Informacja o pracy Burmistrza - 23.03-25.04.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 23.03.2022 r. do 25.04.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
zorganizowano 2 przetargi (nie wyłoniono nabywcy – brak zainteresowanych),
-
akty notarialne: 3,
-
nie przeznaczono do zbycia: 1 (zgodnie z ustaleniami mpzp),
-
przeznaczono do zbycia: 2.
2. Podział nieruchomości, wydano:
-
1 decyzję zatwierdzającą podział nieruchomości osób prywatnych,
-
5 postanowień opiniujących podział nieruchomości.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa - zawarto porozumienia na cele budowlane: |
|
|
3. Zawarto akty notarialne na służebność przesyłu lub gruntowej: sieć energetyczna - 1 |
4. Numeracja nieruchomości - 2 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie: rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze
|
garażowe |
budynek gospodarczy |
schody |
pawilon handlowy |
teren zielony |
składowe |
komunikacyjne |
pojemniki na odpady komunalne |
14 |
2 |
2 |
1 |
2 |
4 |
1 |
2 |
1 |
oraz wnioski:
- o przedłużenie umowy dzierżawy gruntu ul. Leyka o pow. 42,63 m2 teren przed pawilonem handlowym pod sprzedaż warzyw i owoców - produkty regionalne na okres 3 lat.
-
o rozwiązanie umowy dzierżawy zawartej na grunt o pow. 250 m2 ul. Moniuszki z przeznaczeniem pod uprawy warzywno–ogrodnicze z dniem 31 marca.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne ws. sprzedaży lokali mieszkalnych: ul. Solidarności 12, Tetmajera 38.
2. Rozpatrzono pozytywnie wniosek ws. sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. 3 Maja 11.
3. Rozpatrzono negatywnie wniosek ws. sprzedaży lokalu mieszk. ul. Sobieszczańskiego 7 (w budynku -18 lokali mieszkalnych. Wniosek o wykup lokalu złożył tylko 1 najemca. W przypadku większej ilości chetnych wniosek zostanie ponownie rozpatrzony).
4. Wystawiono 2 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
5. Wyłoniono rzeczoznawcę majątkowego na wycenę nieruchomości miejskich: Nieruchomości Dariusz Tyszkiewicz, ul. Przerwy-Tetmajera 1, 12-100 Szczytno.
Gospodarka lokalami użytkowymi – wyrażono zgodę na:
1. ogłoszenie przetargu na najem lokalu użytkowego ul. 1 Maja 6/6 o pow. 18,74m², ze stawką czynszu wyjściową: 19,03zł/m²/m-c/netto, na okres 3 lat.
2. przystąpienie do umowy najmu oraz prowadzenie działalności gospodarczej w lokalu użytkowym o pow. 89,86m² ul. Odrodzenia 13/7, ze stawką czynszu : 22,82zł/m²/m-c/netto, na podstawie aneksu do umowy - usługi manicure.
3. umorzenie czynszu za styczeń w wys. 867,61zł. brutto, najemcy lokalu użytkowego ul. Boh. Westerplatte 12/5c.
4. rozwiązanie umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 4,52m² ul. Polska 26, z dniem 31 marca- usługi ubezpieczenia.
5. rozwiązanie umowy najmu lokalu użytkowego o pow. 73,16m² ul. 3 Maja 7a, z dniem 31 marca i jednoczesne ogłoszenie przetargu na najem tego lokalu, ze stawką czynszu wyjściową: 6,50zł/m²/m-c/netto,na okres 3 lat.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
13 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
|
8 |
Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu w tym: |
|
3 |
na przebudowę, rozbudowę, budowę domów mieszkalnych, |
|
5 |
na budowę budynków gospodarczo-garażowych |
Ochrona środowiska:
1. Przyjęto 3 zgłoszenia dot. wycinki na terenach nieruchomości przeznaczonych na cele mieszkaniowe będących własnością osób fizycznych.
2. Zawarto 4 umowy na dotację celową z budżetu miasta na dofinansowania wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach programu Czyste Powietrze–Warto Dbać.
3. Zorganizowano spotkanie konsultacyjne w ramach Gminnego Punktu Konsultacyjno-Informacyjnego Programu Czyste Powietrze.
Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Do 21 kwietnia wprowadzono 1.419 deklaracji do CEEB, złożonych do UM w Szczytnie. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego złożono 1.776 deklaracji z terenu miasta czyli 41% z wszystkich punktów adresowych.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
3 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
10 |
3. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
Razem |
14 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 2.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 9 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 4 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 69 szt.:
-dokonano zmiany 2 licencji - na wniosek strony,
-wygaszono 2 licencje – likwidacja działalności.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 120 deklaracji ws. wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 14 wezwań ws. złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
3. Wysłano 8 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
4. Wysłano 7 zawiadomień ws. nadpłat w opłacie.
5. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
6. Wysłano 6 postanowień na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
7. Wysłano 191 wezwań do działalności gospodarczych w sprawie przedstawienia skanu podpisanej umowy oraz potwierdzenia opłaty.
8. Wystawiono 1 decyzję naliczającą za brak segregacji odpadów komunalnych (podwójna opłata).
Zamówienia publiczne:
1. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia: „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”. Termin otwarcia: 28.03.2022 r. Liczba ofert: 7. Wykonawca: FHU Horyzont Krzysztof Lech, 11 Listopada 21, 38-300 Gorlice. Cena: 172.692 zł. Termin wykonania: 30 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy.
2. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia: „Przebudowa stadionu l.a. przy ul. Śląskiej w Szczytnie wariant 400 m – obiekt certyfikowany”. Termin otwarcia ofert: 16.05.2022 r.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 72 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
- 3 decyzje ws. wymiaru podatku rolnego;
- 4 decyzje ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
- 22 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 7 postanowień o zarachowaniu wpłaty,
- 651 upomnień.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
- 1 postanowienie o zarachowaniu;
- 2 wezwania;
- 3 upomnienia.
4. Podatek od środków transportowych – wydano:
- 1 wezwanie,
- 2 upomnienia.
5. Ulgi w spłacie podatku od nieruchomości – wydano: 1 wezwanie.
6. Decyzje dot. nadpłat z tytułu opłaty skarbowej - wydano:
- 2 decyzje określające nadpłatę;
- 1 wezwanie.
7. Postępowanie ws. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego do produkcji rolnej – wydano: 1 decyzję ustalającą limit do zwrotu oraz zwrot podatku akcyzowego.
Oświata:
1. Rozstrzygnięto konkurs na stanowisko dyrektorów: MP nr 1 “Bajka” oraz MP nr 2 “Fantazja”.
2. Podpisano porozumienie z Wojewodą ws. przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2022 r.
3. Podpisano umowę z Wojewodą ws. przekazania środków na dofinansowanie działań w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
4. Wydano decyzję ws. dofinansowania pracodawcy kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano umowę na realizację programu profilaktyczno-edukacyjnego dla młodzieży pn. „ Kubek emocjami wypełniony.” w czterech szkołach podstawowych.
2. Podpisano 1 umowę na prowadzenie zajęć sportowych dla młodzieży ze szczycieńskich szkół na terenie MOS (żeglarstwo).
Pomoc społeczna:
Podpisano umowę z Wojewodą na realizację zadania publicznego: Program “Opieka 75+” na 2022r.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 20 decyzji w sprawie stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Działania związane z pomocą Ukrainie:
- rozpowszechnianie informacji o zbiórce na terenie miasta,
- aktualizacja zakładki Wsparcie dla Ukrainy na stronie www.miastoszczytno.pl,
- udostępnianie informacji dot. pomocy obywatelom Ukrainy, również w języku ukraińskim,
- organizacja cotygodniowych spotkań Klubu wsparcia uchodźców z Ukrainy oraz darmowych lekcji języka polskiego w MBP,
- organizacja święcenia pokarmów wielkanocnych dla obywateli Ukrainy w MDK,
3. Promocja plebiscytu internetowego „Modernizacja Roku i Budowa XXI w.”
4. Promocja Wystawy Eweliny Klimik - EWE KLIMIK.
5. Współorganizacja Mobilnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Zamku.
6. Upamiętnienie 41. rocznicy śmierci Krzysztofa Klenczona.
7. Współorganizacja I Jarmarku Wielkanocnego 2022.
8. Stworzenie kalendarza wydarzeń na stronie www.miastoszczytno.pl i jego aktualizacja.
9. Organizacja spotkania wielkanocnego z księżmi.
10. Współorganizacja otwarcia sezonu turystycznego - Wielkiej Majówki 2022 w Szczytnie.
11. Zgłoszenie Otwarcia Zamku Krzyżackiego w Szczytnie do konkursu „Wydarzenie Historyczne Roku 2021”.
12. Objęcie honorowym patronatem Burmistrza Miasta: Koncertu Charytatywnego na leczenie i rehabilitację Marka Szumowskiego.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania: "Budowa boiska szkolnego, bieżni ze skocznią w dal, z infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu przy SP nr 6 im Orła Białego w Szczytnie" w ramach programu Sportowa Polska. Wnioskowane dofinansowanie: 881.481,34 zł.
2. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania: „Modernizacja skateparku przy ul. Pasymskiej w Szczytnie” w ramach programu Małe Granty na infrastrukturę sportową w województwie warmińsko-mazurskim na rok 2022. Wnioskowane dofinansowanie: 50.000 zł.
3. Przygotowanie do złożenia wniosku o dofinansowanie zadania: doposażenie Zamku w sprzęt i systemy wystawiennicze w ramach RPOWiM na lata 2014-2020.
4. Trwają negocjacje przed podpisaniem umowy o dofinansowanie w ramach zadania "Miasto Szczytno - miasto zrównoważonego transportu publicznego - etap III", w ramach programu Zielony Transport Publiczny. Zakres rzeczowy: zakup 2 szt. autobusów zeroemisyjnych z napędem elektrycznym oraz jednej ładowarki mobilnej. Kwota dofinansowania: 3.276.423 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
61 |
18 |
239 |
62 |
34 |
327 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
2 |
2 |
-
ponadto nadano 182 numery PESEL dla uchodźców z Ukrainy,
-
wysłano 113 wezwań dla osób podlegających kwalifikacji wojskowej,
-
sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP Nr 2,
-
sporządzono meldunek o stanie rejestru wyborców miasta za I kw. 2022 r.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
11 |
17 |
10 |
29 |
7 |
74 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
BIP Informacja o pracy BM - kwiecień 2022 r. (ODT, 34.83Kb) | 2022-04-28 13:36:43 | 3 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
28 kwi 2022
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
28 kwi 2022, godz. 13:35
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
28 kwi 2022, godz. 13:36