Informacja o pracy Burmistrza - 27.10 - 23.12.2020 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.10.2020 r. do 23.12.2020 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Podziały nieruchomości:
-
postanowienia pozytywnie opiniujące podział nieruchomości - 6
-
decyzje zatwierdzające podział nieruchomości - 2
-
postanowienie negatywnie opiniujące podział - 1
2. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej i służebności przesyłu i gruntowej:
a) Uzgodniono lokalizacje infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
sieć gazowa – 3 |
sieć energetyczna - 8 |
linia światłowodowa – 1 negatywnie |
wodociąg i kanalizacja - 3 |
b) Służebność przesyłu i gruntowa: |
sieć gazowa - 3 |
sieć gazowa – 1 linia światłowodowa – 1 wodociąg i kanalizacja - 2 |
sieć gazowa – 3 sieć telekomunikacyjna – 1 sieć energetyczna – 5 |
c) posiedzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji – 3 |
3. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno-ogrodnicze |
garażowe |
handlowe |
zaplecze budowy |
droga |
20 |
2 |
4 |
1 |
3 |
4. Rozpatrzono wnioski:
a) pozytywnie:
-
o wydzierżawienie miejsca na wieży Ratusza na dodatkową antenę dla radiolinii do budynku nowego Posterunku Policji w Wielbarku do 31.12.2022 r.
-
dwa o przekazanie praw i roszczeń garaży Targowej, Barcza-Żeromskiego.
-
o zawieszenie egzekucji komorniczej z tytułu zaległości czynszu za najem lokalu użytkowego w budynku Ratusza o pow. 12,08 m2 na prowadzenie usług projektowych w okresie od 01.05.2011 r. do 30.04.2014 r.
-
Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Śląska 12 o umorzenie kwoty 1698,67 zł za rok 2018 z tytułu bezumownego użytkowania części działki o pow. 396 m2 pod funkcjonowanie wbudowanych na tym gruncie sond ciepła (20szt.) współpracujących z systemem grzewczym w budynku.
-
o rozwiązanie umowy dzierżawy zawartej na część działki o pow. 10,50 m2 ul. Tetmajera 1 pod kontener na odpady komunalne zmieszane na potrzeby Wspólnot Mieszkaniowych ul. Tetmajera 1 i 3 z dniem 30 listopada 2020 r.
-
Przeznaczono do oddania w najem:
- garaż o powierzchni 16,00 m2 ul. Targowa na okres 3 lat w drodze przetargu z ceną wywoławczą czynszu 5,00 zł/m2 miesięcznie netto,
- garaż o powierzchni 13,26 m2 ul. Barcza 3 na okres 3 lat w drodze przetargu z ceną wywoławczą czynszu 5,00 zł /m2 miesięcznie netto, na okres 3 lat.
b) negatywnie:
-
o przedłużenie dzierżawy działek o powierzchni 0,1015 ha i 0,9720 ha położonych ul. Jagiełły na cele rolnicze.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
-
ogłoszone przetargi – 3,
-
zorganizowane przetargi – 6,
-
sprzedaż nieruchomości w drodze przetargów – 1 (podpisano akt notarialny).
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres: ul. Kościuszki, ul. Konopnickiej, ul. Bartna Strona, ul. Boh. Westerplatte, ul. 3 Maja.
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: ul. Ogrodowa.
3. Złożono propozycje lokali mieszkalnych do zawarcia umowy najmu: ul. 3 Maja, ul. 1 Maja, ul. Boh. Westerplatte, ul. Dąbrowskiego, ul. Kościuszki, ul. Pasymska, ul. Polska, ul. Poznańska, ul. Sikorskiego, ul. Żeromskiego, ul. Kochanowskiego, ul. Krótka, ul. Lemańska, ul. Ogrodowa.
4. Skierowano do zamiany z lokalu ul. Kościuszki do lokalu ul. Konopnickiej oraz z lokalu Leyka do Kościuszki.
5.Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania przy: ul. Lipperta, ul. Chopina.
6. umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny przy: ul. Konopnickiej.
7. umorzono zaległości za zajmowany lokal mieszkalny przy: ul. Konopnickiej.
8. rozłożono zaległości na raty za zajmowany lokal mieszkalny przy: ul. Lipperta, Chopina.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: Wydano:
23 |
Zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
2 |
Wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Zaświadczenie o zgodności zmiany sposobu użytkowania budynku/lokalu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Zaświadczenie o rewitalizacji terenu |
|
1 |
Pismo o nadaniu numeracji nieruchomościom |
|
7 |
Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
4 |
na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych |
|
3 |
inwestycje celu publicznego |
Ochrona środowiska:
-
Wydano 6 decyzji zezwalających na wycinkę drzew,
-
Przyjęto 3 zgłoszenia dotyczące wycinki na terenach nieruchomości przeznaczonych na cele mieszkaniowe będących własnością osób fizycznych,
-
Wydano 1 decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającą brak przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Czyste powietrze:
-
Zawarto 1 umowę na dotację celową z budżetu miasta na dofinansowanie inwestycji służących ochronie powietrza (wymiana źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać).
