Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 23.11-15.12.2023 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 23.11.2023 r. do 15.12.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach – 1,
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 3,
-
Zorganizowane przetargi – 3 (8 nieruchomości),
-
Akty notarialne – 1,
-
Rezygnacja z prawa pierwokupu – 5.
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienia opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 2,
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości miejskiej – 1.
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: sieć ciepłownicza - 1 |
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia ws. służebności przesyłu sieć elektroenergetyczna - 1 |
4.Dzierżawa, najem, użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno–ogrodnicze
|
Garażowe |
Składowe |
Miejsca postojowe samochodów osobowych |
Obsługa komunikacyjna |
5 |
3 |
3 |
1 |
1 |
22.11.2023 r. dokonano oględzin budynku ul. Pasymska 21a pod kątem użytkowania i utrzymania obiektu oraz wykonywania remontów niezbędnych do zachowania w stanie niepogorszonym, dzierżawionego przez Stowarzyszenie Na Rzecz Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej i Osób Pokrzywdzonych w Wyniku Wypadków Komunikacyjnych PROMYK ul. Pasymskiej 21a.
Sprzedaż nieruchomości przekształcenie:
1. Zawarto 2 akty notarialne ws sprzedaży lok. mieszk. ul. Kochanowskiego 10/8, ul. Kościuszki 8/2.
2. Rozpatrzono pozytywnie 9 wniosków ws sprzedaży lok. mieszk. ul. 1 Maja 23/8, ul. Kościuszki 15/1a, ul. Konopnickiej 21/6, ul. Żeromskiego 4/4, ul. Poznańskiej 6/1a, ul. Sikorskiego 1/13, ul. Kętrzyńskiego 3/12, ul. Polskiej 37/5, ul. Solidarności 12/9.
3. Rozpatrzono negatywnie 2 wnioski ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa.
4. Wystawiono 2 zaświadczenia potwierdzające spłatę należności z tyt. przekszt. użytkow. wieczystego w prawo własności.
5. Wywieszono 1 wykaz nieruchomości miejskich przezn. do zbycia.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi: Skierowano do zawarcia umowy najmu:
1. socjalnego lokalu mieszkalnego dla rodzin oczekujących na przydział: 1.
2. lokalu mieszkalnego dla rodzin oczekujących na przydział: 6 .
3. do przesiedlenia w związku ze złym stanem budynku: 1.
4. lokalu po śmierci najemcy: 1.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi
Wyrażono zgodę na zawarcie 1 umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne: wydano:
40 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
|
5 |
Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: |
|
4 |
|
|
Inwestycji celi publicznego: |
||
1 |
gazociąg niskiego ciśnienia i przyłącze gazu niskiego ciśnienia do zasilenia w gaz ziemny budynku |
M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno-pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl.Juranda i Jeziorem Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda)-uzgodnienia projektu z organami.
Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno-Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar)-uzgodnienia projektu z organami.
Ochrona środowiska:
Przyjęto 2 zgłoszenia dot. wycinki drzew na terenach prywatnych.
Zajęcie pasa drogowego: Wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
1 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
1 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
5 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
1 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
2 |
RAZEM |
10 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej: 3.
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1. Wydano 9 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia w miejscu sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową
Wydano 1 wypis z licencji na taksówkę w związku ze zmianą pojazdu.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 100 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Wysłano 8 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
3. Wysłano 1 postanowienie na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
4. Wysłano 16 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
5. Wystawiono 5 decyzji naliczających podwójną opłatę.
Zamówienia publiczne:
1. 08.12.2023 r. podpisano umowy dot. zamówienia publicznego: Część I - Kompleksowe Ubezpieczenie Gminy Miejskiej Szczytno w ramach następujących ubezpieczeń: 1) mienia od wszystkich ryzyk, 2) sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, 3) odpowiedzialności cywilnej z Wykonawcą: Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, 81-731 Sopot, ul. Hestii 1, na kwotę 328.856,06 zł. Okres realizacji zamówienia - 24 miesiące.
Część II - Kompleksowe Ubezpieczenie Gminy Miejskiej Szczytno w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych 1) ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, 2) ubezpieczenie autocasco, 3) ubezpieczenia NNW kierowcy i pasażerów, 4) ubezpieczenia assistance z Wykonawcą: TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych,ul. Domaniewska 41, 02-672 Warszawa na kwotę 27.704,10 zł . Okres realizacji zamówienia - 24 mies.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws dofinansow. zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 39 decyzji ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych;
- 7 decyzji ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego;
- 8 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 386 upomnień,
- 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości.
