Informacja o pracy Burmistrza Miasta 02.12.2022 r. - 27.12.2022 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 02.12.2022 r. do 27.12.2022 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach - 6
-
Nie przeznaczono do zbycia – 1
2. Podział nieruchomości:
-
Decyzja o podziale nieruchomości osób prywatnych - 1
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości osób prywatnych - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa-zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu: |
|
3. Numeracja nieruchomości - 1 |
4. Zespół uzgadniania dokumentacji - 1 |
4. Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
warzywno – ogrodnicze |
garażowe |
parking |
pojemniki na odpady komunalne zmieszane |
10 |
3 |
1 |
2 |
Ponadto ropzpatrzono wnioski:
-
o wydzierżawienie cz. dz. nr 374/1 o pow. 12,5 m2 ul. Targowa na 3 mies. z przezn. na lokalizację infrastruktury technicznej w postaci przyłącza – elektroenergetycznej linii kablowej niskiego napięcia w celu zasilenia garaży na dz. nr 374/2,
-
o przedłużenie umowy najmu lokalu użytkow. w budynku ratusza na II piętrze z przezn. na prowadzenie punktu ubezpieczeniowego na 3 lata,
-
o przedłużenie umowy dzierżawy miejsca na wieży ratusza pod maszt antenowy na 3 lata.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Zawarto 1 akt notarialny ws sprzedaży lokalu mieszkalnego: ul. Śląska 8/3,
2. Zawarto 1 akt notarialny ws sprzedaży gruntu pod garażem: ul. Targowa,
3. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek ws sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Krótka 3/12,
4. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży garażu ul. Osuchowskiego 26. (Wnioskodawca nie posiada umowy najmu).
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu socjalnego na kolejny okres tj. 36 miesięcy - 4.
2. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości - 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
1. Wyrażono zgodę na umorzenie zaległości czynszowych po śmierci najemcy lokalu użytkowego przy ul. Polskiej 26 o pow. 13,26m² .
2. Udzielono ulgi w spłacie należności z tytułu czynszu za wynajmowane lokale użytkowe ul. Gnieźnieńska 2 w formie odroczenia terminu zapłaty zadłużenia.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
4 |
Zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Wypis i wyrys z miejscowegoh planu zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
Decyzje o ustaleniu lokalizacji celu publicznego: |
||
1 |
Budowa sieci wodociągowej z lokalizacją w Szczytnie przy ul. Wielbarskiej. |
Ochrona środowiska (w tym czyste powietrze):
1. Wydano 4 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 5 zgłoszeń dot. wycinki drzew na nieruchom. przezn. na cele mieszkaniowe, będących własnością osób fizycznych.
Centralna Ewidencja Emisyjności Ciepła i Spalania Paliw:
Do 23.12. wprowadzono 3.719 deklaracji do CEEB. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego ilość złożonych deklaracji z terenu miasta stanowi 76% wszystkich punktów adresowych.
Zajęcie pasa drogowego- wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
2 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
0 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
3 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
0 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
6. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
1 |
7. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności |
0 |
RAZEM |
7 |
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alhoholu:
Wygaszono 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży - likwidacja punktu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Licencje taxi ogółem: 57 szt.
1. Dokonano zmiany 3 licencji - na wniosek strony.
2. Wygaszono 2 licencje - w związku z likwidacją działalności.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
1. Przyjęto 124 deklaracje ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
2. Wysłano 1 wezwanie ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji o wysokości opłaty.
-
3. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
-
4. Wysłano 10 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
5. Wysłano 336 upomnień dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
6.Wysłano 2.940 zawiadomień o zmianie wysokości opłaty.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2022 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 4 wnioski ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych- wydano:
- 27 decyzji ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych
- 1 decyzję ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego
- 19 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych -wydano:
- 6 upomnień
- 20 postanowień o zarachowaniu wpłaty
- 1 tytuł wykonawczy
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych- wydano:
- 2 upomnienia
- 1 zaświadczenie o niezaleganiu
4. Podatek od środków transportowych- wydano: 2 wezwania.
5. Decyzje dotyczące nadpłat z tytułu opłaty skarbowej – wydano: 5 decyzji.
6. Ulgi w spłacie podatków: 1 decyzja o umorzeniu (os. prawna).
7. W ramach opłaty za psa: 1 tytuł wykonawczy.
8. Korespondencja pozostała: 2 postanowienia o zajęciu stanowiska.
Oświata:
1. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2022 r.
