Informacja o pracy Burmistrza Miasta - 27.09-25.10.2023 r.
INFORMACJA O PRACY BURMISTRZA MIASTA
od 27.09.2023 r. do 25.10.2023 r.
Gospodarka nieruchomościami:
1. Sprzedaż nieruchomości:
-
Ogłoszenia o przetargach – 4
-
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia – 1
-
Wnioski o sprzedaż nieruchomości – 1
-
Akty notarialne – 1
2. Podział nieruchomości:
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości prywatnych – 1
-
Postanowienie opiniujące podział nieruchomości miejskich – 1
3. Uzgodniono lokalizacje infrastruktury technicznej, ustanowiono służebności przesyłu i gruntową, numeracja nieruchomości, reklama:
1.Lokalizacja infrastruktury na nieruchomościach gminnych: |
|
2. Służebność przesyłu i gruntowa: zawarto akty notarialne w sprawie służebności przesyłu |
|
3. Zaopiniowano decyzję o warunkach zabudowy na terenie gminy Szczytno – 1 |
4. Numeracja nieruchomości – 2 |
5. Zespół uzgadniania dokumentacji – 1 |
6. Realizacja budowy: linia energetyczna – 2 |
7. Umowy z geodetą – 2 |
4.Dzierżawa, najem , użyczenie:
a) rozpatrzono pozytywnie wnioski o wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na cele:
Handlowe |
Garażowe |
Rolnicze |
Teren zielony |
12 |
1 |
2 |
1 |
-
przeznaczono do oddania w najem w drodze przetargu garaż o pow. 16 m2 ul. Pasymska 13 nr 5 (cz. dz. 216/21 obręb 1) na 3 lata ze stawką wyjściową czynszu 5,50 zł/m2/miesięcznie netto,
-
przeznaczono do oddania w najem w drodze przetargu garaż o pow. 19,2 m2 ul. Ogrodowa na cz. dz. 299/20 oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu 2 na 3 lata ze stawką wyjściową czynszu 5,50 zł/m2/miesięcznie netto,
-
wniosek o rozwiązanie umowy najmu garażu o pow. 19,2 m2ul. Ogrodowa (cz. dz. 299/20 obręb 2) za porozumieniem stron z dn. 31.10.2023 r.
Sprzedaż nieruchomości i przekształcenie:
1. Rozpatrzono pozytywnie 5 wniosków ws sprzedaży lokali mieszk. ul. 1 Maja 23/8, ul. Kościuszki 15/1A, ul. Konopnickiej 21/6, ul. Żeromskiego 4/4, ul. Poznańska 6/1A.
2. Rozpatrzono negatywnie 1 wniosek ws sprzedaży gruntu pod garażem ul. Targowa.
3. Wystawiono 3 zaświadczenia na wykreślenie hipoteki za lokal mieszk.
4. Wystawiono 1 zaświadczenie potwierdzające spłatę należności z tyt. przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności.
Gospodarka lokalami użytkowymi - wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu:
1. lokalu użytkowego o pow. 23,60m² na parterze ul. 1 Maja 16/7, ze stawką czynszu: 19,94 zł m-c/netto, na okres do 31.10.2023 r. – Biuro Poselskie.
2. lokalu użytkowego o pow. 43,31m² na II piętrze ul. Polska 26, ze stawką czynszu: 39,93 zł m-c/netto, na 3 lata – Zakład Fryzjerski.
3. pomieszczenia magazynowego o pow. 16,97m² ul. Gnieźnieńska 2, ze stawką czynszu: 6,05 zł/m²/m-c/netto, od 1.10.2023 r. do 31.12.2024 r. – Firma Transportowa.
4. lokalu użytkowego o pow. 4,52m² na I piętrze ul. Polska 26, ze stawką czynszu: 39,93 zł m-c/netto, na 3 lata – Produkcja biżuterii (lokal na cele biurowe).
5. lokalu użytkowego o pow. 167,42m² ul. Boh. Westerplatte 12/25, ze stawką czynszu: 8,49zł m-c/netto, na 3 lata – Hurtownia/Sklep.
