Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 25.04-25.05.2023
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 25.04.2023 r. do 25.05.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości: Ogłoszenia o przetargach - 14
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienia opiniujące podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych - 2
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowiących własność osób prywatnych - 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1. Lokalizacji infrastruktury na nieruchomościach gminnych:
-
sieć energetyczna - 2
-
sieć telekomunikacyjna - 1
-
sieć ciepłownicza - 1
-
kanalizacja deszczowa – 1
2. Budowa infrastruktury na nieruchomościach gminnych:
- linia telekomunikacyjna – 1
- przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne - 1
- budowa przyłącza energetycznego - 1
- sieć gazowa – przywracanie nieruchomości po wykonanych pracach - 1
3. Służebność przesyłu i gruntowa:
zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu
-
sieć telekomunikacyjna - 1
4. Porozumienie na prace budowlane:
-
sieć elektroenergetyczna – 1
4. Dzierżawa, najem , użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze - 7
Garażowe - 3
Budynek gospodarczy – 1
Teren zielony – 1
Schody – 2
Chodnik – 1
Rozrywkowe – 1
Składowe – 1
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 1 wniosek ws sprzedaży lokalu mieszkalnego ul. Piłsudskiego 33.
2. Rozpatrzono negatywnie 9 wniosków ws sprzedaży lokali mieszk. ul. Osiedleńcza 1 i 3 (dwa budynki mieszk.: 8 i 4 lokale). Nieruch. o pow. 4.744 m2 wymaga podziału geodezyjnego w celu wyodrębnienia poszczególnych wspólnot i ew. nowej dz. niezabudowanej z przezn. pod zabudowę mieszkalną – jednorodzinną. Po uregulowaniu stanu prawnego, wnioski zostaną ponownie rozpatrzone.
Gospodarka lokalami użytkowymi:
1) Wyrażono wstępną zgodę na przeprowadzenie przez najemcę prac remontowych w lokalach ul. Kościuszki 20.
2) Rozpatrzono wniosek o wyrażenie zgody na postawienie obok kaplicy na cmentarzu komunalnym przy ul. Mazurskiej 1 przenośnej toalety toi toi.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 1.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
1. 7 Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego/ studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
2. 4 Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
3. 4 Warunki zabudowy:
- zmiana sposobu użytkowania lokalu mieszkalnego na lokal usługowy;
- budowa budynku gospodarczo - garażowego;
- budowa budynku gastronomicznego restauracji McDonalds;
- przebudowa na potrzeby żłobka w budynku Przedszkola Miejskiego nr 3 "Promyczek"
M.p.z.p. śródmieście Szczytna - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Placem Juranda i Jeziorem Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu planu z organami.
Ochrona środowiska:
-
wydano 1 decyzję zezwalającą na wycinkę drzew,
-
przeprow. 2 wizje w terenie na podstawie zgłoszenia dot. zniszczenia drzew,
-
przeprow. 1 wizję w terenie na podst. zgłoszenia dot. nielegalnego zlokalizowania zbiorników bezodpływowych nieczystości ciekłych na terenie ogródków działkowych,
-
przeprow. 1 wizję w terenie na podst. zgłoszenia dot. naruszenia stosunków wodnych na gruncie,
-
przeprow. 1 wizję w terenie na podst. zgłoszenia dot. występowania zranionego dziko żyjącego zwierzęcia z gat. jeżowatych.
Inne:
1. Przyjęto 1 wniosek na dotację celową na wymianę źródła ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
2. Przyjęto 1 wniosek o preferencyjny zakup węgla.
3. Przyjęto 1 wniosek o chęci przystąpienia do Programu „Ciepłe mieszkanie”.
4. Przyjęto 1 wniosek o chęci przystąpienia do programu usuwania materiałów zawierających azbest.
5. Zorg. spotkanie informacyjno – konsultacyjne dot. programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Zajęcie pasa drogowego-wydano decyzje:
1. Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego - 1
2. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej - 3
3. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót - 4
4. Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości - 2
5. Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym - 2
6. Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym - 2
7. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności – 1
Razem - 15
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
1) Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu podczas trwania imprezy „Jarmark Majówkowy”.
2) Wydano 3 zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych do 4,5% oraz piwo, powyżej 4,5% do 18% i powyżej 18% zawartości alkoholu podczas trwania imprezy Piknik „Jurandówka”.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Wydano 1 licencję na taksówkę.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1) Przyjęto 110 deklaracji w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2) Wysłano 14 wezwań ws złożenia wyjaśnień do złożonych deklaracji o wys. opłaty.
3) Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
4) Wysłano 10 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
5) Wysłano 20 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
6) Wysłano 2 postanowienia na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
7) Wystawiono 1 decyzję ws wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem do rejestru działalności regulowanej.
Zamówienia publiczne:
23 maja podpisano umowę na wykonanie zadania „Modernizacja przebudowa/rozbudowa/budowa sieci wodno – kanalizacyjnej na terenie miasta Szczytno”.
Część 1 – „Kanalizacja sanitarna i sieć wodociągowa osiedle Kochanowskiego - III ETAP”- ul. Tatarkiewicza i Rodziewiczówny. Wykonawca: BUDMAR Mariusz Budny, ul. Gwiaździsta 16, 06 – 323 Jednorożec, cena: 582.996,77 zł.
Część 2 – Kanalizacja sanitarna grawitacyjna, tłoczna oraz sieć wodociągowa na dz. nr 299, 307, 425/15, 425/18, 425/22 obręb 5, m. Szczytno, dz. nr 17 obręb 16 Nowe Gizewo, gm. Szczytno- ul. Wielbarska – ul. Pola. Wykonawca: j.w., cena: 1.485.649,12 zł.
Część 3 - Rozbudowa i przebudowa istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej wraz z budową przepompowni ścieków i złączem kablowym. Wykonawca: ZUW-M Spółka Jawna W. Olszewski, D. Zagożdżon Nowe Gizewo 9, 12-100 Szczytno, cena: 977.176,00 zł.
Termin wykonania zamówienia: 5 miesięcy.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 20 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów oraz 3 wnioski dot. sfinansowania sterylizacji i kastracji kotów wolno żyjących.
Sprawy podatkowe:
Wymiar podatku od osób fizycznych - wydano:
- 75 decyzji ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
- 6 decyzji ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
- 44 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego,
- 3 decyzje w sprawie wymiaru podatku rolnego,
Windykacja zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - wydano:
- 57 tytułów wykonawczych
- 42 postanowienia o zarachowaniu wpłaty
- 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku
Decyzji dot. podatku od nieruchomości od osób prawnych – wydano:
- 5 postanowień o zarachowaniu wpłaty
- 1 upomnienie
- 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku
Podatek od środków transportowych - wydano 1 wezwanie
Ulgi w spłacie podatków - wydano:
- 1 wezwanie
- 3 decyzje
- 2 zaświadczenia de minimis
Oświata:
Złożono wniosek o dofinansowanie wyposażenia stołówek szkolnych w ramach rządowego programu “Posiłek w szkole i w domu”.
Przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano umowę zlecenia na przeprowadzenie 1 czerwca na plaży miejskiej edukacyjnego pikniku rodzinnego “Rodzinnie, zdrowo i wesoło a uzależnieniom mówimy STOP”.
2. Zorganizowano 18 maja szkolenie dla pracowników socjalnych, dzielnicowych i pedagogów szkół dot. zmiany ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 49 decyzji ws stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Koordynacja Kampanii „Rowerowy Maj”.
3. Współorganizacja i promocja: szkolenia z obsługi urządzenia AED, gry miejskiej Escape Room "W 300-lecie gramy — Szczytno odkrywamy", Rajdu rowerowego "Odjazdowy bibliotekarz" i otwarcia „Biblioteki pod żaglami”, prelekcji Witolda Olbrysia "Historia szczycieńskiej pocztówki".
4. Współorganizacja obchodów 232. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
5. Współorganizacja otwarcia sezonu turystycznego - Wielkiej Majówki 2023 (Wielkie Grillowanie z Radiem Zet, wystawa „Zwierzę Mój Brat”, otwarcie sezonu żeglarskiego, Turniej Piłki Nożnej Pracowników Samorządowych i Służb Mundurowych o Puchar Burmistrza Miasta Szczytno, konkurs piosenki żeglarskiej „Szanteczka” dla dziecka”, rycerskie gry i zabawy, koncert zespołu Loka, Radosny patriotyzm z Harcerzami).
6. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno – rozpoczęcie konsultacji społecznych i organizacja spotkania konsultacyjnego.
7. Udział w obchodach 60-lecia powstania Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia i wpisanie Szkoły do Złotej Księgi Miasta Szczytno.
