Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Szczytnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 27.09-25.10.2023 r.

INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA

od 27.09.2023 r. do 25.10.2023 r.

Gospodarka nieruchomościami:

1. Sprzedaż nieruchomości:

  • Ogłoszenia o przetargach – 4

  • Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1

  • Wnioski o sprzedaż nieruchomości – 1

  • Akty notarialne – 1

2. Podział nieruchomości:

  • Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 1

  • Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskich – 1

3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:

1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych:

  • sieć energetyczna – 1

2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto akty notarialne w sprawie służebności przesyłu

  • sieć elektroenergetyczna – 1

3. Zaopiniowano decyzję o warunkach zabudowy na terenie gminy Szczytno – 1

4. Numeracja nieruchomości – 2

5. Zespół uzgadniania dokumentacji – 1

6. Realizacja budowy: linia energetyczna – 2

7. Umowy z geodetą – 2

4.Dzierżawa, najem , użyczenie:

a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:

Handlowe

Garażowe

Rolnicze

Teren zielony

12

1

2

1

  • przeznaczono do oddania w najem w drodze przetargu garaż o pow. 16 m2 ul. Pasymska 13 nr 5 (cz. dz. 216/21 obręb 1) na 3 lata ze stawką wyjściową czynszu 5,50 zł/m2/miesięcznie netto,

  • przeznaczono do oddania w najem w drodze przetargu garaż o pow. 19,2 m2 ul. Ogrodowa na cz. dz. 299/20 oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu 2 na 3 lata ze stawką wyjściową czynszu 5,50 zł/m2/miesięcznie netto,

  • wniosek o rozwiązanie umowy najmu garażu o pow. 19,2 m2ul. Ogrodowa (cz. dz. 299/20 obręb 2) za porozumieniem stron z dn. 31.10.2023 r.

     

Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:

1. Rozpatrzono pozytywnie 5 wniosków ws sprzedaży lokali mieszk. ul. 1 Maja 23/8, ul. Kościuszki 15/1A, ul. Konopnickiej 21/6, ul. Żeromskiego 4/4, ul. Poznańska 6/1A.

2. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa.

3. Wystawiono 3 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszk.

4. Wystawiono 1 zaświadczenie potwierdzające spłatę należności z tyt. przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.

 

Gospodarka lokalami użytkowymi - wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu:

1. lokalu użytkowego o pow. 23,60m² na parterze ul. 1 Maja 16/7, ze stawką czynszu: 19,94 zł m-c/netto, na okres do 31.10.2023 r. – Biuro Poselskie.

2. lokalu użytkowego o pow. 43,31m² na II piętrze ul. Polska 26, ze stawką czynszu: 39,93 zł m-c/netto, na 3 lata – Zakład Fryzjerski.

3. pomieszczenia magazynowego o pow. 16,97m² ul. Gnieźnieńska 2, ze stawką czynszu: 6,05 zł/m²/m-c/netto, od 1.10.2023 r. do 31.12.2024 r. – Firma Transportowa.

4. lokalu użytkowego o pow. 4,52m² na I piętrze ul. Polska 26, ze stawką czynszu: 39,93 zł m-c/netto, na 3 lata – Produkcja biżuterii (lokal na cele biurowe).

5. lokalu użytkowego o pow. 167,42m² ul. Boh. Westerplatte 12/25, ze stawką czynszu: 8,49zł m-c/netto, na 3 lata – Hurtownia/Sklep.

6. lokalu użytkowego o pow. 387,10m² ul. Boh. Westerplatte 12/26-27, ze stawką czynszu: 8,49zł m-c/netto, na 3 lata – Hurtownia/Sklep.

 

Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:

Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 3.

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:

11

Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

1

Wyrys i wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

3

Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu

Warunki zabudowy:

3

  • budynek mieszkalny jednorodzinny wraz z infrastrukturą techniczną;

  • rozbudowa i przebudowa budynku mieszkalnego;

  • przebudowa istniejącej wiaty na budynek garażu.

 

M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.

Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.

Ochrona środowiska:

1. Wydano 3 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.

2. Przyjęto 10 zgłoszeń dot. wycinki na nieruchom. przezn. na cele mieszk. osób fizycznych.

Inne:

  • zawarto 1 dotację celową na wymianę źródła ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać,

  • przyjęto 3 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

Zajęcie pasa drogowego - wydano decyzje:

Lp.

Rodzaj

Ilość

1.

Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

1

2.

Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej

8

3.

Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót

9

4.

Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym

1

RAZEM

19

 

Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:

Wydano 2 wypisy z licencji na taksówkę.

Gospodarka odpadami komunalnymi:

  1. Przyjęto 126 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

  2. Wysłano 15 wezwań dot. wyjaśnień ws złożonych deklaracji o wys. opłaty.

  3. Wysłano 6 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.

  4. Wysłano 1 postanowienie na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.

  5. Wysłano 20 zawiadomień ws nadpłat w opłacie.

  6. Wystawiono 2 decyzje naliczające podwójną opłatę

Transport drogowy:

Wydano 1 postanowienie uzgadniające pozytywnie wniosek o zmianę zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych osób na linii komunikacyjnej Szczytno ul. Polska - Port Lotniczy Olsztyn – Mazury.

Zamówienia publiczne - ogłoszono postępowania o udzielenie zamówienia:

1. W dn. 12.10.2023 r. podpisano umowę na wykonanie zamówienia pn. „Remont ul. Bohaterów Westerplatte w Szczytnie”. Wykonawca: Usługi Drogowo-Budowlane As-Drog Sp. z o. o., ul. Gałczyńskiego 37/6, 10-089 Olsztyn. Cena: 384.901,94 zł. Termin wykonania: 35 dni.

2. Ogłoszono postępowanie o udz. zamówienia pn. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Miejskiej Szczytno” na lata 2024-2025. Termin otwarcia ofert: 03.11.2023 r.

Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 roku:

Rozpatrzono pozytywnie 5 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.

Sprawy podatkowe:

1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano: 63 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 2 decyzje ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, 59 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego, 3 zaświadczenia ws podatkowych.

2. W ramach postępow. windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchom. od osób fizycznych wydano: 23 tytuły wykonawcze, 22 postanowienia o zarachowaniu wpłaty, 180 upomnień.

3. W ramach decyzji dot. podatku od nieruchom. – osoby prawne wydano: 3 postanowienia o zarachowaniu wpłaty, 1 upomnienie.

4. Ws. podatku od środków transportowych wydano: 1 upomnienie, 1 tytuł wykonawczy, 4 postanowienia o zarachowaniu wpłaty.

5. W ramach ulgi w spłacie podatków wydano: 1 wezwanie.

6. W ramach opłaty skarbowej: 1 decyzję.

7. Ws. opłaty za przekształcenie wydano: 23 upomnienia, 5 tytułów wykonawczych.

8. Ws. opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano: 16 upomnień.

9. Ws. opłaty za użytkowanie wieczyste wydano: 12 wezwań do zapłaty.

10. Ws. opłaty za czynsz dzierżawny wydano: 19 wezwań do zapłaty.

11. Ws. postępowania dot. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: 3 decyzje.

Oświata:

1. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wypłaty odpraw dla zwalnianych nauczycieli.

2. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przeliczeniowych w stosunku do danych przyjętych do naliczenia algorytmem części oświatowej subwencji ogólnej na 2023 r.

3. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznano nagrody nauczycielom i dyrektorom za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

4. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.

5. Wydano 4 decyzje ws dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

6. Podpisano umowę na dowóz przez opiekuna prawnego dwojga niepełnosprawnych dzieci do placówki oświatowej.

Pomoc materialna dla uczniów:

1. Wydano 15 decyzji ws. stypendium szkolnego.

2. Wypłacono 6 uczniom dofinansowanie w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.

W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii:

1.Podpisano umowę na przeprowadzenie II Ogólnopolskich Igrzysk Przedszkolaka oraz I Szczycieńskiej Olimpiady Seniorów pod hasłem “Stop Uzależnieniom” w dn. 5.10.2023 r. w Hali Wagnera.

2. Podpisano umowę na przeprowadzenie w dniach 19-20.10.2023 r. trzech edycji programu profilaktycznego z zakresu problematyki uzależnień dla młodzieży i nauczycieli z trzech szkół ponadpodstawowych.

Promocja i rozwój gospodarczy:

1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.

2. Współorganizacja i promocja: Miejskiej Potańcówki, Smacznego pożegnania lata, II Ogólnopolskich Igrzysk Przedszkolaka, cyklu „Dawno temu w Szczytnie...”, koncertu pn. "Grodno słowo i pieśń w hołdzie Rodakom znad Niemna", Nocy Bibliotek, dnia otwartego w schronisku „Cztery Łapy” z okazji Światowego Dnia Zwierząt, Teatru przy stoliku "Na całych połaciach - My".

