Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 16.12.2023 r. - 26.01.2024 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 16.12.2023 r. do 26.01.2024 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach – 5,
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 4,
-
Zorganizowane przetargi - 1,
-
Akty notarialne – 1,
-
Rezygnacja z prawa pierwokupu – 4.
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych – 1,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych – 2,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Szczytno – 1.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu |
|
|
3. Służebność gruntowa pod przyłączem - 4 wnioski |
4. Numeracja nieruchomości - 4 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierż. gruntu z przezn. na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
Garażowe |
Składowe |
Handlowe |
Wiata śmietnikowa na odpady komunalne zmieszane |
14 |
2 |
2 |
2 |
2 |
-
Wniosek o przekazanie praw i roszczeń do garażu o pow.i 12 m2 na cz. dz. nr 121/16 ul. Piłsudskiego.
-
Wniosek o najem lokalu użytkow. w ratuszu położonego w piwnicy budynku jako miejsce spotkań, zebrań członków Stowarzyszenia Klubu Motocyklowego Jurand do 31.12.2024 r.
-
Wniosek przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 386/36 o pow.i 29 m2 ul. Żeromskiego do 30.06.2024 r. pod tymczasową linię kablową elektroenergetyczną.
-
Wniosek o rozwiązanie z umowy dzierżawy na cz. dz. nr 380/115 o pow. 6.264 m2 ul. Żeromskiego z przezn. na płatne miejsca postojowe z dn. 31.12.2023 r.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszkalnego.
2. Wystawiono 2 zawiadomienia o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.
3. Wywieszono 2 wykazy nieruchomości miejskich przezn. do zbycia.
4. Zawarto 3 akty notarialne przenoszące własność na rzecz najemcy.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: 3.
2. Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 1.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 7.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
19 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
4 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: |
|
Warunki zabudowy: |
||
2 |
- Budowa budynku mieszk. jednorodzinnego wolnostojącego wraz z niezbędnymi przyłączami. - Budowa budynku handlowo – usługowego. |
|
Inwestycji celi publicznego: |
||
2 |
- budowa sieci energetycznej kablowej wraz ze złączami kablowo-pomiarowymi do nieruchomości - budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej do nieruchomości położonych przy ul. Pomorskiej |
M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) oraz Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia obu projektów z organami.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 2 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 6 wniosków osób fizycznych na wycinkę drzew.
3. Przyjęto 1 wniosek na dotację z budżetu miasta na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszk. w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Inne:
Przyjęto 6 zgłoszeń do ewid. zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.
Zajęcie pasa drogowego: wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
3 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
1 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
1 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
5. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
2 |
RAZEM |
8 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 1.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 3 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 4 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową
Wydano 1 licencję na taksówkę.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 104 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 12 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 9 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wystawiono 4 decyzje naliczające podwójną opłatę za gospodarowanie odpadami.
Zamówienia publiczne:
1. W dn. 18.12.2023 r. podpisano umowę z PWiK „AQUA” Sp. z o.o., ul Polska 38, na wykonanie zamówienia publicznego w trybie z wolnej: „Bieżące utrzymanie systemu sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Szczytno” na okres 01.01.-31.12.2024 r. na kwotę brutto: 824.018 zł.
2. Ogłoszono przetarg na realizację zamówienia publicznego: „Miasto Szczytno - Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” (zakup 2 szt. nowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym i 1 szt. ładowarki mobilnej zewnętrznej).
Termin otwarcia ofert: 20.02.2024 r. Termin wykonania: 8 miesięcy.
3. Ogłoszono przetarg na realizację zamówienia publicznego: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Termin otwarcia oferti: 06.02.2024 r. Termin wykonania: 24 miesiące.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 7.579 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
- 466 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
- 42 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego,
- 1 zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 111 tyt. wykonawczych, 1 upomnienie, 2 zaśw. o niezaleganiu, 32 postanowienia o zarachowaniu wpłaty.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
- 1 zaświadczenie o niezaleganiu, 4 upomnienia, 3 postanowienia o zarachowaniu.
Oświata:
1. Przedstawiono Kuratorowi Oświaty roczne rozliczenie za 2023 r. dot. wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz rozliczenie dotacji na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.
2. Przedstawiono Wojewodzie rozliczenie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.
3. Przedst. Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2023 r. “Posiłek w szkole i w domu” moduł 3.
4. Przedst. Ministrowi Edukacji i Nauki sprawozdanie z realizacji zadania dofinansowanego w ramach przedsięwzięcia pn. “Poznaj Polskę” w roku 2023.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii- podpisano umowy:
1. Z biegłymi sądowymi na sporządzanie opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu osób zgłaszanych do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych-2 szt.