6. lokalu użytkowego o pow. 387,10m² ul. Boh. Westerplatte 12/26-27, ze stawką czynszu: 8,49zł m-c/netto, na 3 lata – Hurtownia/Sklep.
Gospodarka pomieszczeniami gospodarczymi:
Wyrażono zgodę na zawarcie umowy najmu na pomieszczenia gospodarcze: 3.
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – wydano:
11 |
Zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego /studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego |
|
1 |
Wyrys i wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
|
3 |
Wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
|
Warunki zabudowy: |
||
3 |
|
M.p.z.p. Śródmieście Miasta Szczytno - pomiędzy ul. Spacerową, Kasprowicza, Sienkiewicza, Pl. Juranda i Jez. Domowym Małym (MPZP - Plac Juranda) - uzgodnienia projektu z organami.
Zmiana m.p.z.p. Miasta Szczytno - Bartna Strona, w kwartale ul. Mickiewicza i Bartnej Strony (Browar) - uzgodnienia projektu z organami.
Ochrona środowiska:
1. Wydano 3 decyzje zezwalające na wycinkę drzew.
2. Przyjęto 10 zgłoszeń dot. wycinki na nieruchom. przezn. na cele mieszk. osób fizycznych.
Inne:
-
zawarto 1 dotację celową na wymianę źródła ciepła w ramach programu Czyste Powietrze – Warto Dbać,
-
przyjęto 3 deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Zajęcie pasa drogowego - wydano decyzje:
Lp. |
Rodzaj |
Ilość |
1. |
Zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego |
1 |
2. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej |
8 |
3. |
Zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu wykonywania robót |
9 |
4. |
Zezwolenie na umieszczenie obiektu budowlanego, handlowego w pasie drogowym |
1 |
RAZEM |
19 |
Licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową:
Wydano 2 wypisy z licencji na taksówkę.
Gospodarka odpadami komunalnymi:
-
Przyjęto 126 deklaracji ws wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
-
Wysłano 15 wezwań dot. wyjaśnień ws złożonych deklaracji o wys. opłaty.
-
Wysłano 6 zawiadomień o zmianie wysokości należności do organów egzekucyjnych.
-
Wysłano 1 postanowienie na poczet zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych.
-
Wysłano 20 zawiadomień ws nadpłat w opłacie.
-
Wystawiono 2 decyzje naliczające podwójną opłatę
Transport drogowy:
Wydano 1 postanowienie uzgadniające pozytywnie wniosek o zmianę zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych osób na linii komunikacyjnej Szczytno ul. Polska - Port Lotniczy Olsztyn – Mazury.
Zamówienia publiczne - ogłoszono postępowania o udzielenie zamówienia:
1. W dn. 12.10.2023 r. podpisano umowę na wykonanie zamówienia pn. „Remont ul. Bohaterów Westerplatte w Szczytnie”. Wykonawca: Usługi Drogowo-Budowlane As-Drog Sp. z o. o., ul. Gałczyńskiego 37/6, 10-089 Olsztyn. Cena: 384.901,94 zł. Termin wykonania: 35 dni.
2. Ogłoszono postępowanie o udz. zamówienia pn. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Miejskiej Szczytno” na lata 2024-2025. Termin otwarcia ofert: 03.11.2023 r.
Informacja z zakresu realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Szczytno w 2023 roku:
Rozpatrzono pozytywnie 5 wniosków ws dofinansowania zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów.
Sprawy podatkowe:
1. W ramach wymiaru podatku od osób fizycznych wydano: 63 decyzje ws. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 2 decyzje ws. wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, 59 postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego, 3 zaświadczenia ws podatkowych.
2. W ramach postępow. windykacyjnego zaległości w podatku od nieruchom. od osób fizycznych wydano: 23 tytuły wykonawcze, 22 postanowienia o zarachowaniu wpłaty, 180 upomnień.
3. W ramach decyzji dot. podatku od nieruchom. – osoby prawne wydano: 3 postanowienia o zarachowaniu wpłaty, 1 upomnienie.
