Informacja o Pracy Burmistrza Miasta 28.12.2022 r. - 23.02.2023 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 28.12.2022 r. do 23.02.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1.Sprzedaż nieruchomości:
- Zorganizowano przetargi - 6
- Zawarto akty notarialne - 4
- Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1
2. Podział nieruchomości-wydano:
3.Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
|
2.Służebność przesyłu i gruntowa- zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu: |
|
3. Porozumienie na cele budowlane – telekomunikacja - 1 |
4. Akt notarialny służebność - 2 |
5. Numeracja nieruchomości - 1 |
6. Zespół uzgadniania dokumentacji - 2 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie- rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
składowe |
Teren zielony |
wiata śmietnikowa na odpady komunalne zmieszane |
sprzedaż zniczy i kwiatów |
zaplecze budowy |
pawilon pamiątkarski |
pawilon gastronomiczny |
7 |
1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
Ponadto:
a) pozytywnie rozpatrzono wnioski:
o przedłużenie umowy dzierżawy w drodze bezprzetargowej cz. dz. ul. Polska 20 o pow. 11,78 m2 z przezn. pod budowę podestu i pionowego podnośnika mechanicznego oraz przedłużenie opaski z kostki brukowej do 20.11.2025 r.
o wydzierżawienie cz. dz. ul. Staszica o pow. 19 m2 pod budynkiem gospod. na 3 lata,
o przedłużenie umowy dzierżawy cz.dz. ul.Sienkiewicza o pow.0,36 m2 pod gablotę informacyjną na 3 lata,
o wydzierżawienie w drodze bezprzetargowej nieruchomości pod pojemniki do zbiórki odzieży używanej o wymiarach 1m x 1 m x 2,10 m do 31.12.2024 r. (cz.dz. ul. Sikorskiego - 1 pojemnik, cz.dz. ul. Pomorska - 1 pojemnik, cz.dz. ul.1 Maja 37- 1 pojemnik, cz.dz. ul. Kopernika - 1 pojemnik, cz. dz.ul. Sobieszczańskiego - 1 pojemnik)
o rozwiązanie umowy dzierżawy zawartej na dz. o pow. 225 m2 ul. Staszica pod uprawy warzywno – ogrodnicze - 216 m2 ,składowe - 9 m2 z dn. 31.12.2022 r.,
o rozwiązanie umowy dzierżawy zawartą na cz.dz.o pow. 2000 m2 ul. Solidarności pod uprawy warzywno – ogrodnicze z dn.31.12.2022 r.,
b) negatywnie rozpatrzono wnioski:
o wydzierżawienie cz.dz. o pow. 40 m2 ul. Andersa pod uprawy warzywno – ogrodnicze,
o wydzierżawienie terenów w okolicach jezior Domowego Dużego, Domowego Małego z możliwością zainstalowania urządzeń edukacyjnych z funkcją wydawania zdrowej karmy dla ptactwa tzw.„Ptasi Bufet” o pow. 0,23 m2.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1.Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek ws sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Polska 15/10;
2.Rozpatrzono negatywnie 5 wniosków w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Polska 51;
3. Wystawiono 16 zawiadomień o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do zbycia;
4. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny;
5. Wywieszono 1 wykaz nieruchomości przezn. do zbycia stanowiących własność miasta.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1) Skierowano do zawarcia umowy najmu lok. socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy – 1.
2) Skierowano do zawarcia umowy najmu lok. mieszk. dla rodzin oczekujących na przydział-4.
3) Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości – 1.
4) Wyrazono zgodę na uregulowanie w ratach należn. związanych z wynajmem mieszkania – 2.
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na:
1. zawarcie umów najmu na trzy lokale użytkowe ul. Gnieźnieńska 2: o pow. 107,75m² ze stawką czynszu: 11,72zł/m²/m-c/netto, o pow. 41,30m² ze stawką czynszu: 11,72zł/m²/m-c/netto, o pow. 52,33m² ze stawką czynszu: 2,87zł/m²/m-c/netto - na okres 3 lat (stowarzyszenie).
2. wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu lok. użytkow. o pow. 29,25m² ul. Polska 26, z dn. 31.12.2022 r.
