Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 26.08-26.09.2023 r.

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 26.08.2023 r. do 26.09.2023 r.

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • Ogłoszenia o przetargach – 1

  • Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1

  • Akty notarialne – 1

2. Podział nieruchomości:

  • Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 1

  • Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskich – 1

  • Decyzje zatwierdzające podział nieruchomości prywatnych – 2

  • Decyzje zatwierdzające podział nieruchomości miejskich – 2

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć telekomunikacyjna – 1

  • sieć energetyczna – 1

  • kanalizacja deszczowa – 1

2. Służebność przesyłu i gruntowa:

2.1. zawarto porozumienie na cele budowlane:

  • sieć elektroenergetyczna – 1

  • sieć gazowa – 1

3. Numeracja nieruchomości – 2

4. Zespół uzgadniania dokumentacji – 1

4.Dzierżawa, najem , użyczenie:

a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:

Warzywno – ogrodnicze

Garażowe

Parking

Składowe

Kulturalno - rozrywkowe

Obsługa komunikacyjna

Teren zielony

1

2

1

1

1

1

1

  • rozłożenie na raty miesięczne opłaty za bezumowne korzystanie z cz. dz. miejskiej oznaczonej nr 402/4 o pow. 10 m2 ul. Żeromskiego wykorzystywanej celem usytuowania samochodu do sprzedaży artykułów spożywczych,

  • wyrażenie zgody na postawienie wiaty śmietnikowej na cz. dz. nr 37/14 ul. Kętrzyńskiego o pow. 17 m2 przez Wspólnotę Mieszkaniową ul. Kętrzyńskiego 3,

  • rozwiązanie umowy najmu garażu o pow. 16 m2 ul. Pasymska 13 nr 5 za porozumieniem stron z dniem 31 października 2023 r.,

  • użyczenie cz. dz.: nr 238/23 o pow. 149 m2, 238/24 o pow. 850 m2 , 238/26 o pow. 724 m2 ul. Sobieszczańskiego na 3 mies. pod zaplecze budowy budynku wielorodzinnego.

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokali mieszkalnych ul. Kochanowskiego 10/1, ul. Dąbrowskiego 4/11.

2. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.

3. Wystawiono 2 zaświadczenia potwierdzające spłatę należności z tyt. przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.

4. Wywieszono 1 wykaz nieruchomości miejskich przeznaczonych do zbycia.

Gospodarka lokalami mieszkalnymi:

1. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: 1.

2. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: 2.

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 3.

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:

29

Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

2

Wyrysy i wypisy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

6

Wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu

Warunki zabudowy:

4

  • Budowa dwóch budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących wraz z niezbędnymi przyłączami infrastruktury technicznej

  • Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa istniejącego budynku mieszkalnego

  • Przebudowa, rozbudowa istniejącego budynku handlowo-usługowego wraz z przebudową infrastruktury

  • Plac zabaw dla potrzeb żłobka w budynku Przedszkola Miejskiego nr 3 „Promyczek”

Inwestycji celu publicznego:

2

  • Budowa zewnętrznej infrastruktury sportowej wraz z niezbędnymi przyłączami infrastruktury technicznej

  • Przebudowa linii 15 kV napowietrznej na kablową

 M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Placem Juranda i Jeziorem Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.

Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.

Ochrona środowiska:

1. Wydano 4 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.

2. Przyjęto 10 zgłoszeń dot. wycinki na nieruchom. przezn. na cele mieszkaniowe osób fizycznych.

3. Zawarto 5 umów na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach gminnego programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.

Inne:

Przyjęto 1 deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

Zajęcie pasa drogowego - wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

6

2.

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej

4

3.

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót

6

4.

Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości

4

5.

Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

1

RAZEM

21

Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:

Wydano 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.

Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:

Wydano 1 licencję na taksówkę. Wydano 2 wypisy z licencji w związku ze zmianą pojazdów.