8. Organizacja III Szczycieńskiego Samorządowego Forum Przedsiębiorczości. Rozwój i Gospodarka.
9. Realizacja materiału audiowizualnego z Wielkiej Majówki przy współpracy z Telewizją Kopernik.
10. Koordynacja i promocja obchodów Dnia Dziecka.
11. Objęcie Honorowym Patronatem: Gali Rodzicielstwa Zastępczego organizowanej przez PCPR.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Otrzymano dofinansowanie zadania "Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem przy SP nr 2 w Szczytnie" ze środków Programu Olimpia – Program budowy przyszkolnych hal sportowych na 100-lecie pierwszych występów reprezentacji Polski na Igrzyskach Olimpijskich. Szacunkowa wartość zadania: 3,6 mln zł; Kwota wnioskowanych środków: 2,42 mln zł.
2. Otrzymano dofinansowanie utworzenia miejsc żłobkowych w ramach programu Maluch +. Planowane do utworzenia 48 miejsc. Przyznana kwota dofinansowania: 1.953.624,05 zł.
3. Realizacja zadania Przebudowa Stadionu przy ul. Śląskiej przy współudziale środków z programu Sportowa Polska 2021. (Dofinansowanie w 2023 r.: 1.000.000 zł).
4. Trwa realizacja zadania pn.: „Zamek Krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Podpisano umowy z wykonawcami. Kwota projektu: 710.823,23 zł w tym dofinansowanie (80%) 555.357,78 zł. Termin realizacji: grudzień 2023 r.
5. Złożono wniosek o dofinansowanie zadania "Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta Szczytno". Zakres rzeczowy: wymiana 220 opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne. Finansowanie z WFOŚiGW w ramach programu EKO-Luks: pożyczka: 155 tys. zł.; dotacja: 50 tys. zł.
Sprawy obywatelskie:
-
Zameldowano – 43
-
Wymeldowano – 13
-
Wydane dowody osobiste – 208
-
Wydano poświadczeń o zameldowaniu – 14
-
Udostępniono dane osobowe – 38
-
Usunięto niezgodności w programie ŹRÓDŁO – 305
-
Wszczęto postępowanie o wymeldowaniu – 1
-
Wydano decyzji o wymeldowaniu i umorzeniu - 1
-
Wysłano 11 zawiadomień o pozostawieniu wniosków o udostępnienie danych bez rozpatrzenia w związku z nieuzupełnieniem braków formalnych,
-
Wydano 2 decyzje o umorzeniu postępowania ws udostępnienia danych w związku z niewykazaniem w wyzn. terminie interesu prawnego w ich uzyskaniu,
-
Wydano 2 zaświadczenia o braku osób zameldowanych,
-
Zgłoszono wyjazd 7 osób za granicę,
-
Nadano 3 nr PESEL przy zameldow., wyrobieniu dowodu osobistego i na podst. odrębnych przepisów,
-
Złożono 1 wniosek ws przekazania danych kontaktowych i potw. profilu zaufanego w zw. z konfliktem na Ukrainie,
-
Przyjęto 4 zgłoszenia wyjazdu z terytorium Polski na okres powyżej 1 miesiąca obywatela Ukrainy,
-
Złożono 8 wniosków ws usunięcia niezgodności (odnośnie statusu UKR, nr paszportu, nr PESEL).
Rejestr wyborców:
-
Wszczęto 9 postępowań o wykreślenie z rejestru wyborców osób, które już nie zamieszkują pod adresem wskazanym we wniosku o wpisanie do rejestru,
-
Wydano 9 decyzji skreślających z rejestru wyborców m. Szczytna.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
-
Nowe wpisy - 10
-
Wznowienia- 14
-
Zawieszenie - 12
-
Zmiana - 31
-
Zakończenie – 10
Razem - 77
Urząd Stanu Cywilnego:
-
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego:
-
urodzenia: 27
-
małżeństwa: 7
-
zgony: 44
-
Liczba udzielonych ślubów:
-
w urzędzie: 3
-
poza urzędem: 1
-
Czynności materialno-techniczne: 7
-
Wydane odpisy: 416
-
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia: 26
-
Wzmianki dodatkowe w aktach s.c.: 30
-
Przypiski w aktach s.c.: 169
-
Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego: 224
-
Wydane decyzje ws. imion i nazwisk: 1
-
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego: 6
-
Nadane numery PESEL: 24
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
(-) Burmistrz
Krzysztof Mańkowski
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy Burmistrza 25.04.2023 - 25.05.2023 (ODT, 34.60Kb) | 2023-05-31 09:16:55 | 3 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
31 maj 2023
Osoba dodająca informacje
Daniel Majewski Data publikacji:
31 maj 2023, godz. 09:16
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:00