Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 06-24.05.2024 r.

 

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 06.05.2024 r. do 24.05.2024 r.

 

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości: Zorganizowane przetargi – 2, Rezygnacja z prawa pierwokupu – 7

2. Podział nieruchomości: Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 1

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości prywatnych – 1

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć energetyczna – 2

2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu

  • sieć energetyczna – 4

3. Akty notarialne służebność - 1

4. Zgoda na badania archeologiczne - 2

5. Numeracja nieruchomości - 2

6. Umowy z geodetą wskazanie granic – 3

7. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1

8. Wnioski do ksiąg o wpis własności drogi - 1

9. Budowa infrastruktury - 2

10. Akceptacja lokalizacji znaków geodezyjnych - 1

4. Dzierżawa, najem, użyczenie:

a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:

  • podpisano umowę dzierżawy cz. dz. nr 333/2 o pow. 1000 m2 ul. Solidarności pod ustawienie Cyrku w dniu 13.05.2024 r.

  • podpisano umowę dzierżawy cz. dz. nr 57/5 ul. Leyka o pow. 13,75 m2 z przeznaczeniem pod teren zielony do 31.01.2026 r.

  • podpisano umowę dzierżawy cz. dz. nr 371/35 ul.1 Maja o pow. 168 m2 z przeznaczeniem pod uprawy warzywno-ogrodnicze do 31.12.2024 r.

b) negatywnie:

  • wniosek o wydzierż. cz. dz. nr 380/115 o pow. 6.264 m2 ul. Żeromskiego z przeznaczeniem pod parking (dla klientów Galerii Mazur) na okres 3 lat.

  • wniosek o wydzierż. cz. dz. nr: 339/8 ul. Barczewskiego 1, 316/17 ul. Andersa dla Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Barczewskiego 1 pod wiatę śmietnikową na odpady komunalne zmieszane.

 

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzed. lok. mieszk. ul. Poznańska 12/9 i ul. 1 Maja 26/4.

2. Wystawiono 1 zawiadomienie o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.

3. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.

4. Wystawiono 1 zaświadczenie potwierdzające spłatę należności z tyt. przekszt. użytkowania wieczystego w prawo własności.

Gospodarka lokalami mieszkalnymi:

Umorzono zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny – 1.

 

Gospodarka lokalami użytkowymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 23,60m² ul. 1 Maja 16/7, ze stawką czynszu: 24,30zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat - centrum dietetyczne.

 

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze – 6.

 

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:

1. Wydano 13 zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

2. Wydano 2 decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

  • 1 dobudowa przydomowego ganku do budynku mieszkalnego jednorodzinnego,

  • 1 budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej.

3. M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.

4. Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.

 

Ochrona środowiska:

1. Przyjęto 2 wnioski na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu gminnego Czyste Powietrze – Warto Dbać.

2. Przyjęto 2 zgłoszenia dot. wycinki na terenach nieruchomości przeznaczonych na cele mieszkaniowe będących własnością osób fizycznych.

3. Przyjęto 1 deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

 

Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

3

2.

Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości

1

3.

Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

1

RAZEM

5

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :

1. Wydano 12 zezwoleń na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.

2. Wydano 1 zezwolenie na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.

3. Wydano 3 decyzje wygaszające zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży - likwidacja punktu sprzedaży.

 

Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:

Wydano 1 licencję na taksówkę + wypis z licencji.

 

Gospodarka odpadami komunalnymi:

1. Przyjęto 102 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. Wysłano 7 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wys. opłaty.

3. Wysłano 7 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.

4. Wysłano 5 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.

5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wys. opłat.

6. Wystawiono 672 upomnień dot. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 

Zamówienia publiczne:

1. 15 maja unieważniono postępowanie przetargowe „Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy SPj nr 2 w Szczytnie”. Oferta z najniższą ceną tj. 5.773.620 zł brutto przewyższa kwotę, jaką przeznaczono na sfinansowanie zamówienia, tj. 3.600.000 zł.

