Informacja o pracy Burmistrza - 27.08-24.09.2021 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.08.2021 r. do 24.09.2021 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości: wydano 5 decyzji zatwierdzających podział.
2. Sprzedaż nieruchomości:
-
wykazy o przeznaczeniu do zbycia - 3,
-
rezygnacja z prawa pierwokupu - 1,
-
ilość przetargów – 1 (wyłoniono nabywcę)
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu oraz gruntowej:
1.Uzgodniono lokalizację infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
sieć energetyczna - 2 , |
sieć gazownicza – 1, |
sieć telekomunikacyjna – 4, |
sieć kanalizacji deszczowej – 1 |
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
a) zawarto wstępne porozumienia ws. służebności: |
sieć energetyczna - 1, sieć telekomunikacyjna - 1, sieć gazowa - 2 |
b) zawarto porozumienia ws. udostępnienia na cele budowlane: |
sieć kanalizacji deszczowej – 1, sieć telekomunikacyjna - 1 |
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu/gruntową: |
sieć gazowa – 4, |
sieć energetyczna - 1, |
sieć telekomunikacyjna - 5 |
4. Numeracja nieruchomości - 6 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 3 |
-
Wydano zarządzenie ws. przeprowadzenia konsultacji społecznych dot. nadania nazwy ulicy Żaglowa części działki nr 206/40 obr. 1 w terminie 10-24 września 2021 r.
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
Garażowe |
Teren zielony |
Handlowe |
Ogródek gastronomiczny |
1 |
3 |
2 |
1 |
1 |
Ponadto rozpatrzono:
a) pozytywnie:
-
wniosek o przedłużenie dzierżawy na umieszczenie tymczasowego zasilania placu budowy w dz. ul. Lidzbarska do 30.06.2022 r.,
-
2 wnioski o przekazanie praw i roszczeń do garażu ul. Targowa,
-
wniosek Zarządu Polskiego Związku Działkowców w Olsztynie o przedłużenie użyczenia gruntu ul. Solidarności o pow. 570 m2 pod drogę dojazdową do ROD ”MAZUR” na 3 lata,
-
wniosek dzierżawcy targowiska miejskiego zgodę na zamontowanie kamer monitorujących.
b) negatywnie: wniosek o przekazanie praw do dzierżawy gruntu o pow. 16 m2 ul. Chopina pod pawilonem handlowym wraz z przyległym terenem o pow. 58 m2.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne ws. sprzedaży lokali mieszk.: ul. Barczewskiego 2, 3 Maja 13.
2. Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws. sprzedaży lokali mieszk. ul. Chopina 1, Skłodowskiej 5, Kościuszki 17.
3. Wystawiono 3 zaśw. na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
4. Wystawiono 4 zaśw. potwierdzające spłatę należności z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.
5. Wywieszono 1 wykaz nieruchomości miejskich przeznaczonych do zbycia.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres (ul. Wasińskiego 5).
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego - 3 (ul. Kościuszki 7, ul. Kościuszki 18A, ul. Boh. Westerplatte).
3. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania przy ul. 1 Maja 17.
4. Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny przy ul. Lipperta 8.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:
1. Wydano 17 zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
2. Wydano 1 informację o ochronie konserwatorskiej nieruchomości.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 3 zgłoszenia dot. wycinki na terenach przezn. na cele mieszkaniowe osób fizycznych.
3. Zawarto 5 umów na dotację celową na dofinansowanie inwestycji służących ochronie powietrza, polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach gminnego programu Czyste Powietrze - Warto Dbać,
4. Przyjęto 2 wnioski o dofinansowanie w ramach gminnego punktu konsultacyjno– informacyjnego programu „Czyste Powietrze”.
5. Zorganizowano w placówkach oświatowych akcję Sprzątanie Świata-Polska 2021.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
13 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
12 |
3. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
27 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 1.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 97 deklaracji ws wysokości opłaty.
2. Wysłano 21 wezwań ws. złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 18 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 16 zawiadomień ws. nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wysłano 21 postanowień na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
Wydano 5 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową :
Licencje taxi ogółem: 69 szt.
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na:
1. ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. Polska 26 o pow. 43,31m², ze stawką czynszu wyjściową: 27,00zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
2. ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. Boh. Westerplatte 12/5c o pow. 118,55m², ze stawką czynszu wyjściową: 5,49zł/m²/m-c/netto, na okres 2 lat.
3. remont dachu i wykonanie wentylacji w lokalu użytkowym ul. Boh. Westerplatte 12/19 przez najemcę, który wykona remont we własnym zakresie, w zamian za obniżkę czynszu przez okres 10 miesięcy (ze stawki 6,50zł/m²/m-c/netto na stawkę 2,30zł/m²/m-c/netto).
