Informacja o pracy Burmistrza Miasta- od 24.02.2023 r. do 28.03.2023 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 24.02.2023 r. do 28.03.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Zorganizowane przetargi - 10
-
Zawarte akty notarialne - 1
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia - 1
2. Podział nieruchomości- wydano:
-
Decyzje o podziale nieruchomości osób prywatnych - 3
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskiej – 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu |
|
3. Przekazanie nieruchomości pod budowę infrastruktury - telekomunikacja – 1 |
4. Akt notarialny służebność - 1 |
5. Numeracja nieruchomości - 3 |
6. Zespół uzgadniania dokumentacji - 2 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie:
-
rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
składowe |
Budynek gospodarczy |
Schody |
Chodnik |
Teren zielony |
Ogródek gastronomiczny |
Rozrywkowe |
Komunikacyjne |
14 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
4 |
1 |
1 |
1 |
-
wniosek o zgodę na zmianę cennika dziennych stawek opłat eksploatac. za korzystanie z poszczególnych elementów wyposażenia targowiska miejskiego ul. Żeromskiego,
-
wniosek o odroczenie terminu spłaty czynszu dzierżawnego za 2023 r. terenu targowiska miejskiego do 31 maja,
-
wniosek o rozwiązanie umowy dzierżawy z 15.05.2020 r. na cz. dz. nr 370/6 o pow. 340 m2 ul. 1 Maja 37 pod budowę budynku handlowo-usługowo-magazynowego z dniem 31 maja.
-
Negatywnie:
-
wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy cz. dz. nr 230/5 ul. Wielbarska o pow. 110 m2 pod pawilonem handlowym.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 9 aktów notarialnych ws sprzedaży lok. mieszk.: ul. Solidarności 12/8, ul. Polska 20/14, ul. Kochanowskiego 10/2, ul. Krótka 3/12, ul. Sobieszczańskiego 5a/1, ul. Konopnickiej 56/6, ul. 1 Maja 28/1, ul. Niepodległości 8/2 , ul. Leyka 8/1;
2. Rozpatrzono negatywnie 4 wnioski ws sprzedaży lok. mieszk. ul. Lipperta 24-26. (w przypadku większej ilość wniosków ws wykupu lok.wnioski zostaną ponownie rozpatrzone);
3. Rozpatrzono negatywnie wniosek ws sprzed. gruntu pod parkingiem z zadaszeniem ul. Konopnickiej;
4. Wystawiono zaświadczenie potwierdzające spłatę należności z tyt. przekszt. użytkowania wieczystego w prawo własności;
5. Podpisano umowę na wyceny nieruch. miejskich: Wycena Nieruchomości Dariusz Tyszkiewicz, ul. Przerwy-Tetmajera 3/1, 12-100 Szczytno, do kwoty 30.000 zł.
-
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1) Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres – 1.
2) Skierowano do zawarcia umowy najmu lokalu po śmierci najemcy - 2 .
3) Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości za wcześniej zajmowany lokal mieszkalny – 2.
Gospodarka lokalami użytkowymi-wyrażono zgodę na:
1) zawarcie umowy najmu na lokal użytkowy ul. Barczewskiego 1A: o pow. 52,80m² ze stawką czynszu: 10,92zł/m²/m-c/netto, na 3 lata (Uniwersytet III Wieku).
2) wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu lok. użytkow. o pow. 29,25m² ul. Polska 26 (Stowarzyszenie).
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
18 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Informację o wpisie do Gminnej Ewidencji Zabytków |
|
1 |
Zaświadczenie o zgodności z MPZP |
|
1 |
Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
|
Budynek mieszkalny jednorodzinny |
Ochrona środowiska: wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzew.
Inne:
-
przyjęto 1 wniosek na dotację celową polegającą na wymianie źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie miasta w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
-
przyjęto 5 wniosków o preferencyjny zakup węgla.
-
przyjęto 3 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
-
wyłożono do publicznego wglądu projekt mpzp M. Szczytno rejon ulic Kościuszki- Pasymska.
-
zawarto umowę na wykonanie Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami.
Zajęcie pasa drogowego- wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
1 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
1 |
3. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
3 |
4. |
Zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
5. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
2 |
RAZEM |
9 |
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
Wygaszono 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwa przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży - likwidacja punktu sprzedaży.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1) Przyjęto 119 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2) Wysłano 27 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wys. opłaty.
3) Wysłano 12 zawiadomień o zmianie wys. należności do organów egzekucyjnych.
4) Wysłano 30 zawiadomień ws nadpłat w opłacie.