2. 21 maja podpisano umowę z BUSNEX POLAND Sp. z o. o., ul. Duchnicka 3, 01-796 Warszawa na wykonanie zamówienia „Miasto Szczytno – Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” (dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich o napędzie elektr., przeznaczonych do regularnej komunikacji miejskiej, jednej marki wraz z zakupem i montażem na terenie siedziby ZKM Sp. z o. o. w Szczytnie punktu ładowania tj. jednej sztuki ładowarki mobilnej zewn. o mocy 40kW). Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 11 mies. od dnia podpisania umowy. Wartość brutto podpisanej umowy: 4.464.900 zł.

3. W toku postępowanie: „Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno”. Termin wykonania zamówienia: 13 miesięcy od dnia podpisania umowy. Planowany termin otwarcia ofert: 20.06.2024 r.

4. W toku postępowanie: „Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno” – z podziałem na części. Planowany termin podpisania umów – 29.05.2024 r.

  • Część nr 1 - Zagospodarowanie terenu ul. Polska - Wykonawca Antosiak Remonty Sp. z o. o. ul. Piastów 17, 12-100 Szczytno - cena: 2.357.356,87 zł.

  • Część nr 2 - Parking ul. Reja i ul. Mazurska – Wykonawca „OLENDER” Tomasz Olender, ul. Chrobrego 14/10, 12-100 Szczytno – cena: 697.417,80 zł.

  • Część nr 3 i nr 4 - nadzór inwestorski nad ww. zadaniami - Biuro Projektów Inżynierskich Sp. z o. o., ul. B. Chrobrego 1, 12-100 Szczytno – cena: 106.899,98 zł.

Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2024 r.
Rozpatrzono pozytywnie 17 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 14 wniosków o sfinansowanie zabiegów sterylizacji i kastracji kotów wolno żyjących.

 

Sprawy podatkowe:

1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:

  • 63 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,

  • 10 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,

  • 33 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego,

  • 3 decyzje ws. wymiaru podatku rolnego.

2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:

  • 51 tytułów wykonawczych, 13 postanowień o zarachowaniu wpłaty.

3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:

  • 1 upomnienie, 1 postanowienie o zarachowaniu, 1 pismo do Syndyka,

  • 1 pismo do Urzędu Skarbowego ws. udostępnienia informacji z akt podatkowych.

4. Podatek od środków transportowych – wydano: 1 wezwanie.

5. Wydano: 1 decyzję ws. odmowy umorzenia podatku od nieruch. od os. fiz.

6. Zwrot nadpłaty skarbowej – wydano:

  • 1 wezwanie, 4 decyzje ws. stwierdzenia nadpłaty opłaty skarbowej,

  • 1 decyzję ws. zwrotu opłaty skarbowej

7. Egzekwowanie należności z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty za przekszt. użytkowania wieczystego gruntu, dzierżawy oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego – wydano:

  • 1 upomnienie ws. opłaty za przekształcenie

  • 1 zaświadczenie o braku zaległości dot. opłaty za użytkowanie wieczyste

 

Oświata:

Podpisano umowę z Wojewodą ws przekazania środków na dofinansowanie działań w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:

Podpisano umowę na przeprowadzenie w ramach kampanii profilaktycznych Postaw na Rodzinę i Zachowaj Trzeźwy Umysł projekcji filmów w dn. 1.06 i 3.08 na dziedzińcu Ratusza.

 

Pomoc materialna dla uczniów:

Wydano 32 decyzje w sprawie stypendium szkolnego.

 

Promocja i rozwój gospodarczy:

  1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

  2. Współorganizacja i promocja: Miejskiej Potańcówki Międzypokoleniowej, Nocy Muzeów.

  3. Przygotowania do obchodów Dnia Dziecka i złożenie wniosku do Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego o dofinansowanie i objęcie patronatem tego wydarzenia.

  4. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji oraz Komitetem Rewitalizacji.

  5. Przygotowania do Dni i Nocy Szczytna 2024.

  6. Przygotowania do otwarcia Informacji Turystycznej.

  7. Objęcie honorowym patronatem i promocja wydarzeń: Cross Triathlon Szczytno, II Gala Rodzicielstwa Zastępczego połączona z obchodami 25-lecia istnienia PCPR, Akcja „Zrób sobie Dzień na U”, 100 lat Polski w Igrzyskach Olimpijskich – Igrzyska Młodych Atletów, Mistrzostwa Województwa Warmińsko-Mazurskiego Zrzeszenia LZS U14 oraz Ogólnopolski Mityng LA klasy I, Koncert Filharmonii Kameralnej im. W. Lutosławskiego w Łomży inteGRAmy”, #007 Szczycieńska Extremalna Trójka.

8. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MBP: zajęcia, spektakle i warsztaty dla przedszkolaków, wystawa obrazów M. Butkiewicz, spotkania Dyskusyjne Klubu Książki, cyklicznych zajęcia: "Klub malucha" i "Sobota w bibliotece".

9. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MDK: I Przegląd Tańca Przedszkolaków, wernisaż W. Koronkiewicza „Zawsze chciałem być sławny”, oprowadzanie wycieczek po Zamku Krzyżackim.

10. Udział uczestników pracowni rycerskiej w Turniejach Łuczniczych: „Europejski Turniej Walk”, „Wilcze tropy 3D”, „Wielkie Łowy Centralnej Ligi 3D”.

11. Współorganizacja wydarzeń i zajęć w MOS: gry i szkolenia dla dzieci i młodzieży, Festiwal Baniek Mydlanych, Kraina Bajkowych Animacji oraz Kolor Fest, Mistrzostwa Powiatu w Trójboju Lekkoatletycznym dla Szkół Podstawowych, Mistrzostwa Powiatu w Czwórboju Lekkoatletycznym dla Szkół Podstawowych, Mecze piłki nożnej Gwardii Szczytno, Mistrzostwa Wojewódzkie LZS dla klas VII-VIII, Mistrzostwa w Lekkoatletyce – Licealiada, zajęcia w Szkółce Żeglarskiej.

 

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Trwa realizacja zadań dofinansowanych ze środków programu Polski ład:

  • Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów: otrzymano promesę inwestycyjną.

  • Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza: trwa realizacja rzeczowa.

  • Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10: trwa realizacja rzeczowa.

  • Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego: Trwa realizacja rzeczowa- planowane zakończenie: IV kwartał 2024.

2. W przygotowaniu aneks o dofinansowanie rozbudowy ul. Wiejskiej.

3. W przygotowaniu umowa o dofinansowanie przebudowy ulicy Pomorskiej.

4. W przygotowaniu umowa o dofinansowanie zadania „Zwiększenie poziomu cyberbezp. miejskiej sieci e-Szczytno, w ramach programu Cyberbezpieczny Samorząd.

 

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

23

5

138

12

11

605

Postępowania administracyjne

Wszczęte postępowania o wymeldowaniu

Decyzje w sprawach meldunkowych

1

1

1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 11 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.

2. Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 3 numery PESEL.

3. Zgłoszenie wyjazdu za granicę: przyjęto 2 wnioski.

4. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 4 wnioski.

5. Nadawanie numeru PESEL obywatelom Ukrainy: przyjęto 1 wniosek.

6. Wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w wyborach do PE: wydano 15 zaświadczeń.

7. Rejestr wyborców: wydano 1 decyzję o ujęciu w stałym obwodzie głosowania.

 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

3

5

3

12

1

24

 

Urząd Stanu Cywilnego:

Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego

Liczba udzielonych ślubów

Czynności materialono-techniczne

Wydane odpisy

Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia

Wzmianki dodatkowe w aktach s.c.

Przypiski w aktach s.c.

Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego

Wydane decyzje ws. imion i nazwisk

Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego

Nadanie numeru PESEL

Urodzenia:

14

W urzędzie:

4

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

277

 

 

 

 

22

 

 

 

 

24

 

 

 

 

105

 

 

 

 

159

 

 

 

 

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

11

Małżeństwa:

7

 

Poza urzędem:

 

____

Zgony:

21

 

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wersja dostepna cyfrowo (ODT, 44.80Kb) 2024-05-29 10:10:13 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Stefan Ochman

Data wytworzenia:
29 maj 2024

Osoba dodająca informacje

Małgorzata Kaca

Data publikacji:
29 maj 2024, godz. 10:10

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
29 maj 2024, godz. 10:12