2. Na usługę w Punkcie Konsultacyjnym dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych—2 szt..
3. Na usługę w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Osób z Problemami Narkotykowymi.
4. Na prowadzenie grupy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży ze szkół podst.-2 szt..
5. Na przeprowadzenie w dn.h 26 i 28.02.2024 r. w hali im. H. Wagnera profilaktycznego pikniku dla dzieci i młodzieży pod nazwą „Szczytno feriami malowane a uzależnieniom mówimy STOP”.
6. Na dwa bezpłatne wejścia na lodowisko w czasie ferii zimowych dla uczniów szkół podst.
Pomoc materialna dla uczniów:
1. Przedstwiono Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2023 r. otrzymanej w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2023-2025.
2. Przedstawiono Kuratorowi Oświaty rozliczenie za 2023 r. pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów - stypendia i zasiłki szkolne.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
1. Zorganizowano konkurs ofert na realizację w 2024 r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym, ratownictwa i ochrony ludności.
2. Ogłoszono konkurs na na realizację w 2024 r. zadań własnych Gminy Miejskiej Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Współorganizacja i promocja: przekazania Betlejemskiego Światła Pokoju, Miejskiej Potańcówki Karnawałowej.
3. Współorganizacja wydarzeń związanych z akcją „Idą Święta… Szczytno 2023”: warsztaty plastyczne „Biblioteczna pracownia Świętego Mikołaja”, świąteczne warsztaty plastyczne „Pomaluj swoją koszulkę w świąteczne motywy”, zajęcia taneczne „Mikołajkowe harce”, Koncert kolęd i pastorałek „Świąteczny czas”, spotkanie autorskie z Grażyną Mączkowską.
4. Koordynacja oraz promocja konkursu „Świeć się z Energą” (2. miejsce w województwie).
5. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno.
6. Ogłoszenie naboru wniosków o przyznanie nagród za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i sportu za rok 2023.
7. Upamiętnienie 82. rocznicy urodzin Krzysztofa Klenczona.
8. Współorganizacja i promocja wydarzeń w ramach Miejskich Ferii Zimowych 2023: zajęć literacko-muzycznych „Tańczące słowa”, treningu piłki nożnej, warsztatów tanecznych „Zimowa Akademia Tańca”, zajęć plastycznych i gier planszowych „Świetlicowe ferie”, zajęć artystyczno-manualnych „Dinoteka”, nauki gry w Darta.
9. Objęcie honorowym patronatem i promocja wydarzeń: 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz #008 Walentynkowego Pikniku Morsów.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Pozytywna ocena końcowego rozliczenia zadania: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Dofinansowanie: UE: 499.822,00 zł, BP: 55.535,78 zł.
2. Otrzymano dofinansowanie z programu Maluch Plus w wys. 707.361,58 zł na: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 l. w żłobku pn. Oddział Żłobkowy w MP z Oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” z siedzibą przy ul. Konopnickiej 72”.
3. Pozytywna ocena rozliczenia zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146,00 zł.
4. Pozytywna ocena rozliczenia zadania: „Przebudowa drogi gminnej nr 214042N - ul. Orzeszkowej”. Trwa rozliczenie końcowe dofinansowania z RFRD: 459.423,78 zł
5. Podpisano umowę o dofinansowanie zadania: "Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ulicy Wiejskie”. Dofinansowanie z RFRD: 647.951,40 zł
6. W przyg. wniosek o dofinansowanie z PFRON projektu "Program wyrównywania różnic między regionami III" pn. Dostosowanie budynku UM jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome - etap II. Planowana kwota projektu 21.805,00 w tym dofinansowanie w kwocie 7.631,75 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
75 |
21 |
280 |
29 |
35 |
302 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
2 |
2 |
1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 62 wnioski dot. zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 7 numerów PESEL.
3. Usunięcie niezgodności w danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski.
4. Przywrócenie statusu UKR obywatelom Ukrainy: przyjęto 2 wnioski.
5. Wykaz z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:
-
sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 3,
-
sporządzono wykaz mieszkańców miasta na wniosek Urzędu Skarbowego.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
11 |
7 |
28 |
34 |
16 |
96 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 31 |
W urzędzie: 6
|
19 |
549 |
17 |
59 |
203 |
276 |
- |
5 |
24 |
Małżeństwa: 11 |
Poza urzędem:
_ |
|||||||||
Zgony: 63 |
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy BM - styczeń 2024 wersja dostępna cyfrowo (ODT, 36.06Kb) | 2024-01-31 10:41:54 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
31 sty 2024
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
31 sty 2024, godz. 10:41
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
31 sty 2024, godz. 10:42