4. Ws. podatku od środków transportowych wydano: 1 upomnienie, 1 tytuł wykonawczy, 4 postanowienia o zarachowaniu wpłaty.
5. W ramach ulgi w spłacie podatków wydano: 1 wezwanie.
6. W ramach opłaty skarbowej: 1 decyzję.
7. Ws. opłaty za przekształcenie wydano: 23 upomnienia, 5 tytułów wykonawczych.
8. Ws. opłaty za zajęcie pasa drogowego wydano: 16 upomnień.
9. Ws. opłaty za użytkowanie wieczyste wydano: 12 wezwań do zapłaty.
10. Ws. opłaty za czynsz dzierżawny wydano: 19 wezwań do zapłaty.
11. Ws. postępowania dot. zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: 3 decyzje.
Oświata:
1. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wypłaty odpraw dla zwalnianych nauczycieli.
2. Sporządzono wniosek do MEN o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,5% rezerwy z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przeliczeniowych w stosunku do danych przyjętych do naliczenia algorytmem części oświatowej subwencji ogólnej na 2023 r.
3. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznano nagrody nauczycielom i dyrektorom za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
4. Podpisano aneks do porozumienia z Wojewodą ws przekazywania środków na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w 2023 r.
5. Wydano 4 decyzje ws dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
6. Podpisano umowę na dowóz przez opiekuna prawnego dwojga niepełnosprawnych dzieci do placówki oświatowej.
Pomoc materialna dla uczniów:
1. Wydano 15 decyzji ws. stypendium szkolnego.
2. Wypłacono 6 uczniom dofinansowanie w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2022-2025.
W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii:
1.Podpisano umowę na przeprowadzenie II Ogólnopolskich Igrzysk Przedszkolaka oraz I Szczycieńskiej Olimpiady Seniorów pod hasłem “Stop Uzależnieniom” w dn. 5.10.2023 r. w Hali Wagnera.
2. Podpisano umowę na przeprowadzenie w dniach 19-20.10.2023 r. trzech edycji programu profilaktycznego z zakresu problematyki uzależnień dla młodzieży i nauczycieli z trzech szkół ponadpodstawowych.
Promocja i rozwój gospodarczy:
1. Wprowadzanie i aktualizacja treści na stronie internetowej www.miastoszczytno.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram.
2. Współorganizacja i promocja: Miejskiej Potańcówki, Smacznego pożegnania lata, II Ogólnopolskich Igrzysk Przedszkolaka, cyklu „Dawno temu w Szczytnie...”, koncertu pn. "Grodno słowo i pieśń w hołdzie Rodakom znad Niemna", Nocy Bibliotek, dnia otwartego w schronisku „Cztery Łapy” z okazji Światowego Dnia Zwierząt, Teatru przy stoliku "Na całych połaciach - My".
3. Budżet Obywatelski Miasta Szczytno na rok 2024 II nabór – weryfikacja wniosków i głosowanie.
4. Prace nad Gminnym Programem Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Szczytno.
5. Podpisanie porozumienia o współdziałaniu w realizacji zadań ustawowych i statutowych z Akademią Policji w Szczytnie.
6. Organizacja otwarcia Stadionu Miejskiego.
7. Objęcie honorowym patronatem: #008 Andrzejkowy Bieg Morsów, Kampania edukacyjna „Z komunikacją miejską na Ty” edycja II, konkurs plastyczny „Herb mojego miasta – 300-lecie Szczytna”.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych:
1. W przygotowaniu końcowy wniosek rozliczający zadanie: „Zamek krzyżacki w Szczytnie – centrum nowoczesnej oferty turystyczno-kulturalnej”. Dofinansow: UE: 499.822 zł, BP: 55.535,78 zł.
2. Trwa realizacja zadania: „Utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat w żłobku pn. Oddział żłobkowy w Miejskim Przedszkolu z oddz. Integracyjnymi nr 3 „Promyczek”z siedzibą przy ul. Konopnickiej”. Dofinansow. z programu Maluch Plus: 976.812,03 zł.
