Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 26.10-22.11.2023 r.

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 26.10.2023 r. do 22.11.2023 r.

 

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 3

  • Zorganizowane przetargi – 1

  • Akty notarialne – 1

2. Podział nieruchomości:

  • Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 3

  • Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskich – 4

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości prywatnych – 5

  • Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości miejskiej – 1

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć energetyczna – 1

  • sieć gazowa – 1

2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto porozumienia w sprawie służebności przesyłu

  • sieć elektroenergetyczna – 1

3. Zawarto akty notarialn służebności – 3 akty

4. Numeracja nieruchomości – 5

5. Zespół uzgadniania dokumentacji – 1

4.Dzierżawa, najem , użyczenie:

a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:

Warzywno-ogrodnicze

Garażowe

Składowe

Teren zielony

Pawilon handlowy

Pasieka

9

6

4

2

1

1

  • wydano decyzję stwierdzającą nabycie przez Polski Związek Działkowców Stowarzyszenie Ogrodowe w Warszawie prawa użytkowania nieruchomości gruntowej oznaczonej w ewidencji gruntów ul. Pasymskiej jako dz. nr 209/2 o pow. 1,1368 ha, na której funkcjonuje ROD „LENPOL”.

    Negatywnie rozpatrzono wniosek o:

  • wydzierżawienie cz. dz. nr 117/9 ul. Krótka pod lokalizację wiaty śmietnikowej na odpady komunalne Wspólnot Mieszk. przy ul. Krótkiej 3 i ul. Kochanowskiego 10,

  • wniosek o wydzierżawienie cz. dz. nr 339/8 ul. Barczewskiego pod lokalizację wiaty śmietnikowej na odpady komunalne dla Wspólnot Mieszk. Barczewskiego 1.

     

Gospodarka lokalami użytkowymi - wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu lok. użytkow.:

1. pow. 167,42m² ul. Boh. Westerplatte 12/25, ze stawką czynszu: 8,49zł/m-c/netto, na okres 3 lat – sklep/hurtownia.

2. pow. 387,10m² ul. Boh. Westerplatte 12/26-27, ze stawką czynszu: 8,49zł/m-c/netto, na okres 3 lat – sklep/hurtownia.

3. pow. 29,44m² ul. 1 Maja 6/6a, ze stawką czynszu: 20,26zł/m-c/netto, na okres 3 lat - usługi krawieckie.

4. pow. 25,40m² ul. Barczewskiego 1A, ze stawką czynszu: 18,18zł/m²/m-c/netto, od 1.11.2023r. na okres 3 lat – partia polit.

5. pow. 51,00m² ul. Barczewskiego 1A w Szczytnie, ze stawką czynszu: 18,18zł/m²/m-c/netto, na okres: od 1.11.2023 r. do 31.10.2026 r. - Biuro Poselskie (dwie umowy).

 

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:

20

Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

2

Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu:

Warunki zabudowy:

3

Budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego wraz z niezbędnymi przyłączami infrastruktury technicznej.

Inwestycji celu publicznego:

1

Przebudowie i zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku gospodarczego zlokalizowanego przy ul. Łomżyńskiej 3 w Szczytnie (Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej).

 M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.

Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.

 

Ochrona środowiska:

1. Wydano 2 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.

2. Przyjęto 4 zgłoszenia dot. wycinki na nieruchom. przezn. na cele mieszk. osób fizycznych.

 

Inne:

  • przyjęto 3 wnioski na dotację celową na wymianę źródła ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać,
  • przyjęto 4 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

 

Zajęcie pasa drogowego - wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

1

2.

Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót

3

RAZEM

4

 

Sieć kanalizacji deszczowej:

Wydano warunki przyłączeniowe do sieci kanalizacji deszczowej – 1.

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych :

1. Wydano 10 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

2. Wydano 9 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

 

Gospodarka odpadami komunalnymi:

1. Przyjęto 120 deklaracji w sprawie wysokości opłaty.

2. Wysłano 5 wezwań w sprawie złożenia wyjaśnień w zakresie złożonych deklaracji
o wysokości opłaty.

3. Wysłano 1 wezwanie do złożenia deklaracji o wysokości opłat.

4. Wysłano 6 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.

5. Wysłano 1 postanowienie na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.

6. Wysłano 13 zawiadomień w sprawie nadpłat w opłacie.

7. Wystawiono 7 decyzji naliczających podwójną opłatę za brak segregacji odpadów.

8. Wystawiono 337 upomnień dot. opłaty.

9. Kontrola działalności regulowanej firma REMONDIS WARMIA-MAZURY Sp. z o.o.

 

Zamówienia publiczne - ogłoszono postępowania o udzielenie zamówienia:

1. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Miejskiej Szczytno” na lata 2024-2025. Termin otwarcia ofert dodatkowych nastąpi: 23.11.2023 r.

2. „Świadczenie kompleksowej obsługi pocztowej w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek i paczek oraz ich ewentualnych zwrotów” na okres 24 miesięcy od 01.01.2024 r. Termin otwarcia ofert nastąpił: 09.11.2023 r. Wykonawca: Poczta Polska S. A., ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa. Cena: 396.996,50 zł.

3. 21.11.2023 r. podpisano umowę na „Odbiór odpadów komunalnych na terenu miasta Szczytno”. Wykonawca: REMONDIS WARMIA – MAZURY Sp. z o. o. ul. Partyzantów 3,10-522 Olsztyn. Cena: 2.469.852 zł brutto. Termin: 01.01.2024 r. - 31.12.2024 r.

 

Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 r.:

Rozp. pozytywnie 6 wniosków ws dofinansow. zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.