Inne:
-
od 1 listopada prowadzono ciągłą weryfikację ewidencji adresowej budynków adresowych dla celów przeprowadzenia spisu powszechnego w 2021 r. - 540 adresów.
-
omówiono wniosek o zasiedzenie służebności przesyłu na działce będącej własnością Gminy Miejskiej Szczytno oddanej w użytkowanie wieczyste dla Ligi Obrony Kraju.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
10 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
7 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
4 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
6. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
2 |
RAZEM |
26 |
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 187 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.
2. Wysłano 30 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji.
3. Wysłano 73 zawiadomienia o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 92 zawiadomienia w sprawie nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wystawiono 178 tytułów wykonawczych ws. zaległości w opłacie.
7. Wystawiono 1 decyzję w sprawie odmowy umorzenia zaległości w opłacie.
8. Wystawiono 464 upomnienia dotyczące zaległości w opłacie.
9. Aneks do umowy Remondis.
10. Umowa na wynajem ozdób świątecznych POLAMP.
11. Wystawiono 4 decyzje nałożenie kary pieniężnej za przekazanie sprawozdania za odpady komunalne po terminie.
12. Wydano 44 postanowienia o zaksięgowaniu wpłaty.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż z przeznaczeniem do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 1 zezwolenie na sprzedaż z przeznaczeniem do spożycia w miejscu sprzedaży.
3. Zawieszono na wniosek strony postępowanie administracyjne o wydanie 3 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
Licencje na wykonanie transportu drogowego taksówką osobową:
-
Licencje taxi ogółem: 84 szt.
- wydano 1 licencję na wykonywanie transportu taksówką osobową.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
1. Wyrażono zgodę na ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. 1 Maja 6/6a o pow. 29,44m², ze stawką czynszu wyjściową: 16,00zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
2. Wyrażono zgodę na ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. 1 Maja 6/6 o pow. 18,74m², ze stawką czynszu wyjściową: 16,00zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
3. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek o zwolnienie z czynszu na kolejne okresy rozliczeniowe za lokal przy ul. Polskiej 26 – bar.
4. Rozpatrzono negatywnie 3 wnioski o obniżenie czynszu o 50% na kolejne okresy rozliczeniowe za lokale przy ulicach: Kościuszki 20, Polska 3/20, - apteka, aparaty słuchowe, bar.
5. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek o obniżenie czynszu o 50% za grudzień-lokal przy ul. Odrodzenia 36 – kawiarnia (wysoki czynsz).
6. Rozpatrzono negatywnie wniosek o wyrażenie zgody na najem miejsca parkingowego na parkingu przy ul. Kościuszki 20 – kwiaciarnia.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na 1 pomieszczenie gospodarcze.
Zamówienia publiczne:
1. Rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowę na: „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego” (ubezpieczenie pojazdów). Liczba złożonych ofert: 3. Wykonawca: Concordia Polska TU S. A., ul. Małachowskiego 10, 61-129 Poznań, O/Olsztyn, ul. Barczewskiego 1, 10-061 Olsztyn. Cena ofertowa brutto: 39 672,00 zł. Termin podpisania umowy: 03.12.2020 r. Termin wykonania zamówienia: 01.01.2021 r. - 31.12.2023 r.
2.Ogłoszono przetarg na: „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego” (ubezpieczenie mienia i sprzętu). Liczba złożonych ofert: 1. Wykonawca: Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, Przedstawicielstwo Korporacyjne w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Grudziądzka 1-3. Cena ofertowa brutto: 388 494,00 zł. Termin podpisania umowy: 31.12.2020 r. Termin wykonania zamówienia: 01.01.2021 r. - 31.12.2023 r.
3. Przeprowadzono postępowanie o udzielenie zamówienia z wolnej ręki:„Bieżące utrzymanie systemu sieci kanalizacji deszczowej w okresie od dnia 01.01.2021 r. do dnia 31.12.2021 r. na terenie miasta Szczytno”. Wykonawca: PWiK „AQUA” Sp. z o. o., ul Polska 38, 12-100 Szczytno. Cena ofertowa brutto: 640 000,00 zł . Termin podpisania umowy: 29.12.2020 r. Termin wykonania zamówienia: 01.01.2021 r. - 31.12.2021 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2020 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 8 wniosków w sprawie dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 2 wnioski dotyczące sfinansowania zabiegów kastracji i sterylizacji kotów wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano:
-
95 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego,
-
118 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych.
-
2 decyzje w sprawie wymiaru podatku rolnego,
-
16 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego.
2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano:
-
870 upomnień,
-
73 tytuły wykonawcze.
