Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 16.12.2023 r. - 26.01.2024 r.

 

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 16.12.2023 r. do 26.01.2024 r.

 

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • Ogłoszenia o przetargach – 5,

  • Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 4,

  • Zorganizowane przetargi - 1,

  • Akty notarialne – 1,

  • Rezygnacja z prawa pierwokupu – 4.

2. Podział nieruchomości:

  • Postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych – 1,

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych – 2,

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Szczytno – 1.

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć energetyczna – 2,

  • sieć telekomunikacyjna – 2,

  • sieć ciepłownicza – 1,

  • kanalizacja deszczowa – 1.

2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu

  • sieć elektroenergetyczna – 1,

  • sieć gazowa -1.

3. Służebność gruntowa pod przyłączem - 4 wnioski

4. Numeracja nieruchomości - 4

5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1

4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierż. gruntu z przezn. na cele:

Warzywno – ogrodnicze

Garażowe

Składowe

Handlowe

Wiata śmietnikowa na odpady komunalne zmieszane

14

2

2

2

2

  • Wniosek o przekazanie praw i roszczeń do garażu o pow.i 12 m2 na cz. dz. nr 121/16 ul. Piłsudskiego.

  • Wniosek o najem lokalu użytkow. w ratuszu położonego w piwnicy budynku jako miejsce spotkań, zebrań członków Stowarzyszenia Klubu Motocyklowego Jurand do 31.12.2024 r.

  • Wniosek przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 386/36 o pow.i 29 m2 ul. Żeromskiego do 30.06.2024 r. pod tymczasową linię kablową elektroenergetyczną.

  • Wniosek o rozwiązanie z umowy dzierżawy na cz. dz. nr 380/115 o pow. 6.264 m2 ul. Żeromskiego z przezn. na płatne miejsca postojowe z dn. 31.12.2023 r.

 

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszkalnego.

2. Wystawiono 2 zawiadomienia o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.

3. Wywieszono 2 wykazy nieruchomości miejskich przezn. do zbycia.

4. Zawarto 3 akty notarialne przenoszące własność na rzecz najemcy.

 

Gospodarka lokalami mieszkalnymi:

1. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: 3.

2. Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 1.

 

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 7.

 

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:

19

Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

4

Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

Warunki zabudowy:

2

- Budowa budynku mieszk. jednorodzinnego wolnostojącego wraz z niezbędnymi przyłączami.

- Budowa budynku handlowo – usługowego.

Inwestycji celi publicznego:

2

- budowa sieci energetycznej kablowej wraz ze złączami kablowo-pomiarowymi do nieruchomości

- budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej do nieruchomości położonych przy ul. Pomorskiej

M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) oraz Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia obu projektów z organami.

 

Ochrona środowiska:

1. Wydano 2 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.

2. Przyjęto 6 wniosków osób fizycznych na wycinkę drzew.

3. Przyjęto 1 wniosek na dotację z budżetu miasta na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszk. w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.

 

Inne:

Przyjęto 6 zgłoszeń do ewid. zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.

 

Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

3

2.

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej

1

3.

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót

1

4.

Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym

1

5.

Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności

2

RAZEM

8

 

Sieć kanalizacji deszczowej:

Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 1.

 

Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:

1. Wydano 3 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.

2. Wydano 4 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.

 

Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową

Wydano 1 licencję na taksówkę.

 

Gospodarka odpadami komunalnymi:

1. Przyjęto 104 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. Wysłano 12 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.

3. Wysłano 9 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.

4. Wystawiono 4 decyzje naliczające podwójną opłatę za gospodarowanie odpadami.

 

Zamówienia publiczne:

1. W dn. 18.12.2023 r. podpisano umowę z PWiK „AQUA” Sp. z o.o., ul Polska 38, na wykonanie zamówienia publicznego w trybie z wolnej: „Bieżące utrzymanie systemu sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Szczytno” na okres 01.01.-31.12.2024 r. na kwotę brutto: 824.018 zł.

2. Ogłoszono przetarg na realizację zamówienia publicznego: „Miasto Szczytno - Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” (zakup 2 szt. nowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym i 1 szt. ładowarki mobilnej zewnętrznej).

Termin otwarcia ofert: 20.02.2024 r. Termin wykonania: 8 miesięcy.

3. Ogłoszono przetarg na realizację zamówienia publicznego: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Termin otwarcia oferti: 06.02.2024 r. Termin wykonania: 24 miesiące.

 

Sprawy podatkowe:

1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:

  • 7.579 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
  • 466 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
  • 42 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego,
  • 1 zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego.

2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:

  • 111 tyt. wykonawczych, 1 upomnienie, 2 zaśw. o niezaleganiu, 32 postanowienia o zarachowaniu wpłaty.

3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:

  • 1 zaświadczenie o niezaleganiu, 4 upomnienia, 3 postanowienia o zarachowaniu.

 

Oświata:

1. Przedstawiono Kuratorowi Oświaty roczne rozliczenie za 2023 r. dot. wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz rozliczenie dotacji na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.

2. Przedstawiono Wojewodzie rozliczenie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.

3. Przedst. Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2023 r. “Posiłek w szkole i w domu” moduł 3.

4. Przedst. Ministrowi Edukacji i Nauki sprawozdanie z realizacji zadania dofinansowanego w ramach przedsięwzięcia pn. “Poznaj Polskę” w roku 2023.