5) Wystawiono 1 decyzję naliczającą podwójną opłatę.
6) Wysłano 8 wezwań do działalności gospod. ws przedstawienia kopii umowy oraz potwierdzenia opłaty.
Zamówienia publiczne:
1) 21 marca podpisano umowę na wyk. zadania „Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego”.
Cz. 1 (roboty budowlane) - BUDMAR Mariusz Budny, ul. Gwiaździsta 16, 06 – 323 Jednorożec z ceną: 5.073.365,44 zł. Cz. 2 (nadzór inwestorski) - Biuro Projektów Inżynierskich Sp. z o. o.,
ul. B. Chrobrego 1, 12-100 Szczytno z ceną: 69.950 zł. Termin wykonania: 18 miesięcy.
2) Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 12.281.106,01 zł z przezn. na sfinansowanie planowanego na 2023 r. deficytu Gminy Miejskiej Szczytno”. Termin otwarcia ofert nastąpił: 16 marca. Ofertę najkorzystniejszą złożył BS w Szczytnie, z ceną: 7.985.344,73 zł. Planowane podpisanie umowy – po 03.04.2023 r.
3) Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia „Modernizacja przebudowa/rozbudowa/budowa sieci wodno – kanalizacyjnej na terenie miasta Szczytno”. Termin otwarcia ofert nastąpi: 07 kwietnia.
Termin wykonania zamówienia: 5 miesięcy od podpisania umowy.
Sprawy podatkowe:
1). Wymiar podatku od osób fizycznych -wydano:
- 92 decyzje ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych
- 10 decyzji ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego
- 33 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego
- 1 decyzję w sprawie wymiaru podatku rolnego
2). Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych- wydano:
-73 postanowienia o zarachowaniu wpłaty, 1 tytuł wykonawczy oraz 1 zaświadczenie o niezaleganiu
3). Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych- wydano:
-6 postanowień o zarachowaniu wpłaty, 5 upomnień oraz 3 tytuły wykonawcze
4). Decyzje z tytułu opłaty skarbowej- wydano:
- 4 decyzje oraz 1 wezwanie
5). Podatek od środków transportowych -wydano:
- 26 wezwań, 1 tytuł wykonawczy, 9 upomnień oraz 5 postanowień o zarachowaniu
6). W ramach ulgi w spłacie podatków- wydano:
-1 wezwanie,
-2 postanowienia.
-1 decyzję odroczenie terminu płatności oraz 1 decyzję odmowa uchylenia decyzji
Oświata:
1. Podpisano porozumienie z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.
2. Wydano decyzję ws dofinansowania pracodawcy kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
3. Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty sprawozdanie z realizacji zadań
w ramach modułu 3 rządowego programu “Posiłek w szkole i w domu” w roku 2022.
4. Złożono 3 wnioski o dofinansowanie wycieczek szkolnych w ramach programu “Poznaj Polskę”.
5. Ogłoszono konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 “Promyczek” oraz Miejskiego Przedszkola nr 9 “Kubuś Puchatek”.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
Podpisano umowę zlecenia z Narodowym Teatrem Edukacji z Wrocławia na przeprowadzenie 2 spektakli edukacyjno-profilaktycznych “Samotni w tłumie” w MDK w dniach 16 i 17 marca dla młodzieży ze szkół podstawowych nr 2,3 i6.
Pomoc materialna dla uczniów: wydano 19 decyzji ws stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
-
Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
-
Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji Gminy Miejskiej Szczytno.
-
Podpisanie umowy z Telewizją Kopernik na realizację materiałów audiowizualnych.
-
Współorganizacja i promocja: Koncertu pamięci Tadeusza Macheli, wydarzenia Kaziuki – Wilniuki w Szczytnie 2023, Koncertu Łukasza Zagrobelnego na Dzień Kobiet, spotkania autorskiego z Małgorzatą Manelską, warsztatów pn. „Motanki słowiańskie”, wernisażu fotografii członków okręgu warmińsko – mazurskiego Związku Polskich Fotografów Przyrody w MDK.
-
Wpisanie Śp. Tadeusza Macheli do Złotej Księgi Miasta Szczytno.
-
Przygotowania do Jarmarku Wielkanocnego w Szczytnie: ogłoszenie naboru wystawców.
-
Udział w debacie pn. "Czy matematyka przydaje się w życiu codziennym?".
-
Rozdanie nagród w ramach podsumowania XVII Edycji Szczycieńskiej Halowej Piłki Nożnej.
-
Organizacja wystawy prac plastycznych i wizyta Przedszkolaków z Miejskiego Przedszkola nr 9 „Kubuś Puchatek”.
