Informacja o pracy Burmistrza Miasta 25.10-01.12.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 25.10.2022 r. do 01.12.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszono przetargi - 3
-
Sporządzono wykazy nieruchomości - 1
-
Przeznaczono do zbycia – 1
-
Akty notarialne - 5
2. Podział nieruchomości:
-
Decyzja o podziale nieruchomości osób prywatnych - 1
-
Decyzja o podziale nieruchomości z urzędu - 1
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości - 1
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości z urzędu - 1
-
Zawieszenie postępowania w sprawie podziału nieruchomości - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa- zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu: |
|
3. Numeracja nieruchomości - 4 |
4. Zespół uzgadniania dokumentacji - 2 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
pawilon handlowy |
handlowe |
Pojemniki na odpady komunalne zmieszane |
3 |
4 |
1 |
3 |
2 |
Ponadto rozpatrzono:
-
wniosek o wydzierżawienie cz. dz. ul. Żeromskiego o pow. 29 m2 z przezn. pod posadowienie tymczasowe kabla 4 x 50 mm w celu zasilenia placu budowy na 3 miesiace,
-
wniosek o wydzierżawienie cz. dz. ul. Polska 20 o pow. 11,78 m2 z przezn. pod budowę podestu ze schodami i podnośnikiem oraz przedłużenie opaski z kostki brukowej na 3 miesiące,
-
18.11. przeprowadzono oględziny dzierżawionej nieruch. ul. Pasymska 21A - CR– E im. Jana Pawła II.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne w sprawie sprzedaży lokali mieszk.: ul. 1 Maja 28 i ul. Chopina 1.
2. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski w sprawie sprzed. gruntu pod garażem ul. Targowa. Garaże wybudowane ze środków własnych.
3. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek w sprawie sprzed. gruntu pod pawilonem handlowym ul. Mickiewicza. Pawilon handlowy wybudowany ze środków własnych.
4. Wystawiono 2 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za całkowitą spłatę rat za kupno lokali mieszk.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
-
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy: 1.
-
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: 4 .
-
3. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi: wyrażono zgodę na:
1. zawarcie umowy najmu lokalu użytkow. ul. Żeromskiego 31M o pow. 61,63m², ze stawką czynszu: 813,01zł/m-c/netto, do 30.11.2024 r.
2. najem poczekalni ul. Polska 26 o pow. 49,11m², ze stawką czynszu: 8,17zł//m²/m-c/netto – dworzec PKS.
3. rozwiązanie z dn. 31.12.2022 r. umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 18,74 m² ul. 1 Maja 6/6.
-
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
-
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 4.
-
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
26 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
4 |
Wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego |
|
2 |
Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
Decyzje o ustaleniu lokalizacji celu publicznego: |
||
1 |
Przebudowa i rozbudowa warz ze zmianą sposobu użytkowania budynku po byłej pralni ZOZ w Szczytnie |
|
Warunki zabudowy: |
||
1 |
Rozbudowa budynku mieszk. – ganek (schody zewn.i klatka schodowa) – legalizacja samowoli budowlanej |
Ochrona środowiska (w tym czyste powietrze):
1. Wydano 5 decyzji zezwalających na usunięcie drzew.
2. Przyjęto 7 zgłoszeń dot. wycinki drzew na terenach nieruch., przeznaczonych na cele mieszkaniowe, będących własnością osób fizycznych.
3. Zawarto 3 umowy na dotację celową na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie miasta w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Centralna Rwidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Do 01.12.2022 r. wprowadzono 4.547 deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).
Inne:
1. Przyjęto 4 wnioski o wypłatę dodatku dla podmiotów wrażliwych.
2. Przyjęto 240 wniosków osób fizycznych o zakup preferencyjny węgla.
Zajęcie pasa drogowego- wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
6 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
6 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
9 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
0 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
0 |
6. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
7. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
2 |
RAZEM |
25 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 2.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
Wydano 3 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 59 szt. - dokonano zmiany 7 licencji - na wniosek strony.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
