Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 26.10-22.11.2023 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 26.10.2023 r. do 22.11.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 3
-
Zorganizowane przetargi – 1
-
Akty notarialne – 1
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 3
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskich – 4
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości prywatnych – 5
-
Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości miejskiej – 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu |
|
3. Zawarto akty notarialn służebności – 3 akty |
4. Numeracja nieruchomości – 5 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji – 1 |
4.Dzierżawa, najem , użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Warzywno-ogrodnicze |
Garażowe |
Składowe |
Teren zielony |
Pawilon handlowy |
Pasieka |
9 |
6 |
4 |
2 |
1 |
1 |
-
wydano decyzję stwierdzającą nabycie przez Polski Związek Działkowców Stowarzyszenie Ogrodowe w Warszawie prawa użytkowania nieruchomości gruntowej oznaczonej w ewidencji gruntów ul. Pasymskiej jako dz. nr 209/2 o pow. 1,1368 ha, na której funkcjonuje ROD „LENPOL”.
Negatywnie rozpatrzono wniosek o:
-
wydzierżawienie cz. dz. nr 117/9 ul. Krótka pod lokalizację wiaty śmietnikowej na odpady komunalne Wspólnot Mieszk. przy ul. Krótkiej 3 i ul. Kochanowskiego 10,
-
wniosek o wydzierżawienie cz. dz. nr 339/8 ul. Barczewskiego pod lokalizację wiaty śmietnikowej na odpady komunalne dla Wspólnot Mieszk. Barczewskiego 1.
Gospodarka lokalami użytkowymi - wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lok. użytkow.:
1. pow. 167,42m² ul. Boh. Westerplatte 12/25, ze stawką czynszu: 8,49zł/m-c/netto, na okres 3 lat – sklep/hurtownia.
2. pow. 387,10m² ul. Boh. Westerplatte 12/26-27, ze stawką czynszu: 8,49zł/m-c/netto, na okres 3 lat – sklep/hurtownia.
3. pow. 29,44m² ul. 1 Maja 6/6a, ze stawką czynszu: 20,26zł/m-c/netto, na okres 3 lat - usługi krawieckie.
4. pow. 25,40m² ul. Barczewskiego 1A, ze stawką czynszu: 18,18zł/m²/m-c/netto, od 1.11.2023r. na okres 3 lat – partia polit.
5. pow. 51,00m² ul. Barczewskiego 1A w Szczytnie, ze stawką czynszu: 18,18zł/m²/m-c/netto, na okres: od 1.11.2023 r. do 31.10.2026 r. - Biuro Poselskie (dwie umowy).
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
20 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
2 |
Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: |
|
Warunki zabudowy: |
||
3 |
Budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego wraz z niezbędnymi przyłączami infrastruktury technicznej. |
|
Inwestycji celu publicznego: |
||
1 |
Przebudowie i zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku gospodarczego zlokalizowanego przy ul. Łomżyńskiej 3 w Szczytnie (Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej). |
M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.
Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 2 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 4 zgłoszenia dot. wycinki na nieruchom. przezn. na cele mieszk. osób fizycznych.
Inne:
- przyjęto 3 wnioski na dotację celową na wymianę źródła ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać,
-
przyjęto 4 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego - wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
1 |
2. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
3 |
RAZEM |
4 |
Sieć kanalizacji deszczowej:
Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 1.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :
1. Wydano 10 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
2. Wydano 9 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
1. Przyjęto 120 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.
2. Wysłano 5 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji
o wysokości opłaty.
3. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.
4. Wysłano 6 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
5. Wysłano 1 postanowienie na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
6. Wysłano 13 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.
7. Wystawiono 7 decyzji naliczających podwójną opłatę za brak segregacji odpadów.
8. Wystawiono 337 upomnień dot. opłaty.
9. Kontrola działalności regulowanej firma REMONDIS WARMIA-MAZURY Sp. z o.o.
Zamówienia publiczne - ogłoszono postępowania o udzielenie zamówienia:
1. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Miejskiej Szczytno” na lata 2024-2025. Termin otwarcia ofert dodatkowych nastąpi: 23.11.2023 r.
2. „Świadczenie kompleksowej obsługi pocztowej w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek i paczek oraz ich ewentualnych zwrotów” na okres 24 miesięcy od 01.01.2024 r. Termin otwarcia ofert nastąpił: 09.11.2023 r. Wykonawca: Poczta Polska S. A., ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa. Cena: 396.996,50 zł.
3. 21.11.2023 r. podpisano umowę na „Odbiór odpadów komunalnych na terenu miasta Szczytno”. Wykonawca: REMONDIS WARMIA – MAZURY Sp. z o. o. ul. Partyzantów 3,10-522 Olsztyn. Cena: 2.469.852 zł brutto. Termin: 01.01.2024 r. - 31.12.2024 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 r.:
Rozp. pozytywnie 6 wniosków ws dofinansow. zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano: 54 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchom. od osób fizycznych, 4 decyzje ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, 99 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego, 1 decyzję ws. wymiaru podatku rolnego, 1 zaświadczenie ws. podatkowych.
