Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 26.08-26.09.2023 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 26.08.2023 r. do 26.09.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach – 1
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1
-
Akty notarialne – 1
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 1
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskich – 1
-
Decyzje zatwierdzające podział nieruchomości prywatnych – 2
-
Decyzje zatwierdzające podział nieruchomości miejskich – 2
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: |
2.1. zawarto porozumienie na cele budowlane: |
|
|
3. Numeracja nieruchomości – 2 |
4. Zespół uzgadniania dokumentacji – 1 |
4.Dzierżawa, najem , użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno – ogrodnicze |
Garażowe |
Parking |
Składowe |
Kulturalno - rozrywkowe |
Obsługa komunikacyjna |
Teren zielony |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
-
rozłożenie na raty miesięczne opłaty za bezumowne korzystanie z cz. dz. miejskiej oznaczonej nr 402/4 o pow. 10 m2 ul. Żeromskiego wykorzystywanej celem usytuowania samochodu do sprzedaży artykułów spożywczych,
-
wyrażenie zgody na postawienie wiaty śmietnikowej na cz. dz. nr 37/14 ul. Kętrzyńskiego o pow. 17 m2 przez Wspólnotę Mieszkaniową ul. Kętrzyńskiego 3,
-
rozwiązanie umowy najmu garażu o pow. 16 m2 ul. Pasymska 13 nr 5 za porozumieniem stron z dniem 31 października 2023 r.,
-
użyczenie cz. dz.: nr 238/23 o pow. 149 m2, 238/24 o pow. 850 m2 , 238/26 o pow. 724 m2 ul. Sobieszczańskiego na 3 mies. pod zaplecze budowy budynku wielorodzinnego.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 2 wnioski ws sprzedaży lokali mieszkalnych ul. Kochanowskiego 10/1, ul. Dąbrowskiego 4/11.
2. Wystawiono 1 zaświadczenie na wykreślenie hipoteki za lokal mieszkalny.
3. Wystawiono 2 zaświadczenia potwierdzające spłatę należności z tyt. przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.
4. Wywieszono 1 wykaz nieruchomości miejskich przeznaczonych do zbycia.
Gospodarka lokalami mieszkalnymi:
1. Skierowano do zawarcia umowy najmu po spłacie zaległości: 1.
2. Wyrażono zgodę na uregulowanie w ratach należności związanych z wynajmowaniem mieszkania: 2.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 3.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
29 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
2 |
Wyrysy i wypisy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
|
6 |
Wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
Warunki zabudowy: |
||
4 |
|
|
Inwestycji celu publicznego: |
||
2 |
|
M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ulicami Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Placem Juranda i Jeziorem Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.
Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ulic Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 4 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 10 zgłoszeń dot. wycinki na nieruchom. przezn. na cele mieszkaniowe osób fizycznych.
3. Zawarto 5 umów na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w budynkach lub lokalach mieszkalnych w ramach gminnego programu Czyste Powietrze – Warto Dbać.
Inne:
Przyjęto 1 deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego - wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
6 |
2. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
4 |
3. |
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
6 |
4. |
Zezwolenie na lokalizację zjazdu do nieruchomości |
4 |
5. |
Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
21 |
Zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu:
Wydano 1 zezwolenie na sprzedaż napojów alkoh. przezn. do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Wydano 1 licencję na taksówkę. Wydano 2 wypisy z licencji w związku ze zmianą pojazdów.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
Przyjęto 107 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
Wysłano 12 wezwań ws złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji
o wysokości opłaty. -
Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
-
Wysłano 9 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
Wysłano 12 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
-
Wystawiono 4 decyzje naliczające podwójną opłatę.
-
Wysłano 4 wezwania do działalności gospodarczych ws przedstawienia kopii podpisanej umowy oraz potwierdzenia opłaty.
Zamówienia publiczne - ogłoszono postępowania o udzielenie zamówienia:
1. W dniu 5 września podpisano umowę na zadanie: „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta Szczytno”.Wykonawca: Daniel Olender Usługi, ul. Kościelna 7,12-140 Świętajno. Cena: 188.100 zł. Termin wykonania zamówienia: 20 dni roboczych.
2. W dniu 6 września podpisano umowę na zadanie: „Adaptacja obiektów MP 3 „Promyczek” w Szczytnie na potrzeby Żłobka Miejskiego”- ETAP I. Wykonawca: RANTECH Sp. z o. o., Gutkowo 80A, 11-041 Olsztyn. Cena: 586.703,59 zł. Termin wykonania zamówienia: 2 miesiące.
3. W dniu 22 września podpisano umowę na zadanie: „Adaptacja obiektów MP 3 „Promyczek” w Szczytnie na potrzeby Żłobka Miejskiego”- plac zabaw. Wykonawca: DR SPIL POLSKA Marcin Kozubek, ul. Jana Pietrusińskiego 14, 40-842 Katowice. Cena: 161.900 zł. Termin wykonania zamówienia: 30 dni.
4. Ogłoszono postępowanie o udzielenie zamówienia: „Remont ul. Boh. Westerplatte w Szczytnie”. Otwarcie ofert: 22.09.2023 r. Liczba – 2. Wykonawca: Usługi Drogowo-Budowlane As-Drog Sp. z o. o., ul. Gałczyńskiego 37/6, 10-089 Olsztyn. Cena: 384.901,94 zł. Termin wykonania zamówienia: 35 dni, licząc od podpisania umowy (planowany termin podpisania umowy do 10.10.2023 r.).
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 3 wnioski ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano: 69 decyzji ws wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 3 decyzje ws wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, 17 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego.
2. W ramach postępowania windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wydano: 1 tytuł wykonawczy, 20 postanowień o zarachowaniu wpłaty.