-
Wybór kandydatów do nagród za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i sportu za 2022 r.
-
Objęcie Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta:
- Kaziuki – Wilniuki w Szczytnie 2023,
- Konkurs Ortograficzny dla uczniów klas VII i VIII "Spelling Challenge" I edycja,
- Cross Triathlon Szczytno.
-
Realizacja materiałów audiowizualnych przy współpracy z Telewizją Kopernik:
- Moc atrakcji w Szczytnie – luty 2023
- Dzień Kobiet, koncert pamięci Tadeusza Macheli i Kaziuki - Wilniuki w Szczytnie
-
Wręczenie nagród w Międzyprzedszkolnym Konkursie Matematycznym „Kosmiczna przygoda” w Miejskim Przedszkolu nr 9 „Kubuś Puchatek”.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Realizacja zadania Przebudowa Stadionu przy ul. Śląskiej przy współudziale środków z programu Sportowa Polska 2021. (Dofinansowanie w 2023 r.: 1.000.000 zł).
2. Trwa realizacja zadania pn.: „Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Podpisano umowy z wykonawcami. Kwota ogólna projektu: 710.823,23 zł w tym dofinansowanie (80%) 555.357,78 zł. Termin realizacji projektu: grudzień 2023 r.
3. Podpisano umowę o dofinansowanie zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 214088N – ul. Broniewskiego w Szczytnie" w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Otrzymane dofinansowanie: 1.010.022 zł – realizacja do końca 2023 r.
4. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania pn.: „Modernizacja monitoringu miejskiego na terenie miasta Szczytno 2023” w ramach Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka. Wartość projektu: 28.000,00 zł. Wnioskowane dofinansowanie: 23.000,00 zł.
5. Przyg. do złożenia wniosków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Szacunkowa wartość ogółem wszystkich projektów ok 11 mln zł – wartość dofinansowania: 98%):
- dokumentacja techniczna oraz remont wejścia głównego do budynku Ratusza w tym: drzwi główne wraz z wiatrołapem, schody, podjazd dla osób z niepełnosprawnościami,
- dokumentacja techniczna oraz remont łazienek (3szt) w budynku Ratusza z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- wykonanie badań archeologicznych i koncepcji zagospod. parku przy ul. Skłodowskiej-Curie,
- budowa windy w budynku Ratusza,
- remont budynków: ul. 1go Maja 38, ul. Kościuszki 18, ul. Pasymska 18, ul. Konopnickiej 63, ul. Andersa 1, ul. Lipperta 8,
6. Przyg. do złożenia wniosku o dofinansow. zadania z programu „Granty Marszała Województwa dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych” – ROD „Jurand ze Spychowa”. Wnioskowane dofinansowanie: ok. 15.680 zł. Wartość projektu: 32.000 zł. Udział gminy: 3.200 zł; udział ROD: 13.120 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
76 |
15 |
177 |
60 |
36 |
300 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
1 |
0 |
-
nadano 2 numery PESEL dla uchodźców z Ukrainy
-
wydano 10 zaświadczeń o braku osób zameldowanych
-
wydano 1 decyzję o odmowie wszczęcia postępowania ws udostępnienia danych z powodu posiadania przez wnioskodawcę decyzji teletransmisyjnej
-
wydano 1 postanowienie o zawieszeniu postępowania ws udostępnienia danych
-
zgłoszono powrót z zagranicy – 1 osoba
-
przyjęto 1 oświadczenie obywatela Ukrainy o wyjeździe z terytorium Polski
Przywrócenie, sprawdzenie i usunięcie niezgodności w statusie UKR: załatwiono 4 wnioski.
Przekazanie danych kontaktowych i potwierdzenie profilu zaufanego w związku z konfliktem na Ukrainie - potwierdzono na wniosek 3 profile zaufane.
Rejestr wyborców:
- wysłano pisma do 87 wyborców ws aktualizacji rejestru wyborców,
- wszczęto 7 postępowań o wykreślenie z rejestru wyborców osób, które już nie zamieszkują pod adresem podanym we wniosku o wpisanie,
- wydano 7 decyzji skreślających z rejestru wyborców,
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
9 |
12 |
7 |
27 |
9 |
64 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
INFORMACJA O PRACY BM MARZEC (ODT, 45.39Kb) | 2023-03-30 12:21:19 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
31 mar 2023
Osoba dodająca informacje
Paulina Szczęsna Data publikacji:
30 mar 2023, godz. 12:21
Osoba aktualizująca informacje
Paulina Szczęsna Data aktualizacji:
05 maj 2023, godz. 13:14