2. W ramach postępow. windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchom. od osób fizycznych wydano: 26 tyt. wykonawczych, 31 postanowień o zarachowaniu wpłaty.
3. W ramach decyzji dot. podatku od nieruchom. – osoby prawne wydano: 1 zaśw. o niezaleganiu, 1 tyt. wykonawczy, 4 upomnienia.
4. Ws. podatku od środków transportowych wydano: 1 upomnienie.
5. W ramach ulgi w spłacie podatków wydano: 1 decyzję, 2 zaświadczenia.
6. Ws. opłaty za przekształcenie wydano: 25 upomnień, 9 tyt. wykonawczych.
Oświata:
1. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.
2. Wydano 3 decyzje ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
3. Złożono wniosek o wsparcie w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.
Pomoc materialna dla uczniów:
1. Wydano 4 decyzje ws stypendium szkolnego.
2. Wypłacono 55 uczniom dofinansow. w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym do zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.
W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii:
1. Podpisano umowę na przeprowadzenie w dn. 21-24.11.2023 r. czterech edycji programu profilaktyczno-edukacyjnego dla dzieci z czterech przedszkoli miejskich.
2. Podpisano umowy na dostarczenie techniki scenicznej, karuzeli weneckiej oraz na wyk. koncertów kolęd i pastorałek przez kapelę góralską i Natalię Pławską, podczas VI Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego 9.12.2023 r. na dziedzińcu Ratusza.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Wystawienie stoiska promocyjnego podczas Konferencji Turystycznej „Opowiedz warmińsko-mazurskie” i przedstawienie prezentacji dotyczącej Szczytna.
3. Współorganizacja i promocja: wystawy „Życie kulturalne Szczytna w latach 1945-1999”, Złotych i Diamentowych Godów, cyklu „Dawno temu w Szczytnie...”, „Babskiego Motania”, spotkań autorskich z Anną Podsiadło i Agnieszką Olejnik, rozgrywek sportowych „Ze sportem nam do twarzy”, VIII Biegu Charytatywnego na rzecz dzieci chorych na nowotwory.
4. Budżet Obywatelski Miasta Szczytno na rok 2024 II nabór – głosowanie i liczenie głosów.
5. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno – ogłoszenie naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych.
6. Udział w Obchodach Narodowego Święta Niepodległości 11 listopada.
7. Rozdanie nagród w konkursie plastycznym „Herb Miasta Szczytno”.
8. Udział w I Zjeździe Hufca ZHP Mazurskiego.
9. Objęcie honorowym patronatem: turnieju piłki nożnej "Przedszkole strzela gole", międzyprzedszkolnego konkursu „Świąteczne Fantazje III”, Koncertu zespołu „Czerwone Gitary”.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. Zakończono rzeczową realizację zadania: Przebudowa Stadionu LA przy ul. Śląskiej w Szczytnie wariant 400 m – obiekt certyfikowany. Dofinansowanie z programu Sportowa Polska: 2.500.000 zł w tym dofinansowanie w roku 2023 r.: 170.985 zł.
3. Zakończono rzeczową realizację zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” w Szczytnie z siedzibą przy ulicy Marii Konopnickiej 72 w Szczytnie”. Kwota dofinansowania z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.
4. Trwa realizacja zadania: „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie ze środków PFRON: 5.022,17 zł.
5. Trwa realizacja zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146 zł.
6. Zrealizowano zadanie: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Szczytno. Dofinansowanie z programu EKO-LUKS: Dotacja: 50.000 zł, Pożyczka: 138.100 zł.
7. Otrzymano dofinansowanie zadania: „Przebudowa drogi gminnej nr 214042N - ul. Orzeszkowej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 459.423,78 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
47 |
13 |
141 |
15 |
44 |
45 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
1 |
2 |
-
wydano 8 zaświadczeń o braku osób zameldowanych,
-
wydano 2 decyzje o odmowie udostępnienia danych z rejestru PESEL,
-
przyjęto 15 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL,
-
nadano 4 numery PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów,
-
nadano 1 nr PESEL obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem wojennym.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
12 |
2 |
21 |
20 |
11 |
66 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego |
Liczba udzielonych ślubów |
Czynności Materialno-Techniczne |
Wydane odpisy |
Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia |
Wzmianki dodatkowe w aktach s. c. |
Przypiski w aktach s. c. |
Migracje aktów do Rejestru Stanu Cywilnego |
Wydane decyzja w sprawie imion i nazwisk |
Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego |
Nadanie numeru PESEL |
Urodzenia: 22 |
W Urzędzie: 6 -------- poza Urzędem: - |
14 |
360 |
19 |
44 |
115 |
168 |
2 |
7 |
15 |
Małżeństwa: 4 |
||||||||||
Zgony: 28 |
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Informacja o pracy BM - październik 2023 (ODT, 35.36Kb) | 2023-11-27 10:43:39 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
27 lis 2023
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Kaca Data publikacji:
27 lis 2023, godz. 10:43
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 09:59