Informacja o pracy Burmistrza - 27.09-24.10.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.09.2022 r. do 24.10.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
zorganizowane przetargi - 1 (działki nr 419, 420, 423 i 424 - wyłoniono nabywców).
-
wykazy nieruchomości - 5
-
nie przeznaczono do zbycia – 2
-
wnioski o prawo pierwokupu - 2 (nie wykonano prawa pierowkupu)
2. Podział nieruchomości- wydano:
-
Decyzje o podziale nieruchomości osób prywatnych - 3
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa- zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu: |
|
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu lub gruntowej: |
|
4. Numeracja nieruchomości - 12 |
5. Umieszczenie reklamy – 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
handlowe |
pawilon handlowy |
komunikacyjne |
3 |
4 |
16 |
1 |
1 |
Ponadto rozpatrzono:
-
wniosek o przedłużenie umowy użyczenia cz. dz. ul.1 Maja o pow. 210 m2 z przeznaczeniem pod dojście i dojazd do budynku mieszkalnego 1 Maja 24 do 31.12.2024 r.
-
wniosek o wstąpienie w miejsce dotychczasowego zmarłego dzierżawcy w umowie dzierżawy o pow. 6 m2 ul. 1 Maja z przezn. pod schody zewnętrzne do lokalu usługowego.
-
naliczono opłatę za bezumowne korzystanie z cz. dz. o pow. 56 m2 pod ogródek gastronomiczny ul. Odrodzenia.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 1 akt notarialny w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego: ul. Poznańska 6/1
2. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Sobieszczańskiego 5/1, ul. Niepodległości 8/2,
3. Rozpatrzono negatywnie 3 wnioski w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego: ul. Sobieszczańskiego 7/8, ul. Poznańska 2 i ul. 3 Maja 8 /(Sprzedaż lokali mieszkalnych nie jest rozpoczęta. W przypadku większej ilość wniosków zostaną one ponownie rozpatrzone).
4. Wystawiono 4 zaświadczenia potwierdzające spłatę należności z tyt. przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
-
Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy: 1.
-
Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego lokalu dla rodzin oczekujących na przydział: 1.
-
. Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy: 1.
-
Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności za wynajem mieszkania: 2.
-
Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 1
Gospodarka lokalami użytkowymi- wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu:
-
lokalu użytkowego ul. Gnieźnieńska 2 o pow. 82,40m², ze stawką czynszu wyjściową: 5,50zł/m²/m-c/netto, do 31.10.2022 r..
-
gruntu na terenie posesji ul. Gnieźnieńska 2 o pow. 100m², ze stawką czynszu wyjściową: 1,74zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
-
lokalu użytkowego ul. Barczewskiego 1 o pow. 11,00m², ze stawką czynszu wyjściową : 30,00zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
-
lokalu użytkowego ul. Boh. Westerplatte 12/5e o pow. 158,74m², ze stawką czynszu wyjściową: 6,67zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
-
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 2.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
|
|
|
|
Ochrona środowiska (w tym czyste powietrze):
1. Wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 4 zgłoszenia dot. wycinki drzew na terenach przeznaczonych na cele mieszkaniowe, będących własnością osób fizycznych.
Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Wprowadzono 4.073 deklaracje do CEEB. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego ilość złożonych deklaracji z terenu miasta stanowi 73% wszystkich punktów adresowych.
Inne:
Zawarto 2 umowy na dotację celową z budżetu miasta na dofinansowanie inwestycji służących ochronie powietrza, polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
3 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
1 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
12 |
4. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
1 |
RAZEM |
17 |
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1) Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2) Wygaszono 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 59 szt. - dokonano zmiany 1 licencji - na wniosek strony.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
Przyjęto 137 deklaracji w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
Wysłano 17 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wys. opłaty.
-
Wysłano 2 wezwania do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
-
Wysłano 15 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
Wysłano 15 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
-
Wysłano 9 wezwań do działalności gospodarczych w sprawie przedstawienia kopii podpisanej umowy oraz potwierdzenia opłaty.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2022 r.:
Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski w sprawie dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 1 wniosek dotyczący sfinansowania zabiegów sterylizacji kotek wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych- wydano:
- 55 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych
- 2 decyzje w sprawie wymiaru podatku rolnego
-3 decyzje w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego
- 57 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego
2. Windykacyja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych- wydano:
- 320 upomnień
- 30 postanowień o zarachowaniu wpłaty
- 3 zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości
3. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości od osób prawnych- wydano 2 wezwania
4. Podatek od środków transportowych- wydano 1 wezwanie i 3 tytułu wykonawcze
5. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej-wydano 3 decyzje i 2 wezwania
6. Ulgi w spłacie podatków-wydano 2 wezwania, 1 postanowienie i 1 decyzję o umorzeniu (os. fizyczna)
7. Opłaty za posiadanie psa: 3 wezwania, 8 postanowień i 4 decyzje
Oświata:
1. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wypłaty odpraw dla zwalnianych nauczycieli.
2. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przeliczeniowych w stosunku do danych przyjętych do naliczenia algorytmem części oświatowej subwencji ogólnej na 2022 r.
3. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznano nagrody nauczycielom i dyrektorom za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
4. Wydano 25 decyzji w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
5. Podpisano aneks nr 1 do porozumienia z Wojewodą w sprawie przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2022 r.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 73 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej oraz w kalendarzu wydarzeń na www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Promocja i współorganizacja Tygodnia Cittaslow, w ramach którego odbyły się wydarzenia:
- Gra terenowa „Ślimak, ślimak pokaż rogi”,
- Joga w duchu Slow,
- Koncert zespołu „Wystek”,
- Parada Cittaslow,
- „Ślimak rozdaje książki”,
- Treningi ze Ślimakiem,
- Spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki,
- Warsztaty plastyczne „Pomarańczowy Ślimak”,
- Gry i zabawy „Rycerskie Cittaslow”,
- Wystawa prac plastycznych w Sali Wystawienniczej Zamku Krzyżackiego oraz Urzędzie Miejskim,
- „Z komunikacją miejską na Ty”,
- Zbiórka karmy i zabawek dla psów i kotów ze schroniska „Cztery Łapy”.
3. Udział w Gali finałowej konkursu „Modernizacja Roku i Budowa XXI w.
4. Udział w Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania w Przedszkolu nr 2 „Fantazja”.
5. Udział w uroczystości poświęcenia i przekazania Sztandaru SP nr 2.
6. Udział i promocja akcji „85. Parada Pułaskiego”
7. Współorganizacja „Biegu o Buzdygan Komendanta – Rektora Wyższej Szkoły Policji.
8. Udział w dniu otwartym schroniska „Cztery Łapy” z okazji Światowego Dnia Zwierząt.
9. Współorganizacja Spotkania z Duchami na Zamku Krzyżackim”.
10. Promocja kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”.
11. Budżet Obywatelski Miasta Szczytno na rok 2023 – weryfikacja głosów i ogłoszenie wyników.
12. Udział w 65–leciu Polskiego Związku Niewidomych i wpis Koła Szczytno do Złotej Księgi Miasta.
13. Promocja przebudowy stadionu przy ul. Śląskiej.
14. Udział w obchodach Dnia Diabetyka.
15. Podpisanie umowy na realizację Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Szczytno oraz podjęcie działań związanych z pozyskaniem danych do analizy wskaźnikowej.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. 30.09. podpisano umowę o dofinansowanie projektu .:„Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Kwota: 723.338,50 zł w tym dofinansowanie (80%) 563.094,00 zł. Zakres rzeczowy: zakup wyposażenia na potrzeby stałej wystawy na Zamku, zakup wyposażenia obozowiska rycerskiego, wykonanie aplikacji VR ukazującej wirtualną rekonstrukcję najważniejszych pomieszczeń w dawnym Zamku, odlew makiety zamku wyposażony w opis w alfabecie Braille’a. Termin realizacji projektu do grudnia 2023 r.
2. Trwa realizacja zadania "Przebudowa Stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie". W przygotowaniu wniosek o refundację poniesionych kosztów. Wnioskowana kwota wypłaty 500 tys. zł.
3. Zakończono realizację finansową projektu "Zamek Krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa Warmińsko-mazurskiego" - pozytywna ocena końcowego wniosku o płatność (kwota refundacji: 410.844,03 ZŁ). Łączna kwota dofinansowania: 7.757.886,62 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
64 |
21 |
155 |
47 |
38 |
268 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
3 |
2 |
-
nadano 12 numerów PESEL dla uchodźców z Ukrainy.
-
wydano 8 zaświadczeń o braku osób zameldowanych
Rejestr wyborców: sporządzono meldunek o stanie rejestru wyborców miasta za III kw. 2022 r.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
5 |
7 |
12 |
25 |
4 |
52 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy Burmistrza Miasta październik (ODT, 41.60Kb) | 2022-10-27 08:23:15 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
27 paź 2022
Osoba dodająca informacje
Paulina Szczęsna Data publikacji:
27 paź 2022, godz. 08:21
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:02