Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 27.01 - 11.03.2024 r.

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 27.01.2024 r. do 11.03.2024 r.

 

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • Ogłoszenia o przetargach - 2,

  • Zorganizowane przetargi - 5,

  • Akty notarialne – 1,

  • Rezygnacja z prawa pierwokupu – 7

2. Podział nieruchomości:

  • Postanowienia opiniujące podział nieruchom. osób prywatnych - 1,

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych – 5,

  • Decyzja odmawiająca zatwierdzenia podziału nieruchom. osób prywatnych – 1

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć energetyczna – 1,

  • kanalizacja deszczowa – 2

2. Służebność przesyłu i gruntowa - zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu:

  • sieć ciepłownicza - 1,

  • sieć kanalizacyjna - 1

3. Numeracja nieruchomości - 18

4. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1

4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierż. gruntu z przezn. na cele:

warzywno - ogrodnicze

rolnicze

garażowe

składowe

teren zielony

wiata na odpady zmieszane

budynek gospodarczy

schody

komunikacja

27

2

6

9

6

2

3

1

1

  • wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 350/5 ul. Władysława IV o pow. 2594 m2 do celów hipoterapii dla dzieci przebywających w gospodarstwie wnioskodawcy w Rodzinnym Domu Dziecka rodziny zastępczej do 31.12.2026 r.

  • wniosek dzierżawcy Targowiska Miejskiego ul. Żeromskiego o umorzenie 12.120,42 zł odpowiadającej waloryzacji należności czynszowej dokonanej w 2024 r.,

  • wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 332/12 ul. Kościuszki o pow. 6 m2 pod podjazd dla osób niepełnosprawnych na okres 3 lat.

  • wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 100/40 ul. Szwedzka o pow. 70 m2 z przeznaczeniem pod miejsca postojowe do 31.12.2026 r.

 

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszkalnego.

2. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży lokalu użytkow. na poprawę lokalu mieszk. (lokal użytkowy jest wynajęty).

3. Wydano 1 decyzję o przekształceniu gruntu pod garażem z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

4. Wystawiono 6 zawiadomień o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.

5. Wywieszono 2 wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia.

6. Wystawiono 3 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.

7. Przeprowadzono zapytanie ofertowe na wyk. wyceny nieruchom. miejskich. Podpisano umowę z: Wycena Nieruchomości Dariusz Tyszkiewicz, ul. Tetmajera 3/1, Szczytno, do kwoty 30.000 zł

8. Zawarto umowę z TBS Jurand Sp. z o.o. na wykonyw. świadectw charakterystyki energet.

 

Gospodarka lokalami mieszkalnymi:

1. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: 3.

2. Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 1.

3. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości – 2.

4. Udzielono zgdodę na uregulowanie w ratach należności związanych z najmem mieszkania - 1.

5. Udzielono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny – 1.

 

Gospodarka lokalami użytkowymi: Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lokalu użytkow.:

1. o pow. 16,50m² ul. Polska 26, ze czynszem 39,93zł/m-c/netto na 3 lata-działalność transport.

2. o pow. 274,30m² ul. 1 Maja 8/4, ze czynszem: 11,46zł/m²/m-c/netto, na 3 lata-cukiernia.

 

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

1. Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 11.

 

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:

51

Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego / o rewitalizacji

1

Wypis i wyrys z planu miejscowego

2

Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

Inwestycji celi publicznego:

1

budowa gazociągu niskiego ciśnienia i 2 przyłączy gazu niskiego ciśnienia do zasilenia w gaz ziemny budynków

1

Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy

  • M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) oraz Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia obu projektów z organami.

 

Ochrona środowiska:

1. Wydano 6 decyzji zezwalających na wycinkę drzew.

2. Przyjęto 12 wniosków osób fizycznych na wycinkę drzew.

3. Przyjęto 3 wnioski na dotację z budżetu miasta na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.

4. Wydano 1 decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

6

2.

Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

2

RAZEM

8

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :

1. Wydano 11 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.

2. Wydano 4 decyzje wygaszające zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży - w związku z likwidacją punktów sprzedaży.

 

Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:

1. Wydano 1 licencję na taksówkę + wypis z licencji.

2. Wydano 1 wypis z licencji na taksówkę – zmiana pojazdu.

 

Gospodarka odpadami komunalnymi:

1. Przyjęto 142 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. Wysłano 22 wezwania ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wys. opłaty.

3. Wysłano 13 zawiadomień o zmianie wys. należności do organów egzekucyjnych.

4. Wysłano 10 zawiadomień ws nadpłat w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5. Wysłano 64 tytuły wykonawcze dot. zaległości w opłacie.

6. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wys. opłat.

 

Transport zbiorowy:

Wydano 1 uzgodnienie korzystania z przystanków osób komunikacyjnych na linii komunikacyjnej Nr 3 – komunikacja miejska.

 

Zamówienia publiczne:

1. W toku postępowanie: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Termin wyk.: 24 miesiące. Planowane podpisanie umów: 18.03.2024 r. Cz. 1 (roboty budowlane) - BUDMAR Mariusz Budny, ul. Gwiaździsta16, 06-323 Jednorożec z ceną: 2.059.867,03 zł. Cz. 2 (nadzór inwestorski) - Biuro Projektów Inżynierskich Sp. z o. o., ul. Chrobrego 1, Szczytno z ceną: 77.000 zł.

2. W toku postępowanie: „Miasto Szczytno - Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” (zakup 2 szt. nowych autobusów miejskich o napędzie elektr. i 1 szt. ładowarki mobilnej zewn.). Termin: 11 mies. Liczba złożonych ofert: 3.

