Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 06-24.05.2024 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 06.05.2024 r. do 24.05.2024 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości: Zorganizowane przetargi – 2, Rezygnacja z prawa pierwokupu – 7
2. Podział nieruchomości: Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 1
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości prywatnych – 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu |
|
3. Akty notarialne służebność - 1 |
4. Zgoda na badania archeologiczne - 2 |
5. Numeracja nieruchomości - 2 |
6. Umowy z geodetą wskazanie granic – 3 |
7. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1 |
8. Wnioski do ksiąg o wpis własności drogi - 1 |
9. Budowa infrastruktury - 2 |
10. Akceptacja lokalizacji znaków geodezyjnych - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
-
podpisano umowę dzierżawy cz. dz. nr 333/2 o pow. 1000 m2 ul. Solidarności pod ustawienie Cyrku w dniu 13.05.2024 r.
-
podpisano umowę dzierżawy cz. dz. nr 57/5 ul. Leyka o pow. 13,75 m2 z przeznaczeniem pod teren zielony do 31.01.2026 r.
-
podpisano umowę dzierżawy cz. dz. nr 371/35 ul.1 Maja o pow. 168 m2 z przeznaczeniem pod uprawy warzywno-ogrodnicze do 31.12.2024 r.
b) negatywnie:
-
wniosek o wydzierż. cz. dz. nr 380/115 o pow. 6.264 m2 ul. Żeromskiego z przeznaczeniem pod parking (dla klientów Galerii Mazur) na okres 3 lat.
-
wniosek o wydzierż. cz. dz. nr: 339/8 ul. Barczewskiego 1, 316/17 ul. Andersa dla Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Barczewskiego 1 pod wiatę śmietnikową na odpady komunalne zmieszane.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzed. lok. mieszk. ul. Poznańska 12/9 i ul. 1 Maja 26/4.
2. Wystawiono 1 zawiadomienie o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.
3. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
4. Wystawiono 1 zaświadczenie potwierdzające spłatę należności z tyt. przekszt. użytkowania wieczystego w prawo własności.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny – 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 23,60m² ul. 1 Maja 16/7, ze stawką czynszu: 24,30zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat - centrum dietetyczne.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze – 6.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:
1. Wydano 13 zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
2. Wydano 2 decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:
-
1 dobudowa przydomowego ganku do budynku mieszkalnego jednorodzinnego,
-
1 budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej.
3. M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.
4. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.
Ochrona środowiska:
1. Przyjęto 2 wnioski na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu gminnego Czyste Powietrze – Warto Dbać.
2. Przyjęto 2 zgłoszenia dot. wycinki na terenach nieruchomości przeznaczonych na cele mieszkaniowe będących własnością osób fizycznych.
3. Przyjęto 1 deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
3 |
2. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
3. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
5 |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :
1. Wydano 12 zezwoleń na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 1 zezwolenie na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
3. Wydano 3 decyzje wygaszające zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży - likwidacja punktu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Wydano 1 licencję na taksówkę + wypis z licencji.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 102 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 7 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wys. opłaty.
3. Wysłano 7 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 5 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wys. opłat.
6. Wystawiono 672 upomnień dot. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zamówienia publiczne:
1. 15 maja unieważniono postępowanie przetargowe „Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy SPj nr 2 w Szczytnie”. Oferta z najniższą ceną tj. 5.773.620 zł brutto przewyższa kwotę, jaką przeznaczono na sfinansowanie zamówienia, tj. 3.600.000 zł.
2. 21 maja podpisano umowę z BUSNEX POLAND Sp. z o. o., ul. Duchnicka 3, 01-796 Warszawa na wykonanie zamówienia „Miasto Szczytno – Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” (dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich o napędzie elektr., przeznaczonych do regularnej komunikacji miejskiej, jednej marki wraz z zakupem i montażem na terenie siedziby ZKM Sp. z o. o. w Szczytnie punktu ładowania tj. jednej sztuki ładowarki mobilnej zewn. o mocy 40kW). Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 11 mies. od dnia podpisania umowy. Wartość brutto podpisanej umowy: 4.464.900 zł.
3. W toku postępowanie: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. Termin wykonania zamówienia: 13 miesięcy od dnia podpisania umowy. Planowany termin otwarcia ofert: 20.06.2024 r.
4. W toku postępowanie: „Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno” – z podziałem na części. Planowany termin podpisania umów – 29.05.2024 r.
-
Część nr 1 - Zagospodarowanie terenu ul. Polska - Wykonawca Antosiak Remonty Sp. z o. o. ul. Piastów 17, 12-100 Szczytno - cena: 2.357.356,87 zł.
-
Część nr 2 - Parking ul. Reja i ul. Mazurska – Wykonawca „OLENDER” Tomasz Olender, ul. Chrobrego 14/10, 12-100 Szczytno – cena: 697.417,80 zł.
-
Część nr 3 i nr 4 - nadzór inwestorski nad ww. zadaniami - Biuro Projektów Inżynierskich Sp. z o. o., ul. B. Chrobrego 1, 12-100 Szczytno – cena: 106.899,98 zł.
Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 r.
Rozpatrzono pozytywnie 17 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 14 wniosków o sfinansowanie zabiegów sterylizacji i kastracji kotów wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
-
63 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
10 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
33 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego,
-
3 decyzje ws. wymiaru podatku rolnego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
-
51 tytułów wykonawczych, 13 postanowień o zarachowaniu wpłaty.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
-
1 upomnienie, 1 postanowienie o zarachowaniu, 1 pismo do Syndyka,
-
1 pismo do Urzędu Skarbowego ws. udostępnienia informacji z akt podatkowych.