2. Wydano 7 decyzji ws dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
Pomoc materialna dla uczniów:
Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty rozliczenie dotacji za 2022 r. otrzymanej w ramach rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020-2022.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
Ogłoszono konkurs ofert na realizację w 2023 r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr i dziedzictwa narodowego, rzeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, pomocy społecznej oraz działań na rzecz osób w wieku emerytalnym, ratownictwa i ochrony ludności.
Preferencyjna sprzedaż paliwa stałego dla gospodarstw domowych:
1. Podpisano umowę z PGE Sp. z o.o. w sprawie preferencyjnego zakupu węgla kamiennego.
2. Podpisano umowę ze składem węgla PPHU “Oskar” Grzegorz Kuś ul. Krzywa 1 na odbiór, składowanie i wydawanie węgla dla mieszkańców Szczytna.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej oraz w kalendarzu wydarzeń na www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Współorganizacja V Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego.
3. Współorganizacja wydarzeń związanych z akcją „Idą Święta Szczytno 2022”.
- Biblioteczne ozdoby świąteczne – zajęcia literacko-plastyczne dla dzieci;
- Taneczne Święta w Szczytnie;
- Bożonarodzeniowe warsztaty plastyczne dla dzieci;
- Spotkanie autorskie z Małgorzatą Manelską;
- Warsztaty dla dzieci z ozdabiania torebek świątecznych;
- Przedszkolno – Szkolny przegląd kolęd i pastorałek;
- Gwiazdkowe gry i zabawy dla dzieci;
- Wieczór kolęd i pastorałek.
4. Współorganizacja Koncertu Kolędowanie z uczniami SP nr 3.
5. Współorganizacja zbiórki dla zwierząt ze Schroniska „Cztery Łapy” w autobusach ZKM.
6. Promocja spotkania autorskiego z Wiktorem Ruszkiewiczem.
7. Współorganizacja Koncertu Kolędowanie z Rodzinami Zastępczymi.
8. Współorganizacja Koncertu Kolędowego Uczniów Szkoły Muzycznej.
9. Udział we Wspólnym Kolędowaniu w SP nr 2.
10. Współorganizacja Przekazania Betlejemskiego Światła Pokoju ze Związkiem Drużyn ZHP Szczytno.
11. Promocja przebudowy stadionu przy ul. Śląskiej.
12. Promocja projektu „Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”.
13. Kontynuacja prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji Gminy Miejskiej Szczytno.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Przygotowanie do ogłoszenia przetargu: „Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Kwota: 723.338,50 zł w tym dofinansowanie (80%) 563.094,00 zł
Termin realizacji projektu: grudzień 2023 r.
2. Trwa realizacja zadania "Przebudowa Stadionu przy ul. Śląskiej w Szczytnie". Trwają roboty budowlane.
3. Przygotowanie do złożenia wniosku w ramach Programu Rozwoju Dróg na zadania przebudowy/rozbudowy dróg gminnych na które miasto posiada kompletną dokumentację wykonawczą.
4. Przygotowanie do złożenia wniosku o dofinansowanie zadania w ramach programu "Maluch +".
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
36 |
1 |
95 |
49 |
26 |
174 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowania o wymeldowanie |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
2 |
2 |
-
ponadto nadano 10 numerów PESEL dla uchodźców z Ukrainy.
-
ponadto wydano 3 zaświadczenia o braku osób zameldowanych
Wykaz z ewidencji ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych:
Sporządzono wykaz uczniów na wniosek SP z Oddziałami Integracyjnymi Nr 2.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy: |
Wznowienie: |
Zawieszenie: |
Zmiana: |
Zakończenie: |
Ogółem wnioski: |
4 |
1 |
11 |
8 |
5 |
29 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacjao pracy Burmistrza grudzień (ODT, 35.84Kb) | 2022-12-29 10:41:59 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2022-12-29 10:37:42 | 1 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
30 gru 2022
Osoba dodająca informacje
Paulina Szczęsna Data publikacji:
29 gru 2022, godz. 10:37
Osoba aktualizująca informacje
Paulina Szczęsna Data aktualizacji:
05 maj 2023, godz. 13:14