3. W ramach decyzji dotyczącej podatku od nieruchomości – osoby prawne wydano: 2 postanowienia o zrachowaniu wpłaty, 2 tytuły wykonawcze, 7 upomnień, 1 zaświadczenie o niezaleganiu w podatku.
4. Ws podatku od środków transportowych wydano: 1 wezwanie, 10 upomnień.
5. W ramach ulgi w spłacie podatków wydano: 1 wezwanie, 1 przekazanie zgodnie z właściwością, 1 decyzję.
6. Ws postępowania dot. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: 3 decyzje.
Oświata:
1. Zarejestrowano Niepubliczne Przedszkole “Siódme Niebo”, ul. Warszawska 1.
2. Sporządzono i przesłano Kuratorowi Oświaty sprawozdanie z realizacji zadań związanych z Rządowym programem rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno– komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „AKTYWNA TABLICA” - edycja 2022.
3. Podpisano umowę z Ministrem Cyfryzacji na przekazanie komputerów przenośnych typu laptop, które otrzymają uczniowie klas IV.
Pomoc materialna dla uczniów:
Wydano 15 decyzji ws stypendium szkolnego.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Współorganizacja wydarzeń z cyklu Letnie Granie Szczytno 2023: 300 motocykli na 300-lecie nadania praw miejskich, Dance Party w rytmach Disco Polo, Kulturalnie, naukowo, sportowo, Szczytno Wakacjami Malowane.
3. Współorganizacja i promocja: Tygodnia Pozytywnych Inicjatyw w Kościele Chrześcijan Baptystów, Biegu o Buzdygan Komendanta – Rektora Akademii Policji, Narodowego Czytania 2023, V Międzynarodowego Pleneru Malarskiego pn. „300 lat Miasta Szczytno”, wystawy poplenerowej w MDK, obchodów Dnia Krajowej Administracji Skarbowej.
4. Zakończenie etapu weryfikacji formalnej projektów zgłoszonych podczas I naboru do Budżetu Obywatelskiego Miasta Szczytno na rok 2024 i ogłoszenie drugiego naboru.
5. Upamiętnienie 84. rocznicy wybuchu II wojny światowej i złożenie kwiatów pod pomnikiem Orła Białego.
6. Udział w uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego w SP nr 3.
7. Akcja promocyjna związana z opracowaniem planu lekcji dla dzieci wraz z informacją dot. 300-lecia nadania praw miejskich.
8. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno-przyg. uchwały ws wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
9. Wystawienie stoiska promocyjnego podczas Pikniku Love Rower w Olsztynie.
10. Promocja i współorganizacja wydarzeń w ramach Tygodnia Cittaslow.
11. Wpis do Złotej Księgi Miasta Szczytno – Restauracja „Zacisze” 25 lat.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Zakończono realizację zadania: "Przebudowa ul Broniewskiego w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 932.189 zł.
2. Podpisano umowę o dofinansowanie zadania: "Remont ul. Bohaterów Westerplatte w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146 zł.
3. Otrzymano promesę wstępną na dofinansowanie zadania: Budowa/rozbudowa/przebudowa/remont niektórych parkingów na terenie miasta Szczytno" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansowanie: 3.136.000 zł.
4. Otrzymano promesę wstępną na dofinansowanie zadania: "Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 10 w Szczytnie" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansowanie: 2.000.000 zł.
5. Trwa realizacja zadania: "Budowa/rozbudowa cmentarza komunalnego." dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 4.335.000 zł.
6. Trwa realizacja zadania: "Modernizacja przebudowa/rozbudowa/budowa sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie miasta Szczytno." Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: 2.984.905,45 zł.
7. Trwa realizacja zadania: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Kwota dofinansowania: UE: 499.822 zł, BP: 55.535,78 zł. Przewidywany termin zakończenia: październik 2023 r.
8. Trwa realizacja zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” w Szczytnie z siedzibą przy ulicy Marii Konopnickiej 72 w Szczytnie”. Kwota dofinansowania z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.
9. Trwa realizacja zadania: „Dostosowanie budynku UM w Szczytnie jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie ze środków PFRON: 5.022,17 zł.
10. Trwa realizacja zadania: Przebudowa Stadionu LA przy ul. Śląskiej w Szczytnie wariant 400 m – obiekt certyfikowany. Dofinansowanie z programu Sportowa Polska: 2.500.000 zł w tym dofinansowanie w roku 2023 r.: 1.170.985 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
12 |
23 |
229 |
13 |
36 |
300 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
3 |
1 |
-
zgłoszono wyjazd 1 osoby za granicę,
-
wydano 7 zaświadczeń o braku osób zameldowanych,
-
nadano 12 numerów PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów,
-
złożono 3 wnioski ws. usunięcia niezgodności (status UKR, nr paszportu, nr PESEL),
-
nadano 1 nr PESEL obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem wojennym,
-
sporządzono 1 wykaz z ewid. ludności na potrzeby instytucji i organów samorządowych,
-
wydano 66 zaświadczeń o prawie do głosowania,
-
załatwiono 54 wnioski o zmianę miejsca głosowania,
-
wydano 9 decyzji o ujęciu w stałym obwodzie głosowania,
-
wydano 1 decyzję o odmowie ujęcia w stałym obwodzie głosowania.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
8 |
6 |
16 |
15 |
11 |
56 |
Urząd Stanu Cywilnego
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
informacja-o-pracy-burmistrza-cyf(1) (ODT, 45.18Kb) | 2023-09-28 10:55:56 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
29 wrz 2023
Osoba dodająca informacje
Wiktoria Nowak Data publikacji:
29 wrz 2023, godz. 09:05
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:00