4. Podatek od środków transportowych – wydano: 1 wezwanie.
5. Wydano: 1 decyzję ws. odmowy umorzenia podatku od nieruch. od os. fiz.
6. Zwrot nadpłaty skarbowej – wydano:
-
1 wezwanie, 4 decyzje ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej,
-
1 decyzję ws. zwrotu opłaty skarbowej
7. Egzekwowanie należności z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty za przekszt. użytkowania wieczystego gruntu, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego – wydano:
-
1 upomnienie ws. opłaty za przekształcenie
-
1 zaświadczenie o braku zaległości dot. opłaty za użytkowanie wieczyste
Oświata:
Podpisano umowę z Wojewodą ws przekazania środków na dofinansowanie działań w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowę na przeprowadzenie w ramach kampanii profilaktycznych Postaw na Rodzinę i Zachowaj Trzeźwy Umysł projekcji filmów w dn. 1.06 i 3.08 na dziedzińcu Ratusza.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 32 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
Współorganizacja i promocja: Miejskiej Potańcówki Międzypokoleniowej, Nocy Muzeów.
-
Przygotowania do obchodów Dnia Dziecka i złożenie wniosku do Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego o dofinansowanie i objęcie patronatem tego wydarzenia.
-
Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji oraz Komitetem Rewitalizacji.
-
Przygotowania do Dni i Nocy Szczytna 2024.
-
Przygotowania do otwarcia Informacji Turystycznej.
-
Objęcie honorowym patronatem i promocja wydarzeń: Cross Triathlon Szczytno, II Gala Rodzicielstwa Zastępczego połączona z obchodami 25-lecia istnienia PCPR, Akcja „Zrób sobie Dzień na U”, 100 lat Polski w Igrzyskach Olimpijskich – Igrzyska Młodych Atletów, Mistrzostwa Województwa Warmińsko-Mazurskiego Zrzeszenia LZS U14 oraz Ogólnopolski Mityng LA klasy I, Koncert Filharmonii Kameralnej im. W. Lutosławskiego w Łomży inteGRAmy”, #007 Szczycieńska Extremalna Trójka.
8. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MBP: zajęcia, spektakle i warsztaty dla przedszkolaków, wystawa obrazów M. Butkiewicz, spotkania Dyskusyjne Klubu Książki, cyklicznych zajęcia: "Klub malucha" i "Sobota w bibliotece".
9. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MDK: I Przegląd Tańca Przedszkolaków, wernisaż W. Koronkiewicza „Zawsze chciałem być sławny”, oprowadzanie wycieczek po Zamku Krzyżackim.
10. Udział uczestników pracowni rycerskiej w Turniejach Łuczniczych: „Europejski Turniej Walk”, „Wilcze tropy 3D”, „Wielkie Łowy Centralnej Ligi 3D”.
11. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MOS: gry i szkolenia dla dzieci i młodzieży, Festiwal Baniek Mydlanych, Kraina Bajkowych Animacji oraz Kolor Fest, Mistrzostwa Powiatu w Trójboju Lekkoatletycznym dla Szkół Podstawowych, Mistrzostwa Powiatu w Czwórboju Lekkoatletycznym dla Szkół Podstawowych, Mecze piłki nożnej Gwardii Szczytno, Mistrzostwa Wojewódzkie LZS dla klas VII-VIII, Mistrzostwa w Lekkoatletyce – Licealiada, zajęcia w Szkółce Żeglarskiej.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Trwa realizacja zadań dofinansowanych ze środków programu Polski ład:
-
Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów: otrzymano promesę inwestycyjną.
-
Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza: trwa realizacja rzeczowa.
-
Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10: trwa realizacja rzeczowa.
-
Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego: Trwa realizacja rzeczowa- planowane zakończenie: IV kwartał 2024.
2. W przygotowaniu aneks o dofinansowanie rozbudowy ul. Wiejskiej.
3. W przygotowaniu umowa o dofinansowanie przebudowy ulicy Pomorskiej.
4. W przygotowaniu umowa o dofinansowanie zadania „Zwiększenie poziomu cyberbezp. miejskiej sieci e-Szczytno, w ramach programu Cyberbezpieczny Samorząd.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
23 |
5 |
138 |
12 |
11 |
605 |
Postępowania administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowaniu |
Decyzje w sprawach meldunkowych |
||||
1 |
1 |
1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 11 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 3 numery PESEL.
3. Zgłoszenie wyjazdu za granicę: przyjęto 2 wnioski.
4. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 4 wnioski.
5. Nadawanie numeru PESEL obywatelom Ukrainy: przyjęto 1 wniosek.
6. Wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w wyborach do PE: wydano 15 zaświadczeń.
7. Rejestr wyborców: wydano 1 decyzję o ujęciu w stałym obwodzie głosowania.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
3 |
5 |
3 |
12 |
1 |
24 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 14 |
W urzędzie: 4
|
4 |
277 |
22 |
24 |
105 |
159 |
2 |
7 |
11 |
Małżeństwa: 7
|
Poza urzędem:
____ |
|||||||||
Zgony: 21 |
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 44.80Kb) | 2024-05-29 10:10:13 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Stefan Ochman Data wytworzenia:
29 maj 2024
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
29 maj 2024, godz. 10:10
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
29 maj 2024, godz. 10:12