Gospodarka odpadami komunalnymi:

  1. Przyjęto 107 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

  2. Wysłano 12 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji
    o wysokości opłaty.

  3. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.

  4. Wysłano 9 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.

  5. Wysłano 12 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.

  6. Wystawiono 4 decyzje naliczające podwójną opłatę.

  7. Wysłano 4 wezwania do działalności gospodarczych ws przedstawienia kopii podpisanej umowy oraz potwierdzenia opłaty.

Zamówienia publiczne - ogłoszono postępowania o udzielenie zamówienia:

1. W dniu 5 września podpisano umowę na zadanie: „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta Szczytno”.Wykonawca: Daniel Olender Usługi, ul. Kościelna 7,12-140 Świętajno. Cena: 188.100 zł. Termin wykonania zamówienia: 20 dni roboczych.

2. W dniu 6 września podpisano umowę na zadanie: „Adaptacja obiektów MP 3 „Promyczek” w Szczytnie na potrzeby Żłobka Miejskiego”- ETAP I. Wykonawca: RANTECH Sp. z o. o., Gutkowo 80A, 11-041 Olsztyn. Cena: 586.703,59 zł. Termin wykonania zamówienia: 2 miesiące.

3. W dniu 22 września podpisano umowę na zadanie: „Adaptacja obiektów MP 3 „Promyczek” w Szczytnie na potrzeby Żłobka Miejskiego”- plac zabaw. Wykonawca: DR SPIL POLSKA Marcin Kozubek, ul. Jana Pietrusińskiego 14, 40-842 Katowice. Cena: 161.900 zł. Termin wykonania zamówienia: 30 dni.

4. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia: „Remont ul. Boh. Westerplatte w Szczytnie”. Otwarcie ofert: 22.09.2023 r. Liczba – 2. Wykonawca: Usługi Drogowo-Budowlane As-Drog Sp. z o. o., ul. Gałczyńskiego 37/6, 10-089 Olsztyn. Cena: 384.901,94 zł. Termin wykonania zamówienia: 35 dni, licząc od podpisania umowy (planowany termin podpisania umowy do 10.10.2023 r.).

Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 roku:

Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.

Sprawy podatkowe:

1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano: 69 decyzji ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 3 decyzje ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, 17 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.

2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano: 1 tytuł wykonawczy, 20 postanowień o zarachowaniu wpłaty.

3. W ramach decyzji dotyczącej podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano: 2 postanowienia o zrachowaniu wpłaty, 2 tytuły wykonawcze, 7 upomnień, 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku.

4. Ws podatku od środków transportowych wydano: 1 wezwanie, 10 upomnień.

5. W ramach ulgi w spłacie podatków wydano: 1 wezwanie, 1 przekazanie zgodnie z właściwością, 1 decyzję.

6. Ws postępowania dot. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: 3 decyzje.

Oświata:

1. Zarejestrowano Niepubliczne Przedszkole “Siódme Niebo”, ul. Warszawska 1.

2. Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty sprawozdanie z realizacji zadań związanych z Rządowym programem rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno– komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „AKTYWNA TABLICA” - edycja 2022.

3. Podpisano umowę z Ministrem Cyfryzacji na przekazanie komputerów przenośnych typu laptop, które otrzymają uczniowie klas IV.

Pomoc materialna dla uczniów:

Wydano 15 decyzji ws stypendium szkolnego.

Promocja i rozwój gospodarczy:

1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

2. Współorganizacja wydarzeń z cyklu Letnie Granie Szczytno 2023: 300 motocykli na 300-lecie nadania praw miejskich, Dance Party w rytmach Disco Polo, Kulturalnie, naukowo, sportowo, Szczytno Wakacjami Malowane.