1. Przyjęto 106 deklaracji w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
2. Wysłano 10 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
-
3. Wysłano 2 wezwania do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
-
4. Wysłano 26 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
5. Wysłano 10 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
6. Wysłano 10 tytułów wykonawczych dot. zaległości w opłacie.
-
7. Wystawiono 2 decyzje naliczające za brak segregacji odpadów komunalnych.
Zamówienia publiczne:
Wszczęto postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki pn. „Bieżące utrzymanie systemu sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Szczytno” na okres 12 mies. licząc od 01.01.2023 r. w celu udzielenia zamówienia Wykonawcy: PWiK „AQUA” Sp. z o. o., ul Polska 38, 12-100 Szczytno.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2022 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 8 wniosków w sprawie dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych - wydano:
- 70 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
- 5 decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego,
- 8 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
- 43 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych -wydano:
-344 upomnień,
-38 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
-1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości,
-80 tytułów wykonawczych
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych- wydano:
-1 postanowienie o zarachowaniu wpłaty,
-1 tytuł wykonawczy,
-2 upomnienia,
-1 zaświadczenie o niezaleganiu
4. Podatek od środków transportowych- wydano: 1 upomnienie.
5. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej -wydano: 3 decyzje.
6. W ramach ulgi w spłacie podatków:
-1 wezwanie
-1 postanowienie
-1 decyzja o umorzeniu (os. prawna)
-2 zaświadczenia de minimis
7. W ramach opłaty za psa- wydano: 3 upomnienia i 3 decyzje
Oświata:
1. Przeprowadzono postępowanie egzaminacyjne w związku z ubieganiem sią 2 nauczycielek o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
2. Wydano 6 decyzji ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
3. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2022 r.
4. Złożono wniosek o udzielenie wsparcia w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.
W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano umowy na dostarczenie techniki scenicznej, karuzeli weneckiej oraz występ Mateusza Ziółko podczas V Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego na 10 grudnia na dziedzińcu ratusza.
2. Zgłoszono 16 nauczycieli szkół podstawowych na szkolenie w dn. 28-29.11. dla realizatorów rekomendowanego programu profilaktycznego UNPLUGGED nt przeciwdziałania przyjmowaniu substancji uzależniających przez dzieci i młodzież.
Pomocy materialna dla uczniów:
Wypłacono 77 uczniom dofinansowanie w ramach rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020-2022.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej oraz w kalendarzu wydarzeń na www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Przygotowania do organizacji Jarmarku Bożonarodzeniowego.
3. Współorganizacja Wieczoru Poetyckiego w MBP.
4. Promocja nowego połączenia autobusowego między PL Olsztyn – Mazury a Szczytnem.
5. Udział w Obchodach Narodowego Święta Niepodległości 11 listopada.
6. Udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” i czytanie bajki w MP nr 9 „Kubuś Puchatek”.
7. Promocja przebudowy stadionu przy ul. Śląskiej.
8. Współorganizacja Turnieju Wiedzy i Sprawności Seniorów "Rambit".
9. Objęcie honorowym patronatem i współorganizacja wydarzeń: IV Mistrzostw Polski Łucznictwa Tradycyjnego w Strzelaniu Całodobowym, Igrzysk Przedszkolaka, #007 Biegu Andrzejkowego Morsów, konkursu plastycznego „Świąteczne Fantazje II”, uroczystości 50-lecia MP nr 1 „Bajka”.
10. Kontynuacja prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji Gminy Miejskiej Szczytno.
11. Współorganizacja Potańcówki Andrzejkowej.
12. Współorganizacja wydarzeń związanych z akcją „Idą Święta Szczytno 2022”.
13. Organizacja konkursu „List do św. Mikołaja”.
14. Współorganizacja Wystawy obrazów Stodoły Chochół.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Trwa realizacja projektu: „Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Koszt: 723.338,50 zł, w tym dofinansow. 563.094,00 zł. Termin realizacji: grudzień 2023 r.
2. Zakończono realizację finansową projektu "Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap II" - uzyskano pozytywną ocenę końcowego wniosku o płatność (kwota refundacji: 37.571,27 zł). Łączna kwota dofinansowania w projekcie: 4.386.682,51 zł
4. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Rządowego Programu Rozwoju Dróg (w przypadku ogłoszenia dodatkowego naboru) na zadania przebudowy/rozbudowy dróg gminnych na które Gmina Miejska posiada kompletną dokumentację wykonawczą.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
56 |
10 |
165 |
55 |
56 |
357 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
3 |
3 |
-
ponadto nadano 20 numerów PESEL dla uchodźców z Ukrainy.
-
ponadto wydano 6 zaświadczeń o braku osób zameldowanych
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
6 |
5 |
26 |
23 |
9 |
69 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy Burmistrza 25.10-01.12.2022 (ODT, 39.21Kb) | 2022-12-06 09:18:45 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
06 gru 2022
Osoba dodająca informacje
Paulina Szczęsna Data publikacji:
06 gru 2022, godz. 09:18
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:03