3. Trwa realizacja zadania: „Dostosowanie budynku UM jako instytucji publicznej dla osób niewidomych i słabowidzących w zakresie poruszania się i komunikowania poprzez trwałe oznakowanie poziome”. Dofinansowanie ze środków PFRON: 5.022,17 zł.
4. Trwa realizacja zadania: "Remont ul. Boh. Westerplatte". Dofinansow. z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 258.146 zł.
5. Otrzymano promesę wstępną na dofinansow. zadania: "Budowa instalacji fotowoltaicznych na jednostkach Gminy Miejskiej Szczytno" (SPNr 6, SSPNr 4, SPNr 2, Miejskie Przedszkole Nr 3 z Miejskie Przedszkole Nr 1, MDK, MOS-obiekt Stadionu Lekkoatletycznego) w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansow.: 4.607.500 zł.
6. Otrzymano promesę wstępną na dofinansowanie zadania: "Modernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Mrongowiusza" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansow.: 1,8 mln zł.
7. W przygotowaniu Wniosek o dofinansow. zadania w ramach działania 2.2. Adaptacja do zmian klimatu w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
8. W przygotowaniu wniosek rozliczający zadanie: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Szczytno. Dofinansow. z programu EKO-LUKS: Dotacja: 50.000 zł, Pożyczka: 138.100 zł.
9. Otrzymano dofinansowanie zadania: „Rozbudowa drogi gminnej nr 214133N – ul. Wiejskiej. Dofinansow. z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 647.951,40 zł
10. Otrzymano promesę wstępną z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków dla zadań: Naprawa szczytu elewacji wschodniej budynku kościoła Chrześcijan Baptystów. Dofinansow. 196.000 zł; Rewitalizacja elewacji wieży kościoła Ewangelickiego. Dofinansow.: 480.000 zł; Naprawa silnie uszkodzonych sterczyn szczytu zach. Kościoła WNMP zagrażających zniszczeniu, zdrowiu i życiu ludzi I etap szczyt wschodni. Dofinansow.: 572.656 zł.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie (ilość osób) |
Wymeldowanie (ilość osób) |
Dowody osobiste (ilość wydanych) |
Poświadczenia zameldowania (ilość wydanych) |
Udostępnianie danych osobowych (ilość wydanych) |
Usuwanie niezgodności w programie ŹRÓDŁO |
90 |
16 |
163 |
18 |
31 |
301 |
Postępowanie administracyjne |
|||||
Wszczęte postępowanie o wymeldowaniu |
Decyzje o wymeldowaniu i umorzeniu |
||||
4 |
0 |
-
wydano 10 zaświadczeń o braku osób zameldowanych,
-
wydano 1 postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania ws udostępnienia danych z rejestru PESEL,
-
nadano 4 numery PESEL przy zameldowaniu, wyrobieniu dowodu osobistego i na podstawie odrębnych przepisów,
-
złożono 1 wniosek ws. usunięcia niezgodności (status UKR, nr paszportu, nr PESEL),
-
nadano 1 nr PESEL obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem wojennym,
-
wydano 219 zaświadczeń o prawie do głosowania,
-
załatwiono 495 wniosków o zmianę miejsca głosowania,
-
wydano 1 decyzję o ujęciu w stałym obwodzie głosowania,
-
sporządzono 60 aktów pełnomocnictw do głosowania,
-
sporządzono spisy wyborców dla 20 obwodów głosowania na potrzeby wyborów.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej:
Nowe wpisy |
Wznowienie |
Zawieszenie |
Zmiana |
Zakończenie |
Ogółem wnioski |
9 |
5 |
16 |
29 |
7 |
66 |
Urząd Stanu Cywilnego:
Informację o pracy Burmistrza sporządzono na podstawie danych z wydziałów.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
informacja-o-pracy-burmistrza-cyf-10.23 (ODT, 42.91Kb) | 2023-10-25 14:36:08 | 1 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krzysztof Mańkowski Data wytworzenia:
31 paź 2023
Osoba dodająca informacje
Wiktoria Nowak Data publikacji:
31 paź 2023, godz. 07:44
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Kaca Data aktualizacji:
21 gru 2023, godz. 10:00