3. zawarcie umowy najmu gruntu o pow. 100m2 ul. Gnieźnieńska 2, z przezn. na parkowanie dwóch pojazdów ciężarowych, ze stawką czynszu: 1,74 zł/m2/m-c /netto, na okres 3 lat - usługi transportowe.
4. zawarcie umowy najmu lok. użytkow. o pow. 18,74m² ul. 1 Maja 6/6, ze stawką czynszu: 20,50zł/m-c/netto, na okres 3 lat – salon kosmetyczny.
5. wcześniejsze rozwiązanie za porozumieniem stron umowy najmu gruntu o pow. 100m² ul. Gnieźnieńska 2, z dn. 28.02.2023 r. i zawarcie od 1.03.2023 r. umowy najmu w/w gruntu o pow. 100m² ul. Gnieźnieńska 2 z nowym najemcą, na parkowanie dwóch pojazdów ciężarowych, ze stawką czynszu: 1,74zł/m2/m-c /netto, na okres do 31.12.2024 r.
6. zawarcie umowy najmu lok. użytkow. o pow. 43,31m² na II piętrze ul. Polska 26, ze stawką czynszu: 39,93zł/m-c/netto, na okres 3 lat – Studio Tatuaży.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze – 4
10 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
|
5 |
Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
Decyzje o ustaleniu lokalizacji celu publicznego: |
||
2 |
Sieć wodociągowa ul. Wielbarska; sieć energetyczna ul. Żaglowa |
|
1 |
Decyzja zmieniająca dot. przebudowy szpitala |
|
Warunki zabudowy: |
||
2 |
Budynek mieszkalny jednorodzinny; budynek mieszkalny jednorodzinny z garażem
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano: |
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
4 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
5 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
5 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
0 |
6. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
0 |
7. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
0 |
RAZEM |
15 |
Ochrona środowiska:
1. Wydano 5 decyzji zezwalających na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 7 zgłoszeń dot. wycinki drzew na terenach przezn. na cele mieszkaniowe, będących własnością osób fizycznych,
3. Wydano 4 zgody na wycinkę drzew na gruncie miejskim będące podstawą do uzyskania zezwolenia.
4, Zawarto 1 umowę na dotację celową z budżetu miasta na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Centralna Ewidencja Emisyjności i Spalania Paliw- przyjęto 3 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Inne:
Przyjęto 46 wniosków o preferencyjny zakup węgla.
Zajęcie pasa drogowego:-wydano decyzje:
Sieć kanalizacji deszczowej: wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 2.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1) Wydano 3 zezwolenia na sprzed. napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży i 6 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
2) Wygaszono 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży - likwidacja punktu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 48 szt.; dokonano zmiany 4 licencji; wydano 2 licencje.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1) Przyjęto 215 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.
2) Wysłano 43 wezwania ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3) Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
4) Wysłano 29 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
5) Wysłano 43 zawiadomienia w sprawie nadpłat w opłacie.
6) Wystawiono 80 tytułów wykonawczych do organu egzekucyjnego w sprawie opłaty.
7) Wystawiono 3 decyzje naliczające podwójną opłatę.
8) Wysłano 6 wezwań do działalności gospodarczych ws przedstawienia kserokopii podpisanej umowy oraz potwierdzenia opłaty na gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zamówienia publiczne:
1) Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym pn. „Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno – kulturalnej”: Zakup wyposażenia na potrzeby stałej wystawy na Zamku, Zakup wyposażenia obozowiska rycerskiego, Wykonywanie aplikacji AR ukazującej wirtualną rekonstrukcję najważniejszych pomieszczeń w dawnym Zamku, Odlew makiety zamku wyposażony w opis w alfabecie Braille'a. Termin otwarcia ofert nastąpił: 12.01.2023 r. Liczba złożonych ofert -10. Wykonawcy ofert najkorzystniejszych:
Cz. 1 - SERENISSIMA Sp. z o. o., ul. Rozbrat 32/10, 00-429 Warszawa. Ceną: 73.800,00 zł.
Cz. 2 - Zaułek Dizajnu Marta Szlapa, ul. Gliwicka 218E, 40-860 Katowice. Cena: 74.710,20 zł.