3. Współorganizacja i promocja: Tygodnia Pozytywnych Inicjatyw w Kościele Chrześcijan Baptystów, Biegu o Buzdygan Komendanta – Rektora Akademii Policji, Narodowego Czytania 2023, V Międzynarodowego Pleneru Malarskiego pn. „300 lat Miasta Szczytno”, wystawy poplenerowej w MDK, obchodów Dnia Krajowej Administracji Skarbowej.

4. Zakończenie etapu weryfikacji formalnej projektów zgłoszonych podczas I naboru do Budżetu Obywatelskiego Miasta Szczytno na rok 2024 i ogłoszenie drugiego naboru.

5. Upamiętnienie 84. rocznicy wybuchu II wojny światowej i złożenie kwiatów pod pomnikiem Orła Białego.

6. Udział w uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego w SP nr 3.

7. Akcja promocyjna związana z opracowaniem planu lekcji dla dzieci wraz z informacją dot. 300-lecia nadania praw miejskich.

8. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno-przyg. uchwały ws wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.

9. Wystawienie stoiska promocyjnego podczas Pikniku Love Rower w Olsztynie.

10. Promocja i współorganizacja wydarzeń w ramach Tygodnia Cittaslow.

11. Wpis do Złotej Księgi Miasta Szczytno – Restauracja „Zacisze” 25 lat.

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Zakończono realizację zadania: "Przebudowa ul Broniewskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 932.189 zł.

2. Podpisano umowę o dofinansowanie zadania: "Remont ul. Bohaterów Westerplatte w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146 zł.

3. Otrzymano promesę wstępną na dofinansowanie zadania: Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansowanie: 3.136.000 zł.

4. Otrzymano promesę wstępną na dofinansowanie zadania: "Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansowanie: 2.000.000 zł.

5. Trwa realizacja zadania: "Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego." dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 4.335.000 zł.

6. Trwa realizacja zadania: "Modernizacja przebudowa/rozbudowa/budowa sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie miasta Szczytno." Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2.984.905,45 zł.

7. Trwa realizacja zadania: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Kwota dofinansowania: UE: 499.822 zł, BP: 55.535,78 zł. Przewidywany termin zakończenia: październik 2023 r.

8. Trwa realizacja zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” w Szczytnie z siedzibą przy ulicy Marii Konopnickiej 72 w Szczytnie”. Kwota dofinansowania z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.

9. Trwa realizacja zadania: „Dostosowanie budynku UM w Szczytnie jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie ze środków PFRON: 5.022,17 zł.

10. Trwa realizacja zadania: Przebudowa Stadionu LA przy ul. Śląskiej w Szczytnie wariant 400 m – obiekt certyfikowany. Dofinansowanie z programu Sportowa Polska: 2.500.000 zł w tym dofinansowanie w roku 2023 r.: 1.170.985 zł.

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

12

23

229

13

36

300

Postępowanie administracyjne

Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu

                         Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu

3

1

  • zgłoszono wyjazd 1 osoby za granicę,

  • wydano 7 zaświadczeń o braku osób zameldowanych,

  • nadano 12 numerów PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów,

  • złożono 3 wnioski ws. usunięcia niezgodności (status UKR, nr paszportu, nr PESEL),

  • nadano 1 nr PESEL obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem wojennym,

  • sporządzono 1 wykaz z ewid. ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych,

  • wydano 66 zaświadczeń o prawie do głosowania,

  • załatwiono 54 wnioski o zmianę miejsca głosowania,

  • wydano 9 decyzji o ujęciu w stałym obwodzie głosowania,

  • wydano 1 decyzję o odmowie ujęcia w stałym obwodzie głosowania.

 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

8

6

16

15

11

56

 

Urząd Stanu Cywilnego

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
informacja-o-pracy-burmistrza-cyf(1) (ODT, 45.18Kb) 2023-09-28 10:55:56 2
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Mańkowski

Data wytworzenia:
29 wrz 2023

Osoba dodająca informacje

Wiktoria Nowak

Data publikacji:
29 wrz 2023, godz. 09:05

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:00