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii- podpisano umowy:

1. Z biegłymi sądowymi na sporządzanie opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu osób zgłaszanych do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych-2 szt.

2. Na usługę w Punkcie Konsultacyjnym dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych—2 szt..

3. Na usługę w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Osób z Problemami Narkotykowymi.

4. Na prowadzenie grupy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży ze szkół podst.-2 szt..

5. Na przeprowadzenie w dn.h 26 i 28.02.2024 r. w hali im. H. Wagnera profilaktycznego pikniku dla dzieci i młodzieży pod nazwą „Szczytno feriami malowane a uzależnieniom mówimy STOP”.

6. Na dwa bezpłatne wejścia na lodowisko w czasie ferii zimowych dla uczniów szkół podst.

 

Pomoc materialna dla uczniów:

1. Przedstwiono Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2023 r. otrzymanej w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2023-2025.

2. Przedstawiono Kuratorowi Oświaty rozliczenie za 2023 r. pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów - stypendia i zasiłki szkolne.

 

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

1. Zorganizowano konkurs ofert na realizację w 2024 r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym, ratownictwa i ochrony ludności.

2. Ogłoszono konkurs na na realizację w 2024 r. zadań własnych Gminy Miejskiej Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).

 

Promocja i rozwój gospodarczy:

1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

2. Współorganizacja i promocja: przekazania Betlejemskiego Światła Pokoju, Miejskiej Potańcówki Karnawałowej.

3. Współorganizacja wydarzeń związanych z akcją „Idą Święta… Szczytno 2023”: warsztaty plastyczne „Biblioteczna pracownia Świętego Mikołaja”, świąteczne warsztaty plastyczne „Pomaluj swoją koszulkę w świąteczne motywy”, zajęcia taneczne „Mikołajkowe harce”, Koncert kolęd i pastorałek „Świąteczny czas”, spotkanie autorskie z Grażyną Mączkowską.

4. Koordynacja oraz promocja konkursu „Świeć się z Energą” (2. miejsce w województwie).

5. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno.

6. Ogłoszenie naboru wniosków o przyznanie nagród za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i sportu za rok 2023.

7. Upamiętnienie 82. rocznicy urodzin Krzysztofa Klenczona.

8. Współorganizacja i promocja wydarzeń w ramach Miejskich Ferii Zimowych 2023: zajęć literacko-muzycznych „Tańczące słowa”, treningu piłki nożnej, warsztatów tanecznych „Zimowa Akademia Tańca”, zajęć plastycznych i gier planszowych „Świetlicowe ferie”, zajęć artystyczno-manualnych „Dinoteka”, nauki gry w Darta.

9. Objęcie honorowym patronatem i promocja wydarzeń: 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz #008 Walentynkowego Pikniku Morsów.

 

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Pozytywna ocena końcowego rozliczenia zadania: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Dofinansowanie: UE: 499.822,00 zł, BP: 55.535,78 zł.

2. Otrzymano dofinansowanie z programu Maluch Plus w wys. 707.361,58 zł na: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 l. w żłobku pn. Oddział Żłobkowy w MP z Oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” z siedzibą przy ul. Konopnickiej 72”.

3. Pozytywna ocena rozliczenia zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146,00 zł.

4. Pozytywna ocena rozliczenia zadania: „Przebudowa drogi gminnej nr 214042N - ul. Orzeszkowej”. Trwa rozliczenie końcowe dofinansowania z RFRD: 459.423,78 zł

5. Podpisano umowę o dofinansowanie zadania: "Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ulicy Wiejskie”. Dofinansowanie z RFRD: 647.951,40 zł

6. W przyg. wniosek o dofinansowanie z PFRON projektu "Program wyrównywania różnic między regionami III" pn. Dostosowanie budynku UM jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome - etap II. Planowana kwota projektu 21.805,00 w tym dofinansowanie w kwocie 7.631,75 zł.

 

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

75

21

280

29

35

302

Postępowanie administracyjne

Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu

Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu

2

2

1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 62 wnioski dot. zastrzeżenia numeru PESEL.

2. Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 7 numerów PESEL.

3. Usunięcie niezgodności w danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski.

4. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 2 wnioski.

5. Wykaz z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:

  • sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 3,

  • sporządzono wykaz mieszkańców miasta na wniosek Urzędu Skarbowego.

 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

11

7

28

34

16

96

 

Urząd Stanu Cywilnego:

Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego

Liczba udzielonych ślubów

Czynności materialono-techniczne

Wydane odpisy

Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia

Wzmianki dodatkowe w aktach s.c.

Przypiski w aktach s.c.

Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego

Wydane decyzje ws. imion i nazwisk

Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego

Nadanie numeru PESEL

Urodzenia:

31

W urzędzie:

6

 

 

 

 

19

 

 

 

549

 

 

 

17

 

 

 

59

 

 

 

203

 

 

 

276

 

 

 

-

 

 

 

5

 

 

 

24

Małżeństwa:

11

Poza urzędem:

 

_

Zgony:

63

 

 

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Informacja o pracy BM - styczeń 2024 wersja dostępna cyfrowo (ODT, 36.06Kb) 2024-01-31 10:41:54 1
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Mańkowski

Data wytworzenia:
31 sty 2024

Osoba dodająca informacje

Małgorzata Kaca

Data publikacji:
31 sty 2024, godz. 10:41

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
31 sty 2024, godz. 10:42