Cz. 3 - CinematicVR Sp. z o. o.,ul. Hoffmanowej 19, 35-016 Rzeszów. Cena: 209.100,00 zł.
Cz. 4 - SERENISSIMA Sp. z o.o., ul. Rozbrat 32/10, 00-429 Warszawa. Cena: 338.087,03 zł.
Termin wykonania: 160 dni od podpisania umowy – tj. do 20.07.2023 r.
2) Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym pn. „Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego”. Termin otwarcia ofert nastąpił: 22.02.2023 r. Liczba złożonych ofert - 4
Wykonawcy oferty najkorzystniejszych:
Cz. 1 (roboty budowlane) - BUDMAR Mariusz Budny, ul. Gwiaździsta 16, 06 – 323 Jednorożec. Cena: 5.073.365,44 zł.
Cz. 2 (usługa nadzoru inwestorskiego) - Biuro Projektów Inżynierskich Sp. z o. o., ul. B. Chrobrego 1, 12-100 Szczytno. Cena: 69.950,00 zł.
Termin wykonania: 18 mies. od podpisania umowy (planowany termin do 23.03.2023 r.).
3) Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wys. 12.281.106,01 zł z przezn. na sfinansowanie planowanego na 2023 r. deficytu Gminy Miejskiej Szczytno”. Termin otwarcia ofert: 16.03.2023 r.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych- wydano::
- 7.549 decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych
- 475 decyzji w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego
- 54 postanowinia o wszczęciu postępowania podatkowego
- 92 decyzje w sprawie wymiaru podatku rolnego
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych- wydano:
1 upomnienie, 44 postanowienia o zarachowaniu wpłaty, 83 tytuły wykonawcze
3. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości od osób prawnych- wydano:
21 wezwań, 1 postanowienie o zarachowaniu wpłaty, 2 upomnienia
4. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano: 3
5. Ulgi w spłacie podatków- wydano:
1 decyzję o umorzeniu (os. prawna), 2 postanowienia, 1 zaświadczenie de minimis
Oświata:
1. Przedłożono Kuratorowi Oświaty roczne rozliczenie za 2022 r. dot. wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz rozliczenie dotacji na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.
2. Przedłożono Wojewodzie rozliczenie dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2022 r.
3. Przedłożono Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji udzielonej z budżetu państwa w 2022 r. w związku z realizacją programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „AKTYWNA TABLICA”.
4. Przedłożono Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji udzielonej w 2022 r. w związku z realizacją Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
5. Przedłożono Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2022 rok “Posiłek w szkole i w domu” moduł 3.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii- podpisano umowy zlecenia:
1. z biegłymi sądowymi na sporządzanie opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu osób zgłaszanych do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych-2 szt.
2. na usługę w Punkcie Konsultacyjnym dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych-2 szt.
3. na usługę w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Osób z Problemami Narkotykowymi-1 szt.
4. na prowadzenie grupy socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych-2 szt.
5. na prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych w trzech szkołach podstawowych-5 szt.
6. na przeprowadzenie 2.02.2023 r. w hali sportowej im. H. Wagnera profilaktycznego pikniku dla dzieci i młodzieży pod nazwą „Szczytno feriami malowane a uzależnieniom mówimy STOP”-1 szt.
Pomoc społeczna:
1. Sporządzono sprawozdanie z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 za 2022 r.
2. Sporządzono sprawozdanie z realizacji ustawy o Karcie Dużej Rodziny za 2022 r.
3. Podpisano umowę z Wojewodą na realizację wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” ( Moduł 1- Dla Dzieci i Młodzieży oraz Moduł 2 – Dla Osób Starszych).
Pomoc materialna dla uczniów:
Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty rozliczenie za 2022 r. pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów - stypendia i zasiłki szkolne.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
1. Ogłoszono konkurs na na realizację w 2023 r. zadań własnych Gminy Miejskiej w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
2.Podpisano umowy na realizację w 2023 r. zadań własnych Gminy Miejskiej w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu (szkolenia sportowe).
3.Podpisano umowy na realizację w 2023 r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji Gminy Miejskiej Szczytno.
