Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 27.01 - 11.03.2024 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.01.2024 r. do 11.03.2024 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach - 2,
-
Zorganizowane przetargi - 5,
-
Akty notarialne – 1,
-
Rezygnacja z prawa pierwokupu – 7
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienia opiniujące podział nieruchom. osób prywatnych - 1,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych – 5,
-
Decyzja odmawiająca zatwierdzenia podziału nieruchom. osób prywatnych – 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa - zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu: |
|
|
3. Numeracja nieruchomości - 18 |
4. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierż. gruntu z przezn. na cele:
warzywno - ogrodnicze |
rolnicze |
garażowe |
składowe |
teren zielony |
wiata na odpady zmieszane |
budynek gospodarczy |
schody |
komunikacja |
27 |
2 |
6 |
9 |
6 |
2 |
3 |
1 |
1 |
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 350/5 ul. Władysława IV o pow. 2594 m2 do celów hipoterapii dla dzieci przebywających w gospodarstwie wnioskodawcy w Rodzinnym Domu Dziecka rodziny zastępczej do 31.12.2026 r.
-
wniosek dzierżawcy Targowiska Miejskiego ul. Żeromskiego o umorzenie 12.120,42 zł odpowiadającej waloryzacji należności czynszowej dokonanej w 2024 r.,
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 332/12 ul. Kościuszki o pow. 6 m2 pod podjazd dla osób niepełnosprawnych na okres 3 lat.
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 100/40 ul. Szwedzka o pow. 70 m2 z przeznaczeniem pod miejsca postojowe do 31.12.2026 r.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws sprzedaży lokalu mieszkalnego.
2. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży lokalu użytkow. na poprawę lokalu mieszk. (lokal użytkowy jest wynajęty).
3. Wydano 1 decyzję o przekształceniu gruntu pod garażem z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
4. Wystawiono 6 zawiadomień o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia.
5. Wywieszono 2 wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia.
6. Wystawiono 3 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
7. Przeprowadzono zapytanie ofertowe na wyk. wyceny nieruchom. miejskich. Podpisano umowę z: Wycena Nieruchomości Dariusz Tyszkiewicz, ul. Tetmajera 3/1, Szczytno, do kwoty 30.000 zł
8. Zawarto umowę z TBS Jurand Sp. z o.o. na wykonyw. świadectw charakterystyki energet.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmem mieszkania: 3.
2. Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny: 1.
3. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości – 2.
4. Udzielono zgdodę na uregulowanie w ratach należności związanych z najmem mieszkania - 1.
5. Udzielono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny – 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi: Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lokalu użytkow.:
1. o pow. 16,50m² ul. Polska 26, ze czynszem 39,93zł/m-c/netto na 3 lata-działalność transport.
2. o pow. 274,30m² ul. 1 Maja 8/4, ze czynszem: 11,46zł/m²/m-c/netto, na 3 lata-cukiernia.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
1. Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 11.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
51 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego / o rewitalizacji |
|
1 |
Wypis i wyrys z planu miejscowego |
|
2 |
Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: |
|
Inwestycji celi publicznego: |
||
1 |
budowa gazociągu niskiego ciśnienia i 2 przyłączy gazu niskiego ciśnienia do zasilenia w gaz ziemny budynków |
|
1 |
Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy |
-
M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) oraz Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia obu projektów z organami.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 6 decyzji zezwalających na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 12 wniosków osób fizycznych na wycinkę drzew.
3. Przyjęto 3 wnioski na dotację z budżetu miasta na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
4. Wydano 1 decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
6 |
2. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
RAZEM |
8 |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :
1. Wydano 11 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
2. Wydano 4 decyzje wygaszające zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży - w związku z likwidacją punktów sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
1. Wydano 1 licencję na taksówkę + wypis z licencji.
2. Wydano 1 wypis z licencji na taksówkę – zmiana pojazdu.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 142 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 22 wezwania ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wys. opłaty.
3. Wysłano 13 zawiadomień o zmianie wys. należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 10 zawiadomień ws nadpłat w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5. Wysłano 64 tytuły wykonawcze dot. zaległości w opłacie.
6. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wys. opłat.
Transport zbiorowy:
Wydano 1 uzgodnienie korzystania z przystanków osób komunikacyjnych na linii komunikacyjnej Nr 3 – komunikacja miejska.
Zamówienia publiczne:
1. W toku postępowanie: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Termin wyk.: 24 miesiące. Planowane podpisanie umów: 18.03.2024 r. Cz. 1 (roboty budowlane) - BUDMAR Mariusz Budny, ul. Gwiaździsta16, 06-323 Jednorożec z ceną: 2.059.867,03 zł. Cz. 2 (nadzór inwestorski) - Biuro Projektów Inżynierskich Sp. z o. o., ul. Chrobrego 1, Szczytno z ceną: 77.000 zł.