3. W ramach ulg dotyczących podatku od nieruchomości – osoby fizyczne wydano:
-
4 wezwania,
-
3 postanowienia w związku z prowadzonymi postępowaniami w sprawie podatku od nieruchomości,
-
5 decyzji w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości.
4. W ramach decyzji dotyczących podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano:
-
1 decyzję w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości
5. W ramach ulg dotyczących podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano:
-
2 postanowienia,
-
2 tytuły wykonawcze,
-
6 upomnień.
6. W sprawie podatku od środków transportowych wydano:
-
2 tytuły wykonawcze,
-
2 wezwania.
7. W ramach decyzji dotyczących nadpłat z tytułu opłaty skarbowej – osoby fizyczne wydano:
-
3 decyzje w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie zwrotu opłaty skarbowej.
Oświata:
-
Wydano 3 decyzje w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia zawodowego młodocianych pracowników.
-
Podpisano aneks do porozumienia w sprawie określenia wysokości środków i trybu przekazywania środków Funduszu Pracy dla gmin z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w roku 2020.
-
W odpowiedzi na wniosek złożony do MEN w październiku br. otrzymano z rezerwy oświatowej środki na wzrost liczby uczniów w stosunku do danych przyjętych do naliczenia subwencji w kwocie 100.287 zł
-
Otrzymano i przekazano środki w wysokości 116.500 zł na dofinansowanie nauczycielom zakupu sprzętu do prowadzenia zdalnej nauki.
Pomoc społeczna:
Udzielono upoważnienia 7 pracownikom MOPS do prowadzenia postępowań w celu wydania zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego, w procedurach ubiegania się o dofinansowanie z NFOŚiGW, w tym w ramach Części 2 Programu Priorytetowego “Czyste Powietrze”.
Pomoc materialna dla uczniów:
-
Wydano 3 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
-
Wypłacono 77 uczniom dofinansowanie w ramach rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020-2022. Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2020 r.
-
Wypłacono 103 uczniom stypendium szkolne.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
Ogłoszono konkurs ofert na realizację w 2021 roku zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Zorganizowano akcję „Odpalamy Święta w Szczytnie on-line”(m. in.: koncerty, konkursy, filmy) oraz „Choinka Samorządowa”.
-
Zainicjowano ustanowienie roku 2021 w Szczytnie Rokiem Krzysztofa Klenczona.
-
Przystąpiono do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Miejskiej Szczytno na lata 2021-2030.
-
Rozpoczęto działania związane z promocją projektu "Zamek krzyżacki w Szczytnie - nowy produkt turystyczny na mapie województwa warmińsko-mazurskiego" dofinansowanego w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
-
Realizacja filmu z rozświetlenia iluminacji miejskich.
-
Przygotowanie z Telewizją Kopernik relacji wideo z wydarzeń: Relacja z otwarcia nowych inwestycji drogowych, Obchody 102. rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości, Podsumowanie inwestycji miejskich w roku 2020, Życzenia Burmistrza Miasta Szczytno skierowane do Mieszkańców z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
-
Przygotowywanie i zamieszczanie bieżących informacji na temat sytuacji związanej z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2.
-
Patronat Burmistrza dla turnieju koszykówki "Korona 3x3 Szczytno Open", które odbyło się 11 listopada.
-
Wyróżnienie burmistrza dla uczestnika konkursu „Fotograf Szczycieński 2020”.
-
Kontynuacja kampanii informacyjnej pod nazwą:"Poznaj Cittaslow"i spotkanie online Komitetu Koordynującego Cittaslow International, w trakcie którego odebrano certyfikat potwierdzający dołączenie Szczytna do Stowarzyszenia Cittaslow International.
Pozyskiwanie środków unijnych:
-
Złożono wnioski do Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych o dofinansowanie zadań:
-
wymiana oświetlenia ulicznego na energooszczędne (wnioskowane: 1,5 mln zł);
-
modernizacja oczyszczalni ścieków (wnioskowane: 10,3 mln zł);
-
rozbudowa sieci wodnokanalizacyjnej (wnioskowane: 2 mln zł)
-
Zrealizowano zadanie: "Remont pawilonu sportowego przy ul. Ostrołęckiej w Szczytnie": dofinansowanie z budżetu Województwa Warmińsko-Mazurskiego: 47.500 zł
-
Zrealizowano zadanie: "Zagospodarowanie przestrzeni miejskiej w Szczytnie poprzez utworzenie miejsca rekreacji na świeżym powietrzu przyjaznego mieszkańcom i turystom"; kwota dofinansowania: 16.800 zł
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
69 |
38 |
163 |
33 |
70 |
200 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
1 |
2 |
-
Sporządzono 1 wykaz uczniów na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 2 w Szczytnie.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
14 |
7 |
35 |
64 |
11 |
131 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych wydziałów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Kaca Data wytworzenia:
29 gru 2020
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
04 sty 2021, godz. 15:13
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
04 sty 2021, godz. 15:17