3. W toku postępowanie: „Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ulicy Wiejskiej w Szczytnie” Termin: 7 mies. Liczba złożonych ofert: 5.

 

Sprawy podatkowe:

1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:

  • 90 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;

  • 9 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;

  • 28 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.

2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:

  • 18 postanowień

3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych – wydano:

  • 27 wezwań, 5 upomnień, 1 postanowienie o zarachowaniu, 2 wezwania dot. płatności

4. Podatek od środków transportowych – wydano:

  • 28 wezwań i 1 upomnienie

 

Oświata:

Ogłoszono konkurs na stanowisko dyrektora SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 oraz SP nr 3.

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:

Podpisano umowy na prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych w trzech szkołach - 6 szt.

 

Pomoc materialna dla uczniów:

Wydano 23 decyzje ws stypendium szkolnego.

 

Współpraca z organizacjami pozarządowymi:

Rozstrzygnięto konkurs ofert na realizację w 2024 r. zadań własnych Gminy m. Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).

 

Promocja i rozwój gospodarczy:

  1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

  2. Współorganizacja i promocja: 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, #008 Walentynkowego Pikniku Morsów, spotkania z native speakerem, programu kabaretowego „Babcia z dziadkiem dziś świętują”, Wieczoru poezji miłosnej, II Miejskiego Dyktanda Ortograficznego Szczytno 2024, koncertu Kaziuki – Wilniuki ‘2024, Wielkanocnej zbiórki dla zwierząt ze Schroniska „Cztery Łapy”, przedstawienia „Baby, ach te baby...”, Koncertu Pawła Domagały z okazji Dnia Kobiet.

  3. Współorganizacja i promocja wydarzeń w ramach Miejskich Ferii Zimowych 2023: zajęć literacko – plastycznych „Gadu-gadu o gadach”, „Ptasie trele”, „Biblioteczne świetliki”, otwartych zajęć koszykówki, warsztatów plastycznych „Mały Artysta”, amatorskich zawodów w tenisie stołowym, turnieju bilardowego, otwarcia wystawy fotograficznej „Znikające klimaty Mazur”, wystawy pająków, Szczytno feriami malowane.

  4. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno – konsultacje społeczne projektu GPR oraz projektu uchwały ws zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.

  5. Współorganizacja III Charytatywnego Balu Przyjaciół SKS Gwardii Szczytno z okazji 70-lecia Klubu i jego wpis do Złotej Księgi Miasta Szczytno.

  6. Prace nad monitorowaniem realizacji Strategii: Warmińsko-Mazurskie 2030. Strategia rozwoju społeczno – gospodarczego oraz Strategii Rozwoju Turystyki Województwa Warmińsko-Mazurskiego do roku 2025 za 2023 r..

  7. Złożenie kwiatów pod pomnikiem Orła Białego z okazji Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych

  8. Objęcie honorowym patronatem i promocja wydarzeń: konkursu „Wiedza o Poli” - Profilaktyka Smyka, konkursu matematycznego „Spotkanie w Parku Jurajskim”, koncertu „Kaziuki – Wilniuki ‘2024”.

 

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania: „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej, dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome – etap II” w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami – Wnioskowane Dofinansowanie z PFRON: 7.631,75 zł. - w trakcie oceny formalno-merytorycznej,

2. Uzyskano dofinansowanie zadania: „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno” w ramach programu: Cyberbezpieczny Samorząd. Dofinansowanie: 850.000 zł. - oczekiwanie na umowę,

3. Trwa realizacja zadań dofinansowanych z Programu Polski Ład: Wyłoniono wykonawcę dla zadania: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie: 2.000.000 zł.

 

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

128

31

289

52

58

620

Postępowania administracyjne

Wszczęte postępowania o wymeldowaniu

Decyzje w sprawach meldunkowych

1

2

1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 58 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.

2. Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 7 numerów PESEL.

3. Usunięcie niezgodności w danych obywateli Ukrainy: przyjęto 4 wnioski.

4. Przekazanie danych kontaktowych i potwierdzenie profilu zaufanego obywatelom Ukrainy: przyjęto 3 wnioski.

5. Wykaz z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:

  • sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 6.

6. Kwalifikacja wojskowa: wysłano 120 wezwań dla osób podlegających kwalifikacji wojskowej.

7. Rejestr wyborców: wydano 16 decyzji o ujęciu w stałym obwodzie głosowania.

 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

16

15

11

49

7

98

 

Urząd Stanu Cywilnego:

Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego

Liczba udzielonych ślubów

Czynności materialono-techniczne

Wydane odpisy

Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia

Wzmianki dodatkowe w aktach s.c.

Przypiski w aktach s.c.

Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego

Wydane decyzje ws. imion i nazwisk

Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego

Nadanie numeru PESEL

Urodzenia:

41

W urzędzie:

3

 

 

 

 

14

 

 

 

634

 

 

 

30

 

 

 

52

 

 

 

188

 

 

 

349

 

 

 

3

 

 

 

16

 

 

 

33

Małżeństwa:

6

 

Poza urzędem:

 

    ____

Zgony:

49

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wersja dostępna cyfrowo (ODT, 42.16Kb) 2024-03-15 10:14:41 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Mańkowski

Data wytworzenia:
15 mar 2024

Osoba dodająca informacje

Małgorzata Kaca

Data publikacji:
15 mar 2024, godz. 10:14

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
15 mar 2024, godz. 10:17