozpoczęcie składania wniosków do Budżetu Obywatelskiego;
9. Wizyta u dzieci w szczycieńskich przedszkolach oraz organizacja Dnia Dziecka;
10. Objęcie Patronatem Burmistrza Miasta: Ogólnopolski Mityng w Pchnięciu Kulą, Mistrzostwa Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Kyokushin Karate oraz Charytatywny Turniej Piłki Nożnej dla Bartusia;
11. Zorganizowanie Nocy Kupały 2021;
12. Zorganizowanie Strefy Kibica na mecze Reprezentacji Polski w Euro 2020;
13. Podpisanie porozumienia z Państwową Szkołą Muzyczną I stopnia im. F. Chopina w Szczytnie w sprawie powstania muralu Krzysztofa Klenczona na murach Szkoły;
14. Wyróżnienie w konkursie Cittaslow za spot promocyjny pt. „Rodzina Odkrywa Szczytno”;
15. Wizyta na obozie harcerskim u Harcerzy ze Związku Drużyn Szczycieńskich ZHP;
16. Tworzenie materiału filmowego zachęcającego Mieszkańców i Turystów do korzystania z atrakcji przygotowanych przez Miasto Szczytno na okres letni;
17. Przygotowania do Festiwalu Cittaslow;
18. Zorganizowanie otwarcia Wieży Ratusza.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożenie wniosku i dokumentacji projektu "Przebudowa Stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie" w ramach programu Sportowa Polska. Trwa ocena merytoryczna. Szacowana wartość zadania: 11.273.294,55 zł. Wnioskowane dofinansowanie: 2.500.000 zł
2. Otrzymano refundację kosztów projektu Zamek Krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego" w wysokości: 719.464,74 zł
3. Bieżące działania w ramach rozliczenia projektów "Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego" oraz "Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap II"
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
33 |
15 |
134 |
18 |
32 |
95 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu
|
||||
0 |
3 |
-
W ramach prac przygotowawczych nad tworzeniem Centralnego Rejestru Wyborców: sprawdzenie w systemie WOW opisu granic obwodów i okręgów pod kątem prawidłowości odczytania danych przez system GUS-u – TERYT.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
12 |
8 |
5 |
26 |
3 |
54 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
28 cze 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
28 cze 2021, godz. 11:03
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
28 cze 2021, godz. 11:03