2. W toku postępowanie: „Miasto Szczytno - Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” (zakup 2 szt. nowych autobusów miejskich o napędzie elektr. i 1 szt. ładowarki mobilnej zewn.). Termin: 11 mies. Liczba złożonych ofert: 3.
3. W toku postępowanie: „Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ulicy Wiejskiej w Szczytnie” Termin: 7 mies. Liczba złożonych ofert: 5.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
-
90 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
-
9 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
-
28 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 18 postanowień
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych – wydano:
- 27 wezwań, 5 upomnień, 1 postanowienie o zarachowaniu, 2 wezwania dot. płatności
4. Podatek od środków transportowych – wydano:
- 28 wezwań i 1 upomnienie
Oświata:
Ogłoszono konkurs na stanowisko dyrektora SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 oraz SP nr 3.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowy na prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych w trzech szkołach - 6 szt.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 23 decyzje ws stypendium szkolnego.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
Rozstrzygnięto konkurs ofert na realizację w 2024 r. zadań własnych Gminy m. Szczytno w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
Współorganizacja i promocja: 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, #008 Walentynkowego Pikniku Morsów, spotkania z native speakerem, programu kabaretowego „Babcia z dziadkiem dziś świętują”, Wieczoru poezji miłosnej, II Miejskiego Dyktanda Ortograficznego Szczytno 2024, koncertu Kaziuki – Wilniuki ‘2024, Wielkanocnej zbiórki dla zwierząt ze Schroniska „Cztery Łapy”, przedstawienia „Baby, ach te baby...”, Koncertu Pawła Domagały z okazji Dnia Kobiet.
-
Współorganizacja i promocja wydarzeń w ramach Miejskich Ferii Zimowych 2023: zajęć literacko – plastycznych „Gadu-gadu o gadach”, „Ptasie trele”, „Biblioteczne świetliki”, otwartych zajęć koszykówki, warsztatów plastycznych „Mały Artysta”, amatorskich zawodów w tenisie stołowym, turnieju bilardowego, otwarcia wystawy fotograficznej „Znikające klimaty Mazur”, wystawy pająków, Szczytno feriami malowane.
-
Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno – konsultacje społeczne projektu GPR oraz projektu uchwały ws zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.
-
Współorganizacja III Charytatywnego Balu Przyjaciół SKS Gwardii Szczytno z okazji 70-lecia Klubu i jego wpis do Złotej Księgi Miasta Szczytno.
-
Prace nad monitorowaniem realizacji Strategii: Warmińsko-Mazurskie 2030. Strategia rozwoju społeczno – gospodarczego oraz Strategii Rozwoju Turystyki Województwa Warmińsko-Mazurskiego do roku 2025 za 2023 r..
-
Złożenie kwiatów pod pomnikiem Orła Białego z okazji Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych
-
Objęcie honorowym patronatem i promocja wydarzeń: konkursu „Wiedza o Poli” - Profilaktyka Smyka, konkursu matematycznego „Spotkanie w Parku Jurajskim”, koncertu „Kaziuki – Wilniuki ‘2024”.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania: „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej, dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome – etap II” w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami – Wnioskowane Dofinansowanie z PFRON: 7.631,75 zł. - w trakcie oceny formalno-merytorycznej,
2. Uzyskano dofinansowanie zadania: „Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa miejskiej sieci e-Szczytno” w ramach programu: Cyberbezpieczny Samorząd. Dofinansowanie: 850.000 zł. - oczekiwanie na umowę,
3. Trwa realizacja zadań dofinansowanych z Programu Polski Ład: Wyłoniono wykonawcę dla zadania: „Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie”. Dofinansowanie: 2.000.000 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
128 |
31 |
289 |
52 |
58 |
620 |
Postępowania administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowaniu |
Decyzje w sprawach meldunkowych |
||||
1 |
2 |
1. Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 58 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 7 numerów PESEL.
3. Usunięcie niezgodności w danych obywateli Ukrainy: przyjęto 4 wnioski.
4. Przekazanie danych kontaktowych i potwierdzenie profilu zaufanego obywatelom Ukrainy: przyjęto 3 wnioski.
5. Wykaz z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:
-
sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 6.
6. Kwalifikacja wojskowa: wysłano 120 wezwań dla osób podlegających kwalifikacji wojskowej.
7. Rejestr wyborców: wydano 16 decyzji o ujęciu w stałym obwodzie głosowania.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
16 |
15 |
11 |
49 |
7 |
98 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności materialono-techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c. |
Przypiski w aktach s.c. |
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 41 |
W urzędzie: 3
|
14 |
634 |
30 |
52 |
188 |
349 |
3 |
16 |
33 |
Małżeństwa: 6
|
Poza urzędem:
____ |
|||||||||
Zgony: 49 |
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wersja dostępna cyfrowo (ODT, 42.16Kb) | 2024-03-15 10:14:41 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
15 mar 2024
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
15 mar 2024, godz. 10:14
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
15 mar 2024, godz. 10:17