 

Sprawy podatkowe:

1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano: 54 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchom. od osób fizycznych, 4 decyzje ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, 99 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego, 1 decyzję ws. wymiaru podatku rolnego, 1 zaświadczenie ws. podatkowych.

2. W ramach postępow. windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchom. od osób fizycznych wydano: 26 tyt. wykonawczych, 31 postanowień o zarachowaniu wpłaty.

3. W ramach decyzji dot. podatku od nieruchom. – osoby prawne wydano: 1 zaśw. o niezaleganiu, 1 tyt. wykonawczy, 4 upomnienia.

4. Ws. podatku od środków transportowych wydano: 1 upomnienie.

5. W ramach ulgi w spłacie podatków wydano: 1 decyzję, 2 zaświadczenia.

6. Ws. opłaty za przekształcenie wydano: 25 upomnień, 9 tyt. wykonawczych.

 

Oświata:

1. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.

2. Wydano 3 decyzje ws dofinansow. pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

3. Złożono wniosek o wsparcie w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.

 

Pomoc materialna dla uczniów:

1. Wydano 4 decyzje ws stypendium szkolnego.

2. Wypłacono 55 uczniom dofinansow. w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym do zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.

 

W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii:

1. Podpisano umowę na przeprowadzenie w dn. 21-24.11.2023 r. czterech edycji programu profilaktyczno-edukacyjnego dla dzieci z czterech przedszkoli miejskich.

2. Podpisano umowy na dostarczenie techniki scenicznej, karuzeli weneckiej oraz na wyk. koncertów kolęd i pastorałek przez kapelę góralską i Natalię Pławską, podczas VI Szczycieńskiego Rodzinnego Jarmarku Bożonarodzeniowego 9.12.2023 r. na dziedzińcu Ratusza.

 

Promocja i rozwój gospodarczy:

1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

2. Wystawienie stoiska promocyjnego podczas Konferencji Turystycznej „Opowiedz warmińsko-mazurskie” i przedstawienie prezentacji dotyczącej Szczytna.

3. Współorganizacja i promocja: wystawy „Życie kulturalne Szczytna w latach 1945-1999”, Złotych i Diamentowych Godów, cyklu „Dawno temu w Szczytnie...”, „Babskiego Motania”, spotkań autorskich z Anną Podsiadło i Agnieszką Olejnik, rozgrywek sportowych „Ze sportem nam do twarzy”, VIII Biegu Charytatywnego na rzecz dzieci chorych na nowotwory.

4. Budżet Obywatelski Miasta Szczytno na rok 2024 II nabór – głosowanie i liczenie głosów.

5. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno – ogłoszenie naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych.

6. Udział w Obchodach Narodowego Święta Niepodległości 11 listopada.

7. Rozdanie nagród w konkursie plastycznym „Herb Miasta Szczytno”.

8. Udział w I Zjeździe Hufca ZHP Mazurskiego.

9. Objęcie honorowym patronatem: turnieju piłki nożnej "Przedszkole strzela gole", międzyprzedszkolnego konkursu „Świąteczne Fantazje III”, Koncertu zespołu „Czerwone Gitary”.

 

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. Zakończono rzeczową realizację zadania: Przebudowa Stadionu LA przy ul. Śląskiej w Szczytnie wariant 400 m – obiekt certyfikowany. Dofinansowanie z programu Sportowa Polska: 2.500.000 zł w tym dofinansowanie w roku 2023 r.: 170.985 zł.

3. Zakończono rzeczową realizację zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek” w Szczytnie z siedzibą przy ulicy Marii Konopnickiej 72 w Szczytnie”. Kwota dofinansowania z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.

4. Trwa realizacja zadania: „Dostosowanie budynku Urzędu Miejskiego w Szczytnie jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie ze środków PFRON: 5.022,17 zł.

5. Trwa realizacja zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte w Szczytnie". Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146 zł.

6. Zrealizowano zadanie: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Szczytno. Dofinansowanie z programu EKO-LUKS: Dotacja: 50.000 zł, Pożyczka: 138.100 zł.

7. Otrzymano dofinansowanie zadania: „Przebudowa drogi gminnej nr 214042N - ul. Orzeszkowej w Szczytnie”. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 459.423,78 zł.

 

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

47

13

141

15

44

45

Postępowanie administracyjne

Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu

Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu

1

2

  • wydano 8 zaświadczeń o braku osób zameldowanych,

  • wydano 2 decyzje o odmowie udostępnienia danych z rejestru PESEL,

  • przyjęto 15 wniosków dot. zastrzeżenia numeru PESEL,

  • nadano 4 numery PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów,

  • nadano 1 nr PESEL obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem wojennym.

     

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

12

2

21

20

11

66

 

Urząd Stanu Cywilnego:

Ilość sporządzonych aktów stanu cywilnego

Liczba udzielonych ślubów

Czynności Materialno-Techniczne

Wydane odpisy

Wydane zaświadczenia, zezwolenia i przyjęte oświadczenia

Wzmianki dodatkowe w aktach s. c.

Przypiski w aktach s. c.

Migracje aktów do Rejestru Stanu Cywilnego

Wydane decyzja w sprawie imion i nazwisk

Przyjęte zapewnienia do ślubu cywilnego

Nadanie numeru PESEL

Urodzenia:

22

W Urzędzie:

6

--------

poza Urzędem:

-

14

360

19

44

115

168

2

7

15

Małżeństwa:

4

Zgony:

28

 

 

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Informacja o pracy BM - październik 2023 (ODT, 35.36Kb) 2023-11-27 10:43:39 2
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Mańkowski

Data wytworzenia:
27 lis 2023

Osoba dodająca informacje

Małgorzata Kaca

Data publikacji:
27 lis 2023, godz. 10:43

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 09:59