3. Decyzje dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych - wydano:
- 2 zaświadczenia o niezaleganiu,
- 4 upomnienia,
- 2 tytuły wykonawcze.
4. Podatek od środków transportowych – wydano:
- 3 wezwania,
- 2 upomnienia,
- 1 tytuł wykonawczy.
5. Ulgi w spłacie podatku od nieruchomości – wydano: 2 decyzje.
Oświata:
1. Sporządzono sprawozdanie z wydatkow. środków z Funduszu Pomocy na zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów pochodzących z Ukrainy.
2. Przeprowadzono postępowania egzaminacyjne dla 4 nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wypłacono 28 uczniom dofinansowanie w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Współorganizacja i promocja:
-
konkursu „List do Św. Mikołaja”,
-
konkursu „Świąteczne Fantazje III”,
-
wernisażu wystawy „Zdzisław Beksiński – od fotografii do fotomontażu komputerowego”,
-
Miejskiej Potańcówki Andrzejkowej,
-
cyklu „Dawno temu w Szczytnie...”,
-
świątecznej zbiórki dla zwierząt ze Schroniska „Cztery Łapy”,
-
8. Andrzejkowego Biegu Morsów,
-
spotkania autorskiego z Małgorzatą Manelską,
-
VI Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego,
-
otwarcia lodowiska.
3. Budżet Obywatelski Miasta Szczytno na rok 2024 II nabór – ogłoszenie wyników.
4. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno – nabór przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wizja w terenie, warsztaty rewitalizacyjne.
5. Organizacja dyżuru konsultanta Mobilnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich.
6. Udział w Rankingu Gmin Województwa Warmińsko – Mazurskiego i zdobycie tytułu Lidera w powiecie szczycieńskim.
7. Współorganizacja wydarzeń związanych z akcją „Idą Święta… Szczytno 2023”:
- zajęcia plastyczne „Domki z zimowej baśni”
- zdobienie choinek przez dzieci z Miejskich Przedszkoli „Choinkowa Plaża”,
- świąteczne warsztaty plastyczne,
- konkurs na najciekawszą kartkę świąteczną,
- Teatrzyk dla dzieci „Jak kłobuk pomógł Kachnie...”,
- świąteczno – sylwestrowy otwarty kurs tańca towarzyskiego,
- spotkanie z Beatą Jankowską.
8. Wręczenie nagród podczas obchodów święta Honorowych Dawców Krwi.
9. Wpis Zespołu „Czerwone Gitary” do Złotej Księgi Miasta Szczytno.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Trwa rozliczenie końcowe zadania: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Dofinansowanie: UE: 499.822,00 zł, BP: 55.535,78 zł.
2. Trwa rozliczenie dofinansowania zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z Oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” w Szczytnie z siedzibą przy ul. Konopnickiej 72 w Szczytnie”. Dofinansowanie z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.
3. Zakończono rzeczowo i finansowo zadanie: „Dostosowanie budynku UM w Szczytnie jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie z PFRON: 5.022,17 zł.
4. Zakończono rzeczową realizację zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146,00 zł. Trwa rozliczenie końcowe.
5. Zakończono rzeczową realizację zadania: „Przebudowa drogi gminnej nr 214042N - ul. Orzeszkowej w Szczytnie”. Trwa rozliczenie końcowe dofinansowania z RFRD: 459.423,78 zł.
6. Trwa przygotow. umowy o dofinansow. zadania: "Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ul. Wiejskiej w Szczytnie". Przyznane dofinansowanie z RFRD: 647.951,40 zł.
7. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania w ramach naboru Cyberbezpieczny samorząd. Wnioskowane dofinansowanie: 850.000 zł
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
44 |
15 |
115 |
24 |
23 |
441 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
- |
2 |
-
Zastrzeżenie numeru PESEL: przyjęto 139 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL
-
Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów: nadano 7 numerów PESEL
-
Zgłoszenie wyjazdu z Polski obywateli Ukrainy: przyjęto 5 wniosków
-
Usunięcie niezgodności w danych obywateli Ukrainy: przyjęto 3 wnioski
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
11 |
2 |
19 |
16 |
3 |
51 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy Burmistrza - grudzień 2023 r. wersja dostępna cyfrowo (ODT, 33.46Kb) | 2023-12-21 09:59:19 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
21 gru 2023
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
21 gru 2023, godz. 09:59
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:03