3. Podjęcie działań związanych z obchodami 300-lecia nadania praw miejskich.
4. Współorganizacja i promocja Miejskich Ferii Zimowych 2023.
5. Nabór na nagrody za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i sportu za 2022 r.
6. Organizacja dyżuru konsultanta Mobilnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich.
7. Upamiętnienie 81. rocznicy śmierci Krzysztofa Klenczona.
8. Współorganizacja Karnawałowej i Walentynkowej Potańcówki, Finału WOŚP, VII Biegu do Przerębla i VII Charytatywnego Walentynkowego Pikniku Morsów wspólnie z Morsy #RESET Szczytno, Koncertu Walentynkowego w MBP.
9. Objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta Szczytno:
- VII Biegu do Przerębla,
- Finału WOŚP- Sztab w Szczytnie,
- VII Charytatywnego Walentynkowego Pikniku Morsów,
- Gminnego Konkursu Matematycznego „Kosmiczna przygoda”,
- Międzyprzedszkolnego projektu edukacyjnego pt. „Szczytno – moje miasto”.
10. Prace nad monitorowaniem realizacji Strategii: Warmińsko-Mazurskie 2030. Strategia rozwoju społeczno – gospodarczego za 2022 rok.
11. Organizacja „Miejskiego Dyktanda Ortograficznego - Szczytno 2023”.
12. Koordynacja działań związanych z organizacją Koncertu Pamięci Tadeusza Macheli.
13. Promocja Koncertu Łukasza Zagrobelnego z okazji Dnia Kobiet.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1.Złożono wnioski o dofinansowanie ze środków Rządowego Programu Rozwoju Dróg, remontu ulic: Boh.Westerplatte, Leśnej, Lipowej, Dąbrowskiego (łączna wartość zadań: 1.866.099 zł - poziom dofinansowania zostanie określony na etapie oceny wniosków).
2. Złożono wniosek o dofinansowanie utworzenia miejsc żłobkowych z programu Maluch+. Planowane do utworzenia 56 miejsc; wnioskowana kwota dofinansowania 694.960 zł.
3. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome” w ramach programu Wyrównywania różnic między regionami III. Wnioskowana kwota dofinansowania: 5.022,17 zł.
4. Otrzymano dofinansowanie zadania "Przebudowa drogi gminnej nr 214088N – ul. Broniewskiego w Szczytnie" w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 1.010.022 zł – realizacja do końca 2023 r.
5. Realizacja zadania Przebudowa Stadionu przy ul. Śląskiej przy współudziale środków z programu Sportowa Polska 2021. (Dofinansowanie w 2023 r.: 1.000.000 zł)
6. Przygotowanie do złożenia wniosków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (łącznie 10 zadań).
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
130 |
17 |
358 |
50 |
47 |
314 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
2 |
2 |
- nadano 4 numery PESEL dla uchodźców z Ukrainy
- wydano 11 zaświadczeń o braku osób zameldowanych
- wydano 1 decyzję o uchyleniu czynności materialno-technicznej zameldowania
* Przywrócenie, sprawdzenie i usunięcie niezgodności w statusie UKR:
- przywrócenie statusu UKR na wniosek – 3
- sprawdzenie statusu UKR na wniosek – 2
- usunięcie niezgodności w statusie UKR na wniosek – 2
* Przekazanie danych kontaktowych i potwierdzenie profilu zaufanego w związku z konfliktem na Ukrainie - potwierdzono na wniosek 2 profile zaufane.
* Wykaz z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:
Sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 3 w Szczytnie oraz SP Nr 6.
* Rejestr wyborców- sporządzono meldunek o stanie rejestru wyborców miasta za IV kwartał 2022 r.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
15 |
9 |
32 |
65 |
21 |
142 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy BM LUTY 2023 (ODT, 57.24Kb) | 2023-02-27 11:20:30 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
28 lut 2023
Osoba dodająca informacje
Paulina Szczęsna Data publikacji:
27 lut 2023, godz. 11:20
Osoba aktualizująca informacje
Paulina Szczęsna Data aktualizacji:
05 maj 2023, godz. 13:15