4. montaż/postawienie na działce nr 7/37, w obrębie wynajmowanego gruntu ul. Mrongowiusza 1 (część działki nr 7/19 oraz 7/37 obręb 2) garażu typu „blaszak” o wymiarach 3x4m.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze - 1 (ul. 1 Maja 17/3).
Zamówienia publiczne:
27.08.2021 r. wszczęto postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasta Szczytno”.
Termin otwarcia ofert nastąpi 04.10.2021 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2021 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws. dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 3 wnioski dot. sfinansowania zabiegu sterylizacji i kastracji kotów wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
-
96 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
-
1 decyzję ws. wymiaru podatku rolnego;
-
11 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
-
40 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego;
-
2 zaświadczenia dot. podatku od nieruchomości.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
-
24 postanowienia o zarachowaniu wpłaty;
-
1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
-
2 postanowienia o zarachowaniu;
-
5 upomnień.
4. Podatek od środków transportowych - wydano:
-
2 postanowienia;
-
1 decyzję.
5. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano: 4 określające nadpłatę.
6. Windykacja zaległości w opłacie za zajęcie pasa drogowego - wydano: 7 upomnień.
7. Postępowanie ws. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej - wydano: 1 decyzję.
Oświata:
1. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie cz. oświatowej subwencji ogólnej z 0,4% rezerwy z tyt. dofinansowania kosztów związanych z wypłatą odpraw dla zwalnianych nauczycieli.
2. Złożono wniosek w ramach Rządowego programu na lata 2020-2024 “Aktywna tablica” na zakup pomocy dydaktycznych dla SSP nr 4
3. Złożono wniosek o dofinansowanie wycieczek w ramach przedsięwzięcia “Poznaj Polskę”.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano 5 umów zlecenia na prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych w trzech szkołach.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Prace nad „Strategią Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021 – 2030”.
3. Promowanie i organizacja wydarzeń związanych z obchodami Roku Krzysztofa Klenczona:
-
Seans filmu „10 w skali Beauforta”;
-
Koncert „Epitafium” poświęcony pamięci Krzysztofa Klenczona,
-
Organizacja III Pleneru Malarskiego pt. „Śladami Krzysztofa Klenczona”.
4. Udział w obchodach 82. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz Dnia Kombatanta.
5. Organizacja spotkania z mieszkańcami i turystami na Baszcie Zamku Krzyżackiego.
6. Organizacja przywitania 100.000 odwiedzającego Zamku Krzyżackiego.
7. Podsumowanie i ogłoszenie zwycięzcy projektu złożonego w ramach Budżetu Obywatelskiego.
8. Udział i przygotowanie stoiska promocyjnego na 111-lecie Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
9. Udział i przygotowanie stoiska promocyjnego na pikniku rowerowym „Love Rower” w Olsztynie.
10. Organizacja i promocja Tygodnia Cittaslow.
11. Promocja projektu „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego etap II”.
12. Współorganizacja wydarzenia: „Narodowe Czytanie 2021”.
13. Promocja 28. Akcji Sprzątania Świata - Polska
14. Objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta: „IV Mistrzostw Szczytna w Biegu 12-h”.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Trwa realizacja i rozliczenie zadania: „Przebudowa ul. Gdańskiej w Szczytnie”. Zakończenie: październik 2021 r. Dofinansowanie: 1.371.207,86 zł.
2. Trwa realizacja i rozliczenie zdania „Modernizacja skateparku przy ul. Pasymskiej w Szczytnie”. Dofinansowanie: 34.500 zł.
3. Trwa realizacja i rozliczenie projektu „Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap II”, całkowita kwota dofinansowania: 4.386.682,51 zł.
4. Trwa rozliczenie końcowe projektu „Zamek krzyżacki w Szczytnie–nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego”. Dofinansowanie: 7.757.886,62 zł.
5. W przygotowaniu wniosek o dofinansowanie budowy budynku wielorodzinnego ze środków Programu „Bezzwrotne wsparcie budownictwa z Funduszu Dopłat”.
6. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania "Modernizacja oświetlenia terenów rekreacyjnych w mieście Szczytno" (dotacja: 50 tys. zł, pożyczka 200 tys. zł) Ze środków programu EKO-LUKS. Montaż/instalacja efektywnego energetycznie oświetlenia zewnętrznego w gminach oraz systemów sterowania oświetleniem. Otrzymano promesę na dofinansowanie przedsięwzięcia.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
147 |
15 |
155 |
73 |
47 |
198 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu
|
||||
2 |
1 |
-
Wysłano 270 wezwań do osób podlegających kwalifikacji wojskowej.
-
Sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 3.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
5 |
6 |
14 |
18 |
11 |
54 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
30 wrz 2021
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
30 wrz 2021, godz. 12:57
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
30 wrz 2021, godz. 12:57