3. Budżet Obywatelski Miasta Szczytno na rok 2024 II nabór – weryfikacja wniosków i głosowanie.

4. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno.

5. Podpisanie porozumienia o współdziałaniu w realizacji zadań ustawowych i statutowych z Akademią Policji w Szczytnie.

6. Organizacja otwarcia Stadionu Miejskiego.

7. Objęcie honorowym patronatem: #008 Andrzejkowy Bieg Morsów, Kampania edukacyjna „Z komunikacją miejską na Ty” edycja II, konkurs plastyczny „Herb mojego miasta – 300-lecie Szczytna”.

Pozyskiwanie środków zewnętrznych:

1. W przygotowaniu końcowy wniosek rozliczający zadanie: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Dofinansow: UE: 499.822 zł, BP: 55.535,78 zł.

2. Trwa realizacja zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek”z siedzibą przy ul. Konopnickiej”. Dofinansow. z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.

3. Trwa realizacja zadania: „Dostosowanie budynku UM jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie ze środków PFRON: 5.022,17 zł.

4. Trwa realizacja zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte". Dofinansow. z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146 zł.

5. Otrzymano promesę wstępną na dofinansow. zadania: "Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno" (SPNr 6, SSPNr 4, SPNr 2, Miejskie Przedszkole Nr 3 z Miejskie Przedszkole Nr 1, MDK, MOS-obiekt Stadionu Lekkoatletycznego) w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansow.: 4.607.500 zł.

6. Otrzymano promesę wstępną na dofinansowanie zadania: "Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansow.: 1,8 mln zł.

7. W przygotowaniu Wniosek o dofinansow. zadania w ramach działania 2.2. Adaptacja do zmian klimatu w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

8. W przygotowaniu wniosek rozliczający zadanie: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Szczytno. Dofinansow. z programu EKO-LUKS: Dotacja: 50.000 zł, Pożyczka: 138.100 zł.

9. Otrzymano dofinansowanie zadania: „Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ul. Wiejskiej. Dofinansow. z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 647.951,40 zł

10. Otrzymano promesę wstępną z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków dla zadań: Naprawa szczytu elewacji wschodniej budynku kościoła Chrześcijan Baptystów. Dofinansow. 196.000 zł; Rewitalizacja elewacji wieży kościoła Ewangelickiego. Dofinansow.: 480.000 zł; Naprawa silnie uszkodzonych sterczyn szczytu zach. Kościoła WNMP zagrażających zniszczeniu, zdrowiu i życiu ludzi I etap szczyt wschodni. Dofinansow.: 572.656 zł.

Sprawy obywatelskie:

Zameldowanie (ilość osób)

Wymeldowanie

(ilość osób)

Dowody osobiste

(ilość wydanych)

Poświadczenia zameldowania

(ilość wydanych)

Udostępnianie danych osobowych

(ilość wydanych)

Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO

          90

        16

    163

          18

          31

         301

Postępowanie administracyjne

Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu

                                                 Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu

            4

                                                          0

  • wydano 10 zaświadczeń o braku osób zameldowanych,

  • wydano 1 postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania ws udostępnienia danych z rejestru PESEL,

  • nadano 4 numery PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów,

  • złożono 1 wniosek ws. usunięcia niezgodności (status UKR, nr paszportu, nr PESEL),

  • nadano 1 nr PESEL obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem wojennym,

  • wydano 219 zaświadczeń o prawie do głosowania,

  • załatwiono 495 wniosków o zmianę miejsca głosowania,

  • wydano 1 decyzję o ujęciu w stałym obwodzie głosowania,

  • sporządzono 60 aktów pełnomocnictw do głosowania,

  • sporządzono spisy wyborców dla 20 obwodów głosowania na potrzeby wyborów.

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:

Nowe wpisy

Wznowienie

Zawieszenie

Zmiana

Zakończenie

Ogółem wnioski

9

5

16

29

7

66

 

Urząd Stanu Cywilnego:

Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
informacja-o-pracy-burmistrza-cyf-10.23 (ODT, 42.91Kb) 2023-10-25 14:36:08 1
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Mańkowski

Data wytworzenia:
31 paź 2023

Osoba dodająca informacje

Wiktoria Nowak

Data publikacji:
31 paź 2023, godz. 07:44

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Kaca

Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:00